[VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 17:23

Ja, dat opstijgen en landen moet je even op gepaste afstand doen. Als drone eenmaal in de lucht is valt het allemaal best mee. Hoe bevallen die updates van firmware en app? Dat filmpje van het longeren is met 2x zoom gedaan. Vind de kwaliteit dan nog best meevallen. Natuurlijk wel even op 4K zetten. Ben inderdaad benieuwd naar je filmpjes.

Hier nog een panorama. Met zo groots stuk weiland kan het haast niet missen dat er ook paarden op staan. In de verte op de foto Stal Kuijs. Haha.

https://kuula.co/share/7MqbK?fs=1&vr=0& ... s=0&logo=0

It's not how good you are, but how good you want to be!


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:08

Bagheera_206 schreef:
Ja, dat opstijgen en landen moet je even op gepaste afstand doen. Als [***] eenmaal in de lucht is valt het allemaal best mee. Hoe bevallen die updates van firmware en app? Dat filmpje van het longeren is met 2x zoom gedaan. Vind de kwaliteit dan nog best meevallen. Natuurlijk wel even op 4K zetten. Ben inderdaad benieuwd naar je filmpjes.

Hier nog een panorama. Met zo groots stuk weiland kan het haast niet missen dat er ook paarden op staan. In de verte op de foto Stal Kuijs. Haha.

https://kuula.co/share/7MqbK?fs=1&vr=0& ... s=0&logo=0


Vet!! <3 Hoe maak je zoiets en welk programma gebruik je om dit te uploaden?


Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 21:46

Leuk! Goed dat paardlief er niets om gaf.

Je kunt gewoon panorama foto's maken met de drone of zelf de foto's aan elkaar plakken in Lightroom en/of Photoshop. Je kunt ze gewoon naar feestboek en 360 sites als Kuula uploaden. Ben met video nabewerken en er muziek onder zetten een stuk minder handig mee dan foto's maken en nabewerken. _O-

It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 06:28

Jaaaa, die werkt. Leuk om zo jouw plekje te zien. :) Vlakbij een rivier en met een veerpontje.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 07:38

Voor de mensen die nog zitten te twijfelen ivm de hoge aanschafprijs... De Mavic Mini is deze week tijdens de merkendagen voor een leuke prijs te krijgen bij de MM. De prijs van de Fly More Combo met koffer en extra accu's is zelfs lager dan alleen los. :wow:

It's not how good you are, but how good you want to be!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:13

Bagheera_206 schreef:
Voor de mensen die nog zitten te twijfelen ivm de hoge aanschafprijs... De Mavic Mini is deze week tijdens de merkendagen voor een leuke prijs te krijgen bij de MM. De prijs van de Fly More Combo met koffer en extra accu's is zelfs lager dan alleen los. :wow:


Ik lees zo nu en dan stilaan mee maar heb nu toch de enthousiasme goed te pakken.. Wat zou jij aanraden?

Ik zou het heel tof vinden mijn paard te kunnen volgen met buitenritten en te filmen voor onder andere mijn video blogs.

Maar daarnaast ben ik ook (berg)sportfotografe en filmmaakster van beroep en heb ik altijd naar de DJI Mavic Pro (Zoom en Hasselblad variant) gekeken. Puur omdat ik bang ben dat het kleine ding niet genoeg stabiliteit, camerabewegingsmogelijkheden en beeldkwaliteit (RAW vs Jpeg) heeft.. Maar als deze lichter is in mijn rugzak is dat wel een vooruitgang.

Nu valt de beeldkwaliteit video wel mee. (De Gopro Hero 8 trekt met 7,2K ook net de kaart niet vol en is even mooi op scherm.) Maar qua werk/privé en deze actie begin ik nu wel heel erg sterk te twijfelen.

