[VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

[VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 17:30

Heel voorzichtig kijk ik wel eens met een schuin oog naar een opvolger voor mijn OMD EM5 mk2. Het zal hoe dan ook weer een Olympus camera worden omdat ik namelijk alle lenzen dan al heb.
Het is niet dat ik ontevreden ben met mijn huidige camera, dus het blijft nog een beetje in een oriënteringsfase, maar ik zag nu een gebruikte body voor ongeveer de helft van de nieuwprijs. Nu heb ik altijd gezegd dat ik geen gebruikte camera's wil omdat ik gewoon 2 jaar garantie wil.
Maar zou je toch een gebruikte body durven kopen?
Die ik zag heeft 43.000 clicks, dat vind ik best veel eigenlijk.

Waarom zou je wel of juist geen gebruikte body kopen? Let wel, het gaat nog om bijna 1000 euro voor een tweedehandsje.

Ik weet dat als ik een andere camera koop dat er nog 2000-2500 euro aan onderwaterhuis extra bijkomt. Dat weerhoudt mij ook van een upgrade op dit moment. Maar verlekkerd rondkijken kost niets.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: [VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:35

ik heb 2k betaald voor een camera met bijna 50k clicks.

Het maakt nogal uit welke body het is.
Beetje camera met pretenties moet ook 300 - 500k clicks mee gaan.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101675
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:21

Ik heb een 6D 2e hands gekocht voor €565....geen idee meer hoeveel clicks die had toen ik hem kocht. Maar ben er niet 100% tevreden mee. Hij geeft nu bij donkere omstandigheden/hoge ISO allemaal strepen. :x

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:57

Dat heeft niks te maken met je clicks maar het onderbelichten (of hoog iso gebruik) en dan terughalen van die info ;) dat is Banding noise en is heel erg camera-sensor-afhankelijk.

Zoals Ikke zegt moet een camera wel zo tussen die 300k-500k clicks mee kunnen gaan.

Zelf ben ik niet zo heeeeel happig om 2e hands kopen, maar dat is meer persoonlijk. Ken ook zat mensen die dit wel doen en gewoon hele goeie deals op de kop tikken en er nog jaaaaren plezier mee hebben. Wel vind ik het zelf prettig om, als je het dan doet, een 2ehands bij een camerawinkel te kopen omdat je dan vaak nog wel garantie meekrijgt vanuit hun.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:06

Ik heb mijn gebruikte Canon 70D tweedehands via Kamera Express gekocht. Als je dat toch voor een tweedehands gaat, zou ik kijken bij een winkel die ook garantiepakketten meegeeft :)

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 13:11

Ok, dus theoretisch is 50.000 clicks niet veel. Ik vind tweedehands kopen ook altijd een dingetje hoor. Maar mijn TV is wel gebruikt gekocht omdat de verkoper een grotere wilde (1m vond ie te klein). Met een gebruikte flitser ben ik minder blij, die begaf het al na 1 jaar.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:44

50000 clicks is niet veel nee. Ik heb mijn camera gekocht met 35000 clicks.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:50

Wij hebben onze 7D ook tweedehands gekocht via MP :)
Maar volgens mij was die bij hun bijna niet gebruikt en had maar een paar duizend clicks.

Volgende keer zou ik alleen wel gewoon nieuw kopen of tweedehands via een betrouwbare winkel,

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:53

Mijn Canon 60D had 5000 clicks toen ik hem kocht. Heb er 350 voor betaald geloof ik. :) Zou het zo weer doen, dure apperatuur tweedehands zoveel goedkoper. Mijn telefoon en camera lenzen zijn ook tweedehands.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [VRAAG]Tot hoeveel clicks een gebruikte body kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:47

Olympus is spiegelloos; ik weet eigenlijk niet hoe het zit met het aantal clicks bij systeemcamera's. Bij spiegelreflexcamera's is het aantal clicks namelijk belangrijk om te weten hoeveel wear and tear de sluiter heeft gehad. Ik zou eigenlijk niet weten of dit ook van belang is bij systeemcamera's.

Bij spiegelreflexcamera's kijk ik naar het model. Bij de simpele instapmodellen kun je er vanuit gaan dat het problematisch kan gaan worden vanaf 50.000 clicks. Bij de mid-range fullframe modellen kun je naar de 100.000 clicks. Bij de flagships kom je probleemloos tot 150.000 clicks.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers