welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 19:52

Zoals de titel al zegt.

Mijn kinderen moeten beide een beugel en vader zou ook wat willen laten doen aan zijn ondertanden.

Nu zie ik echt door de bomen het bos niet meer. Welke verzekering biedt een goede vergoeding en waar hebben we geen jaar wachttijd?

Zijn er meer ouders die hun kinderen tegelijkertijd een beugel hebben laten nemen, dat scheelt nogal in de kosten denk ik?

Momenteel zijn we verzekerd bij Anderzorg, maar die biedt echt minimale vergoeding.

Alle tips zijn welkom!


_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Re: welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:55

Ik ben als volwassene verzekerd bij DSW. Ook omdat ik weer een beugel wilde hebben.
Ik zit wel in het duurste pakket en heb toch 90% van alle kosten vergoed gekregen en heb ook geen jaar wachttijd gehad.

Hoe het voor kinderen zit durf ik niet goed te zeggen.

Ik ben verder ook erg tevreden, ze zijn duidelijk ik communiceren en ik kan er ook altijd makkelijk contact mee krijgen.

StalNollie

Berichten: 9102
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:57

_lotteeee schreef:
Ik ben als volwassene verzekerd bij DSW. Ook omdat ik weer een beugel wilde hebben.
Ik zit wel in het duurste pakket en heb toch 90% van alle kosten vergoed gekregen en heb ook geen jaar wachttijd gehad.

Hoe het voor kinderen zit durf ik niet goed te zeggen.

Ik ben verder ook erg tevreden, ze zijn duidelijk ik communiceren en ik kan er ook altijd makkelijk contact mee krijgen.


Mag ik dan brutaal vragen wat je per maand betaald

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:01

Vroeger een beugel gehad, en 2 jaar geleden weer.
Alle 2x bij zilveren kruis.
Mijn moeder vond dat ze altijd goed uitkeerde.

2 jaar geleden is bij mij alles vergoed, terwijl ik toen al boven de 18 was.

Afbeelding
Na 18 jaar


Afbeelding

Afbeelding

Voor 18 jaar

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:06

Ik ben bij DSW en betaal voor de een na hoogste av met de bv iets meer dan 140 euro in de maand.
Je kan ook naar de tandarts, zit er bij in.
Ben er nog steeds erg tevreden over.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 20:08

chanicha schreef:
Ik ben bij DSW en betaal voor de een na hoogste av met de bv iets meer dan 140 euro in de maand.
Je kan ook naar de tandarts, zit er bij in.
Ben er nog steeds erg tevreden over.


Daar heb ik net ook naar gekeken, maar dan is er een jaar wachttijd.

Zie net dat CZ gezinnen misschien wel interessant is.
€1000 in eerste jaar, en daarna ieder jaar €500. Volwassenen krijgen €345,- vergoed, niet veel maar wel wat.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:13

Die wachttijd geldt volgens mij bij heel veel verzekeringen. Op Poliswijzer staat een vergelijking en daar kun je aanvinken als je geen wachttijd wilt: https://www.poliswijzer.nl/nieuws/hoe-v ... nd-in-2020
Denk dat je daar dan het beste kunt beginnen en dan kijken welke verzekeringen over blijven en wat de ervaringen daarmee zijn.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:44

PSvanLot schreef:
chanicha schreef:
Ik ben bij DSW en betaal voor de een na hoogste av met de bv iets meer dan 140 euro in de maand.
Je kan ook naar de tandarts, zit er bij in.
Ben er nog steeds erg tevreden over.


Daar heb ik net ook naar gekeken, maar dan is er een jaar wachttijd.

Zie net dat CZ gezinnen misschien wel interessant is.
€1000 in eerste jaar, en daarna ieder jaar €500. Volwassenen krijgen €345,- vergoed, niet veel maar wel wat.


