Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:58

Gewoon lekker laten gaan dat ontdooi vanzelf wel. Het is dat ik merkte na 2 dagen dat ze wel liep te blazen en grommen, maar Blue geen kwaad deed. Blue moest gewoon leren geduld te hebben wat erg moeilijk was. Maira heeft uiteindelijk 1 maand bivak geclaimd van de slaapkamer dat Blue er niet in/bij mocht.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:34

Of je gaat met een hengeltje spelen. Wij deden dat met 1 van de katten en de andere kwam mee doen. Of meerdere balletjes rollen.

NatasjavE schreef:
Die Kimo vind ik leuk <3 met dat zwarte koppie.


Ja iedereen vind hem kei leuk. Helaas is dat een kater en wil ik een poesje houden. Maar ik denk dat de nieuwe eigenaar daar een heel leuk katje aan gaan hebben.

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:04




Pppsstt baas is aan het filmen zeg Maira volgens mij. _O-

Als je dus nagaat dat Maira voorheen dus weg liep en er totaal niet op in ging.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:43

Oh hahaha! Dat beetje terugdeinzen in dat laatste filmpje doet Pip nu ook inderdaad.

Ik denk inderdaad dat het wel goed komt!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:18

Hier gaat t super met de kids.
Ze beginnen te wandelen. Zitten bijna allemaal rond of over de 300 gram.

Kitten spam!

Imani's Kekoa:
Afbeelding

Imani's Lanah:
Afbeelding

Imani's Kimo:
Afbeelding

Imani's Luano:
Afbeelding

Imani's Kalino:
Afbeelding

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:22

Wat schattig.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:15

Te cute! <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:18

Ohhhhhh <3

Weet je al of er een met een halflange vacht tussen zit?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:38

Waarschijnlijk Kimo en Kalino. Over Lanah twijfel ik nog. Volgende week zou het duidelijker moeten zijn.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:11

Ohh en ik ben al zo verliefd op Kimo.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:32

Haha :P hij is ook leuk.

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:35

Echt zo ontzettend lief die kleintjes! Welke hou je ook alweer zelf?

Hier eet Woezel nog steeds uit de voerbak van Pip :roll: hoe erg is het als een kitten brokken voor een volwassen kat eet? Hij eet ook wel zijn eigen kittenbrokjes, maar dus ook die van Pip.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

DideH
Berichten: 6994
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:46

Kittenbrokken bevatten vooral heel veel dingen die ze nodig hebben om te groeien en voor afweersysteem toch? Zou dan oppassen dat hij dat dan niet te kort gaat komen

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:50

Lanah blijft hier wonen.

Een beetje is niet erg. Hoe oud is woezel nu?

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:10

Woezel is nu 4 maanden.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:11

Dan zou ik toch proberen hem meer zijn eigen brok te laten eten. Misschien een beetje van Pip d’r brok erdoor mengen? Dat hij dan beter eet?

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:21

Druif_01 schreef:
Echt zo ontzettend lief die kleintjes! Welke hou je ook alweer zelf?

Hier eet Woezel nog steeds uit de voerbak van Pip :roll: hoe erg is het als een kitten brokken voor een volwassen kat eet? Hij eet ook wel zijn eigen kittenbrokjes, maar dus ook die van Pip.


Zou je niet over kunnen gaan naar een “all life stages” brok? Orijen Cat & Kitten bv is ook geschikt voor kittens :)

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:16

Ik had het probleem ook met 2 volwassen katten en Maes.
Ik vroeg het de DA en die zei... lekker mee laten eten meng maar want vroeger hadden ze ook geen speciale kittenbrok en dan werden ze ook groot.

Dus ik heb niet moeilijk gedaan en hem gewoon mee laten eten.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:26

Ik heb het nu ook gemengd inderdaad, maar echt minimaal. Dus hij heeft voornamelijk zijn eigen brokjes. Hij eet zijn eigen brokjes ook wel, maar ook graag die van Pip. Overstappen naar een ander merk wil ik niet zomaar doen. Pip is echt een zeikerd met brokjes en mijn eerdere pogingen om over te stappen waren geen succes...

Vanmorgen was zijn eigen bakje aardig leeg en die van Pip ook, maarja, dat zegt dus niets hahaha!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:21

Hier eten ze juist liever de kitten brokjes dan de volwassen brok, maar wegens toch niet te dik gewoon lekker laten eten was advies Da.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:28

Oh dat is weer het andere uiterste. Pip verlaagt zich niet tot het niveau van kittenbrokjes. Tsssk...wat denken we wel niet? >;)

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:31

Hoewel die brokken van de Hornbach (volwassen) wel goed in de smaak vallen, maar die gebruik ik voor zoeken of voetbal. In een van de 5 voerbakken verstoppen/mengen. Heb ze wat te doen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:23

Wat een schatjes die kittens hierboven <3

Ik voer mijn katten in een aparte ruimte ook al krijgen ze dezelfde brokjes. Als ik ze samen voer dan vreet Timon alles op en Pumba krijgt niet veel te eten. Nu voer ik de ene in de keuken en de andere in de woonkamer met de deur dicht en kunnen ze alle 2 heerlijk rustig eten zonder te schrokken.

Wel probeert Timon steeds in de prullenbak te komen of mijn broodjes uit mijn handtas te jatten als ik de rits open laat staan. Het is hem al een paar keer gelukt om de deksel van de prullenbak op te tillen en pasta, zalm of filet americain uit de prullenbak te halen. Dit doet hij ook regelmatig direct na dat hij zijn eigen voer op heeft in de ochtend of in de avond. Pumba doet dit niet (Hij staat meestal op de uitkijk :)) ).
Overdag krijgen ze genoeg te eten. 's morgens krijgen ze als ik op sta een bakje met brokjes. Als ik naar mijn werk ga dan vul ik een voertoren waar ze meestal echt wel even mee bezig zijn met z'n 2. Vervolgens slapen ze de hele dag en als mijn vriend thuis komt worden ze eens wakker en krijgen ze hun natvoer rond 5 uur. 's avonds krijgen ze meestal ook nog wel een koekje of 2/3 of krijgen ze een bal met gedroogde vis of kip in die ze er uit moeten proberen te krijgen.

Op de dagen dat ik thuis werk krijgen ze tussen de middag ook nog een koekje.

Onbeperkt voer laten staan heb ik vanaf kitten af aan gedaan. Helaas bleven ze eten waardoor ze echt veel te vet werden. Mijn vriend denkt dat ze honger hebben en wil graag onbeperkt voer laten staan. Ik zie dat dus niet zitten omdat ze door blijven eten en Timon al een beetje volslank is zoals de dierenarts het noemde. Ik zelf denk niet dat ze honger hebben omdat ze dit dus ook doen nadat ze net hun eigen portie voer op hebben.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:43

Helaas geen advies.
Ik heb altijd onbeperkt brok staan en ze eten naar behoefte.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:50

Ik heb de hele dag brokken staan, maar wel een afgewogen hoeveelheid. Ze krijgen ‘s morgens en ‘s avonds een bepaalde hoeveelheid en dat blijft de hele dag staan. Meestal hebben ze het niet op en vul ik het weer aan tot de juiste hoeveelheid.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fannetje, GoogleAdsense, IMANDRA, Sastaic en 75 bezoekers