In de friendzone, kan dat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 22:40

Ik heb een vriend, welke bij mij echt zwaar in de friendzone zit. Mag hem onwijs kan het goed vinden met hem maar voel mij totaal niet aangetrokken tot hem en vind dat best spijtig want het is een goede man.

Nou heeft hij in het verleden wel eens een poging gedaan om uit de friendzone te komen maar helaas voor hem zit het er niet in :Y) maar nou wil ik graag op vakantie gaan 1 deze weken en hij is ook spontaan wat dat betreft dus dacht waarom niet, gewoon lekker samen op vakantie gaan naar zuid Duitsland ofzo, lekker natuurwandelingen maken en genieten van de omgeving, in mijn ogen geheel onschuldig en alleen maar gezellig. Maar ik heb toch het idee soms dat hij hoop heeft ofzo, terwijl het er echt niet in zit.

Is het dan niet egoïstisch van mij om hem mee te vragen en te verwachten dat hij ook dezelfde verwachtingen heeft als dat ik heb? Heb overigens al vaker gezegd in het verleden dat ik geen gevoelens voor hem heb. Misschien onduidelijke titel maar ik wist ook even niet wat ik er van moest maken :+


Anoniem

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:48

Ehm, ligt eraan hoe duidelijk het voor hem is dat het niks meer is en ook niet wordt. Zolang hij wel gevoelens voor jou heeft lijkt mij een vakantie met zijn tweeën geen goed plan.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:48

Misschien is het dan eens slim om gewoon eerlijk tegen hem te zijn, en duidelijk te vertellen dat het nooit iets gaat worden. Blijft hij toch dat bord voor z'n hoofd houden, gaat 'ie gewoon niet mee. Simpel zat.

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:53

Lastig TS, is het niet een idee om met een groepje te gaan ipv alleen net hem? Bijvoorbeeld nog een 3e persoon erbij of meer. Dan krijgt hij sowieso niet het idee dat jij meer dan vrienden wilt zijn en voorkom je ook een awkward gesprek waarbij je het opnieuw moet benoemen :)

Bovendien zou hij ook moeten weten dat hij geen kans maakt maar ik kan me voorstellen dat het lastig/verwarrend voor is als je met z'n tweeën gaat.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 22:56

Ik ben vrij duidelijk geweest met dat ik geen gevoelens voor hem heb. Maar laatst ving ik toch weer iets op van dat er toch nog iets zit, hij had een berichtje naar mij gestuurd die niet voor mij bedoeld was, waar ik toch gemengde signalen van kreeg (waren voor een vriendin/fwb geloof ik bedoeld) en die hij heel snel weer verwijderd had. Ik zou het alleen jammer vinden als het letterlijk het einde van een vriendschap zou zijn want ik vind het altijd gezellig met hem en ben ook gewoon lekker mijzelf. Ik ga ervoor nog wel even goed praten, want ik wil niet dat er bepaalde spanningen zijn. Sowieso gaan we in aparte kamers (hotel vermoedelijk) slapen, maar toch.


IsaCalixa schreef:
Lastig TS, is het niet een idee om met een groepje te gaan ipv alleen net hem? Bijvoorbeeld nog een 3e persoon erbij of meer. Dan krijgt hij sowieso niet het idee dat jij meer dan vrienden wilt zijn en voorkom je ook een awkward gesprek waarbij je het (letterlijk) moet benoemen :)

Nou dat is het dus, ik heb niemand in mijn vriendenkring die even spontaan ook op vakantie wil of kan gaan xD ik heb tot nu toe altijd alles alleen gedaan, elke reis die ik had. Die vriend vroeg het toevallig ook vandaag of we samen gaan of met een groep dus ik zei als je gezellige mensen weet mogen die zeker mee, maar dat vond hij dan weer zielig voor mij ofzo wat ik natuurlijk totaal onzin vind, hoe meer zielen hoe meer vreugd :P

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:59

Goudhaan1 schreef:
Misschien is het dan eens slim om gewoon eerlijk tegen hem te zijn, en duidelijk te vertellen dat het nooit iets gaat worden. Blijft hij toch dat bord voor z'n hoofd houden, gaat 'ie gewoon niet mee. Simpel zat.

Haha, op wat voor planeet woon jij?

Als een vrouw een bevriende man mee op vakantie vraagt, een man die volgens de ts al duidelijk heeft laten merken graag meer te willen dan alleen vriendschap, dan denk jij dat dát mogelijk is zonder zijn hoop aan te wakkeren? Veel succes!

