mini baby King of Hearts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2380
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 11:18

Op 11 april werd hij geboren, King. Midden in de corona tijd dus ik werkte thuis en kon zijn moeder Tut goed in de gaten houden... Zaterdagmiddag 17.19 zag hij het levenslicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij was zo groot als een fles cola en heel handig, dronk zelfs als moeders lag.

Afbeelding

Afbeelding

Liep meteen braaf aan het touwtje mee...

Afbeelding

Kon heerlijk snurken...

Afbeelding

En thuis vond hij dat hij de aandacht moest hebben in plaats van dat baasje een boek leest op het bankje.

Afbeelding

En hij werd steeds groter...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En brutaler... hij besprong zijn moeder en Glimmer steeds en de dames deden er niets tegen. Daarom heb ik besloten dat hij op kamers mocht, op de leeftijd van 4 1/2 maand. Normaal zou ik hem niet zo vroeg afgespeend hebben, maar hij moet paardenmanieren leren. Dus is hij naar Menne Penn's Miniature Stables gegaan... Voor mij even slikken, eerlijk is eerlijk, maar hij had binnen 5 minuten door dat hij niet iedereen kon bespringen...

Hij heeft een nieuw vriendje gemaakt...

Afbeelding

Ontdekt dat je bij een ruintje niet kunt drinken...

Afbeelding

En voor de nacht een eigen woning gekregen :-).

Afbeelding

Ik mis hem wel hoor, en zijn moeder ook. Ze staat nu gelukkig rustig te grazen maar gister en vanochtend best onrustig. De trailer in ging prima, bij kop en kont, de reis ging perfect en het bij de rest zetten ging ook mooi. Vanavond ga ik weer even bij hem kijken, ook al moet ik daarvoor vanuit Friesland naar Noord-Holland rijden. Onderstaande foto kreeg ik net <3 .

Afbeelding

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.


Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:29

Wat een leukerd! Grappig dat hij zo verkleurd naar mate hij ouder word op de foto's.

hahahatsjoe

Berichten: 2380
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 13:29

Dat is best wel apart he. Toen hij geboren werd dacht ik eerst dat hij vosbont zou zijn, maar nu is hij heel licht.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

shadowstar

Berichten: 339
Geregistreerd: 13-12-14

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:35

Wat is hij super schattig!

Hij vermaakt zich vast op zijn nieuwe stal

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:09

wat een leukerd! En idd wat een transformatie qua kleur!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

Suzanne F.

Berichten: 49150
Geregistreerd: 03-03-01

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:18

Wat een dotje! Wat was hij klein! En dat roze dekentje was wel echt ubercute.
Wat een grappig schuilhok, een opengesneden vloeistof container? Hoe heet zo’n container ook al weer? En hoe hebben ze dat gedaan? De opening wordt omhoog gehouden aan een touw?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

AnnedB
Berichten: 290
Geregistreerd: 12-08-20

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:58

Wat een kleintje. :)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41527
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:30

Suzanne F. schreef:
Wat een dotje! Wat was hij klein! En dat roze dekentje was wel echt ubercute.
Wat een grappig schuilhok, een opengesneden vloeistof container? Hoe heet zo’n container ook al weer? En hoe hebben ze dat gedaan? De opening wordt omhoog gehouden aan een touw?

IBC container. Ik denk dat de dwarsbalk van de opening op het naastgelegen hek rust.

@TS, wat een doetje <3.

Neon

Berichten: 4921
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:38

Wat een dotje...

En dat stalletje :+ en dekentje... erg schattig


Je gaat wel echt een uitdaging krijgen als je ooit met hem schriktraining wil doen _O- succes met iets te vinden waar hij nog van op gaat kijken haha.

soesita

Berichten: 5164
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:52

Wat een schattig klein ding is het. <3 En goed dat je hem laat opvoeden door de andere pony's; daar ga je later plezier van hebben. :j
Is zijn moeder er bij of staat die ergens anders? En heeft hij leeftijdsgenootjes om mee te spelen? En ga je hem houden? (Ik ben helemaal niet nieuwsgierig) O:)

Lys_PPA

Berichten: 1331
Geregistreerd: 30-09-19

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:28

Die foto met die fles cola, zo schattig <3 En inderdaad grappig om te zien die kleur transformatie, echt een leuk beestje!

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:06

Oh smelt, de foto met de fles cola ernaast, net een levende paardenknuffel : ) wat een mooi manneke.

Mando

Berichten: 15681
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:42

Wat een schatje, gelijk goede opvoeding met schriktraining... slim gedaan.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Shineon
Berichten: 26
Geregistreerd: 14-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:18

Die foto met het boek haha! Wat een heerlijk ventje! <3

hahahatsjoe

Berichten: 2380
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 14:53

Shadowstar: hij staat lekker in de groep. Ik kwam er gisteravond, riep "baby" en hij hinnikte naar me, zo schattig <3 .

Bloemmeke ik hoop dattie nog donkerder wordt, een beetje gelig, maar ik weet het niet.

Suzanne IBC container. Hij is een Amerikaans miniatuurpaardje dus past goed.

AnnedB lief he. Heb ook een grote merrie op pensioen in Drenthe, maar de kleintjes heb ik thuis, zo leuk !

San87 dank je wel, veulen van mijn favoriete hengst en favoriete merrie, hij is zo lief <3 .

Neon... ik geloof niet dat ik ooit schriktraining met hem hoef te doen, hij kijkt echt nergens van op, alleen de trailerplank vond hij eng.

Soesita zijn moeder is hier bij mij in Friesland, hij is in Noord-Holland. Ik ga hem houden, daarom vind ik het ook belangrijk dat hij goede manieren heeft want de buurmeisjes komen hier ook altijd. En Tut (zijn moeder) en Glimmer lieten hem maar gaan. Hij had geen respect voor hen en dat probeerde hij af en toe ook op de buurmeisjes en op mij uit, dat kan gewoon niet. Hij komt terug als hij gecastreerd is in het voorjaar. Degene bij wie hij staat heeft ruime ervaring met hengsten en is ook heel pittig, maar ik moet zeggen dat hij in nog geen anderhalve dag al aardig ingebonden heeft, zowel tegenover de andere paardjes met wie hij staat als tegen mensen, echt super.

Lys_PPA die fles cola was echt om te laten zien hoe klein hij was en hoe mega schattig. En dank je wel.

EvaLuna dank je wel, het is ook net een levende paardenknuffel. Maar dat zijn de kleintjes hier allemaal, de grootste is onder de 86 centimeter dus ze zijn allemaal klein.

Mando, hij keek al niet op of om van grote landbouwvoertuigen, dus dan is zo'n poortje peanuts.

N_eidshine ik kon dus echt niet rustig een boek lezen... dat wil je dan ook niet als zoiets zijn kopje op je schoot legt.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:50

Wat een schatje zeg, zo klein <3 en vind hem ook erg mooi!

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:40

Wat een klein leuk opdondertje. <3

hahahatsjoe

Berichten: 2380
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 16:42

Urosa en Tjiftjaf, dank je wel !!! Het is een Amerikaans miniatuurpaardje. Die moeten qua bouw op een gewoon paard lijken, liefst op een Arabiertje.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:44

Mama lijkt wel meer shetlander. Of heb je daar betere foto's van? Ik ben benieuwd.

hahahatsjoe

Berichten: 2380
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 17:00

tjiftjaf schreef:
Mama lijkt wel meer shetlander. Of heb je daar betere foto's van? Ik ben benieuwd.


Echt niet, als je haar ziet lopen al helemaal niet. Zij is driving gefokt, loopt opgericht en met de achterhand er heerlijk onder. Lange benen, blauwe ogen <3

Afbeelding

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:03

Ik zie haar nu idd wat beter. Door haal bolle buikje leek ze mij op een shetlander.
Excuses.

hahahatsjoe

Berichten: 2380
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 17:12

Nee joh geeft niet. Heb van mijn andere paardjes wel showfoto's maar van haar niet, dan zie je het nog beter. Is echt een ander ras ook qua karakter al moet ik zeggen dat ik ook dol ben op shetties, maar daar kun je die shows niet mee doen. Ben ooit bij toeval tegen Tut aangelopen, was liefde op het eerste gezicht, ook voor het ras.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.


Lys_PPA

Berichten: 1331
Geregistreerd: 30-09-19

Re: mini baby King of Hearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:40

Haha, herkenbaar. Ik heb ook minipaardjes (geen Amerikaanse maar gewoon NMPRS), iedereen blijft ze toch 'je shetlanders' noemen. In de winter als ze fluffy zijn hebben ze er wel iets van weg, maar 's zomers is er weinig gelijkenis ;)

Leuk dat je hem gaat houden, ik zou het persoonlijk echt jammer vinden om hem zo lang elders te hebben staan (te schattig en leuk zo'n mini), maar ik snap je keuze qua opvoeding. Die ogen van Tut <3

hahahatsjoe

Berichten: 2380
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 08:37

Lys_PPA :+ , hee wat een leuke shetlander :D . Maar ach, ze bedoelen het goed. NMPRS is ook niet "gewoon", zijn gewoon echt andere types dan shetties. Het is ook wel jammer om hem ergens anders te hebben en het kost best wel veel geld, maar ik heb er thuis nog 3 om voor te zorgen. En hij had echt hengstenkunsten waar mijn merries niet op reageerden (geen opvoeding dus), dat is gewoon niet ok, hij kreeg teveel praatjes, in de loop van de tijd ook richting de buurmeisjes. Nu krijgt hij opvoeding. En een fijne vertrouwde plek bij Menne Penn, ik weet dat er goed op hem gepast gaat worden.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:50

hahahatsjoe schreef:
tjiftjaf schreef:
Mama lijkt wel meer shetlander. Of heb je daar betere foto's van? Ik ben benieuwd.


Echt niet, als je haar ziet lopen al helemaal niet. Zij is driving gefokt, loopt opgericht en met de achterhand er heerlijk onder. Lange benen, blauwe ogen <3

[ [url=m/GM0P9k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bijzonder, de blauwe ogen.
Heel mooi merrietje. Is de vader van het veulen ook driving gefokt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers