[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:09

Warm, warmer, warmst. De hitte is flink bezig geweest deze maand door het hele land. De topics over wat te doen met deze hitte vlogen als paddenstoelen uit de grond. Gelukkig werd er ondanks de hitte wel doorgewerkt binnen het team, zo zijn er weer wat veranderingen geweest en een nieuw teamlid.

Veel leesplezier!


Inhoudelijk


Forum
Oproep voor huisdieren van Bokkers
Op BB werd deze maand dit topic geopend, met de vraag om leuke foto's en verhalen in te sturen van je huisdieren voor een special op dierendag. Het is nog geen 4 oktober, dus je stukje insturen kan nog steeds!

Maximaal 15 foto's per bericht forumbreed
Voorheen golden op het forum verschillende regels voor het aantal toegestane foto's per bericht. Op sommige fora waren twee foto's per bericht of openingspost toegestaan, op andere 15 foto's.

Met de huidige technieken verdwijnen enkele nadelen van meerdere foto's in een bericht, daarnaast worden mobiel foto's (of plaatjes) niet direct geladen. Om overal op het forum een gelijkwaardige regel aan te houden hebben we sinds februari getest of het werkbaar is het limiet aan foto's per bericht overal naar 15 foto's te brengen.

Hierover zijn we enthousiast en willen daarom deze regel vanaf nu permanent maken. Voor de fora waar niet standaard fototopics geplaatst worden (denk aan BEU of FK) vragen we jullie nog wel de [FOTO]-tag te gebruiken, zodat het duidelijk is dat het topic om foto's draait. De regel geldt uiteraard ook voor topics met [VOLG]-tag, echter hoeft hier geen extra tag aan toegevoegd te worden.

Daarnaast vragen we jullie ook rekening te houden met de medegebruikers in een topic, het is nog altijd de moeite waard een selectie van de beste foto's te maken in plaats van zo veel mogelijk te plaatsen.

Eigen berichten aanpassen nu ook in gesloten HK's
Al sinds een langere tijd kun je je eigen berichten aanpassen in Huiskamer topics (HK, ENT-HK etc) die ouder zijn dan 1 jaar, maar dit was niet mogelijk in gesloten HK's. Het is nu technisch mogelijk gemaakt om nu ook in gesloten topics de berichten aan te kunnen passen om privégegevens uit de berichten te halen.

Nieuwsredactie
Augustus was een warme maand. Mens en paard gingen gebukt onder de hitte. Ook in de topics op VN liepen de temperaturen soms weer hoog op, net als de gemoederen. Wedstrijden zijn weer voorzichtig opgestart en ook dat deed met de tropische temperaturen soms stof opwaaien. In diverse takken van paardensport was er deze maand weer sportief succes, onze Nederlandse ruiters en amazones hebben diverse prijzen in ontvangst mogen nemen. Ook op veilingen was er succes: paarden en veulens gingen voor hoge bedragen van de hand.

De top drie van deze maand was helaas van ander kaliber. Want de drie meest gelezen berichten zijn berichten die duidelijk maken dat het er niet altijd positief aan toe gaat in paardenland:

De maand begon al met het bericht dat er eenOnderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling loopt. Het blijkt te gaan om een Braziliaanse ruiter die een pony de les leest omdat het hier zijn dochtertje gebeten zou hebben. Helaas doet hij dit niet zachtzinnig, met dit onderzoek als gevolg. Met 8018 views staat dit bericht op de 3e plaats.

Maar ook in Nederland gaat het niet altijd volgens de regels. In Nijeveen kunnen ze daar intussen over meepraten. Daar was een Politie-inval in een manege wegens onderzoek verdovende middelen met alle gevolgen van dien. Dit bericht is 8073 keer bekeken en komt daarmee op de 2e plek.

Maar het was vooral de nummer 1 die de toch al oververhitte gemoederen in deze warme augustus nog verder beroerde. Het overlijden van het olympiadepaard Zindane tijdens een eventingwedstrijd op een bloedhete dag zwengelde een interessante discussie aan. 9800 keer is dit topic bekeken en daarmee is dit onbetwist het best bekeken bericht van deze maand.

