Reparatie beugelophang haak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Reparatie beugelophang haak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 21:21

Ik heb een Schumacher dressuur zadel en nu is van de beugelophang haak de pop nagel afgebroken.Ik heb in de buurt bij mij rond gevraagd en de kostte zijn rond de €250,-

Wie weet er iemand die dit goed en goedkoper doet.? En miss wel verstandig om meteen de andere kant ook te doen.

Ik hoor het graag,paard staat in Noordwijk zh


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 06:14

Is dit de bevestiging aan de boom? Of alleen aan de haak die omhoog staat om de beugelriem tegen te houden? Indien het dat laatste is dan vind ik de prijs erg hoog en dan kun je het ook gewoon vastzetten met ijzerdraad, je boet dan helemaal niets aan veiligheid in, tenzij je bang bent dat een beugelriem bij een val niet loslaat, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt in mijn meer dan 30jarige ruitercarriere en dan werken openklapbeugels wel. Met zo'n ijzerdraadje over de haak: Dan zul je de beugelriem nooit meer uit de haak kunnen verliezen, maar zo zette ik de beugelriemhaken vast toen ik nog in de springsport zat, ik reed een tijd een paard waarbij je de beugels uit de haken sprong, heel irritant. Vooral bij Kieffer werden die dingen lam. De oude Wintecs hadden een open haak die verkeerd gevormd was en dan gebeurde het ook wel. Met de nieuwe niet meer.

Als het de bevestiging aan de boom is, dan wil je natuurlijk niet dat de haak afbreekt van de boom, dus dan kun je het denk ik zelf niet gaan repareren. Ik weet wel dat een verzorgpaard dit eens had bij een Pagony zadel en dat heeft Divoza gewoon gerepateerd doro er een nieuwe schroef in te boren. Dat drukte wel iets tegen het leer van het rokje, maar dat was optisch, met rijden nooit last van gehad. Dit zal niet de officiele manier van repareren zijn gok ik, maar het werkte wel. Ik zou dat niet laten doen bij een erg duur zadel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Reparatie beugelophang haak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 12:24

@ Germie het is niet de veiligheidspal maar de bevestiging aan de boom.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:22


Es war schön.

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 21:13


Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Reparatie beugelophang haak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:22

Ik heb 150,- betaald bij Countrymill, 1,5 jaar geleden.
Het hele zadel moet ervoor uit elkaar, dus het is veel werk, waardoor het arbeidsloon de prijs van de reparatie opdrijft.
In die zin ook wel verstandig om de ander iig te laten checken of preventief meteen te vervangen, het uit elkaar en weer in elkaar zetten van 't zadel zelf is 't meeste werk.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Reparatie beugelophang haak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:42

Dit soort dingen zijn soms goedkoper bij de originele fabriek. Bedenk dat er een risico is dat er dan ook andere popnagels kapot kunnen zijn in de boom.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:46

Elco schreef:
Nielojram schreef:
Probeer Andre Meijer eens: https://www.ds-ruitersport.nl
Of anders Stubenitsky : https://www.cj-stubenitsky.nl

Je paard hoeft hier niet voor mee, toch?


Dank je wel..André Meijer heeft het te druk die heb ik gebeld.
Stubenitsky ga ik achter aan.


Wel bijzonder dat dit gebeurt, zo'n pop-nagel springt er niet zomaar uit.

Ben je wellicht nog zo corpulent als 8 jaar geleden toen ik je blijkbaar hielp met het aanpassen van je wow-zadel?

Es war schön.

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 22:09

Elco schreef:
Nielojram schreef:
Probeer Andre Meijer eens: https://www.ds-ruitersport.nl
Of anders Stubenitsky : https://www.cj-stubenitsky.nl

Je paard hoeft hier niet voor mee, toch?


Dank je wel..André Meijer heeft het te druk die heb ik gebeld.
Stubenitsky ga ik achter aan.


Wel bijzonder dat dit gebeurt, zo'n pop-nagel springt er niet zomaar uit.

Ben je wellicht nog zo corpulent als 8 jaar geleden toen ik je blijkbaar hielp met het aanpassen van je wow-zadel?[/quote]

@nielojram verklaar je eens nader.?
Wat bedoel je met corpulent.??
Ik heb mijn Wow zadel bij Arie Boer gekocht, en toen hij der mee stopte heb ik op aanraden van Arie Eleonora gebeld..Dat zijn de enige 2 die aan mijn zadel gezeten hebben..Dus weet niet wat je daarmee wil zeggen..

En popnagels kunnen soms afbreken ja.Niets vreemds aan.
En voor je weer iets gaat zeggen ik heb 2 zadels, een wow & een schumacher.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Reparatie beugelophang haak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:26

...wauw aparte wending neemt dit topic...