Dat is toch niet zo gek? Ze willen hiermee voorkomen dat iemand voor 1 jaartje naar ze overstapt en wel meteen onwijs hoge kosten gaat maken die ze moeten vergoeden.. Volgens mij doet iedere verzekering dit als je gebruik wil maken van hun duurste pakketten. Je moet dan ook verklaren dat je niet verwacht op korte termijn bijvoorbeeld een kroon te moeten.

Muronia

Berichten: 19491
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:47

Ik lees graag even mee. Mijn dochter moet ook een beugel (onder de 18) en ik ben nu verzekerd bij Anderzorg, maar zij vergoeden helemaal geen beugels bij kinderen tenzij medisch noodzakelijk.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:58

Ik denk inderdaad dat je nergens een verzekering gaat krijgen waar je in het eerste verzekeringsjaar die kosten vergoed gaat krijgen. Je verzekert je immers voor een onzekere toekomstige gebeurtenis. Nu weet je al dat deze kosten er aan zitten te komen. Misschien dat er een verzekering is die geen wachttijd hanteert maar meestal moet je dan alsnog specifiek vragen beantwoorden over bepaalde onderwerpen.

Ik heb als volwassene destijds een vergoeding voor een beugel gekregen bij VGZ. De duurste verzekering. Je zal dan even moeten uitrekenen of dat het waard is.


Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:36

Ik snap de jaar wachttijd ook.
Ik ben, om dezelfde reden, naar dsw gegaan en kan alleen maar lof uitspreken. Een topmaatschappij met oog voor de menaelijke kant. Maar idd, 1 jaar wachttijd.

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 10:58

Relaxed schreef:
PSvanLot schreef:

Daar heb ik net ook naar gekeken, maar dan is er een jaar wachttijd.

Zie net dat CZ gezinnen misschien wel interessant is.
€1000 in eerste jaar, en daarna ieder jaar €500. Volwassenen krijgen €345,- vergoed, niet veel maar wel wat.


Dat is toch niet zo gek? Ze willen hiermee voorkomen dat iemand voor 1 jaartje naar ze overstapt en wel meteen onwijs hoge kosten gaat maken die ze moeten vergoeden.. Volgens mij doet iedere verzekering dit als je gebruik wil maken van hun duurste pakketten. Je moet dan ook verklaren dat je niet verwacht op korte termijn bijvoorbeeld een kroon te moeten.


Zeker niet alle verzekeringen hebben een jaar wachttijd.

PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 10:59

Muronia schreef:
Ik lees graag even mee. Mijn dochter moet ook een beugel (onder de 18) en ik ben nu verzekerd bij Anderzorg, maar zij vergoeden helemaal geen beugels bij kinderen tenzij medisch noodzakelijk.


Wij inderdaad ook Anderzorg. Fijne verzekering maar nu even niet met orthodontie erbij. Kreeg net de tip voor Unive gezinnenpolis, zij zouden geen wachtjaar hebben. Dat ga ik eens even onderzoeken.

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Re: welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:06

Al jaren verzekerd bij CZ. Alle vier onze kinderen hebben de afgelopen jaren een beugel gekregen. Nooit een factuur voor ontvangen, viel allemaal onder de aanvullende polis. Heel tevreden.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:38

Ik vermoed zomaar, dat als een verzekering geen jaar wachttijd inbouwt op dit soort zaken je een hogere maandelijkse premie hebt dan bij verzekeraar die wel een jaar wachttijd aanhouden..

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:06

PSvanLot schreef:
Relaxed schreef:

Dat is toch niet zo gek? Ze willen hiermee voorkomen dat iemand voor 1 jaartje naar ze overstapt en wel meteen onwijs hoge kosten gaat maken die ze moeten vergoeden.. Volgens mij doet iedere verzekering dit als je gebruik wil maken van hun duurste pakketten. Je moet dan ook verklaren dat je niet verwacht op korte termijn bijvoorbeeld een kroon te moeten.