Serieus ts, ik zou dit niet doen. Samen op vakantie gaan is sowieso een vrij intieme zaak, en ik denk dat als je er zelf zeker van bent geen relatie te willen met hem het risico loopt dat er, ahum, wat pijnlijke situaties zouden kunnen ontstaan op je reis.

NB. Zie nu je bericht; meer mensen mee is "zielig voor jou", Gaan daar geen belletjes rinkelen... _O-

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 23:02

Kugger dankjewel voor je eerlijke mening! Misschien dat ik het dan gewoon ga spelen op een dagje naar de ijfel gaan en gewoon wandelen, niet ergens blijven slapen en weer terug dezelfde dag. Dan ga ik evt gewoon alleen naar het zwarte woud toe voor een paar dagen

Dat meer mensen ging over vrienden van hem die ik niet ken overigens, dus dat kan je op verschillende manieren opvatten :P

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:08

Ik zou het inderdaad niet doen en ga helemaal mee in het bericht van Kuggur.

Ik heb ook zo’n vriendschap en zijn hoop hield pas op toen hij zelf een fijne relatie kreeg ondanks dat ik meerdere keren heb duidelijk gemaakt dat er voor mij echt niet meer in zat en een lange relatie heb. Leuke dagjes zou je, als je duidelijk bent, natuurlijk prima kunnen doen zolang hij jou niet steeds het gevoel geeft iets te willen proberen, maar op vakantie zou ik echt laten. :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:16

Kuggur schreef:
Goudhaan1 schreef:
Misschien is het dan eens slim om gewoon eerlijk tegen hem te zijn, en duidelijk te vertellen dat het nooit iets gaat worden. Blijft hij toch dat bord voor z'n hoofd houden, gaat 'ie gewoon niet mee. Simpel zat.

Haha, op wat voor planeet woon jij?

Als een vrouw een bevriende man mee op vakantie vraagt, een man die volgens de ts al duidelijk heeft laten merken graag meer te willen dan alleen vriendschap, dan denk jij dat dát mogelijk is zonder zijn hoop aan te wakkeren? Veel succes!

Serieus ts, ik zou dit niet doen. Samen op vakantie gaan is sowieso een vrij intieme zaak, en ik denk dat als je er zelf zeker van bent geen relatie te willen met hem het risico loopt dat er, ahum, wat pijnlijke situaties zouden kunnen ontstaan op je reis.
Hmm, ik heb zomaar het vermoeden dat je mijn reactie verkeerd opvat. Geen probleem!
NB. Zie nu je bericht; meer mensen mee is "zielig voor jou", Gaan daar geen belletjes rinkelen... _O-

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

Benoite

Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:20

Oef ja ik ben daar al meerdere keren ingestonken.. Duidelijk aangeven dat er echt niks gaat gebeuren en dan toch juist tijdens die weekenden of dagen je super ongemakkelijk voelen omdat er dus wel meer verwachtingen waren. En toch wil k zo graag in man/vrouw vriendschap geloven. Zelfs als er grote leeftijds verschillen zijn gaat het vaak niet goed. Zo jammer:(

Not my monkey, not my circus!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 23:52

Ik heb altijd mannelijke vrienden gehad, ook 1 waar ik in het begin wel gevoelens voor had maar godzijdank ingezien dat dat nooit zou werken en het ook gelaten en nu gewoon goede vrienden en ook echt geen verwachtingen meer. Ging altijd beter met mannen om dan met vrouwen omdat mannen zo lekker nuchter kunnen zijn, word ook gezien als one of the guys.

Heb die vriend gebeld (hij werkt nu) en even de Eifel voorgelegd en gezegd dat we er gewoon 1 leuk dagje van gaan maken :Y) we hebben een dag gepland dus dat gaat wel goedkomen denk ik

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:55

Ik vraag me bij je verhaal ook af of je zelf wel ontspannen op vakantie gaat met het idee dat hij er misschien wel meer achter zoekt? Dat zit dan toch bij ieder gezellig moment in je hoofd, een stukje behoedzaamheid of dat dan wel of niet terecht is (dat weet alleen hij).