Hoe denk jij over deze drone? Want deze prijs is inderdaad bizar. :wow:

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 08:35

Ik de bergen staat er vaak meer wind en op de mini zit geen volg modus. Geloof wel dat de active track in Litchi app zit, maar die heb ik nog niet gekocht. Qua gewicht heb je gelijk. In de bergen is iedere gram teveel. :')

In jouw geval mss beter de Mavic Air 2. Valt qua gewicht nog mee. Kan beter tegen de wind en heeft wel active track. Straks moet je wel je theorie halen. Helaas wel 3x duurder dan de mini. Dus een optie is om de mini te kopen. Er lekker mee te gaan spelen en dan kun je altijd nog upgraden. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 10:46

Je slag nog geslagen net? Lijkt dat ze de prijs hebben gerectificeerd. := Nu weer de normale prijs van 499 ipv 369.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:36

Bagheera_206 schreef:
Je slag nog geslagen net? Lijkt dat ze de prijs hebben gerectificeerd. := Nu weer de normale prijs van 499 ipv 369.


Hahaha, ik zag het gebeuren net! Refreshte één keer en "poef!" weg actie.. := monsters..

Ik denk wel dat je gelijk hebt betreft deze Mavic in de bergen en een nét iets sterkere. Ik heb er in augustus eentje hard zien vechten op een kleine open 3200 meter. :') Ik dacht dat de bestuurder zo beroerd vloog. (Deed die ook, daar niet van. :p) Maar je wilt wel echt steady beelden.

Die follow modus is wel een pre inderdaad. Zeker omdat ik bij downhill en andere snellere sporten meestal meer heb aan een follow, dan er zelf achteraan jagen met joysticks.. :')

Ik ga nog even diep denken. Zal mijn gedachten eens wat vaker hier uitspreken. Ben namelijk blij met je input! :D haha

Edit: Theorie halen zag ik trouwens inderdaad! Vind dat wel een verbetering eigenlijk.. Maarja, is wel weer extra investeren.. (Ik ben nog van de oude garde daarin.. Bedrijfsmatig met de DJI S800 zonder certificaten, vliegbewijzen e.d. :roll: was een leuke tijd! :D Maar echt heel lang geleden. Gingen Lipo's ter grootte van bakstenen in. :=)

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 11:52

Had nu maar je slag geslagen. _O-

Vanaf eind dit jaar maken ze geen onderscheid meer tussen hobby/recreatief en professioneel/commercieel. Iedereen moet dezelfde papieren halen voor de open categorie A. En waar je nu denk ik ROC-L voor nodig hebt kom je in specialized category te vallen.

En anders wachten op de nieuwe Mavic 3 die dit jaar wordt gepresenteerd? Hopelijk met Cx keurmerk. Denk alleen wel dat het een bedrag zal worden met drie nullen. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 13:02

Gaaf! Dat is wel heel veel zo op de heide. Daar mocht je gewoon vliegen? Nice! 8-)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:38

Bagheera_206 schreef:
Had nu maar je slag geslagen. _O-

Vanaf eind dit jaar maken ze geen onderscheid meer tussen hobby/recreatief en professioneel/commercieel. Iedereen moet dezelfde papieren halen voor de open categorie A. En waar je nu denk ik ROC-L voor nodig hebt kom je in specialized category te vallen.

En anders wachten op de nieuwe Mavic 3 die dit jaar wordt gepresenteerd? Hopelijk met Cx keurmerk. Denk alleen wel dat het een bedrag zal worden met drie nullen. :=


Wahaha _O- was wel een goeie actie geweest he? Ik ga nu toch bijna lichtelijk balen :') haha
Ach, mij pa zegt dan altijd "dat je die actie nu gevonden hebt, betekent dat ze er zijn! Niet dat je 'm gemist hebt. :D" Ik hou mij daar maar aan. Maha :o Ik geef wel toe, het was mooi geweest vandaag te kunnen denken "Ja, er is een drone naar mij op weg!" :')

