Winterjas 2020/2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Winterjas 2020/2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 23:00

Volgens mij is er nog geen topic over...

Maar ik zoek er weer eentje, heel benieuwd wat jullie hebben gekocht!!

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Winterjas 2020/2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:49

Wat toevallig, heb er net eentje gekocht. Deze: https://www.zalando.nl/urban-classics-l ... a-j11.html

Ik wilde graag eens een teddy jas maar wel graag eentje met capuchon en deze voldoet. Hij voelt heel zacht. Hopelijk ook warm genoeg er kan ieder geval een dikke trui onder. Voor de echt strenge vries dagen heb ik nog wel een dikke (maar niet per se hele mooie) jas. :)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:49


daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 00:07

Ik ga dit jaar voor de Canada Goose parka.
Ik koop eigenlijk elk jaar een jas van rond de 130€ wat hem net niet is voor mij. Maar omdat ik niks kan vinden doe ik het toch maar.
Dit jaar maar een keer de jas kopen die ik al heel lang wil. Maar wil er dan ook 4 jaar mee doen.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Winterjas 2020/2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 00:36

Ik volg! Ik zoek er ook 1. De winterjas die ik vorig jaar droeg, pas ik momenteel niet meer :') ik ben in december uitgerekend en ik ben altijd veel buiten dus ik wil wel graag een jas die dicht kan. Ik kijk nu voor een zwangerschapsjas maar tot nu toe is het niks...

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 01:09

daantjuhhh schreef:
Ik ga dit jaar voor de Canada Goose parka.
Ik koop eigenlijk elk jaar een jas van rond de 130€ wat hem net niet is voor mij. Maar omdat ik niks kan vinden doe ik het toch maar.
Dit jaar maar een keer de jas kopen die ik al heel lang wil. Maar wil er dan ook 4 jaar mee doen.


Heb je weleens gegoogled hoe deze jassen gemaakt worden -O- :( ?
Niet echt diervriendelijk.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 01:30

Ik heb vorig jaar in de uitverkoop eentje gekocht voor dit jaar, kan niet wachten tot het koud genoeg is om hem te dragen *\o/*

Van Khujo, in donkergrijze corduroy, met een capuchon waar je in verdwaalt <3

Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:56

Yipee schreef:
Wat toevallig, heb er net eentje gekocht. Deze: https://www.zalando.nl/urban-classics-l ... a-j11.html

Ik wilde graag eens een teddy jas maar wel graag eentje met capuchon en deze voldoet. Hij voelt heel zacht. Hopelijk ook warm genoeg er kan ieder geval een dikke trui onder. Voor de echt strenge vries dagen heb ik nog wel een dikke (maar niet per se hele mooie) jas. :)


Ohhhh heb geen jas nodig maar wel besteld, wat een leuke!!!

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:58

Eef_Bam schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik ga dit jaar voor de Canada Goose parka.
Ik koop eigenlijk elk jaar een jas van rond de 130€ wat hem net niet is voor mij. Maar omdat ik niks kan vinden doe ik het toch maar.
Dit jaar maar een keer de jas kopen die ik al heel lang wil. Maar wil er dan ook 4 jaar mee doen.


Heb je weleens gegoogled hoe deze jassen gemaakt worden -O- :( ?
Niet echt diervriendelijk.


Inderdaad, echt verschrikkelijk wat daar aan vooraf gaat. Ik snap ook niet dat mensen die praktijken financieren %)

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:04

black_kelpie schreef:
Ik heb vorig jaar in de uitverkoop eentje gekocht voor dit jaar, kan niet wachten tot het koud genoeg is om hem te dragen *\o/*

Van Khujo, in donkergrijze corduroy, met een capuchon waar je in verdwaalt <3

[ [url=m/ZpK9gh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is leuk waar heb je hem gehaald?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 11:47

Yipee schreef:
Wat toevallig, heb er net eentje gekocht. Deze: https://www.zalando.nl/urban-classics-l ... a-j11.html

Ik wilde graag eens een teddy jas maar wel graag eentje met capuchon en deze voldoet. Hij voelt heel zacht. Hopelijk ook warm genoeg er kan ieder geval een dikke trui onder. Voor de echt strenge vries dagen heb ik nog wel een dikke (maar niet per se hele mooie) jas. :)


Dit vind ik ook zo leuk voor de herfst!

Alleen wil ik die echt al bij-jas, hier wel een paar winkels gezien waar ze voor niet te dikke prijzen hangen. Zodat ik ook nog een 150 kan uitgeven aan een waterdichte jas.

Moet best een eind van de auto naar kantoor en een plu is hier helaas geen optie :/

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:50

mag schreef:
black_kelpie schreef:
Ik heb vorig jaar in de uitverkoop eentje gekocht voor dit jaar, kan niet wachten tot het koud genoeg is om hem te dragen *\o/*

Van Khujo, in donkergrijze corduroy, met een capuchon waar je in verdwaalt <3

[ [url=m/ZpK9gh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is leuk waar heb je hem gehaald?

Wehkamp, maar daar hebben ze inmiddels überhaupt niets meer van Khujo volgens de zoekfunctie. Bij Zalando hebben ze de Tweety Prime 4 nu, die ik heb is de 3, maar wel andere stofjes.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:20

Ik ben ook al een paar jaar op zoek... -O-

Khujo ging na 1 seizoen al stuk. Cars heeft het 2 seizoenen volgehouden. Human Nature (ANWB) heeft het 1 seizoen volgehouden, andere jas seizoen daarna scheurde gelijk uit.
Zo veeleisend ben ik niet, een warme winter-parka die tegen de regen kan en iets langer meegaat :D

Ik lees dus graag mee :j

Snippergroen

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:27

Ik ben absoluut fan van de Airforce jassen. Ik heb de slimfit parka nu vier seizoenen gedragen en ziet er nog steeds top uit. Kost een paar centen maar omdat hij jaren meegaat vind ik het het wel waard :) heerlijk warme jas, grote capuchon, goede (en veel) zakken. Wat langere lengte, water en winddicht en hooggesloten. Ik ben er blij mee!

