Doen of niet doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 16:55

Hallo Bokkers,

Ik heb even jullie advies nodig.

Sinds een tijdje ben ik katloos en nu kreeg ik vandaag de vraag van een vriendin of ik haar 2 ragdoll dames een goed huis kan bieden. Wegens omstandigheden moeten ze bij hun weg.

Het zijn prachtige dames, gesteriliseerd, gechipt en gezond.

Waarom twijfel ik dan?

Ik woon alleen en werk fulltime.
Dit betekend dat de dames dus overdag veel alleen zijn (ze komen niet buiten), en het komt natuurlijk ook wel s voor dat ik op een avond nog weg ga of in het weekend.

Ze zijn met z'n 2en dus hebben elkaar. Ze hebben de hele woning + lege zolder tot hun beschikking.

Ik moet nu even niet alleen door een roze bril kijken. Ik hoor graag jullie adviezen.

Groetjes Nienke

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:56

Kijk gerust door die roze bril en doen, hartstikke leuk. Alles wat je opnoemt kan, ze hebben ruimte zat en elkaar. Ik woon ook alleen, ook 2 katten en nog 4 minipaardjes bij de deur. En ik ga ook gerust een nachtje weg.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 03-09-20 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:57

Zijn de katten gewend van binnen te zitten? Ik zeg doen, als je het graag wilt en er de financiën voor hebt.

Je kan zorgen dat je binnen genoeg te doen aanbiedt, qua krabmogelijkheden, voertoren etc.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:57

Ik denk dat dit prima kan! Ik werk ook fulltime en begon met 1 kat, nooit gemerkt dat het hem niet beviel. Vorig jaar nog een poes bij gekocht en ze zijn dikke mik. Ook periodes lang binnen gehouden. Ze hebben dan wel een groot huis met genoeg klim- en slaapmogelijkheden.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:57

Als ze gewend zijn om binnen te blijven...jij ze een beetje een uitdagende omgeving biedt( hoogte plekjes en speelgoed) dan zie ik geen probleem hoor..
Of zijn ze nu heel veel aandacht gewend?

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:58

Lijkt me prima kunnen!

Edit: zeker als ze snachts bij je op de slaapkamer mogen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 03-09-20 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:59

Als ze gewend zijn om binnen te zitten en je geeft ze een leuke krabpaal en misschien wat plankjes waar ze op kunnen zitten, prima joh. Ze zijn samen.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 17:00

Ja ze zijn altijd binnen geweest. Dames zijn 2 jaar.

De financiële middelen zijn er en het lijkt me hartstikke leuk. Ik wil alleen niet alles impulsief doen haha

Mijn vriendin en haar vriend werken ook, dus ze zijn wel gewend dat er niet altijd iemand is. Maar ze werken onregelmatig dus het is niet zo dat de katten achterelkaar 8 uur alleen zitten....

Bedankt voor al jullie reacties! Dat geeft al wat geruststelling haha.

Anoniem

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:01

Als ze gewend zijn om binnen te zitten wennen ze er imo prima aan dat je er 8 uur per dag niet bent. Zo lang je ze 's avonds maar lekker veel aandacht geeft.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:02

Waarom niet
Ik zou het ook doen ?als je graag katten hebt?
Ze hebben inderdaad elkaar en als je het financieel kan veroorloven is er geen probleem

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:06

Het zijn katten, geen honden :D

Ik snap dat je even over de drempel heen moet. Maar als ze elkaar hebben, eten en drinken en een schone kattenbak, en ze kunnen savonds of morgenavond ( ;) ) bij je op schoot liggen te stinken, zie ik geen enkele reden om het niet te doen!

Anoniem

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:09

Klinkt alsof je ze een heerlijk huisje kunt geven.

