Musthaves voor de herfst en de winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Musthaves voor de herfst en de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 15:41

Door dat ik niet de luxe heb van een binnenbak maar wel door wil trainen.
Wil ik nu eens goede waterdichte en goede warme kleding waar je nog wel comfortabel in kunt bewegen.

Zonder welke (rij)broek, jas, handschoenen, schoeisel en hoeden kunnen jullie echt niet in de natte en koude maanden?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:51

Ik zit op de kar en kan dan niet zonder mijn waxhoed, mounatainhorse jas(grace, maar wil eigenlijk een nieuwe) mijn skibroek van de kringloop en mijn outdoorlaarzen (niet die hele dure).

Oja en een paar handschoenen. Heb voetbalhandschoentjes van Decathon. Die zijn verassend warm.

Voor regenachtige dagen (dan heeft paard meestal vrij) heb ik een lange waxjas en gevoerde laarzen wederom van de kringloop (witte met voering die normaal in vriescellen worden gedragen)

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Musthaves voor de herfst en de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:06

Zonder mijn Dubarry’s kom ik de winter niet door. Ik denk dat een volgend paar werklaarzen worden van de Welkoop, iets vriendelijker voor de portemonnee.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:21

Muckboots, want bij ons op stal is het altijd nat...
Een paar goeie winterjassen, regenjas, regenbroek, handschoenen...
Reflectiehesje.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Musthaves voor de herfst en de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:32

Mijn mountain horse stalschoenen, wollen sokken, wollen trui, wollen alles :)) en mijn goeie regenjas van de decathlon. Ik heb ook twee geweldige thermoleggings met dik fluffy fleece er in, van aliexpress. Daar zou ik nu nooit meer kopen maar ik ben blij dat ik er twee heb :)) ik heb ook van die goedkope Kipwarm handschoentjes van de decathlon die echt super warm en fijn zijn voor het rijden! Maar niet waterdicht helaas.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:56

Niet specifiek voor het rijden, maar wel voor stal werkzaamheden, mijn grubs laarzen. Heerlijk zijn die, echt warme voeten! Deze zomer een paar dubarry clare gekocht tweedehands om mee te rijden. Ook wel fijn verwacht ik.. wollen sokken draag ik ook eigenlijk de hele winter door op stal. En inderdaad echt goede, waterdichte jassen. Ik heb jassen van human nature.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Musthaves voor de herfst en de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:28

Ik heb muckboots. Die zijn waterdicht en warm. Heb voor de echt koude dagen een Horze parka. Zit echt als een huis. En voor alles boven nul graden heb ik een gewone korte winterjas aan. Vaak heb ik van die simpele handschhoentjes aan (heel irritant met hooi want blijft er allemaal in hangen in de stof).
Verder doe ik een legging onder mn rij- of spijkerbroek. Soms een skibroek eroverheen. Lekkere muts op. En met rijden heb ik zoon ronde sjaal, zo'n O waar je je hoofd doorheen doet. Super lekker maar je moet hem niet voor je mond doen. Dan adem je erin en dat wordt nat en koud :')

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:43

Ik heb nu weer binnen banen tot mijn beschikking, maar een aantal jaar enkel een buitenbaan gehad... en door goede kleding eigenlijk nooit last van gehad. Mijn favorieten waren:

Thermosokken, (stoxx of uphillsport)
Roekl grip winter handschoenen
waterdichte uitrijdeken.
Ultra absorberende deken, gebruikte ik om het ergste water van mijn paard te halen.
Bucas e.d. heeft mooie modellen.

Waterdichte rijbroek, kipwarm is erg prettig en mega goedkoop.
Had er ook een van pikeur in een normaal uitziende stof maar die was iets van 150 euro duurder :+
Afbeelding

Deze... altijd :D
Afbeelding

En deze thermo regenjas van Anky... echt een favoriet.
Draag ik nu ook nog vaak op concours. Dat ding is niet kapot te krijgen en blijft water dicht.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 02-09-20 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Musthaves voor de herfst en de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:44

Muckboots! Warme en droge voeten.