online besteld pakket wordt niet bezorgd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 09:42

Ik heb een wedstrijdshirt besteld vanuit België in een Nederlandse winkel, maar mijn pakket komt niet toe. Ik wil graag even horen of ik nog iets kan ondernemen.
18/08: ik bestel een wedstrijdshirt en krijg een bevestigingsmail van de winkel
25/08: pakket nog niet geleverd dus ik mail de winkel met de vraag of het al verzonden is.
26/08: ik krijg een mail met trackingcode erin, als ik op die link klik, dan zie ik dat mijn pakket niet kon worden afgeleverd wegens onjuiste adresgegevens. Nochtans zijn de adresgegevens correct. De ruitershop zegt dat ik met DPD contact moet opnemen, wat ik doe.
DPD mailt dat het pakket terug naar afzender gaat. Nog wat over en weer gemail tussen DPD en mezelf maar zij houden het erop dat ze niet verantwoordelijk zijn en dat ik bij de afzender (ruitershop) moet zijn.
31/8: ik mail de ruitershop het relaas en vraag om opnieuw te verzenden. De ruitershop vraagt aan DPD voor creditering van de verzendkosten, DPD weigert met deze uitleg 'het pakket is 21-8 met een adresfout terug gekomen.
Hier heeft niemand op gereageerd en dan gaat een pakket na 5 werkdagen weer retour verzender.'
Nu ben ik alweer over en weer aan het mailen met zowel de ruitershop als DPD. De ruitershop heeft het pakket verzonden, dus zij zouden de mail moeten gekregen hebben dat levering niet kon plaatsvinden, dus vindt DPD niet dat zij in de fout gingen. En de ruitershop heeft het nog niet expliciet gemaild, maar na intussen 20 mails over en weer begrijp ik wel dat zij niet opnieuw gaan verzenden tenzij DPD eerst de creditering in orde brengt.

Mijn idee: ik heb betaald voor een shirt + verzendkosten. Ik ontvang het pakket niet, ik heb volgens mij geen fouten gemaakt (mijn adres is correct). Ik vind dus dat de ruitershop OF mijn pakket opnieuw moet verzenden en hun verlies in kosten nemen, OF mij mijn geld moet terugbetalen.
Klopt dit, of moet ik mijn verlies nemen?
Kan ik eventueel nog iets anders proberen? Let wel, ik woon in België en de ruitershop zit in Nederland.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:57

Ik denk dat je in je gelijk staat. Misschien de ruitershop een keer bellen?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:21

De ruitersportzaak voorstellen om met een andere vervoerder te versturen? DPD hoor je vaker dit soort klachten over. En anders idd geld terug.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:25

De ruitershop is verantwoordelijk voor de verzending niet jij. Ze hadden zelf contact op moeten nemen met DPD. Het evt. verlies is voor de ruitershop en niet voor jou.
Heb zelf ook een webshop, en helaas is het af en toe inderdaad je verlies nemen.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:31

Ik verplaats dit topic naar [ED] Ervaringen en Diensten

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:38

Ruitershop is verantwoordelijk. Zij hebben de fout gemaakt. Ik vind het ook niet klantvriendelijk dat zij jou naar DPD sturen. Zij dienen deze klacht op zich te nemen en desnoods versturen ze het opnieuw en anders het geld terug.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:52

Dpd verschrikkelijk

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:55

Hopelijk krijg je hem snel! Ik bestel nooit meer wat wanneer er geleverd wordt met DPD. De kans dat een meteoriet op je huis neerstort is groter dan dat een pakketje van DPD op de correctie manier bezorgd wordt.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:49

DPD is inderdaad vaak gedoe. Volgens mij had de ruitershop dit met dpd op moeten pakken. Daar zou jij niet tussen moeten zitten, dat is niet klantvriendelijk. Vind het vanuit de ruitershop ook niet erg meewerkend dat ze jou niet gewoon een nieuw shirt opsturen en zij het verder met dpd uitvechten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:59

Dit is aan de ruitershop om op te lossen ja, niet jouw probleem. Ik heb dat ook een keer gehad met DPD, maar dat is toen heel snel en netjes opgelost door het bedrijf waar ik bestelde.

Je zou even contact op kunnen nemen met Consuwijzer, dat is vanuit de Nederlandse overheid voor consumenten. Als je daarna de webshop zegt dat je contact met hen hebt gehad en dat je weet wat jouw rechten zijn, sta je vaak wel sterker en bindt zo'n bedrijf sneller in.
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraa ... onsuwijzer

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:24

Ruitershop kan je een formulier mailen waarop staat dat jij niets ontvangen hebt .
Dat teken je
En dan stellen ze een onderzoek in
Vervolgens kunnen ze dan of opnieuw versturen of crediteren
Helaas heb ik dit ook al voorgehad
Dpd zou geleverd hebben
Maar hebben een huisnummer genoteerd van een leegstaande woning .
Helaas pakket nergens geleverd in de straat
En uiteindelijk heeft de winkel me gecrediteerd.
Super service waardoor ik zo nog een zou durven bestellen

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 11:20

Ik heb nu bericht gekregen van de ruitershop dat ze mijn geld terugstorten, ze durven het niet opnieuw te versturen...
Maar even afwachten of ze ook mijn verzendkosten terugstorten.
Wel balen want nu heb ik nog het shirt niet, en ik vind het enkel nog online bij 1 andere webshop waar het €15 duurder staat :(

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:24

Mooi dat je je geld terug terug krijgt, maar wel vreemd dat ze het niet opnieuw durven te versturen eigenlijk. Dan stuur je het toch met een andere vervoerder zou ik denken.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:26

Kun je het niet naar je werk adres laten versturen zodat de winkel het wel opnieuw aandurft?

