Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 11:26

Lieve bokkers.

Wij organiseren aankomend weekend het Nederlands Kampioenschap voor studentenruiters in Grolloo (Noorden van Nederland) en wegens onvoorziene omstandigheden zijn wij last minute op zoek naar paarden die wij mogen gebruiken om de ruiters dit kampioenschap mee te laten verrijden. Voor gegadigden dus dé gelegenheid om zijn of haar paard te laten schitteren op een Nederlands kampioenschap!
Dressuur Ba-M
Springen KNHS B niveau
Alle paarden zijn welkom, we hebben veel verschillende soorten ruiters aan start. We hebben geen beschikbaarheid tot eigen vervoer, dus onze voorkeur gaat uit naar paarden met beschikbaar vervoer.

Ben/ken jij iemand die eventueel zijn/haar paard zou willen uitlenen voor een uniek evenement en ons daarmee onwijs uit de brand zou willen helpen, horen wij dit graag en zo spoedig mogelijk! Alle hulp is welkom. Vergoeding en voorwaarden zijn uiteraard in overleg. Veel gevraagd voor zo korte termijn, maar we willen zo graag dit evenement laten plaatsvinden.
Laatst bijgewerkt door HannahEvi op 02-09-20 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: LAST MINUTE PAARDEN VOOR NK STUDENTENRUITERS GEZOCHT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:30

Ik zou je titel even aanpassen, wel zo fatsoenlijk (is niet de bedoeling om zo te schreeuwen) :) .

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:34

Om hoeveel paarden gaat het?

HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 11:35

We hebben er in totaal ongeveer 10 nodig, we hebben er al een aantal weten te regelen dus alles is welkom!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:36

Oh wow dat is wel een uitdaging.

Nu word ik nieuwsgierig: wat zijn de onvoorziene omstandigheden geweest?

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:38

DiantaM schreef:
Oh wow dat is wel een uitdaging.

Nu word ik nieuwsgierig: wat zijn de onvoorziene omstandigheden geweest?

Ik werd er ook nieuwsgierig van.
Voor TS: heel veel succes met zoeken, ik weet helaas niemand die zijn of haar paarden hiervoor beschikbaar heeft.

HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 11:38

DiantaM schreef:
Oh wow dat is wel een uitdaging.

Nu word ik nieuwsgierig: wat zijn de onvoorziene omstandigheden geweest?


Zonder al te veel op de details in te gaan hadden we een afspraak met een stal die paarden zou leveren, maar dit bleek last minute niet meer mogelijk door laat kenbaar gemaakte eisen vanuit hun waaraan wij niet aan konden voldoen.

HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 15:32

GDG schreef:
Ik zou je titel even aanpassen, wel zo fatsoenlijk (is niet de bedoeling om zo te schreeuwen) :) .


Ik heb het aangepast, had het gekopieerd maar was niet zo netjes inderdaad.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:34

Zit er niet een paar maneges daar in de buurt die misschien wat willen uitlenen, gasselte , buinen, schoonloo. Hoewel ik dat niet verwacht maar misschien kun je het vragen?

HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 15:36

Christiene schreef:
Zit er niet een paar maneges daar in de buurt die misschien wat willen uitlenen, gasselte , buinen, schoonloo. Hoewel ik dat niet verwacht maar misschien kun je het vragen?


Zijn we allemaal al afgeweest inderdaad :(

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:42

Poeh, dat is een flinke klus op het laatste moment! Jammer genoeg is het voor mij net wat te ver weg, anders had mijn paard wel mee mogen lopen.. Ik heb zelf ook jaren meegereden in de studentenwedstrijden en vond daar juist de eigen paarden vaak het leukst om een keer een wedstrijd mee te mogen rijden.

Heb je in de omgeving al contact opgenomen met oud-leden met eigen paarden? Die komen toch weer op andere plekken (pensionstallen en rijverenigingen bijvoorbeeld) en kunnen daar mogelijk nog rondvragen.

HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 15:43

Miekelien schreef:
Poeh, dat is een flinke klus op het laatste moment! Jammer genoeg is het voor mij net wat te ver weg, anders had mijn paard wel mee mogen lopen.. Ik heb zelf ook jaren meegereden in de studentenwedstrijden en vond daar juist de eigen paarden vaak het leukst om een keer een wedstrijd mee te mogen rijden.

