Pray

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Pray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 23:52

There's dread in my heart and fear in my bones
And I just don't know what to say
Maybe I'll pray, pray

Maybe I'll pray
I have never believed in you, no
But I'm gonna pray
You won't find me in church, reading the Bible
I am still here and I'm still your disciple
I'm down on my knees, I'm beggin' you, please
I'm broken, alone, and afraid
I'm not a saint, I'm more of a sinner
I don't wanna lose, but I fear for the winners
When I try to explain, the words run away
That's why I am stood here today
And I'm gonna pray, pray, maybe I'll pray
Pray for a glimmer of hope
Maybe I'll pray, pray, maybe I'll pray


Ik moet het nog even kwijt voor ik een poging ga doen om te slapen. Het ene moment sta je te dansen met je kindje in de kamer en het volgende moment rij je vol gas naar de kliniek :(

Door verkeerd hooi heeft ons meisje koliek gekregen |( Ik voel me zo ontzettend schuldig. Ze is mijn soulmate. Om iets voor 7 was ik thuis van t werk en iets over 8 waren we bij de kliniek.

Ze is op dit moment redelijk stabiel, de darm ligt niet 100 % op z'n plek, maar is ook zeker niet gedraaid.

We hebben al zoveel pech gehad de laatste 2 maanden, het is ons nog niet gegund :(

Ze is geblinddoekt voor haar eigen rust, hier mee ervaart ze minder stress dan zonder.
Afbeelding
Met haar 3,5 maanden oude dochter.
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk mag ze snel weer naar huis :knuffel:
Laatst bijgewerkt door RianneH op 09-09-20 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Een foto op verzoek verwijderd

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Pray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:54

Beterschap! Wat naar! Hopelijk knapt ze snel op!

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:55

Virtuele knuffel!

Ik kan je tig redenen geven waarom je je niet schuldig hoeft te voelen. Maar ik kan mij voorstellen dat dat nog niet binnen kan dringen.

Ik duim mee dat ze het zonder complicaties haalt.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Pray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 00:01

Wat verdrietig voor jullie en wat een stress! Ik duim en stuur goede vibes, fijn dat ze wel stabiel lijkt nu. Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 00:05

He bah hard duimen maar dan dat het goed komt. :(:) Braaf kind wel, kan die wel drinken bij mama nog? Is het nu afwachten of ze stabiel blijft?

Maar verkeerd hooi? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 00:12

karuna schreef:
He bah hard duimen maar dan dat het goed komt. :(:) Braaf kind wel, kan die wel drinken bij mama nog? Is het nu afwachten of ze stabiel blijft?

Maar verkeerd hooi? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ze mag er gelukkig bij blijven staan, en drinken. Voor de nacht moet ze mee vasten en morgen vroeg krijgt de kleine hooi als mama vast staat.
Het hooi was te kort,te fijn, te droog, alles te...net een baaltje langs de kant? Slecht gesneden plak? Ze heeft in een keer een te grote hoeveelheid naar binnen gewerkt, terwijl ze bijna onbeperkt krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 00:17

Jemig, dat is gewoon pech hebben dan. :(:) hooi wegproppen terwijl je al onbeperkt aangeboden krijgt -O- wel fijn dat veulen erbij mag blijven. Voorkomt ook weer stress.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 00:17

Drama als onze geliefdes ziek zijn! Heel veel sterkte en duim dat ze gauw weer thuis is.

nile
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 02:53

Houd je er rekening mee dat je de medewerker rechts op de eerste foto vol herkenbaar in beeld hebt bij haar beroepsuitoefening?
Zonder haar toestemming is het niet netjes de foto online te zetten vanwege haar privacy.

Veel sterkt met je paard!

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Pray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 12:30

Ze hebben net gebeld en ze moet nog een nachtje blijven.
Ze is al goed opgang met mesten maar er zit nog een verstopping.

Morgen mag ze als alles goed gaat weer naar huis.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:37

nile schreef:
Houd je er rekening mee dat je de medewerker rechts op de eerste foto vol herkenbaar in beeld hebt bij haar beroepsuitoefening?
Zonder haar toestemming is het niet netjes de foto online te zetten vanwege haar privacy.

Veel sterkt met je paard!

