Gele 'prop' in ontlasting kat

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 22:57

Hoi. Onze katten hebben sinds ze hier zijn afwisselend wat diarree. Dat leek eerst veroorzaakt te worden door de overgang van vlees naar brok. Het ging ook even beter maar nu heeft een vd twee soms wat zachte ontlasting. Nu ging hij net op de bak en had hij deels harde ontlasting, maar ook een prop met diaree en daarin geel slijm. Het waren bijna draden dus ik dacht misschien aan een worm besmetting, al zijn ze 2 maand geleden nog ontwormd. Ik ga er sowieso mee naar de dierenarts, maar ik was even benieuwd of jullie die prop herkennen? Ik heb er geen foto van gemaakt dus je moet het even doen met verbeelding :P

Earth het reisbureau.


chazzie
Berichten: 427
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 06:38

Het zou een haarbal kunnen zijn

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 06:40

Komen ze buiten en vangen ze muizen? Dan kunnen ze al weer opnieuw wormen hebben

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 06:51

Je hebt er vast geen foto van gemaakt? O:)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Anoniem

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:55

Waarmee ontworm je en komen ze buiten? Vangen ze ongedierte?

BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:05

Je had beter wel een foto kunnen maken, handig voor de dierenarts. Zet de kat een paar dagen op gekookte kipfilet en rijst . Zou moeten helpen bij gewone diarree.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:11

Stinkt die diarree heel erg, beetje zurig? Dan zou je ook aan Giardia kunnen denken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 08:21

Bedankt voor de reacties. Ik heb er idd geen foto van gemaakt, had wel handig geweest ja.
Haarbal was het niet. Ze komen wel buiten maar enkel in de tuin en vangen geen dieren. Ik weet zo even niet waarmee ze ontwormd zijn, dat is bij de fokker geweest nog.
Giardia dacht ik ook aan, maar moet dan de ontlasting niet constant diaree zijn?

Earth het reisbureau.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:27


Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:30

Earth schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb er idd geen foto van gemaakt, had wel handig geweest ja.
Haarbal was het niet. Ze komen wel buiten maar enkel in de tuin en vangen geen dieren. Ik weet zo even niet waarmee ze ontwormd zijn, dat is bij de fokker geweest nog.
Giardia dacht ik ook aan, maar moet dan de ontlasting niet constant diaree zijn?


Als ik je een tip mag geven, laat ze ontwormen en ontvlooien bij de dierenarts. 1x in de 3 maanden en mochten ze muizen vangen etc hoef je niet bang te zijn voor een besmetting

Verder heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Onze kitten had diarree puur door echt stress. Kan denk ik echt van alles zijn en dan is het beste om even langs de da te gaan of even bellen en uitleggen.

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:00

Marije_1997 schreef:
Earth schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb er idd geen foto van gemaakt, had wel handig geweest ja.
Haarbal was het niet. Ze komen wel buiten maar enkel in de tuin en vangen geen dieren. Ik weet zo even niet waarmee ze ontwormd zijn, dat is bij de fokker geweest nog.
Giardia dacht ik ook aan, maar moet dan de ontlasting niet constant diaree zijn?


Als ik je een tip mag geven, laat ze ontwormen en ontvlooien bij de dierenarts. 1x in de 3 maanden en mochten ze muizen vangen etc hoef je niet bang te zijn voor een besmetting

Verder heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Onze kitten had diarree puur door echt stress. Kan denk ik echt van alles zijn en dan is het beste om even langs de da te gaan of even bellen en uitleggen.

Dit kun je makkelijk zelf doen en is nog eens stukken goedkoper meestal.. gewone ontworming en ontvlooiing Kun je echt makkelijk zelf. Daar heb je geen dierenarts voor nodig.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:38

Zou mooi zijn als iedere katteneigenaar elke 3 maand bij de DA aan de deur stond om te ontwormen of ontvlooien :')

Ik zou zeker laten testen op giardia inderdaad.
En even checken wanneer de laatste ontworming geweest is.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:11

Slijm en gelige kleur doet mij ook denken aan giardia. Ontlastingonderzoekje is slim idd :j

BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:10

Haarballen krijgen ze niet van prooien eten maar van het likken aan eigen vacht .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 15:12

bigone schreef:
Haarballen krijgen ze niet van prooien eten maar van het likken aan eigen vacht .

Oh dat bedoelde ik ook niet. Staat er een beetje krom misschien.

Earth het reisbureau.


Allejandro
Berichten: 18536
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:19

Kittens ontworm je elke maand tot een halfjaar. (omdat de vorige ontworming bij de fokker was?)
Zou een simpele wormbesmetting kunnen zijn.

Giardia merk en vooral ruik je echt wel.

Mama van C. (06-2011) & E. (01-2013) & L. (03-2015)

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 15:22

Ja in denk niet dat het giardia is, ze poepen maar 2 keer per dag en is niet alleen maar diarree. Goed at je dat zegt trouwens, wist niet dat het nu elke maand moest.

Earth het reisbureau.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:30

Giardia geeft echt niet altijd permanente diarree hoor. Ik zou het niet uitsluiten.

Eventueel zou je wel eerst ontlasting kunnen laten checken op wormen via Het Woud (wormbestrijding.nl). Klakkeloos ontwormen vind ik zelf niet zo handig en kan ook diarree opleveren.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 15:38

Oh nee maar dat doe ik ook niet, ik denk dat ik eerder gewoon even langs onze dierenarts ga.

Earth het reisbureau.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:48

Dat werkt ook, die kan meteen op alles checken :j

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:03

Als je toch nog moet ontwormen kan je dat ook met panacur doen, dat is ook tegen giardia. 5 dagen, 5 dagen niet en vervolgens nog een keer 5 dagen.

_xManadisx_

Berichten: 3132
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:11

Marije_1997 schreef:
Earth schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb er idd geen foto van gemaakt, had wel handig geweest ja.
Haarbal was het niet. Ze komen wel buiten maar enkel in de tuin en vangen geen dieren. Ik weet zo even niet waarmee ze ontwormd zijn, dat is bij de fokker geweest nog.
Giardia dacht ik ook aan, maar moet dan de ontlasting niet constant diaree zijn?


Als ik je een tip mag geven, laat ze ontwormen en ontvlooien bij de dierenarts. 1x in de 3 maanden en mochten ze muizen vangen etc hoef je niet bang te zijn voor een besmetting

Verder heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Onze kitten had diarree puur door echt stress. Kan denk ik echt van alles zijn en dan is het beste om even langs de da te gaan of even bellen en uitleggen.


Als ze veel muizen en vogels vangen kun je beter 1x per maand ontwormen

schoentje ?

veranadautje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:17

Als ze afgespeeld zijn op vlees snap ik wel dat ze van brok slechte ontlasting krijgen. In brok zit namelijk veel (afval) waar ze niks mee kunnen.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 16:27

veranadautje schreef:
Als ze afgespeeld zijn op vlees snap ik wel dat ze van brok slechte ontlasting krijgen. In brok zit namelijk veel (afval) waar ze niks mee kunnen.

Ik kan me dat voorstellen als je een een of andere knakenbrok geeft, maar ik geef purizon met 70% vlees en 30% groente, fruit en kruiden. We hebben de overgang rustig gedaan.

Earth het reisbureau.

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:09

Ondanks dat je een goede brok geeft wordt het alsnog aangeraden om ook natvoer te geven ivm de vochtopname.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 42 bezoekers