Ben benieuwd inderdaad naar de Mavic 3! :)) Ik hoop vooral dat de komst van nieuwe versies de (eigenlijk nog niet eens) verouderde merken weer wat lager in prijs zet. Maar meestal is dat nog maar matig.. := Die afweging werk/privé maakt hem zo moeilijk bij mij. :')

Maar, Even terug.. Is die Specialized categorie beter om in te zitten dan de A waar je na dit jaar in komt? Want dan vin dik het nog wel het proberen waard die dit jaar nog binnen te halen.. Zot een beetje strategisch te dubben wat handig zou zijn te doen.. Daarbij, ik heb nog geen Black friday gezien dit jaar.. Ik wacht rustig mijn kansen af.. :=

Vind je foto leuk Captain! :)) Mooi dat paars!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 15:13

Denk dat Open Category prima is. Ik bedoelde Specific Category. Moet je allerlei Risk assessments doen voor je vlucht en extra papieren halen.

https://www.dronewatch.nl/2020/07/10/eu ... uitgelegd/

Voor Open Category heb je alleen theorie of theorie en schriftelijk examen nodig. Tenzij je drone onder de 249 gram weegt als de mini.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 10:54

@Captain: Hoe goed zijn jouw bronnen. Zwerft er nu gerucht op internet dat de nieuwe Europese wet- en regelgeving mss weer wordt uitgesteld? :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:04

Heel goed, ik [***] voor de [***]. :') Afgelopen week nog cursus gehad vanuit EASA voor de nieuwe wetgeving, en dat gaat echt 31 december 2020 worden. :D

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 13:43

Hahaha. Heb nog poging gedaan laatst te solliciteren bij ILT, maar helaas... Mijn achtergrond sloot niet goed genoeg aan. -O-

Ben inderdaad wel benieuwd wanneer je je als dronepiloot kunt registreren en per wanneer je je theorie kunt gaan halen. Dat moet toch nog allemaal voordat de nieuwe regels in gaan? Hoe zit dat nu met de MA2? Als ik het dan goed interpreteer niet alleen theorie, maar ook dat schriftelijk examen, omdat hij 70 gram zwaarder is dan de 500 gram voor de legacy drones. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 08:02

Er is een app, Litchi, waarmee je ook panorama, waypoints en ook follow me/active track krijgt op je mini. 8-) Heeft iemand hem al uitgeprobeerd bij de paarden voor de active track?

Helaas wel een betaalde app, maar binnenkort toch ook maar eens uit proberen. Op dit moment alleen in beta, maar daar kun je je zo voor aanmelden. +:)+



Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 08:01

Zo kun je met de mini toch gave pano's maken van de wei. :)


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 13:31

Binnenkort eens proberen hoe nauwkeurig de tracking en follow me werkt op de mini. :D

Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 17:41

Oh wow! Blijkbaar kun je een appje op telefoon van ruiter installeren... En dan kun je de drone de telefoon van de ruiter laten volgen. Dat vraagt erom om uitgeprobeerd te worden. Dus geen visual active track, maar volgt het gps signaal van de telefoon van de ruiter.


It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 14:46


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 07:55

Had gisteren een shoot voor het stamboek. Aan het einde nog even twee tellen de drone de lucht in gegooid om te kijken hoe ze reageerden. Zoals je ziet helaas al wat donker en met veel lichte lucht wordt alles op grond natuurlijk onderbelicht. := Nog eens goed uitzoeken hoe ik dat kan verbeteren. B-) Ik denk dat ik hem even op grond had moeten richten, AEL, en dan pas moeten richten op het onderwerp. :')


It's not how good you are, but how good you want to be!

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Re: [VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:02

Wat een fraaie beelden!

Ik ben vooral gecharmeerd van het eerste filmpje in het topic, heerlijk om die Ijslanders zo te zien. Het viel mij trouwens op dat in het einde van het filmpje, in de andere weide achter het draad, mevrouw de Irish Cob ook lekker mee doet met het rond rennen. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers