Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 07:53

Hi Bokkers,

Ik zit met een prangende vraag..
Ik heb twee weken terug een bestelling geplaatst in een webwinkel. Het gaat om een product wat zij niet als pakket willen opsturen, maar met hun eigen koeriersdienst willen afleveren. Dat lijkt me prima..
Nu kreeg ik afgelopen zaterdag een link met de bezorgtijden waarin stond aangegeven dat mijn bestelling geleverd zou worden tussen 9:00 en 11:00. Ook weer dikke prima.

Maar nu.. De levertijd is aangepast. Ik weet niet precies wanneer dit is gebeurd, maar toen ik gisteravond voor de zekerheid de link nogmaals checkte was de levertijd gewijzigd naar 07:30-09:30 :wow:

Ik ben echt geen ochtendmens en misschien overheerst mijn ochtendhumeur nu mijn vermogen hier rationeel over na te denken.. maar ik vraag me sterk af of een koeriersdienst, zonder overleg met de klant, überhaupt mag leveren op dit tijdstip?!

Wie weet hoe dit zit?

Niet geheel onbelangrijk
Er is niets met mij overlegd, bij bestelling geen voorkeur voor tijdstip op (kunnen) geven. Ik ben niet per mail of telefonisch ingelicht over de wijziging van het tijdstip en had na checken dus geen mogelijkheid om contact op te nemen met het bedrijf (omdat dit na 17.00 was)


belle_boef

Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:55

Werklui met een klus Nijntje thuis beginnen tussen 7.00 en 8.00 dus dateren koerier ook om half 8 kan komen vind ik niet gek. Je zit dan gewoon op route

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:57

Ja hoor, ook post.nl veranderd soms zomaar tijden. Komt hun dan beter uit. Persoonlijk doe ik daar niet moeilijk over, plannen is nu eenmaal heel lastig en ik zou zelf gewoon blij zijn als het al aankomt. Dan maar een keer zorgen dat je er bent. Maar dat ben ik.

Karaat_the_newforest op Instagram


katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:57

Eerste wereldprobleem..sta een keertje vroeg op om je pakket in ontvangst te nemen. Ik begin ook om half 8 met werken, waarom zou een koerier dat niet mogen? Ik vind het ook niks gek.

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:58

Ik vind het niet heel erg vroeg, ik krijg geregeld materiaal voor ons bedrijf en dat komt wel eens om 6.30

Artimes

Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:01

Hmm ik zou het voor een pakket niet erg vinden, vind 9-11 dan vervelender, nu heb je het optijd lekker gehad :-)

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:02

Probeer het positief te zien. Nu hoef je niet de hele ochtend thuis te blijven voor je pakket. Je zit schijnbaar op bet begin van de route en hebt minder kans dat het uitloopt.

AnnoNiemand

Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:03

Jeetje mina. Ik zou willen dat ik een keer tot 7.30 kon uitslapen. :+ TS, begin maar nooit aan kinderen. :')

Ik vind deze bezorgtijd geen enkel probleem, en al helemaal niet als het maar voor 1x is en je daarna iedere dag weer heerlijk kan uitslapen.
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 02-09-20 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:03

Is het pakket geschikt om door de koerier achtergelaten te worden in schuur, tuin, onder een bloempot? ;)
Anders zou ik dat vragen aan de koerier mbv een briefje op je deur. Of anders gewoon om 7.30u je wekker zetten en rustig opstarten, ontbijtje, muziek of tv aan, zodat je iig bij bewustzijn bent om het pakket te ontvangen.

Ik ben ook geen ochtendmens, toch laat mijn werkgever me meerdere keren per week om 7u beginnen...

