Gulltopp rijlaarzen, gemaakt van planten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Gulltopp rijlaarzen, gemaakt van planten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 10:26

Kent iemand dit merk?
https://www.gulltoppequestrian.com/

De prijs van 585 euro is mij toch echt wel minstens 2 keer te hoog. Maar ik ben er in geïnteresseerd omdat het geen leer is. En of dit wel duurzaam is. Je weet bij Petrie dat rijlaarzen zo 10 jaar meegaan. Leer heeft bij mij altijd een zeer sterke voorkeur, ademend en duurzaam en je hoeft er weinig onderhoud aan te doen. Ik maak ze af en toe schoon onder de kraan en dan weer ledervet er op. Bij mij gaat dat goed, speciale cremes e.d. heb ik nooit nodig gehad bij rijlaarzen.
Maar als er een ademend en duurzaam alternatief is, dan vind ik dat interessant.
Vooral ook omdat ze gewoon zo veel standaardmaten hebben dat je altijd wel een passende maat lijkt te kunnen vinden. Ik kan gewoon kiezen voor extreem hoog, dat lukt mij niet bij 99% van de laarzen op de markt.

Ze zijn waterdicht schrijven ze. Maar ademen ze dan wel?
Ze ogen ook wel wat plastic-achtig vind ik. Maar goed, je zou verwachten dat dat absoluut niet het geval is, hoewel ik niets over coatings e.d. kan vinden.

Heeft iemand ervaring met deze laarzen en zijn ze net zo fijn als leer? En zijn ze het geld dus waard?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Gulltopp rijlaarzen, gemaakt van planten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:42

Geen ervaring. Vind ze er wel mooi uitzien. Maar die prijs vind ik fors al snap ik het wel. Maar het zou mij tegenhouden om het te proberen

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Gulltopp rijlaarzen, gemaakt van planten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:51

Petrie 10 jaar mee? Dat moet ik nog meemaken :+

Prijs is inderdaad te hoog om het te proberen, maar anders zou ik het zeker wel eens willen proberen. Ze zien er een beetje uit als goedkope nep-leren laarzen, maar dat zijn het natuurlijk ook, alleen dan in dure variant. Misschien lijkt dat wel anders als ze goed ingelopen zijn.

Ik meende dat Fabbri ook laarzen heeft die niet van leer gemaakt zijn, maar ik weet niet hoe duur die dan zijn.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Gulltopp rijlaarzen, gemaakt van planten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:54

Wat een geweldig initiatief! Als ze een outdoor variant maken ga ik die zeker proberen!

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:55

Ik vind ze er echt heel goedkoop uitzien voor dat geld...

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:56

Ontwikkeling kost geld. Bij schoenen zie je al meer leervervangers van plantaardig materiaal (Veja bijvoorbeeld met schoenen gemaakt van mais). Het staat nog in de kinderschoenen, maar ik denk dat het een mooie ontwikkeling is.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:57

Ik vind het veel geld voor een test ja. Ik had er nog nooit van gehoord en ergens is het ook wel interessant, maar voor dat geld zou ik toch kiezen voor oud en vertrouwd denk ik.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:57

Kaka schreef:
Het staat nog in de kinderschoenen, maar ik denk dat het een mooie ontwikkeling is.

Leuke woordspeling! :D

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:15

Ik vind ze te duur, en hier knap ik eigenlijk ook een beetje op af:
Citaat:
The Gulltopp equestrian boots are produced using products of plant origin. No animal components are in any of the parts of our boots or spur straps. An eco-leather, that is made out of recycled plastic bottles, has been used for all the elastic parts of the boots. The bottles have been collected during clean-up of the seas.


Ze zijn dus niet 100% plantaardig, er zit ook plastic in verwerkt. De plastic schoenen die ik in mijn handen heb gehad tot nu toe (waaronder ook vegan schoenen) vond ik allemaal goedkoop er uit zien en aanvoelen, en ik vond het ook niet lekker zitten (want stug). Bij sommige modellen dacht ik letterlijk: dan kan ik net zo goed plastic kaplaarzen kopen twv pakweg 20 euro. De vegan schoenen die ik serieus overwoog zaten wel in een andere prijsklasse als de rijlaarzen uit de OP (namelijk 180-220 euro) dus wellicht zit daar wel nog verschil in in comfort en looks, maar zelf ben ik er inmiddels wel op afgehaakt :+

Dit soort schoenen zou ik echt eerst willen zien en willen passen, niet alleen vanwege de prijs maar ook om te zien hoe ze er in het echt uit zien en of het wel comfortabel genoeg zit. Op de foto's vind ik de bogen bij de knie er al echt heel goedkoop uit zien, als PU leer. Voor een aliexpress artikel zou ik dat oke vinden, voor een artikel in deze prijsklasse not so much.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Gulltopp rijlaarzen, gemaakt van planten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 11:30

Precies, het is misschien wel meer plastic dan plant. En plastic, sorry, dat zit niet comfortabel, het vormt zich niet naar je lichaam.

en ja, Petrie laarzen gaan bij mij gewoon zo 10 jaar mee. Mijn eerste laarzen zijn nu 24 jaar oud en het leer bladdert dus nu al een jaar, maar gaten zitten er nog niet in.

Maar niemand die ze dus al gekocht heeft en foto's kan maken hoe ze er nu echt uit zien.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Gulltopp rijlaarzen, gemaakt van planten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:46

Ik vind dit wel een goed alternatief voor leren rijlaarzen. Helaas zit er plastic in waar ik dan weer nier zo’n fan van ben. Het andere probleem is de prijs, vind het enorm veel geld, zou dat ook niet zomaar neerleggen voor leren rijlaarzen.

Maar mocht deze trant doorzetten (en de prijs dalen) zou ik ze zeker eens proberen!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 12:57

Veraaaaah schreef:
Ik vind dit wel een goed alternatief voor leren rijlaarzen. Helaas zit er plastic in waar ik dan weer nier zo’n fan van ben. Het andere probleem is de prijs, vind het enorm veel geld, zou dat ook niet zomaar neerleggen voor leren rijlaarzen.

Maar mocht deze trant doorzetten (en de prijs dalen) zou ik ze zeker eens proberen!

Voor rond de 200 euro zit je denk ik met 'maat' rijlaarzen in een prima prijs voor min of meer plastic.