Kat poept op kunstgras

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Kat poept op kunstgras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:51

Hoi,

Afgelopen zomer hebben wij onder onze overkapping en stukje kunstgras gelegd zodat onze dochter daar fijn kan spelen. Het viel mij al op dat de laatste week onze kat weinig behoeftes had gedaan op de kattenbak totdat ik gister het speelgoed en nog de houtrestanten voor het speelhuisje waar we 2 weken geleden bezig mee waren aan het opruimen was. Er lagen 3 drollen, van onze kat. (ik heb haar al 9 jaar en weet hoe haar poep eruit ziet..)
Vandaag lag er helaas weer poep. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Kat poept op kunstgras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:06

Vrij logisch..afschermen zodat kat er niet bij kan, denk niet dat er een andere oplossing is

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:08

Volgens mij is dat geliefd, hier een stuk kunstgras in de voortuin en bijna elke dag kan ik het opnieuw opruimen. Heb ook een hond dus zoek wel iets vriendelijks. Ik had gelezen over cacaodoppen maar daarnaast staat een grote hibiscus struik en dan zouden de bloemen en zaden heel moeilijk te verwijderen zijn.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kat poept op kunstgras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:57

Vervelend zeg.. Kan er een reden zijn dat de kat niet graag op de kattenbak gaat? Scherp grit? Stank? Of staat ie op een rumoerige plek?
Misschien kun je daar een oplossing vinden. Of anders buiten een ‘kattenbak’ maken door gewoon een stukje af te zetten met zand waar de kat in kan graven, en wat ie hopelijk aantrekkelijker vindt dan het kunstgras.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Kat poept op kunstgras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:59

Wij hebben een apparaatje naast het gras staan wat een bepaalde toon uitzendt. Sindsdien geen poep meer op het gras, ideaal

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:39

moonsparkle schreef:
Volgens mij is dat geliefd, hier een stuk kunstgras in de voortuin en bijna elke dag kan ik het opnieuw opruimen. Heb ook een hond dus zoek wel iets vriendelijks. Ik had gelezen over cacaodoppen maar daarnaast staat een grote hibiscus struik en dan zouden de bloemen en zaden heel moeilijk te verwijderen zijn.

Cacoa doppen bevatten veel theobromine, giftig voor honden. Niet doen dus.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:13

Liselot schreef:
Wij hebben een apparaatje naast het gras staan wat een bepaalde toon uitzendt. Sindsdien geen poep meer op het gras, ideaal


Tis de eigen kat van ts
Dat apparaatje hoort dat beest ook
Binnen in huis en als je pech hebt hoor je het zelf ook
Of zAdel je je buren op met een eeuwige pieptoon(ik hoor die pokke apparaten dus ook gewoon , instant koppijn)

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:31

Sonja_vR schreef:
Liselot schreef:
Wij hebben een apparaatje naast het gras staan wat een bepaalde toon uitzendt. Sindsdien geen poep meer op het gras, ideaal


Tis de eigen kat van ts
Dat apparaatje hoort dat beest ook
Binnen in huis en als je pech hebt hoor je het zelf ook
Of zAdel je je buren op met een eeuwige pieptoon(ik hoor die pokke apparaten dus ook gewoon , instant koppijn)


Echt he! ik hoor ze ook, krijg er moord neigingen van, vreselijk geluid!!!! -O-

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:26

Sonja_vR schreef:
Liselot schreef:
Wij hebben een apparaatje naast het gras staan wat een bepaalde toon uitzendt. Sindsdien geen poep meer op het gras, ideaal


Tis de eigen kat van ts
Dat apparaatje hoort dat beest ook
Binnen in huis en als je pech hebt hoor je het zelf ook
Of zAdel je je buren op met een eeuwige pieptoon(ik hoor die pokke apparaten dus ook gewoon , instant koppijn)


Het is bij ons ook voor onze eigen katten, ze liggen gewoon op de loungebank in de tuin dus zoveel last ondervinden ze er niet van. Wij horen hem zelf ook echt niet (en de kindjes ook niet) en ik ben enorm gevoelig voor geluiden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Kat poept op kunstgras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:19

Liselot
Dan mag je blij zijn
Ben er nog geen tegen gekomen waar ik zelf geen last van had