[Volg]paard kopen, en dan..?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

[Volg]paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 21:31

Een tijdje geleden is mijn zoektocht gestart naar een 2e paard. Toevallig kon ik toen op stal een paard leasen wat leuk klikte. Helaas voldoet ze niet helemaal aan mijn eisen. En ben ik nu weer op zoek naar een nieuw paard. Het lijkt er op dat ik die heb gevonden. Ik wil haar eerst laten keuren natuurlijk. Maar ik zou er ook graag een soort koopcontract bij willen hebben.
Ik vraag me af of je een koopcontract zelf mag samenstellen, waar het aan moet voldoen en andere dingen die er belangrijk zijn voor zo een contract.
Het gaat hier namelijk om een paard wat al een paar jaar niet is gereden en ik kon haar daarom niet uit proberen met rijden. Natuurlijk stel je de vraag waarom heb je haar al die tijd niet gereden? Antwoord is geen klik met het paard. Maarja de verkoper kan je natuurlijk alles aan je mouw spelden. Of iemand eerlijk er over is weet je nooit. Ookal heb ik er een goed gevoel over kan je zomaar hebben dat het paard een probleem heeft, Lichamelijk of geestelijk.

Ik hoop dat iemand duidelijk kan maken of je een koopcontract zelf op mag stellen en wat er belangrijk is om in een koopcontract te zetten.

Ook voor de keuring heb ik een vraag hoe de mensen op bokt dit doen. Het paard staat op zoon 150KM afstand. kiezen jullie een dierenarts in de buurt van waar het paard staat? Ik zou het voor mezelf en het paard een beetje sneu vinden om 150KM te rijden en blijkt het dat hij niet goed gekeurd wordt. Kan die weer 150KM terug in de trailer :')

Er zal vast wel iemand zijn die mij kan helpen met deze vragen. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 12-09-20 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.


_Charlot
Berichten: 1264
Geregistreerd: 19-09-13

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:39

Je kunt inderdaad een contract opstellen. Er zijn een aantal standaard contracten te vinden bij o.a. de FNRS.
Voor een waterdicht contract, moet je deze laten opstellen.

Is het geen optie het paard op proef te nemen?

Ik zou qua dierenarts, je eigen dierenarts vragen of ze daar een goede dierenarts in de buurt weten, Of een dierenarts die ze kennen.

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:40

Als je op koop contract paard zoekt op Google dan krijg je die van sporthorses. En je kan op gezondheidsverklaring zoeken, dan krijg je een documentje van dierenartsen. Voor zover ik weet mag je zelf een contract in elkaar knutselen en erin zetten wat je wilt. Als beide partijen het er maar mee eens zijn.

Volg mijn reis als beginnend paardenfotograaf @Cheyennevlottes_fotografie

Kastro Apache mijn vriendje sinds 19-06-2021

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 22:13

_lotteeee schreef:
Je kunt inderdaad een contract opstellen. Er zijn een aantal standaard contracten te vinden bij o.a. de FNRS.
Voor een waterdicht contract, moet je deze laten opstellen.

Is het geen optie het paard op proef te nemen?

Ik zou qua dierenarts, je eigen dierenarts vragen of ze daar een goede dierenarts in de buurt weten, Of een dierenarts die ze kennen.


Dankjewel, helemaal niet aan gedacht om op proef te nemen. Heel logisch eigenlijk.

Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:23

Ik zou je willen aanraden om een paard dat zo lang niet gereden is wegens "geen klik" goed te onderzoeken. Ik ben daar erg achterdochtig in. Wij zijn 3 maand geleden ook gaan kijken bij een "braaf paardje dat even had stilgestaan wegens geen tijd". Conclusie: complete rodeo, twee compleet afgeschaafde armen en een gebroken vinger voor mijn vriend. En heel veel geluk dat hij geen 5cm verder is terechtgekomen want dan had hij zijn rug of nek gebroken.

Als je op zoek bent naar een fijn rijpaard zou ik echt gaan kijken bij een paard waar je kunt testrijden.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:37

Ik ga mee in de reactie van Narcissa. Een paard waar je niet op kan proefrijden, daarbij gaan bij mij veel alarmbellen rinkelen. Ik zou hier uiterst voorzichtig mee zijn. Een contract beschermt je niet tegen gebroken ledematen of erger. Doe goed onderzoek naar dit paard haar geschiedenis.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:55

Bij het item "Lang niet gereden wegens geen klik" gaan bij mij alle alarmbellen af als je hem niet mag proberen en het paard ook niet aan een longeerlijn voorgesteld wordt. Grote kans dat er iets "mis" mee is, dus doe héél goed onderzoek als je hier mee door wil gaan.