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor de BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit de BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
Deze maand is er geen bijzondere update vanuit de Wiki. Wil jij meeschrijven met de wiki of heb je een aanvulling die je wil plaatsen? Kijk dan bij Wikizaken óf op de wiki zelf hoe je dat moet doen.

Vanuit Beheer
Geen groot of bijzonder nieuws vanuit het Beheer, net als de rest van Nederland lopen we van de ene vakantie in de andere.

Geen Horse Event dit jaar
Zoals jullie misschien al gelezen hadden in dit nieuwsartikel is Horse Event 2020 definitief van de baan. Dit houdt ook in dat je geen topics over HE kan verwachten op Bokt zoals voorgaande jaren, wij hopen dat we volgend jaar weer aanwezig kunnen zijn om jullie weer verslag te doen van de leuke clinics, workshops en andere bezigheden op HE 2021. Op naar volgend jaar!

Technisch
Nieuwe smiley
Op 28 juli werd dit topic geopend, helaas was er niet direct iemand zo handig om zo'n smiley te maken. Totdat Bokker Lipydo haar prachtige creatie liet zien, namelijk :knuffel:
Wij zijn heel blij met deze nieuwe smiley! Nogmaals bedankt Lipydo, namens ons allemaal.

Team

Nieuw
Deze maand mochten wij Prugelpiet verwelkomen binnen het team! Zij zal de nieuwsredactie komen versterken. Eerder was zij lid van de correspondenten en voorzag ons van leuke artikelen op de voorpagina, nu zal ze dat in het leuke paarse kleurtje gaan doen! Welkom en veel plezier gewenst.


Tips van het Team & Vragen van Bokkers
Wisten jullie dat er een mogelijkheid is om zelf je eigen foto's te kunnen verwijderen uit de galerij van Bokt? Via deze link heb je de volledige controle over je eigen foto's!


Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar [***].

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:41

Bedankt voor de update :)

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:11

Bedankt voor de update!
Ik mis alleen de vermelding dat Shanna geen mod meer is!

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:37

Dat klopt, in overleg is besloten om dit niet te vermelden, wij laten het hier dan ook verder bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:48

Jilletje schreef:
Bedankt voor de update!
Ik mis alleen de vermelding dat Shanna geen mod meer is!

Het hele account is anoniem zo te zien. Poefffff weg.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:49

Tica, hierboven staat dat we het hierbij laten. Gelieve dan ook niet meer over dit onderwerp verder gaan. Mocht dat nog niet duidelijk genoeg zijn, dan bij deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:51

[***] schreef:
Tica, hierboven staat dat we het hierbij laten. Gelieve dan ook niet meer over dit onderwerp verder gaan. Mocht dat nog niet duidelijk genoeg zijn, dan bij deze.

Nou zeg, iets minder kattig mag ook wel. Dat jullie het daarbij laten betekent dat er niets over gezegd mag worden? Doe even normaal zeg. Ik zeg niets verkeerd he, je hoeft mij niet zomaar de mond te snoeren.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:53

Niet kattig, gewoon direct. Dat betekent inderdaad dat er niets meer over gezegd mag worden, dus nogmaals, gelieve er niet verder meer op in te gaan.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:54

Dat valt dus onder censuur en dat is wettelijk verboden.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:00

Zo zout zou ik hem niet willen noemen. We hebben in overleg met Shanna besloten er geen uitspraken over te doen. Niets geen censuur, in overleg besloten. Ondanks dat we begrijpen dat er vragen over zijn is er geen verplichting daarover uitspraken te doen. Graag het daar ook bij laten.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:07

:= sorry op voorhand maar wat een enorm zakelijk bericht dat mag toch wel anders :o het is alsof je een jurist tegenover je hebt die met een lineaal loopt te zwaaien eh eh nee dat mag niet..

