Mag ik dit vervelend vinden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 17:41

De titel paste niet :P
Maar mag ik het vervelend vinden dat de oude eigenaar (of beter gezegd, bijrijder) van mijn paard constant foto’s plaatst met dat ze mijn paard zo mist?
Ik heb mijn paard gekocht van een handelaar en het is vrij snel helemaal misgelopen. Ze wilden het paard toen niet terug en hebben mij helemaal belachelijk gemaakt en uitgescholden. Ondertussen ben ik helemaal gelukkig en ontzettend blij met mijn paard (drie jaar verder) en doe ik hem nooit meer weg.

Nu heeft dat meisje al een aantal keer gevraagd of zij hem terug mag kopen (natuurlijk niet), plaatst zij nog foto’s met hem en gebruikt ze die foto’s zelfs om reclame voor zichzelf te maken als paardentrainer.

Mag ik dit vervelend vinden of kan ik dit beter slikken? Na alles wat er gebeurt is, vind ik dit niet echt fair namelijk :)
Alvast bedankt voor jullie meningen!
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 07-09-20 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:46

Tuurlijk mag je dat vervelend vinden!! Alleen zijn het haar foto's, en was het toen nog niet jou paard. Dus je zult er Niks aan kunnen doen. En als je er op gaat reageren voed je haar gedrag alleen maar met de aandacht die je er aan besteed, en heb je kans dat het nog vervelender word....

Ik zou zeggen lekker blokkeren op social media, en gewoon gaan genieten van je prachtige paard.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 17:47

Ik had haar idd geblokt, maar ik krijg nog wel eens een vriendschapverzoek.
Je hebt idd helemaal gelijk, thanks!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Bernoe

Berichten: 1505
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:47

Je mag vinden wat je wil :Y)
Het lijkt me niet dat je haar kan verbieden de foto's te plaatsen. Het zijn waarschijnlijk haar eigen foto's uit de tijd dat het paard nog in iemand anders bezit was...
Persoonlijk zou ik me er weinig van aantrekken. Het paard is nou eenmaal ook van iemand anders geweest. Ik weet niet waar je de foto's tegen komt maar lekker niet meer googelen en een eventuele fb of instagram connectie verwijderen.

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:48

Ik zeg ook gewoon negeren blokkeren op social media. Geen fotos meer delen geen negativiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:49

Dat je het niet leuk vindt begrijp ik. Maar helaas is er niets wat je daar tegen kunt doen. Het is andersom ook niet gek als zij foto's plaatst met het paard wat zij mist.
Misschien jezelf "beschermen" tegen de irritatie en haar gewoon nergens meer volgen of opzoeken?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 17:56

Gelukkig volg ik haar niet meer en zoek ik haar ook niet meer op. Vandaag had ze me alleen weer een vriendschapsverzoek gestuurd om te kunnen vragen of ze mijn paard kon terugkopen. Toen checkte ik haar profiel even en kwam ik erachter dat die weer volstond met foto’s van mijn paard.

Bedankt voor de meningen! Deze irritatie lekker laten gaan dus haha

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

AmyJamess

Berichten: 2117
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:57

Heb je al eens met haar gepraat en aangegeven bij haar hoe je je daar over voelt?
Misschien kun je haar een berichtje doen dat je haar liever niet op jou socialmedia hebt als vriend en waarom niet.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:59

Is er geen optie om 100% te blokkeren? Ook berichten die ze stuurt. En je mag dat best vervelend vinden hoor, ik zou het ook vervelend vinden. Maar meer dan negeren/blokkeren kun je niet doen. Vooral lekker genieten van jouw paard :D

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:00

Niet meer volgen is natuurlijk niet hetzelfde als volledig blokkeren. Als je er echt last van hebt zou ik kiezen voor overal blokkeren en lekker genieten van je paard. Begrijpelijk dat je het vervelend vindt maar je kunt er weinig aan doen ben ik bang


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:03

Het zijn geen fotos van jouw paard, het zijn fotos van haar paard dat inmiddels verkocht is.
Zou toch van de zotte zijn als je geen foto's mag plaatsen van een paard wat je hebt moeten verkopen...

Goedgekeurd onderschrift :)

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:05

Gevoelens die je hebt heb je weinig invloed op. Dus ja je mag dat zeker vervelend vinden. Je hebt wel invloed wat je er vervolgens mee doet. Ik zou er niks mee doen want zoals gezegd het zijn haar foto's van vroeger

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:06

Ik zou anders reageren maar dat is totaal aan jou .
Bij mij had ze na drie jaar niet aan moeten komen met dit verhaal en ik had op haar Posts op fb gereageerd met dat je al drie jaar helemaal blij bent met het paard dat je via een handelaar gekocht hebt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

xPabloBokt

Berichten: 9371
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:07

Kimmie25501 schreef:
Gelukkig volg ik haar niet meer en zoek ik haar ook niet meer op. Vandaag had ze me alleen weer een vriendschapsverzoek gestuurd om te kunnen vragen of ze mijn paard kon terugkopen. Toen checkte ik haar profiel even en kwam ik erachter dat die weer volstond met foto’s van mijn paard.

Bedankt voor de meningen! Deze irritatie lekker laten gaan dus haha


Hoe kan ze je elke keer opnieuw een verzoek sturen als je haar geblokkeerd hebt? Maakt ze telkens nieuwe profielen aan?

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

mooneyJarig

Berichten: 7772
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:12

En zijn het dan foto's van de tijd dat zij hem reed of gebruikt ze jouw foto's?