Kies zelf een DA uit de buurt van waar het paard staat en ga niet af op eerdere keuringsrapporten of aanbevolen dierenarts door de verkopende partij. Mocht je laten keuren, laat dan ook bloedonderzoek doen om zeker te zijn dat het paard geen middeltjes heeft gehad.

Maar heel eerlijk, op basis van je post zou ik lekker verder gaan zoeken naar een ander leuk paard :)

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been


Rapaz1
Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-19

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 00:14

Bij deKNHS staan aandachtspunten voor een koopcontract. Wat betreft keuren: ik ga in zo’n geval naar een bekende kliniek ergens in de omgeving. Die hebben namelijk een naam hoog te houden. Dat geeft meer zekerheid dan een volstrekt onbekende dierenarts en/of kliniek. Op proef is een goed idee, maar dan zou ik zeker een contract opstellen m.b.r. wat als het paard gebreken blijkt te hebben, kosten Da etc.

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 00:21

Inderdaad een beetje vreemd. Ik heb al mijn paarden wel eens lang niet gereden vanwege eigen gezondheidsproblemen, maar daar kon ik altijd zo weer opstappen. Misschien even longeren, de frisheid eruit en rijden maar. M’n instructrice zei vroeger al als je ze goed wegzet kun je ze zo weer oppakken.

Dus bedenk even goed of je dit wil accepteren. Ook wat je contract betreft. Als je het paard koopt als rijpaard maar hem nog nooit onder de ruiter heb gezien of zelf heb geprobeerd dan lijkt het me lastig om daar later nog rijtechnische problemen op te verhalen. Als de verkoper al akkoord gaat met zo’n contract. Wat dierenarts betreft zou ik er gewoon een kiezen van een grote kliniek in de buurt die goed bekend staat.

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 00:39

Een goed gereden paard kun je ook na 3 jaar weer opzadelen.. even longeren en zo weer opstappen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Kimley

Berichten: 9135
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:11

Geen klik.. is geen reden om het paard bij verkoop niet te kunnen voorrijden. Ik zou gewoon op je strepen gaan staan en zeggen dat je haar minimaal 1x onder het zadel wil zien en zelf proberen voor je tot koop over gaat. Wat hierboven staat.. Een goed beleerd paard kun je zo weer rijden ;) Laat je zelf niks overkomen!

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

janouk
Blogger

Berichten: 17811
Geregistreerd: 18-04-06

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:29

Waarom dit paard? Wat is hier zo speciaal aan? Je leasepaard voldeed niet aan je eisen. Waarom dit paard wel als je niet kan proef rijden?
Het klinkt mij niet echt in de oren als een goed opgeleid paard.

Maar dat is alleen gebaseerd op jouw verhaal. Misschien is het wel jouw droompaard.

Wat zou je in je koopcontract willen zetten? Mijn ervaring is dat het paard zelden terug gaat, als het niet bevalt.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:43

avantillo schreef:
Een tijdje geleden is mijn zoektocht gestart naar een 2e paard. Toevallig kon ik toen op stal een paard leasen wat leuk klikte. Helaas voldoet ze niet helemaal aan mijn eisen. En ben ik nu weer op zoek naar een nieuw paard. Het lijkt er op dat ik die heb gevonden. Ik wil haar eerst laten keuren natuurlijk. Maar ik zou er ook graag een soort koopcontract bij willen hebben.
Ik vraag me af of je een koopcontract zelf mag samenstellen, waar het aan moet voldoen en andere dingen die er belangrijk zijn voor zo een contract.
Het gaat hier namelijk om een paard wat al een paar jaar niet is gereden en ik kon haar daarom niet uit proberen met rijden. Natuurlijk stel je de vraag waarom heb je haar al die tijd niet gereden? Antwoord is geen klik met het paard. Maarja de verkoper kan je natuurlijk alles aan je mouw spelden. Of iemand eerlijk er over is weet je nooit. Ookal heb ik er een goed gevoel over kan je zomaar hebben dat het paard een probleem heeft, Lichamelijk of geestelijk.

Ik hoop dat iemand duidelijk kan maken of je een koopcontract zelf op mag stellen en wat er belangrijk is om in een koopcontract te zetten.