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:35

Ik heb vorige week een korte wollen trenchcoat van Calvin Klein gekocht. Zoveel geluk mee, hij hing bij TkMaxx, er was er maar eentje en precies mijn maat *\o/*

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Winterjas 2020/2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:37

Ik heb gewoon een saaie, zwarte parka van Tenson gekocht. Wilde een jas met grote zakken, een binnenzak. Goed waterdicht en lekker warm. Heb voor de leuk/erbij nog een groene, gele en rode (tussen)jas. :P

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:43

Ik koop mijn jassen bij kramer ruitersport.
Heerlijke betaalbare warme jassen voor deze koukleum.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:08

Autumnn schreef:
Eef_Bam schreef:


Heb je weleens gegoogled hoe deze jassen gemaakt worden -O- :( ?
Niet echt diervriendelijk.


Inderdaad, echt verschrikkelijk wat daar aan vooraf gaat. Ik snap ook niet dat mensen die praktijken financieren %)

:oo

Ik had het kunnen weten aan de naam Goose :o?

Maar. Nee! Deze gaat m uiteraard niet meer worden.
Sorry.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:33

noviceh schreef:
Ik ben ook al een paar jaar op zoek... -O-

Khujo ging na 1 seizoen al stuk. Cars heeft het 2 seizoenen volgehouden. Human Nature (ANWB) heeft het 1 seizoen volgehouden, andere jas seizoen daarna scheurde gelijk uit.
Zo veeleisend ben ik niet, een warme winter-parka die tegen de regen kan en iets langer meegaat :D

Ik lees dus graag mee :j


ik zou dan didrikson overwegen, zijn echt 100% water/wind dicht ik heb er 2 in gebruik nu de groene gaat nu jaar 3 in en de rode jaar 2 zijn beide nog waterdicht en warm. Ik gerbuik ze voor wandelen/hiken met de honden

Morpheus81
Berichten: 568
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:53

black_kelpie schreef:
Ik heb vorig jaar in de uitverkoop eentje gekocht voor dit jaar, kan niet wachten tot het koud genoeg is om hem te dragen *\o/*

Van Khujo, in donkergrijze corduroy, met een capuchon waar je in verdwaalt <3

[ [url=m/ZpK9gh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze vind ik dus helemaal geweldig en heb net de laatste L bij Aboutyou.nl gekocht! Ook de corduroy in de kleur die jij hebt. Thanks voor het idee, ben heeeeeel benieuwd hoe hij zit, hij ziet er heel erg comfy uit!

Ze hebben m daar ook nog in maat S of XS en ook in andere stoffen inderdaad.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Winterjas 2020/2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:53

Heb in het voorjaar een parajumpers winterjas gekocht.
Zonder bont trouwens, aan die praktijken doe ik niet mee.

Canada goose kun je ook zonder bontkraag kopen.

lindy21
Berichten: 76
Geregistreerd: 28-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:29

heb nog een didrikson, deze heb ik al 2 jaar, die schuift dit jaar door naar de paarden.
en een nieuwe van the north face gekocht.

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:30

maxie schreef:
Heb in het voorjaar een parajumpers winterjas gekocht.
Zonder bont trouwens, aan die praktijken doe ik niet mee.

Canada goose kun je ook zonder bontkraag kopen.


ik ken de jas niet, maar ik denk niet dat aan de bontkraag ligt (maar Goose, wat volgens mij gans betekend, dus ik gok dat er een hoop ganzen sterven voor de vulling). Zeker weten doe ik het niet, maar ik durf het ook niet op te zoeken......

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:53

Sky_As schreef:
maxie schreef:
Heb in het voorjaar een parajumpers winterjas gekocht.
Zonder bont trouwens, aan die praktijken doe ik niet mee.

Canada goose kun je ook zonder bontkraag kopen.


ik ken de jas niet, maar ik denk niet dat aan de bontkraag ligt (maar Goose, wat volgens mij gans betekend, dus ik gok dat er een hoop ganzen sterven voor de vulling). Zeker weten doe ik het niet, maar ik durf het ook niet op te zoeken......


Denk dat dat bij elk dons product zo is. Of dit bij canada goose of een ander merk waar dons gebruikt word erger is, geen idee.

Morpheus81
Berichten: 568
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:58

Sky_As schreef:
maxie schreef:
Heb in het voorjaar een parajumpers winterjas gekocht.
Zonder bont trouwens, aan die praktijken doe ik niet mee.

Canada goose kun je ook zonder bontkraag kopen.


ik ken de jas niet, maar ik denk niet dat aan de bontkraag ligt (maar Goose, wat volgens mij gans betekend, dus ik gok dat er een hoop ganzen sterven voor de vulling). Zeker weten doe ik het niet, maar ik durf het ook niet op te zoeken......


Dit klopt inderdaad. Voor de kraag wordt (of iig werd) coyote bont gebruikt en voor de vulling ganzendons/veren. Beide hebben (in mijn ogen) geen diervriendelijk leven of einde. Iig was dat in 2016/2017 nog zo. Of er in de jaren daarna iets aan de materialen van de jassen (inmiddels over gegaan op faux fur bijv) of aan de leefomstandigheden van de gebruikte dieren is veranderd weet ik niet.

Maar zelfs als dat zo is, wil ik niet meer met dit merk geassocieerd worden.