Prima oplossing zo als dat voor jullie beide zo beter werkt!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:32

Nee, doe het niet. Ik heb er jaren in geloofd dat het kon, hij en ik hadden zelfs allebei een relatie (niet met elkaar dus), ik heb vanaf het begin duidelijk gemaakt dat het niet wederzijds was, en toch:
[LZP] Verliefdheid niet wederzijds
'Vrij' duidelijk is écht niet duidelijk genoeg. Je zal zijn hart moeten breken voordat zijn gevoelens verdwijnen, en daar help je wellicht ook je vriendschap mee om zeep. Hem mee op vakantie nemen zet de deur die voor jou dicht is, maar voor hem op een kier staat, zeker weten verder open.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:35

Het komt bij mij over dat je hem nogal aan het lijntje houdt en misbruik maakt van zijn gevoelens.
In een echte vriendschap wil je het beste voor je vrienden, daarom zou ik het niet doen.

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:01

Ik zou het ook afraden, heb ik een blonde bui ook met zoiets ingestemd 1 dag weg... Kon vrij kort erna een hele goede vriendschap van 16 jaar opgeven.

Had ervoor ook goed gepraat erover en dat ik het zonde zou vinden om met zoiets de lange vriendschap op spel te zetten.
Aangezien hij met meer goede vrienden/vriendinnen dagjes/weekenden uit ging, zag hij ook geen problemen dat onze vriendschap erdoor kapot kon gaan.

Een vriendin van mij zei er kort na ook "wat had je dan gedacht? Zo'n goede lange vriendschap tussen man/vrouw trekt zulke acties niet"

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:25

Verstandig dat je niet voor een weekend weg gaat. Dat voorkomt dat dingen onduidelijk worden.

Zelf begrijp ik het niet dat iemand nog jaren 'hoop' houdt als de andere meerdere malen aangegeven heeft geen interesse te hebben. Waarom doe je jezelf zoiets aan?

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:32

Hoi,
Ik zou nie perse niet op weekend gaan maar ik heb dan ook een heel ander verhaal meegemaakt :') :+

Ik had ook een vriend in de friendzone. We zijn een weekend samen weg geweest met een hele vriendenkring. Ik sliep met hem op 1 kamer ( kwestie kosten besparen). Daar is niks gebeurd maar we zijn daar super hard naar mekaar gegroeid. Doorheen de periode erna werd duidelijk dat er toch gevoelens waren van beide kanten. Ondertussen hebben we alweer bijna 1 jaar een relatie :+
Ik zei ook altijd dat ik nooit voor hem zou kunnen vallen en dat hij gewoon een goede vriend was :') overigens had ik ook totaal geen aantrekkingskracht met hem toen. Ik vond hem een hele goeie vent en goede vriend maar meer echt niet. Maar ik ben super gelukkig nu en onze relatie gaat mega goed, we wonen samen en hebben een huis gekocht :D
Ik zeg iniedergeval niet meer dat iets NOOIT gaat of kan gebeuren haha

Brandon :+:

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:45

Mijn beste vriend vind me eigenlijk wel leuk, maar dat is geen probleem verder eigenlijk. Zo nu en dan even opnieuw duidelijk maken waar de grenzen liggen. Ik ben dan overigens niet single. Heb zelfs een paar keer met hem in zijn bed geslapen, niets bijzonders mee gebeurd :+

Ik zou ook rustig met hem een weekendje weg gaan.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:58

Ik heb dat altijd wel gedaan maar dan wel 2 aparte hotelkamers. Waarvoor heb je anders (Platonische) vrienden als je niets samen kunt gaan doen. Maar inderdaad werden ze soms toch kwaad als ze geen sex kregen terwijl ik dat vantevoren heel goed had aangegeven.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-20 10:37

Blussem schreef:
Het komt bij mij over dat je hem nogal aan het lijntje houdt en misbruik maakt van zijn gevoelens.
In een echte vriendschap wil je het beste voor je vrienden, daarom zou ik het niet doen.

Misbruik van zijn gevoelens? Op welk gebied maak ik misbruik want ik zie het niet. Ben meerdere keren duidelijk geweest dat er geen gevoelens van mijn kant zijn. Juist om die reden dat ik het hem niet moeilijker wil maken heb ik dit topic geopend, want vanuit mijn perspectief is alles leuk en gezellig maar misschien vanuit zijn perspectief is er hoop. Dat probeer ik te voorkomen.

@nieky1993 wel superfijn dat er toch iets moois voor jullie is uitgebloeid uit deze vriendschap! Ik zie het zelf niet gebeuren bij mij en hem, maar je kan inderdaad niet nooit zeggen.