Poosje81
Berichten: 21193
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:13

Als ik in schoenen van jouw vriendin zou staan, zie ik ze maar al te graag naar je toe gaan, klinkt helemaal prima!!
Ze hebben elkaar en kennen al elkaar, kans is groot dat je van de winter 2 heerlijke levende warme kussentjes in je bed erbij hebt dus :+

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:17

Ik zeg: Doen!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:17

Weet wel, ragdolls zijn katten die enorm veel van aandacht en spelen houden. Ik heb zelf een halve, maar heeft het karakter van een ragdoll. Het liefst speelt hij de hele dag door met je. Hij is al 7, maar vind het dus ook nog steeds leuk om alles wat los en vast zit te slopen :=

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat deze 2 ook zo zijn, maar zo is wel het karakter van een ragdoll. Houd daar dus ook vooral rekening mee! Verder zijn het erg leuke beestjes!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:19

Ik zou het doen, je kent de katten al dus wat dat betreft geen grote verrassingen denk ik

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:19

Ragdolls zijn prachtige katten, dit klinkt als een mooie kans!
1 kat zou ik niet snel doen, maar bij 2 hebben ze elkaar, en je hebt het voordeel dat je al weet dat ze goed met elkaar overweg kunnen :)

Enige is nog dat ragdolls meer aandacht nodig hebben dan standaard HTK katten, dat is nog iets om rekening mee te houden.
Maar ook dan denk ik dat je ze wel een goed huisje kan bieden. Leuk als je genoeg krabpalen (zou 1 beneden en 1 boven doen) hebt, speelgoed etc. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101722
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:20

Ik zeg ook doen! :j

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:23

Doen! Ze zijn samen! :D

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:26

WinSel schreef:
Hallo Bokkers,

Ik heb even jullie advies nodig.

Sinds een tijdje ben ik katloos en nu kreeg ik vandaag de vraag van een vriendin of ik haar 2 ragdoll dames een goed huis kan bieden. Wegens omstandigheden moeten ze bij hun weg.

Het zijn prachtige dames, gesteriliseerd, gechipt en gezond.

Waarom twijfel ik dan?

Ik woon alleen en werk fulltime.
Dit betekend dat de dames dus overdag veel alleen zijn (ze komen niet buiten), en het komt natuurlijk ook wel s voor dat ik op een avond nog weg ga of in het weekend.

Ze zijn met z'n 2en dus hebben elkaar. Ze hebben de hele woning + lege zolder tot hun beschikking.

Ik moet nu even niet alleen door een roze bril kijken. Ik hoor graag jullie adviezen.

Groetjes Nienke


Ik werk 2 dagen per week van thuis uit, en weet je hoeveel katten ik overdag zie?
Geen.
Enkel mijn oudje komt soms eens buurten, maar die is al zo dement als een achterdeur.
De andere twee liggen gewoon op hun vaste plekken te slapen, dezelfde als waar ik ze tegenkom als ik wel weg was en onverwacht vroeger thuiskom bv.

Zolang je ruimte biedt, zorgt dat ze hun natje en droogje hebben, en bv snachts bij jou op de slaapkamer kunnen, amuseren die zich wel.

Syb_sem

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-04-11
Woonplaats: Thuis met mijn hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:27

absoluut doen!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:34

Ik zeg ook doen! Wij hebben juist 2 kittens zodat ze elkaar ook bezig houden. Wij werken ook veel (en ik onregelmatig). Ze doen het prima en hebben het meer dan prima zo!

Gewoon doen!

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:34

Je vriendin weet ook best dat jullie veel werken. Als ze dat voor haar katten niet zag zitten, had ze jou niet gevraagd... :D

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:35

Doen! Katten redden zich wel en ragdolls zijn wel relaxte katten. Mooie kans. Zorg wel dat je goeie afspraken maakt en alles goed regelt. Zorg dat de chip op jouw naam komt en als er een fokker is zorg dat die op de hoogte is, anders kan daar ook nog wel gezeur van komen.

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:37

Ik sluit me bij iedereen aan, gewoon doen! Kunnen ze wel tegen hoor, langere tijd alleen. Katten zijn daar makkelijker in dan honden.