Heb je in de omgeving al contact opgenomen met oud-leden met eigen paarden? Die komen toch weer op andere plekken (pensionstallen en rijverenigingen bijvoorbeeld) en kunnen daar mogelijk nog rondvragen.


Ja eigen paarden zijn voor de deelnemers inderdaad leuk om mee te rijden, maar het is wel een klus om enthousiaste mensen te vinden die hun paard willen uitlenen, logisch ook. (Oud) leden zijn benaderd, maar heeft nog niet echt veel opgeleverd. Thanks voor je tip!

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:58

He wat naar zo op het laatste moment! Meerdere studenten-NK's georganiseerd, kan me de enorme stress bij jullie nu heel goed voorstellen -O-

Helaas zijn mijn beide paarden niet geschikt op het moment (een net zadelmak, een met pensioen). Er zitten wat handelaren in die omgeving/rondom Groningen, is zoiets niet een optie? Herinner me dat ze op een VNSK in Ermelo dmv een handelaar wat paarden voor het springen hadden geregeld.

Heel veel succes in elk geval, ik hoop dat het jullie lukt!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:59

Balen zeg, ik heb twee keer Haaksbergen georganiseerd en had dezelfde taak... Behalve al eerder genoemde tips heb ik geen andere tips, afgezien van heel veel bellen..

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:15

Aangezien het een NK betreft, zou het niet op een andere locatie in Nederland kunnen waar de paarden al staan? Zou een manege elders in het land niet mee willen werken zodat het NK toch door kan gaan?

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:18

Heb je de oproep ook op Facebook gezet?

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:57

waikiki_6 schreef:
Aangezien het een NK betreft, zou het niet op een andere locatie in Nederland kunnen waar de paarden al staan? Zou een manege elders in het land niet mee willen werken zodat het NK toch door kan gaan?

Lijkt me op deze korte termijn lastig. Nu met corona al helemaal ;)

Libbylove
Berichten: 353
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:26

Phoe dat is wel een heel eind uit de richting, anders was ik wel die kant op gekomen. Idd lastig om te regelen, heel veel succes! Ik zal hem delen als ik hem op FB tegenkom :)

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:32

Je zou ook een oproep kunnen doen in de FB groep Paardenhulp Groningen Friesland Drenthe, die wordt bet veel gelezen.

HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 19:40

Kendra schreef:
Je zou ook een oproep kunnen doen in de FB groep Paardenhulp Groningen Friesland Drenthe, die wordt bet veel gelezen.


Yes al gedaan!

HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 19:40

Libbylove schreef:
Phoe dat is wel een heel eind uit de richting, anders was ik wel die kant op gekomen. Idd lastig om te regelen, heel veel succes! Ik zal hem delen als ik hem op FB tegenkom :)


Heel erg bedankt!

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:43

Ik zou de vergoeding goed hoog zetten (binnen wat voor jullie realistisch is) en deze vermelden in de oproep. Zal financieel even pijn doen, maar ik denk nog altijd minder pijn dan het hele gebeuren niet door kunnen laten gaan?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:15

Gini schreef:
Ik zou de vergoeding goed hoog zetten (binnen wat voor jullie realistisch is) en deze vermelden in de oproep. Zal financieel even pijn doen, maar ik denk nog altijd minder pijn dan het hele gebeuren niet door kunnen laten gaan?


Dat is niet mogelijk. Het zijn niet voor niets studentenwedstrijden. Je bent echt afhankelijk van sponsoren en goodwill.

Ik heb de oproep voorbij zien komen op facebook, helaas is Grolloo echt te ver anders kon ik misschien nog wat voor jullie betekenen. Heeft Parafrid niet een groot netwerk daar?

Je kan nog benadrukken dat tijdens het NK de beste studentenruiters van het land tegen elkaar strijden. Ik kreeg meer medewerking van paardeneigenaren als ik duidelijk maakte dat alleen de beste ruiters mee reden.

Ik hoop dat het allemaal op tijd gaat lukken met de organisatie!

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:14

Zonder paarden geen NK, dat vinden sponsoren toch ook niet leuk?

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Lastminute paarden voor NK studentenruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:19

Gini het is geen reguliere wedstrijd. Het gaat om studenten en het is afhankelijk van good will zoals al gezegd.
Dit is geen NK zoals je gewend bent waar veel geld in om gaat. Quitte lopen is al fijn.

Ts, hebben jullie al wat paarden gevonden?