@azmay, heeft je vriend er geen probleem mee dat jullie zo close zijn? Ik heb vaker meegemaakt dat de vriendin van vrienden van mij het alles behalve leuk vinden als ik met ze omga omdat ze denken dat ik hun vriend afpak, daarom stel ik mijzelf altijd netjes voor aan de vriendinnen en meestal klikt dat ook nog Met hun.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 31-08-20 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:41

Persoonlijk zou ik me er niet oké onder voelen om met iemand 1 op 1 op vakantie te gaan die in het verleden duidelijk heeft gemaakt mij leuk te vinden.

Waarom perse met hem? Ga lekker met een ander.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 31-08-20 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:44

Rennie89 schreef:
Blussem schreef:
Het komt bij mij over dat je hem nogal aan het lijntje houdt en misbruik maakt van zijn gevoelens.
In een echte vriendschap wil je het beste voor je vrienden, daarom zou ik het niet doen.

Misbruik van zijn gevoelens? Op welk gebied maak ik misbruik want ik zie het niet. Ben meerdere keren duidelijk geweest dat er geen gevoelens van mijn kant zijn. Juist om die reden dat ik het hem niet moeilijker wil maken heb ik dit topic geopend, want vanuit mijn perspectief is alles leuk en gezellig maar misschien vanuit zijn perspectief is er hoop. Dat probeer ik te voorkomen.

@nieky1993 wel superfijn dat er toch iets moois voor jullie is uitgebloeid uit deze vriendschap! Ik zie het zelf niet gebeuren bij mij en hem, maar je kan inderdaad niet nooit zeggen.


Het zou alleen misbruik zijn, als jij zijn gevoelens zou misbruiken om bepaalde dingen te (gedaan) krijgen. Of hem achter de hand zou houden voor het geval dat.

Ik (en jij ook) verwachten dat je wel gewoon als volwassenen met elkaar om kunt blijven gaan. Ik zou er ook van uit gaan dat als iemand echt hopeloos verliefd is, zichzelf niet gaat kwellen door met het objesct van die verliefdheid om te blijven gaan. Dat als het niet gaat, je gewoon de vriendschapt verbreekt. Maar ik schijn daar nogal naief in te zijn..


Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-20 10:45

BarbaLala schreef:
Persoonlijk zou ik me er niet oké onder voelen om met iemand 1 op 1 op vakantie te gaan die in het verleden duidelijk heeft gemaakt mij leuk te vinden.

Waarom perse met hem? Ga lekker met een ander of alleen.

Even voor de duidelijkheid, ik ben nog nooit met andere mensen op vakantie gegaan omdat er altijd wel iets is waardoor het niet doorging ofzo. Heb dus heel veel gereisd over de wereld in mijn uppie ;) maar omdat hij ook dezelfde interesses heeft is een dagje weg alleen maar gezellig en totaal geen belemmering. De rest van mijn vriendinnen of vrienden hebben relaties, kinderen, werk of geen geld dus dat is lastig.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: In de friendzone, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:49

Tja, is dat een goed excuus om hem dan maar mee te vragen?

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:49

Rennie89 schreef:
BarbaLala schreef:
Persoonlijk zou ik me er niet oké onder voelen om met iemand 1 op 1 op vakantie te gaan die in het verleden duidelijk heeft gemaakt mij leuk te vinden.

Waarom perse met hem? Ga lekker met een ander of alleen.

Even voor de duidelijkheid, ik ben nog nooit met andere mensen op vakantie gegaan omdat er altijd wel iets is waardoor het niet doorging ofzo. Heb dus heel veel gereisd over de wereld in mijn uppie ;) maar omdat hij ook dezelfde interesses heeft is een dagje weg alleen maar gezellig en totaal geen belemmering. De rest van mijn vriendinnen of vrienden hebben relaties, kinderen, werk of geen geld dus dat is lastig.


Is het nu zo dat hij zo af en toe nog aangeeft interesse te hebben? Of is het meer een gevoel?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Amarins2, Annemiek73, Besje, carin0903, DeTjoeter, DotBot, Eefje_Sammy, GoogleAdsense, Googlebot, Gwenvd, Hanneke_68, Jny, Lijsken, MarliesSam, rien10, savieralover, SemrushBot, Stal_Fiore, StonedRomy, supervon78, Thami, YandexBot en 59 bezoekers