Nederland narcostaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Nederland narcostaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 12:53



Interessante, maar toch ietwat verontrustende docu van Vice.

Ik weet dat ik met een 'mening' moet komen, maar ik weet eigenlijk te weinig van het onderwerp af om er iets zinnigs over te zeggen.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Nederland narcostaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:04

Je hoeft niet overal een mening over te hebben toch?

Ik denk dat dit probleem groter is dan veel mensen in de gaten hebben.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Nederland narcostaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:07

Zelf luister ik de podcast willem. Daar komt ook de mocromaffia ruim aan bod en dan krijg je wel een beeld dat de politie eigenlijk machteloos staat

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:12

Danny Ghosen heeft ook een interessante docu-reeks over Nederland als narcostaat gemaakt. Ik was er wel van onder de indruk hoe 'makkelijk' er over wapens, drugs en vergeldingen gepraat wordt.

Je kunt de reeks van 4 afleveringen hier terugkijken:
https://www.npo3.nl/narcostaat/VPWON_1308696

tamary

Berichten: 29180
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:27

Je mag vraagtekens zetten bij hoe gewoon drugsgebruik eigenlijk geworden is in Nederland, maar waar ik mij eigenlijk nog het kwaadst over maak is dat een "bedrijfstak" met zoveel winst dat de baas amper weet waar die het aan moet besteden niet eens zijn eigen rotzooi verantwoord wenst op te ruimen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:40

Ik denk dat mensen zich niet realiseren welk enorm gevaar hierin schuilt.
Kijk naar die wasserijen en wie daar aangetroffen worden: colombianen.

Als dat voet aan de grond krijgt hier dan brengen zij ook de cultuur/het geweld mee wat zij kennen om hun zaken te verdedigen.
Tegen dat geweld is ons rechtsysteem helemaal niet bestand.

Een enorm zorgelijke ontwikkeling die onze rechtstaat ondermijnt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Nederland narcostaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:52

Hoe krijgen die Colombianen hier in hemelsnaam een verblijfsvergunning?

Ja, Brabant is een narcostaat aan 't worden. Elke week lees je wel wat over drugspanden/hennepkwekerijen. Veel Oost Europees spul ook, dat hou je helaas niet meer tegen met die open grenzen binnen de EU, maar Colombianen? Nederland moet 'ns een stuk strenger beleid gaan voeren op dat gebied.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:55

Nadat ik al zo’n 10 jaar geleden uit mijn omgeving geleerd heb dat de politie en deurwaarders bepaalde adressen weigeren te bezoeken ivm vuurgevaarlijk was mij dat al even duidelijk dat er een aardige groep onschendbare maffia rondloopt in NL.

Als je Frans bent en op Rotterdam centraal per ongeluk staat te telefoneren is ook de kans aardig groot dat er accuut iemand iets komt aanbieden. Eveneens als je door NL rijdt met een buitenlands kenteken in een typische patser auto (ik had ooit een audi met lelijke glimmende velgen die ik goedkoop kon overnemen). Ik ben toen een keer over een langer stuk klem gereden op de snelweg. Waarschijnlijk ook om mij iets te willen verkopen of van mij af te kopen.