Dat eerste mag jij vervelend vinden, maar mag zij gewoon doen. Dus dan is blokkeren de snelste route.
Dat tweede is wel iets wat niet zomaar mag ivm auteursrecht. Het is alleen ook iets wat heel lastig tegen te houden is.


Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:17

Hier overlaatst ook een hele huilerige uitleg via Facebook van de vorige eigenaar van ons paardje gekregen, dat ze hem toch zo mist en dat ze hem nooit had mogen verkopen etc. etc.
Ze volgt mijn insta van hem en ziet wat wij allemaal doen, ze heeft destijds (2 jaar terug) hem verkocht wegens tijdsgebrek en het paardje had 2 jaar grotendeels stilgestaan.

Rustig terug geantwoord dat wij (mijn 3 dochters en ik) toch zo blij zijn met ons familiepaardje en dat hij bij ons niet meer weggaat en daarmee is de kous voor mij af.

Ik vond het ook geen fijn bericht maar ik laat het zo.

Cogito ergo sum < equito ergo vivo
Volg ijslanders Fagri en Goa en rheinländer Sheila via instagramaccount fagri_ijslander

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:18

Jullie mogen elkaar vervelend en stom vinden, maar mogen eigen foto's gewoon posten. Dus of het gesprek aangaan (en niet teveel verwachten, denk ik), blokkeren of negeren. :D

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:20

Maar waarom is het nodig te reageren op zo'n bericht? Iemand mag toch wel balen van een verkeerde beslissing of het paard missen en dat van zich afschrijven?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:22

Wat jammer dat het zo gelopen is.
Je schrijft dat het om de bijrijder gaat. Ik weet alle ins en outs natuurlijk niet, maar je weet niet altijd wat er gebeurd is tussen de oude eigenaar en haar. Misschien had ze het paard ook wel graag overgenomen maar kon het niet, je weet het allemaal niet.
Ze lijkt in elk geval verdriet te hebben van het afscheid en dat mag je vervelend vinden, maar haar gevoel mag er ook gewoon zijn.
Je kunt het ook als compliment proberen te zien: blijkbaar heb je een leuk en gewild paard :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

RidingDream

Berichten: 61
Geregistreerd: 20-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:32

Hoi Kim,

Jammer dat je dit onvolledig plaatst en iets verzint wat niet klopt. Ten slotte wil ik hem zelf niet terug en vroeg ik dit voor iemand anders. Dit vroeg ik 1x en dst was net vanmiddag inderdaad.

Jammer dat je dit op deze manier plaatst en mij niet gewoon een berichtje hierover stuurt.

Mensen die hierover vragen hebben mogen mij gerust een berichtje sturen

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:34

Natuurlijk mag iemand een verkeerde beslissing betreuren, ik begrijp dat volkomen.

In mijn geval, (ik weet niet hoe het zit bij de ts):
Ik vind het echter minder fijn dat zo een post een verkapte poging tot emotionele chantage lijkt om het paardje te kunnen terugkopen. Het werkt niet bij mij maar wekt wel enige wrevel op. Ik hoef op geen enkele manier dat paard terug te verkopen aan haar omdat zij een verkeerde beslissing heeft genomen. En dat lijkt toch wel haar bedoeling. Ik zeg bewust lijkt ;) .

Cogito ergo sum < equito ergo vivo
Volg ijslanders Fagri en Goa en rheinländer Sheila via instagramaccount fagri_ijslander

RidingDream

Berichten: 61
Geregistreerd: 20-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:34

AmyJamess schreef:
Heb je al eens met haar gepraat en aangegeven bij haar hoe je je daar over voelt?
Misschien kun je haar een berichtje doen dat je haar liever niet op jou socialmedia hebt als vriend en waarom niet.


Ze heeft mij niks daarover gestuurd, daarom vind ik dit ook raar ineens vanuit het niets..

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:42

RidingDream schreef:
Hoi Kim,

Jammer dat je dit onvolledig plaatst en iets verzint wat niet klopt. Ten slotte wil ik hem zelf niet terug en vroeg ik dit voor iemand anders. Dit vroeg ik 1x en dst was net vanmiddag inderdaad.

Jammer dat je dit op deze manier plaatst en mij niet gewoon een berichtje hierover stuurt.

Mensen die hierover vragen hebben mogen mij gerust een berichtje sturen


Volgens mij is de openingspost erg netjes, ze noemt geen namen en ze vraagt zelfs of het ok is als ze dit vervelend vindt. Ik vind het ook een gek verhaal, als zij haar paard niet te koop hebt waarom zou jij haar dan een bericht sturen of iemand (wie dan ook) hem mag kopen. Ik zou me dan ook heel erg ongemakkelijk voelen.
Laatst bijgewerkt door Caira op 07-09-20 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:44

Tuurlijk mag je dat vervelend vinden. Je hebt ook niet echt controle over wat je voelt. Dat gevoel mag er dus ook gewoon zijn. Waar je wel controle over kan hebben, is wat je ermee doet...

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:48

Wellicht voortaan een berichtje naar de desbetreffende persoon met het verzoek te stoppen jou te berichten ipv. op internet om hulp vragen... Je mag best je eigen mening vormen zonder die van anderen aan te horen, als jij het vervelend vindt, dan mag dat.

Dan maak ik maar zin.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AmenteC, Celebi, desi92, ElinaSK, Folani, horssie, Laj1, micksage, neline11 en 94 bezoekers