Ook voor de keuring heb ik een vraag hoe de mensen op bokt dit doen. Het paard staat op zoon 150KM afstand. kiezen jullie een dierenarts in de buurt van waar het paard staat? Ik zou het voor mezelf en het paard een beetje sneu vinden om 150KM te rijden en blijkt het dat hij niet goed gekeurd wordt. Kan die weer 150KM terug in de trailer :')

Er zal vast wel iemand zijn die mij kan helpen met deze vragen. *\o/*


Ja ik kan je zeker helpen. Hoeveel alarmbellen heb je nodig? Niet doen dus. Dit is echt het recept voor een paard met lichamelijke of ernstig rijtechnische problemen. Oftewel, dier is lastig onder het zadel of het mankeert iets wat er onder het zadel uitkomt.
Dit is echt het klassieke voorbeeld van ellende kopen. Echt, doe het niet. Zeker niet als je er nog 150 km voor moet rijden. Zoek alsjeblieft verder en kijk naar een paard wat je gewoon kan proefrijden en wat je makkelijk kan laten keuren helemaal, klinisch en op de foto benen en rug.
Deze laten staan.
Edit: koopcontract is een wassen neus. Dat wordt namelijk altijd rechten en advocaten. Verhaal van lange adem, kan jaren duren. Tot die tijd word jij gek op het dier en heb je er duizenden euro’s aan veeartskosten inzitten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:53

ik vraag me ook af wat er speciaal aan der is...je hebt der niet zien lopen of bereden zien worden... ik krijg ook mijn vraagtekens als ik eerlijk ben. Een keuring zou ik zelf een dierenarts regelen.. en niet een van hun nemen. wel daar laten keuren want als ze afgekeurd wordt kan ze daar blijven je laat het dier niet 300 km op een trailer staan daarvoor lijkt me.Een koopcontract kan je op internet vinden.. maar t is lastig hoor.. als jij het dier op gaat pakken en er toch wat mee is... dan kan je hem echt niet 123 terug brengen want je moet dan bewijzen dat dat al aanwezig wasvoor aankoop.. en bij een klinische keuring komt niet altijd alles naar boven...het beest wordt immers gekeurd hoe hij op dat moment is....wil je het ook op de foto zetten??

ik zou er heel goed over nadenken...

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:47

Eens met de rest! Toch gaan proefrijden hoor. Ook als het het dier lang niet bereden dan nog kun je er prima een zadeltje opgooien (desnoods boomloos ivm de pasvorm) om te kijken hoe die reageert. Eerst aan de longe en vervolgens even erop. Stap, draf galop kan altijd wel. Al moet je het wel kort houden natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:08

je hebt nu een paard wat niet helemaal aan je eisen voldoet, wat maakt het dan dat je denkt een paard gevonden te hebben - staat 150 km ver weg -

je kunt bij je eigen dierenarts advies vragen waar je het beste een keuring kunt afspreken

op proef nemen zou ik erg voorzichtig mee zijn, laat altijd even bloedprikken zo voorkom je verrassingen, kijk even naar de tanden om te zien of het geen luchtzuiger is om maar even wat te noemen

kijk naar de hoeven en de stand van de benen, afwijkingen kunnen blessures veroorzaken, kan een reden zijn waarom een paard al enige tijd stil staat
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-20 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:10

Niet zelf erop gaan,maar verkoopster of iemand van daar eerst laten voorrijden!

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-20 08:10

Narcissa schreef:
Ik zou je willen aanraden om een paard dat zo lang niet gereden is wegens "geen klik" goed te onderzoeken. Ik ben daar erg achterdochtig in. Wij zijn 3 maand geleden ook gaan kijken bij een "braaf paardje dat even had stilgestaan wegens geen tijd". Conclusie: complete rodeo, twee compleet afgeschaafde armen en een gebroken vinger voor mijn vriend. En heel veel geluk dat hij geen 5cm verder is terechtgekomen want dan had hij zijn rug of nek gebroken.

Als je op zoek bent naar een fijn rijpaard zou ik echt gaan kijken bij een paard waar je kunt testrijden.


Tuurlijk denk ik ook zal het wel goed zitten, houden ze iets achter? Het paard is ook nog maar 6. Bij de 1e keer kijken hebben we het er niet uitgebreid over gehad. Wij hadden zelf wat haast. Vandaag gaan we voor een 2e keer kijken en alles uithoren :+
Zelf heb ik de ervaring en begeleiding voor een paard met problemen. Ik ben niet perse op zoek naar een "fijn rijpaard." Ik was al op zoek naar een soort projectje. Ik heb dit al jaren gedaan voor de stal waar ik ga staan en de eigenaar en ik zijn een goed team als het om "probleem" paarden gaat.