Maar in ieder geval fijn dat ze het op willen lossen.

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:30

De ruitershop moet het regelen met DPD en jij zou een "nieuw" pakket moeten toegestuurd krijgen.
Wij hebben ook redelijk veel negatieve ervaringen met DPD...

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:35

MarlindeRooz schreef:
Hopelijk krijg je hem snel! Ik bestel nooit meer wat wanneer er geleverd wordt met DPD. De kans dat een meteoriet op je huis neerstort is groter dan dat een pakketje van DPD op de correctie manier bezorgd wordt.

_O-
Inderdaad. Dat dat bedrijf nog bestaat.

Edit: Ik heb ook liever een meteoriet op mijn huis dan een webwinkel waarbij ik alleen met DPD kan laten leveren.

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:38

DPD heeft van de week zelfs zware pakketten bestemd voor buren verder in de straat stiekem op ons terrein gedumpt.
Ze hebben de moeite gedaan om de poort open te maken maar niet om aan te bellen.

Ik ben het dus met MarlindeRooz eens.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:41

Ik begin nu de kriebels te krijgen van al deze reacties _O-
Bij zooplus wat besteld en niet gekeken naar de verzend methode maar kreeg een mail va DPD dat het maandag of dinsdag wordt bezorgd.. Nu zie ik het al voor me dat het niet zal aankomen haha

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:10

Cilli96 schreef:
Ik begin nu de kriebels te krijgen van al deze reacties _O-
Bij zooplus wat besteld en niet gekeken naar de verzend methode maar kreeg een mail va DPD dat het maandag of dinsdag wordt bezorgd.. Nu zie ik het al voor me dat het niet zal aankomen haha


Tot nu toe nog altijd alles ontvangen, en op tijd, van Zooplus. Maar DPD is inderdaad niet een van de betere verzendbedrijven.

Het is me wel een keer overkomen dat een pakket via DPD bij een afleverpunt was afgegeven, dat was niet aan mij gemeld. Na wat over en weer gebeld en gemaild te hebben daar dus op kunnen halen. Bleek er toen al ruim een week te liggen...............
Of dat ze een doos gewoon bij de voordeur neerzetten zonder aan te bellen!

Lindsey_99
Berichten: 2485
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:13

Had ook een pakje DPD vanuit Belgie. Afgegeven bij de shop, en daarna radiostilte op de T&T.
DPD NL deed niets en adviseerde de verkoper te vragen.
Na wat gedoe heen en weer, en energie van de verkoper richting DPD is het toch opgehaald bij de shop en was het binnen een paar dagen bij de shop in NL. Al met al wel 3 weken levertijd maar goed, het is in orde gekomen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:21

DPD kan goed gaan maar kan ook heel veel gedoe geven. En het laatste gebeurt erg vaak.

Maar de verzender is aansprakelijk voor het goed aankomen bij de klant (particulier onder bepaalde voorwaarde's, maar zakelijk altijd).
Maar de verzender had zelf contact op moeten nemen met DPD, hij is namelijk de opdrachtgever. Gevalletje lekker makkelijk vanaf komen.
Of de fout nu bij de verzender of bij DPD ligt maakt voor jouw in dit geval niet uit. En voor jouw moet het niets uitmaken of hij het nu wel of niet gecrediteerd krijgt, dat is zijn risico.
Als hun nu de order annuleren zijn ze sws wettelijk verplicht het door jouw betaalde verzendkosten ook terug te storten (idem wanneer je bv een gehele order terug stuurt).

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:39

_Penotti schreef:
Kun je het niet naar je werk adres laten versturen zodat de winkel het wel opnieuw aandurft?

Maar in ieder geval fijn dat ze het op willen lossen.



Dat zou ik ook vragen, of evt. buren, je ouders, vrienden of zo.

Maar wel balen dat ze zelf niet de foute eerst oplossen.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:15

ElCid schreef:
Cilli96 schreef:
Ik begin nu de kriebels te krijgen van al deze reacties _O-
Bij zooplus wat besteld en niet gekeken naar de verzend methode maar kreeg een mail va DPD dat het maandag of dinsdag wordt bezorgd.. Nu zie ik het al voor me dat het niet zal aankomen haha


Tot nu toe nog altijd alles ontvangen, en op tijd, van Zooplus. Maar DPD is inderdaad niet een van de betere verzendbedrijven.

Het is me wel een keer overkomen dat een pakket via DPD bij een afleverpunt was afgegeven, dat was niet aan mij gemeld. Na wat over en weer gebeld en gemaild te hebben daar dus op kunnen halen. Bleek er toen al ruim een week te liggen...............
Of dat ze een doos gewoon bij de voordeur neerzetten zonder aan te bellen!


Komt goed met zooplus is het wel goed geregeld hoor.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:22

dat het altijd fout gaat is toch ook enorm overdreven?

hier jaren verstuurd met dpd en ging echt 99% goed.
ondertussen gestopt met de webshop,maar we ontvangen wel nog veel met dpd,maar ook dat gaat hier gewoon echt altijd goed.

maar veel hangt van je chauffeur af.
als je een hebt die moeite doet,komt alles goed,als je een hebt die zo vlug mogelijk zijn camionet leeg wil hebben,dan loopt het vaak wel mis.
heeft meer met het personeel dan met het bedrijf te maken volgens mij.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: online besteld pakket wordt niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:33

Hier Dpd had pakket op straat voor flat gezet
Nooit meer te vinden dus

BOL.Com heeft het top opgelost, maar wat een :^^%/€€£(^^^*bedrijf is dat DPD