Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:06

Wat een lieve foto's. En snel met zijn oogje open!

Hopelijk knapt Blue ook snel weer op.

IG: @arabierjoep


Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:34

Geen huis onder gekotst in ieder geval. *\o/* Alleen wat een drama om kwart pilletje erin te krijgen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:34

Druif_01 schreef:
Oh wauw die foto’s Xoran! (Ik had bijna je echte naam gebruikt.) wat ontzettend lief!

Hopelijk knapt Blue snel weer op. Ik kan er altijd zo slecht tegen als een kat van mij ziek is.



Haha ik moet ook altijd nadenken als ik jou iets wil schrijven. Maar is niet zo’n probleem mocht je mijn naam gebruiken die staat ook op de foto’s :P

Succes en veel plezier vandaag!

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:21

Nou ik ben gaan kijken en ik ben verkocht, dadelijk ga ik Woezel ophalen. Ik heb in de woonkamer even een soort Alcatraz gemaakt met stukken konijnenren :D dan kunnen ze op veilige afstand kennis maken met elkaar. Ze adviseerden om Woezel eerst in een aparte ruimte te doen, maar dat zou dan boven worden en dat vind ik zielig. Dat zou dan een soort veilige plek voor hem worden, maar vervolgens kan hij voorlopig niet naar boven, omdat hij niet door het kattenluikje kan, dus dan maar zo.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:25

Druif_01 schreef:
Nou ik ben gaan kijken en ik ben verkocht, dadelijk ga ik Woezel ophalen. Ik heb in de woonkamer even een soort Alcatraz gemaakt met stukken konijnenren :D dan kunnen ze op veilige afstand kennis maken met elkaar. Ze adviseerden om Woezel eerst in een aparte ruimte te doen, maar dat zou dan boven worden en dat vind ik zielig. Dat zou dan een soort veilige plek voor hem worden, maar vervolgens kan hij voorlopig niet naar boven, omdat hij niet door het kattenluikje kan, dus dan maar zo.



Oh leuk! Komt vast goed. Vooral niet te veel nee bemoeien. Ze moeten het zelf oplossen. Pas ingrijpen als het echt vechten wordt.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:28

Ja dat ben ik ook van plan, maar eerst de nieuweling even de kans geven rustig te wennen en dan geven ze vanzelf wel aan hoe leuk ze elkaar vinden. Ik ben nu al benieuwd hoe de eerste nacht gaat...ik heb hoop dat Woezel het niet heel moeilijk vindt, omdat hij uit het asiel komt. Dit in tegenstelling tot Pip die van haar moeder weg ging.

De naam Woezel was overigens een idee van mijn man :D

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:59

I love it Woezel en Pip.

Ik moet ook eens gaan kijken voor namen voor de kittens. Moeders heeft een japanse naam. Kittens krijgen een Hawaaiiaanse naam.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:45

Nou we zijn inmiddels weer thuis. Pip schrok zich wezenloos toen ze beneden kwam. Gelijk een dikke staart, hoge rug en heel voorzichtig sluipend. Woezel was niet erg onder de indruk. Die was vrolijk zijn Alcatraz aan het onderzoeken.

Nu heb ik alleen een kleine uitdaging, want Woezel heeft het gepresteerd om, via het dressoir, te ontsnappen :roll: nu zit hij dus onder de bank.

Ah, hij kwam er alweer onderuit en scharrelde een beetje rond. Pip geeft geen kik, dus dat is vast positief.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:00

Lekker laten lopen. Komt vast goed.

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:42

Precies, rustig en ontspannen mee omgaan. Woezel duikt wel onder een kast/bank waar Pip er niet bij kan. Pip moet even wennen dat Woezel niet met hele boze mamapoes komt. Meestal is dat de reden van blazen. Kleintje wegblazen zodat je geen boze mamapoes in je nek krijgt.

Dit vraagt wel om een foto van Woezel!

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:12

Eerlijk is eerlijk er wordt helemaal niet geblazen of gegromd. Inmiddels gaat Pip alweer haar eigen gang en Woezel zit onder de bank haha. Ik zal straks een foto van Woezel plaatsen!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:20

Druif_01 schreef:
Eerlijk is eerlijk er wordt helemaal niet geblazen of gegromd. Inmiddels gaat Pip alweer haar eigen gang en Woezel zit onder de bank haha. Ik zal straks een foto van Woezel plaatsen!

Helemaal prima.
Lekker onder de bank laten zitten. Zorg wel dat je hem straks de kattenbak laat zien en zijn eten en drinken.
Komt allemaal goed.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:59

Afbeelding

Nou hier is die dan, onze kleine ondernemer. We hebben hem ook al uit de plant gevist :D op de bak is hij ook al geweest en de brokjes van Pip vindt hij vele malen lekkerder dan zijn eigen :roll:

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:02

Haha heerlijk Pip vraagt zich volgens mij af wat ze er mee moet :')

En ja brokjes van de ander zijn altijd lekkerder. Ik sta hier nog steeds als een politieagent bij het eten want Nishi wilt Kito's eten hebben....

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:51

Ahhh leuk! Dat klinkt als een match! :D

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:38

Pfff die brokjes ja, maar het probleem is dat Pip ‘s morgens en ‘s avonds voer krijg en daar dus de hele dag over doet...maar niet als meneer haar voer eet :roll:

Het spelen is wel een beetje lastig. Pip wil wel spelen met een hengel oid maar dan komt gelijk die kleine aangesprint en loopt Pip weg. Even nadenken hoe we dat het beste kunnen aanpakken.Afbeelding

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:08

Druif_01 schreef:
Pfff die brokjes ja, maar het probleem is dat Pip ‘s morgens en ‘s avonds voer krijg en daar dus de hele dag over doet...maar niet als meneer haar voer eet :roll:

Het spelen is wel een beetje lastig. Pip wil wel spelen met een hengel oid maar dan komt gelijk die kleine aangesprint en loopt Pip weg. Even nadenken hoe we dat het beste kunnen aanpakken.[ [url=m/PvNvB8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Snap wel dat je voor hem gevallen bent! Wat een schatje! <3

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:13

Heerlijk kopje. 2 hengels? 1 voor hem 1 voor pip. Of hem even ergens zetten waar ie er niet bij kan. Zodat pip ook gewoon haar aandacht krijgt?

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:28

Hij gaat echt aan de lopende band door, volgens mij hebben ze er Duracell batterijen in gestopt :D
Ik heb inderdaad straks op zolder met Pip gespeeld en we zorgen ook bewust dat we Pip regelmatig even aaien en knuffelen. Hopelijk houden die twee zich vannacht een beetje gedeisd. Ik vind het wel een beetje spannend :)

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:33

Anders zou je ze nog apart kunnen zetten ‘S nachts maar zal wel goed komen.

Zo ik kon t niet laten ik had een heel lijstje met namen binnen het thema Hawai.

Zojuist de 4 kater namen beslist.

Imani’s Luano (Blijschap)
Imani’s Kimo (bezetter, vertegenwoordiger)
Imani’s Kalino (briljant)
Imani’s Kekoa (dapper) -> kater 1 op de foto’s.

De andere 3 moeten we nog ff kijken welke naam bij welke kitten past.

Poezennaam is nog een discussiepunt :P

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:08

Wat een ontzettend leuke namen!

Het lastige is dat de enige optie om ze apart te zetten is om de splitsing te maken tussen boven en beneden. Alleen mag Pip ‘s nachts niet naar boven dus ik denk dat we de gok maar nemen. Pip is deels een beetje terughoudend en deels gaat ze haar eigen gang. Hopelijk morgen wat meer toenadering van die twee. Hoewel ze elkaar wel opzoeken, maar ook net zo hard weer van elkaar schrikken.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:17

Ze hebben even tijd nodig. Zolang ze niet vechten zou ik er geen probleem mee hebben ze samen te laten.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:29

Wat een scheetje die woezel. <3
Pas maar op hoor, hier ook zo'n zwartwitte ondeugd, wees gewaarschuwd. :D

Toby =^.^= Mara

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 00:21

Als er weinig geblazen of wat dan ook gedaan wordt zou ik ze ook gewoon bij elkaar laten.

Maira was een stuk lastiger, maar ook zeker 1 jaar alleen gezeten minimaal. Die deed echt lelijk tegen de kleine. En heb gaas paneel gebruikt voor maken veilige ruimte. Dus wel elkaar kunnen zien/ruiken zonder elkaar kwaad te kunnen doen. Eerste paar dagen had Blue het ook wel nodig een plek om tot rust te komen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 05:47

Wat een schatje.
Hoop dat het vannacht goed is gegaan maar zo te zien zal het wel los lopen.


Hij zal best wel eens in de houdgreep genomen worden dat gebeurt hier ook nog steeds hoor als Maes te ver gaat..

Wat een mooie namen voor de katers xoranlover.
Ben benieuwen naar de dames namen.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gaabje, Room_Soesje en 62 bezoekers