Dioxide schreef:
Bij het item "Lang niet gereden wegens geen klik" gaan bij mij alle alarmbellen af als je hem niet mag proberen en het paard ook niet aan een longeerlijn voorgesteld wordt. Grote kans dat er iets "mis" mee is, dus doe héél goed onderzoek als je hier mee door wil gaan.

Kies zelf een DA uit de buurt van waar het paard staat en ga niet af op eerdere keuringsrapporten of aanbevolen dierenarts door de verkopende partij. Mocht je laten keuren, laat dan ook bloedonderzoek doen om zeker te zijn dat het paard geen middeltjes heeft gehad.

Maar heel eerlijk, op basis van je post zou ik lekker verder gaan zoeken naar een ander leuk paard :)


Bij de 1e keer kijken heeft het paard losgelopen in de bak en haar gangen laten zien. Wij hadden geen tijd meer om langer te blijven dus zijn wij daarna naar huis gegaan. Ik ben dus niet bang voor een paard met rijtechnische problemen maar meer voor de lichamelijke problemen. Ik ga zeker niet uit van de keuringsrapporten van de verkoper. En ik was al van plan om een bloedonderzoek te doen.

Rapaz1 schreef:
Bij deKNHS staan aandachtspunten voor een koopcontract. Wat betreft keuren: ik ga in zo’n geval naar een bekende kliniek ergens in de omgeving. Die hebben namelijk een naam hoog te houden. Dat geeft meer zekerheid dan een volstrekt onbekende dierenarts en/of kliniek. Op proef is een goed idee, maar dan zou ik zeker een contract opstellen m.b.r. wat als het paard gebreken blijkt te hebben, kosten Da etc.


Ik ga is bij de KNHS kijken. Daar had ik al vluchtig gekeken maar dacht dat er niks interessants stond. En een contract voor op proef zal handig zijn. Mag ik bijvoorbeeld ook een contract voor het kopen ook in zetten als het paard bijvoorbeeld een blessure of iets blijkt te hebben dat het paard terug gaat naar de verkoper? Als ze er mee akkoord gaat natuurlijk.


Jessix schreef:
Inderdaad een beetje vreemd. Ik heb al mijn paarden wel eens lang niet gereden vanwege eigen gezondheidsproblemen, maar daar kon ik altijd zo weer opstappen. Misschien even longeren, de frisheid eruit en rijden maar. M’n instructrice zei vroeger al als je ze goed wegzet kun je ze zo weer oppakken.

Dus bedenk even goed of je dit wil accepteren. Ook wat je contract betreft. Als je het paard koopt als rijpaard maar hem nog nooit onder de ruiter heb gezien of zelf heb geprobeerd dan lijkt het me lastig om daar later nog rijtechnische problemen op te verhalen. Als de verkoper al akkoord gaat met zo’n contract. Wat dierenarts betreft zou ik er gewoon een kiezen van een grote kliniek in de buurt die goed bekend staat.


De verkoper klonk wel als een onzeker type. Het paard is nog maar 6 dus ik gok dat ze is ingereden verkocht is en de verkoper van nu er een keertje af gevallen is. Bang geworden en er een veulentje uit gefokt. Maar er kan ook meer aan de hand zijn natuurlijk. Voor de rijtechnische problemen ben ik niet heel bang zoals ik al eerder zei.


janouk schreef:
Waarom dit paard? Wat is hier zo speciaal aan? Je leasepaard voldeed niet aan je eisen. Waarom dit paard wel als je niet kan proef rijden?
Het klinkt mij niet echt in de oren als een goed opgeleid paard.

Maar dat is alleen gebaseerd op jouw verhaal. Misschien is het wel jouw droompaard.

Wat zou je in je koopcontract willen zetten? Mijn ervaring is dat het paard zelden terug gaat, als het niet bevalt.