Wat is er mis met ik begrijp wat je zegt, helaas hebben wij met elkaar afgesproken er niets over los te laten hopelijk begrijp je dit. Of in het bulletin Shanna heeft ons helaas verlaten helaas kunnen wij er geen mededelingen over doen. Dit is wel heel bot... -O- ik zou hem even wijzigen..

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:12

A_nouk schreef:
Wat is er mis met ik begrijp wat je zegt, helaas hebben wij met elkaar afgesproken er niets over los te laten hopelijk begrijp je dit. Of in het bulletin Shanna heeft ons helaas verlaten helaas kunnen wij er geen mededelingen over doen. Dit is wel heel bot... -O- ik zou hem even wijzigen..


Zoiets zou wel netter staan idd!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:18

Weet je, zoals jij het schrijft is het ook prima. De boodschap is hetzelfde, en hoe ook geschreven, hij is en blijft niet leuk. Je kan wel overal over blijven vallen, ook over dit bericht. Dan is het te kort, dan is het te zakelijk en dit vast weer te onaardig. Ik heb niet de illusie het altijd goed te kunnen doen maar wel baal ik dat er steeds kritiek moet komen. Soms is het niet zonnig en soms is het ook niet leuk maar we proberen allemaal er het beste ervan te maken.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:22

Verwijderen mijn bericht zeker als hij niet bevalt maar in mijn tijd als Mod was het motto dat de toon is wat de muziek maakt :)ddd

Sorry dit is geen mooie toon dit is een valse noot in niet een maar twee berichten.. als dit de standaard is van het mod zijn dan is er toch echt wel iets mis gegaan de laatste tijd. In alle oprechtheid want ik bedoel het niet verkeerd maar ik vind het eigenlijk gewoon neerbuigend tegen je gebruikers.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:30

Was zeker niet neerbuigend bedoelt! Ik vind het gewoon erg jammer dat mijn eerste verzoek direct genegeerd wordt en er gewoon doorgegaan wordt.

Had het inderdaad heel lief en bloemig kunnen verwoorden, maar de boodschap blijft hetzelfde.

Klopt, het staat er niet in. Dit is in overleg gegaan (dus daarom staat het er niet in) met het verzoek om er niet over door te blijven gaan, want het staat er niet in en het gaat er ook niet inkomen.

Al staat het natuurlijk nu al uitgebreid hier in het topic zelf, maar sommige beslissingen maken wij groen niet zelf.

Ik vind je bericht ook niet prettig Anouk, maar respecteer je mening en zal er feedback uithalen waar ik iets mee kan. Dus bij deze, het had misschien wat uitgebreider gemoeten, maar dat kan niet altijd. Helaas!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:33

Ik ben absoluut niet tante bloemig :D maar dat weet je volgens mij ook wel ;) maar het had anders aangepakt kunnen worden en dan had niemand er over gevallen :j

Achterklap krijg je toch wel bij dit soort dingen _O- Y;(

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:35

Tante Truus dan :D

Dat kan je helaas niet zeggen, ik heb hele andere ervaringen dat het soms gewoon echt niet uitmaakt hoe je iets zegt, maar dat is toekomst kijken en dat kan niemand!

Het positieve is dat het BBB eens flink aandacht krijgt, meestal zijn er amper reacties, dat zie ik maar als een win! Staan altijd hele interessante zaken in, leuke tips enzo! :j

(Dit is een poging om het wat luchtiger te maken, voor degene die denken 'wat zegt zij nou weer' )

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:35

Eh maar we mogen gewoon overal 15 foto’s posten *\o/*

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:37

Ja! Dat is wel iets wat heel vaak verkeerd gedaan wordt, het is dus echt maximaal 15 per bericht en niet per pagina, dus al die lieve puppy foto's of leuke veulen foto's mogen gewoon geplaatst worden! :D

Mocht je zien dat iemand dat benoemt, dan mag je ze er gerust op wijzen dat ze dus wel foto's mogen plaatsen!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:39

Goed geprobeerd :P daar hebben jullie een club vrijwilligers voor.

Fijne avond :wave: _O-

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:42

-O-

Voor een ijsje?

Fijne avond! :D