Sterkte met je paard. Jij kunt hier niets aan doen. Ik denk dat dit soort kolieken meestal goed genezen.Wat die in beeld gebrachte medewerkers betreft,dat geeft toch niets?Is eerder reclame voor de kliniek.

Tenno7

Berichten: 2240
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Pray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 05:43

Wat een pech, en vreselijk altijd die kolieken!!. Heb er zelf ook nare ervaringen mee. Hopelijk blijft de darm op zn plek en gaat het gauw weer de goeie kant op!. Heel veel sterkte

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Pray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 07:33

Nog even wat spannende momentjes, we mogen straks bellen om te vragen hoe ze de nacht is door gekomen. Vooralsnog geen bericht is goed bericht.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Pray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:45

Wat vervelend!
Om je gerust te stellen, ze kunnen door teveel proppen wel een verstopping krijgen (wat ook geen pretje is), maar een darmdraaiing niet. Wat de arts bedoelde met dat de darm iets is gaan verliggen hoeft niet gelijk gevaarlijk te zijn, de darm ligt los in de buikholte en heeft dus niet standaard een vaste plek.

Een verstopping door een prop voer is naar, pijnlijk, maar vaak heel goed op te lossen door een nachtje infuus en flink wat paraffine.

Succes!!

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 08:57

Utixo schreef:
Wat vervelend!
Om je gerust te stellen, ze kunnen door teveel proppen wel een verstopping krijgen (wat ook geen pretje is), maar een darmdraaiing niet. Wat de arts bedoelde met dat de darm iets is gaan verliggen hoeft niet gelijk gevaarlijk te zijn, de darm ligt los in de buikholte en heeft dus niet standaard een vaste plek.

Een verstopping door een prop voer is naar, pijnlijk, maar vaak heel goed op te lossen door een nachtje infuus en flink wat paraffine.

Succes!!

Ze heeft geen infuus gehad, alleen Paraffine, 2 of 3x nu. Maandag avond, dinsdag ochtend en volgens mij ook in de avond maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk dat ze geen infuus kunnen geven ivm het veulen, bang dat ze ergens in kan blijven hangen.
Ze halen het veulen nu al continu weg bij haar om dr te kunnen laten eten, sta daar niet helemaal achter maar het is niet anders. Sascha doet heel wat voor komen maar is pas 3,5 maand oud.


Heb net gebeld maar ze waren nog aan onderzoeken, beetje jammer want er was gezegd dat ik kon bellen voor ik aan zou rijden. Wachten duurt lang :(

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Pray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:17

Voor een eventueel volgende veulen, laat de merrie en het veulen snel wennen dat ze afentoe even uit elkaar zijn. Je ziet nu dat het niet alleen handig is om gewoon weer te kunnen rijden, maar ook voor kliniek bezoeken. Veulens krijgen er echt niets van om afentoe een paar uurtjes zonder moeder te zijn.

Geen infuus kan prima als ze niet uitgedroogd is. De meeste paarden stoppen namelijk ook met drinken, maar je hebt van die exemplaren die doorgaan.

Fijn dat ze alweer (kleine beetjes?) mag eten! Vaak goed voor het humeur :+

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 13:58

Utixo schreef:
Voor een eventueel volgende veulen, laat de merrie en het veulen snel wennen dat ze afentoe even uit elkaar zijn. Je ziet nu dat het niet alleen handig is om gewoon weer te kunnen rijden, maar ook voor kliniek bezoeken. Veulens krijgen er echt niets van om afentoe een paar uurtjes zonder moeder te zijn.

Geen infuus kan prima als ze niet uitgedroogd is. De meeste paarden stoppen namelijk ook met drinken, maar je hebt van die exemplaren die doorgaan.

Fijn dat ze alweer (kleine beetjes?) mag eten! Vaak goed voor het humeur :+

Wij rijden al vanaf week 1 met moeders, dus stress brengt het niet met zich mee , dat wil nog niet zeggen dat mijn gevoel daar fijn bij is. Ik heb met moeder en veulen al heel wat te stellen gehad.
En vanaf dat we haar hebben, niet meer uit handen gegeven.

Ik ben overal blij dat ze nu thuis is, we hebben haar vanochtend op gehaald en het gaat heel goed. Ze heeft net haar eerste portie gegeten en wil graag meer.

Nu hopen dat het goed blijft gaan.