Ik ben dus op zoek naar een project paardje. Misschien voor de verkoop als er iets van te maken valt, ik ben geen echte wedstrijd ruiter dus wil ook geen paard die wel echt op wedstrijd gaan, die zijn vaak beter af bij mensen die op wedstrijd willen en gaan.
Voor het koopcontract wil ik graag er in zetten dat het paard terug gaat bij verzwegen lichamelijke problemen. Ook het op proef nemen voor welke tijd en alle afspraken er over waar we het samen mee eens kunnen zijn.

lnvdh schreef:
ik vraag me ook af wat er speciaal aan der is...je hebt der niet zien lopen of bereden zien worden... ik krijg ook mijn vraagtekens als ik eerlijk ben. Een keuring zou ik zelf een dierenarts regelen.. en niet een van hun nemen. wel daar laten keuren want als ze afgekeurd wordt kan ze daar blijven je laat het dier niet 300 km op een trailer staan daarvoor lijkt me.Een koopcontract kan je op internet vinden.. maar t is lastig hoor.. als jij het dier op gaat pakken en er toch wat mee is... dan kan je hem echt niet 123 terug brengen want je moet dan bewijzen dat dat al aanwezig wasvoor aankoop.. en bij een klinische keuring komt niet altijd alles naar boven...het beest wordt immers gekeurd hoe hij op dat moment is....wil je het ook op de foto zetten??

ik zou er heel goed over nadenken...


Ik heb haar wel zien lopen, aan de longe zou ook geen probleem zijn. Het rijden begrijp ik, mijn pony van 24 doet ook nog rare dingen als ze een tijd heeft stil gestaan. Keuring wil ik sowieso zelf regelen, klinsich en op de foto. Maar dan denk ik de verkoper verkoopt het paard als rijpaard, er trapt altijd wel iemand in...

Autumnn

Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:11

Omdat het niet klikt met de eigenaresse kan jij niet rijden? Bij mij gaan alle alarmbellen af. Ik zou er zelf op gaan en als dat niet kan verder kijken. De markt trekt aan en er komen steeds meer leuke dieren te koop waar je wel kan proefrijden :j

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:13

Als zij daadwerkelijk het paard willen verkopen, kunnen ze ook de moeite doen om je erop te laten rijden. Op welke manier dan ook... of door iemand anders, of eerst longeren, of een andere optie

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:16

Oh ik wist niet dat je een project paard zocht. Ja dan moet je het zelf in kunnen schatten en inderdaad kijken wat je met de verkoper op contract kan afspreken. Grote, bekende kliniek uit de buurt vragen voor de keuring.

Succes!

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:19

TS
Paardje is 6 en al "jáááren" niet gereden door geen klik.
Dat betekend dat hij al niet meer bereden wordt vanaf dat hij 3 was.
Door geen klik? Ik denk dat het beleren/(door)rijden een drama is geweest en het paard te moeilijk was.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:32

Oké, dus een projectpaardje zou wel een optie zijn? Een 6 jarig paard waar de eigenaar nief op klimt wegens "geen klik" is óf een staatsgevaarlijke klojo onder het zadel óf gewoon echt niet goed. Zelfs al zou je een aardig staaltje kunnen rijden, is het niet heel verstandig om je "om te laten praten" en er toch als eerste op te gaan. Gaat er iets mis, zit jij met de gebakken peren.

Bespaar jezelf een hoop ellende aan dierenarts- of ziekenhuiskosten en zoek verder naar een paard met verkoper waar je geen topic voor hoeft te openen omdt ze echt transparant zijn :)

Ik zie in je profiel dat je 18 bent, klopt dat? Dan zijn mogelijke hoge DA/therapeut kosten voor een "kapot" project paard wel iets om je af te vragen of je dat wil/kunt betalen. Da's geen oordeel, maar misschien wel iets om over na te denken.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Elisa2

Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:42

Ik ben het eens met mijn voorgangers, zou het paard in ieder geval uit proberen ohz wat geen probleem zou moeten zijn na een paar rondjes longeren denk ik.

Als je zo'n dier zou willen kopen zonder rijden dan zou ik echt alles op de foto laten zetten, incl rug en hals en het liefst ook de weke delen op de scan.

Geen klik is een aparte oorzaak om niet voor te kunnen rijden dus ik vermoedt ook dat er meer aan de hand is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:49

Had deze eigenaar het paard actief te koop? Ongeacht geen klik zorgt een beetje eigenaar er dan echt wel voor dat een of andere goede ruiter of een levensmoe exemplaar dat dier toch weer even voor een weekje of 2 a 3 op heeft gepakt?

Of kun je het dier gratis krijgen\slachtprijs? Dat is de enige reden om het eventueel aan te durven ( en zelfs dan zou mijn veiligheid belangrijker zijn.. je hebt projectjes en projectjes natuurlijk)

Contracten zijn niets waard is mijn persoonlijke ervaring, alleen als je hem laat opstellen etc door een advocaat of een notaris heb je wat sterkere rechten, maar dan nog gaat het een getouwtrek worden als jij hem terug wil doen en diegene zegt nee.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wiifke en 34 bezoekers