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:04

op elke site van dpd, of post nl of wat dan ook staat uitleg over levertijden.
deze wisselen door drukte op de weg, en andere redenen.
kijk dus gewoon even op de site hoe het zit?
kan best zijn dat het weer veranderd word, gebeurd mij ook wel eens

als je niet vroeg je bed uit wil dan doe je gewoon niet open,dan word je pak niet bezorgd en kun je het op halen bij een pick up point :j

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:04

Dat mag inderdaad. :j ik heb regelmatig dat in de app de avond er voor een tijdsindicatie staat, waar ik mijn planning op aanpas, waarna de volgende dag een paar uur van tevoren een heel ander tijdsvlak staat.

Zelfs een keer een koerier om 7 uur onaangekondigd voor de deur gehad met twee enorme waterpompboilers, sta je dan in je badjas :') dat was een miscommunicatie, we hadden nog niet eens een verzendbevestiging gehad, maar zaten duidelijk op de route. Dat was een gevalletje geef me 3 minuten dan trek ik even wat kleren aan. :+
Laatst bijgewerkt door Leo op 02-09-20 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:04

Anne. schreef:
Hi Bokkers,

Ik zit met een prangende vraag..
Ik heb twee weken terug een bestelling geplaatst in een webwinkel. Het gaat om een product wat zij niet als pakket willen opsturen, maar met hun eigen koeriersdienst willen afleveren. Dat lijkt me prima..
Nu kreeg ik afgelopen zaterdag een link met de bezorgtijden waarin stond aangegeven dat mijn bestelling geleverd zou worden tussen 9:00 en 11:00. Ook weer dikke prima.

Maar nu.. De levertijd is aangepast. Ik weet niet precies wanneer dit is gebeurd, maar toen ik gisteravond voor de zekerheid de link nogmaals checkte was de levertijd gewijzigd naar 07:30-09:30 :wow:

Ik ben echt geen ochtendmens en misschien overheerst mijn ochtendhumeur nu mijn vermogen hier rationeel over na te denken.. maar ik vraag me sterk af of een koeriersdienst, zonder overleg met de klant, überhaupt mag leveren op dit tijdstip?!

Wie weet hoe dit zit?

Niet geheel onbelangrijk
Er is niets met mij overlegd, bij bestelling geen voorkeur voor tijdstip op (kunnen) geven. Ik ben niet per mail of telefonisch ingelicht over de wijziging van het tijdstip en had na checken dus geen mogelijkheid om contact op te nemen met het bedrijf (omdat dit na 17.00 was)



Bestel je voor het eerst in je leven een pakket? Ik zie niks ongebruikelijks, zo gaat het bij nagenoeg alle koeriersdiensten.
Dus even een keer iets minder laat je bedje uit. Pakket ontvangen en het leven lacht je weer toe. Succes en sterkte met het tijdstip.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:05

Ach je bent nu al wakker genoeg om hier te posten, dus een pakketje aanpakken moet ook wel lukken toch?

Vind vanaf 7.30 uur niet raar qua tijd. Wat zou je zelf als vroegst normaal vinden dan?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:06

Ik kreeg 2 weken terug een mailtje om 8:10
Uw TransMission chauffeur komt naar verwachting bij u langs tussen 7:17 en 9:17.
Maar goed dat ik ook zelf de avond ervoor even gekeken had :D

En ik vond het een mooie tijd, lekker de hele dag geen rekeningmeer mee houden.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:06

Ik zou hier geen probleem van maken.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:08

AnnoNiemand schreef:
Jeetje mina. Ik zou willen dat ik een keer tot 7.30 kon uitslapen. :+ TS, begin maar nooit aan kinderen. :')


Die heeft ze al dacht ik?