Begrijp ik het goed @nielojram, noem je TS nou te dik voor haar zadel waardoor er dingen afbreken?! :x Dat vind ik uuuuuuhhhh... bijzonder. Verder voegt je bericht niets toe, alleen lekker op de man gespeeld. Gezellig is Bokt toch! -O-

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 23:56

Haarbal schreef:
...wauw aparte wending neemt dit topic...

Begrijp ik het goed @nielojram, noem je TS nou te dik voor haar zadel waardoor er dingen afbreken?! :x Dat vind ik uuuuuuhhhh... bijzonder. Verder voegt je bericht niets toe, alleen lekker op de man gespeeld. Gezellig is Bokt toch! -O-



Ik ben 1.78 en weeg 74 kilo dus zeker niet zwaarlijvig.
Vind het toch wel knap dat iemand dat kan zeggen, zonder dat ik weet wie degene is.
Idd gezellig bokt :?

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Reparatie beugelophang haak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:06

Bijzondere opmerking inderdaad.

TS en ikzelf zijn van dezelfde lengte en gewicht en ik heb ook een aantal jaar geleden met een Schumacher precies hetzelfde probleem gehad.

Was nog wel een soort van bijzonder, tijdens wedstrijd notabene, tegen het einde van de proef zakte zo mijn hele stijgbeugel met riem en al naar beneden. Proef afgemaakt, toch nog 178 punten gereden :)). Tweede proef niet gestart.

Ik heb het zadel toen laten repareren. Ik weet niet hoeveel ik er toen voor heb betaalt, maar volgens mij was dat geen 250 euro (dat had ik wellicht nog wel onthouden).

Overigens weet ik van nog iemand die precies hetzelfde probleem had ook bij een Schumacher zadel. Misschien dat dit iets is dat bij Schumacher zadels speelt?

(dat laatste hoop ik overigens niet, mijn springzadel is ook een Schumacher en dat lijkt me toch wel problematisch als ik net midden in een sprong zit :+ :)) )

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:41

[/quote]

Dank je wel..André Meijer heeft het te druk die heb ik gebeld.
Stubenitsky ga ik achter aan.[/quote]

Wel bijzonder dat dit gebeurt, zo'n pop-nagel springt er niet zomaar uit.

Ben je wellicht nog zo corpulent als 8 jaar geleden toen ik je blijkbaar hielp met het aanpassen van je wow-zadel?[/quote]


Zo wat een opmerking die niks toevoegt in het topic. Heb er op getemd .

Ts klinkt heel prijzig maar zal veel werk in zitten omdat het zadel uit elkaar moet . Opsturen naar fabriek kan ook waarschijnlijk maar dan zal je het zadel langere tijd kwijt zijn


Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 16:09

Apple schreef:
Bijzondere opmerking inderdaad.

TS en ikzelf zijn van dezelfde lengte en gewicht en ik heb ook een aantal jaar geleden met een Schumacher precies hetzelfde probleem gehad.

Was nog wel een soort van bijzonder, tijdens wedstrijd notabene, tegen het einde van de proef zakte zo mijn hele stijgbeugel met riem en al naar beneden. Proef afgemaakt, toch nog 178 punten gereden :)). Tweede proef niet gestart.

Ik heb het zadel toen laten repareren. Ik weet niet hoeveel ik er toen voor heb betaalt, maar volgens mij was dat geen 250 euro (dat had ik wellicht nog wel onthouden).

Overigens weet ik van nog iemand die precies hetzelfde probleem had ook bij een Schumacher zadel. Misschien dat dit iets is dat bij Schumacher zadels speelt?

(dat laatste hoop ik overigens niet, mijn springzadel is ook een Schumacher en dat lijkt me toch wel problematisch als ik net midden in een sprong zit :+ :)) )



Dank je :j

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:10

Moderatoropmerking:
Ook even een modopmerking erachteraan. Aangezien er veel mensen al op gereageerd hebben laat ik de opmerking over corpulentie staan. Zo te lezen blijkt dat TS en de poster van dat bericht nooit zaken met elkaar gedaan hebben. Neemt niet weg dat een dergelijke opmerking in een topic erg op de man is en niet volgens de Boktregels.

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 16:15

genja schreef:
Ts klinkt heel prijzig maar zal veel werk in zitten omdat het zadel uit elkaar moet . Opsturen naar fabriek kan ook waarschijnlijk maar dan zal je het zadel langere tijd kwijt zijn


Als ik geen andere zadelmaker kan vinden, gaat hij idd naar de fabriek in duitsland.
Gelukkig mag ik een zadel lenen van mijn vriendin die perfect past.
Laatst bijgewerkt door Apple op 07-09-20 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote gefixt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Excalibur, laura_estee, Muisssx, Noor17, Sydney_Zorro, YandexBot en 23 bezoekers