Zeker niet alle verzekeringen hebben een jaar wachttijd.


Misschien niet, maar dan moet je vragen invullen en gaan ze echt geen hoge orthodontiekosten vergoeden :n Ze zijn niet gek natuurlijk he ;)

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:29


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:38

Ik vind dat jaar wachten echt belachelijk. Wij zijn dan aan hogere kosten al bijna de kosten van de beugel kwijt. Vroeger ging dat toch een stuk makkelijker.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:51

Ik verdiep me ieder jaar opnieuw in de tandverzekeringen vanwege een chronisch tandprobleem.
Ik gebruik daarvoor de site vergelijkmondzorg.nl
Je vindt er ook info over specifiek orthodontie.

Naast info over vergoedingen en premies per verzekeraar (scrol naar beneden) staat er ook interessante algemene info over orthodontievergoedingen. Daar wordt je echt wijzer van.


Overzicht orthodontie kinderen tot 18 jaar bij de diverse zorgverzekeraars in 2020

https://vergelijkmondzorg.nl/orthodonti ... t-18-jaar/


Volledige vergoedingen orthodontie kinderen tot 18 jaar in 2020

https://vergelijkmondzorg.nl/orthodonti ... thodontie/


Overzicht orthodontie voor volwassen bij de diverse zorgverzekeraars in 2020

https://vergelijkmondzorg.nl/orthodonti ... lwassenen/


En natuurlijk zijn de vergoedingen voor de overige tandkosten in 2020 ook belangrijk

https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsve ... rgelijken/


Over niet al te lange tijd komt de info voor 2021 beschikbaar. Vergelijkmondzorg.nl wordt dan steeds aangepast aan het laatste nieuws op het gebied van verzekeraars, tandpolissen, premies en vergoedingen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 04-09-20 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:13

SusanH schreef:
Ik vind dat jaar wachten echt belachelijk. Wij zijn dan aan hogere kosten al bijna de kosten van de beugel kwijt. Vroeger ging dat toch een stuk makkelijker.


De hele zorg is duurder geworden en de beugels zijn uit de vergoeding gehaald, je kunt het verzekeren en daar betaal je voor. Dat is toch logisch dat ze dat niet tegen 1 jaar premie kunnen doen? :n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:26

Als je een jaar premie betaalt, en dan nog 2 jaar hogere premie voor de beugel kun je het net zo goed zelf betalen. Ik snap best dat je premie ervoor omhoog moet. Maar dat jaar wachten vind ik echt lang.

PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 13:46

Relaxed schreef:
PSvanLot schreef:


Zeker niet alle verzekeringen hebben een jaar wachttijd.


Misschien niet, maar dan moet je vragen invullen en gaan ze echt geen hoge orthodontiekosten vergoeden :n Ze zijn niet gek natuurlijk he ;)


Ook dat is niet bij iedere verzekering zo. Zij verzekeren een standaard bedrag, zonder vragenlijsten.
Inmiddels heb ik 3 verzekeringen doorgekregen die in het eerste jaar vergoeden en ook een mooi bedrag zonder eisen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: welke zorgverzekering orthodontie voor kind en volwassene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:49

Zou mij eerst eens gaan afvragen of de beugel moet of dat het esthetisch is.
Polissen zijn niet voor niets bijna onbetaalbaar

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

PSvanLot

Berichten: 10128
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 13:50

Morganlefay schreef:
Zou mij eerst eens gaan afvragen of de beugel moet of dat het esthetisch is.
Polissen zijn niet voor niets bijna onbetaalbaar


Voor mij esthetisch en misschien ook wel een moetje, maar dat zal ik half september wel horen.

akishino
Berichten: 1870
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:11

@PSvanlot, mag ik vragen welke 3? En is dat ook al bekend voor 2021?

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3333, Ann, carineken, ElSea, GrapeshotBot, Hanneke1989, noomie1, Silenna, Soepblik en 157 bezoekers