TS, het zal de post een zorg zijn hoe je de deur open doet, in je pyama mag ook :D

7:30 is een normale werktijd :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:10

Oh heerlijk! Dan hoef je niet de hele dag te wachten!
En gewoon in je pyama open doen hoor. Daar doen ze echt niet moeilijk over.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

belle_boef

Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:10

Je kan toch lekker in bed blijven tot hij aanbelt. In je pyjama kan je ook een pakketje ontvangen en een krabbel zetten. Wekker om half 8 en lekker soozen daarna. Hoor je de bel, kan je prima uit bed jumpen en de deur opendoen.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:11

Je hebt zaterdag de mail gehad, het is nu woensdag, dus of je hebt t pakket al gehad, of je hebt al 2 dagen gehad om contact op te nemen en te overleggen.
Post nl wisselt soms smorgens nog de tijd van 14:00 naar 11:00 t zal wel mogen. Het nu eenmaal lastig van te voren zeggen hoe laat ze precies komen dus doen ze een schatting tot ze weten hoeveel pakketjes ze hebben voor welke route en dan komt een definitieve tijd.
Je kan niet verwachten dat ze met elke klant contact op nemen of dat uitkomt, dan blijven ze op en neer rijden.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:14

Mariposa11 schreef:
Je hebt zaterdag de mail gehad, het is nu woensdag, dus of je hebt t pakket al gehad, of je hebt al 2 dagen gehad om contact op te nemen en te overleggen.
Post nl wisselt soms smorgens nog de tijd van 14:00 naar 11:00 t zal wel mogen. Het nu eenmaal lastig van te voren zeggen hoe laat ze precies komen dus doen ze een schatting tot ze weten hoeveel pakketjes ze hebben voor welke route en dan komt een definitieve tijd.
Je kan niet verwachten dat ze met elke klant contact op nemen of dat uitkomt, dan blijven ze op en neer rijden.

Wie zegt dat het postNL is?

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:14

Jeetje. Waar kun je je druk om maken?
Is het zo verschrikkelijk om een keer vroeg uit bed te moeten komen?
Nu heb je toch lekker nog wat aan je dag.

Het is toch ook niet dat je nu elke dag vroeg moet opstaan. Alsof je van die ene keer om gaat vallen...

Ik ben ook geen ochtendmens. En toch moet ik elke dag om 6.30u opstaan...

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 08:15

Wow, ik wist niet dat jullie er boos om werden.. :=

Ik zeg toch niet dat ik het pakket niet wil ontvangen of niet kan ontvangen?
Als klant ga ik er vanuit dat een koeriersdienst werkt binnen openings- of kantoortijden. Als ik de avond van tevoren voor een laatste keer die link check en dat tijdstip staat er, dan vind ik dat op zijn minst verrassend. Ik ben geen bedrijf, ik krijg niet wekelijks koeriersdiensten op bezoek en kan dus niet anticiperen op dat soort bezorgtijden.

Leuk al die aannames dat 07:30 voor mij een tijdstip zou zijn dat ik nog lekker in mijn bed lig te stinken? Was het maar zo’n feest..
Dat ik niet aan kinderen moet beginnen? Het “pakket” is een box voor mijn pasgeboren kind :')

Ach, jullie hebben ook wel gelijk en daarom zette ik het ook in mijn openingspost; dat rationeel denken over en op deze tijdstippen is niet mijn sterkste kant.
Neemt niet weg dat ik het (als consument) om bovengenoemde reden toch een vreemde tijd vind om zo nog ‘even’ naar te verplaatsen zonder mij 1-op-1 in te lichten.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:17

Wat is dan het hele probleem? :')

Maar nee. Ik word nooit ingelicht als tijden veranderen. Ik check het zelf gewoon regelmatig

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:20

Ze komen soms ook wel eens rond half 10 's avonds. Ze maken lange werkdagen :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:22

Het is heel normaal dat tijden veranderen. Dan hebben ze de definitieve planning af en daar krijg je niet altijd een melding van. Toevallig wel via de app van PostNL dus dat is fijn. Maar bij andere moet ik toch regelmatig even checken.
Zo zegt hij soms ook dat ze om 21:30 nog ff een pakketje komen brengen :') . Dat is niet een tijdstip waar ik aan denk maar goed de meeste bedrijven werken door tot 22:000 uur.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Antonius, Esther, Jette, karinmanon, Pantykous, rosalie_a en 162 bezoekers