Stalling zit met mn handen in het haar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 17:38

Even van me afschrijven..

Gisteren ben ik na heel lang twijfelen verhuisd van stal. Reden was dat ze bij de vorige stal in de winter weinig buiten komen, ik alles zelf moest doen en het aardig aan de prijs was.
Nu ben ik verhuisd naar een stal waar alles wordt gedaan, ze meer buiten komen op grotere paddock en de prijs is lager. Echter staat mijn paardje naast een soort put waar de urine in loopt en dus echt naar amoniak stinkt. Ook wordt het hooi en stro in dezelfde ruimte opgeslagen. Zaken waar ik eerst niet echt bij stil heb gestaan.

Hij staat nu alleen in een wei, 2 weien verder staan wel paarden, maar hij kan geen contact maken oid. (Hopelijk wordt hij binnenkort wel naast de rest gezet, want hij loopt steeds te hinneken)

In de zomer staan ze 10u op wei en de rest op stal, dus wil sws voor volgend weideseizoen weg.

Nu is echter het probleem dat bijna alle pensionstallen vol zitten. Ik sta op de wachtlijst van een hit-actief stal, maar die is wel 125 euro duurder dan waar ik nu sta #student. Er komt binnenkort elders nog plek vrij, maar daar staan ze ook op een paddockje van 4x4 en moet ik alles zelf doen.

Ofwel alle keuzes die er zijn, zijn niet ideaal. Welke prioriteiten moet ik echt bovenaan zetten?

Grote paddock, maar stal in amoniaklucht of een kleine paddock en dichte wanden van dsdetal en zelf mesten.

Of toch maar hier blijven staan en wachten tot er elders ooit een plekje vrij komt of toch maar die heke dure hit actief stal die ik eigenlijk niet kan betalen?

Wil hem ook niet blijven verhuizen hij is nu in 3 maanden tijd al 2x verhuisd.. bij aankoop en nu.


Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:48

Wat vervelend dat je niet blij bent met je huidige stalling. Mensen kunnen meedenken als je aangeeft wat je waar en voor welk budget zoekt.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:50

Particulier iets zoeken?

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:51

Jammer, dat die stal je ook niet goed zit.
Maar wat heb je aan een hit actief stal die je niet kunt betalen?
Ik zou dus vooral marktplaats in de gaten houden.
Ik weet misschien ook een plekje, als je even laat weten waat je zoekt.

fjordjes

Berichten: 12013
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:52

Misschien benoemen welke regio je zit en wat je budget is en hoe ver je wil rijden dan kunnen bokkers meedenken.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Lindsey_99
Berichten: 2473
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:52

Kun je overleggen met de stalhouder dat je paard niet naast die put komt te staan maar elders? En of ze die put anders willen afdekken met rubber matten of zo? Je mag rustig vragen en overleggen of er andere oplossingen zijn.
Het kost soms een paar verhuizingen voordat je een prettige stalling hebt gevonden. Mijn paard is de eerste 1,5 jaar ook 3 x verhuisd. Wat een ellende zit er bij sommige stallingen. Vooral in de winter. Heb nu al jaren een mooie plek. Heb je ook bij 'het nieuwe paardenhouden' gekeken naar stallingen?

Over de IJssel

juval

Berichten: 13171
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:04

je staat hier pas 1 dag.. .ik zou het even tijd geven en overleggen met je nieuwe stalhouder over wat je dwars zit voor je weer op stel en sprong vertrekt. Jullie moeten allemaal weer even wennen aan de nieuwe situatie.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:08

Vraag is over die put. Hoe en wat, of het altijd stinkt etc. Je bent er net, dus misschien valt het allemaal wel mee.

Dat je paard nog niet met andere paarden staat is niet zo raar. Dat gebeurt hier ook niet na 1 dag. Dat is vragen om gedoe.

I am because you were

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 18:41

Stalling zoek ik op walcheren. Alle stallen en particulieren al afgebeld maar nergens plek waar het ook fijn is.
Sta nu bij een particulier andere stal is geen optie (ze wilt haar eigen paard niet naast die put hebben staan, logisch) afdekken is geen optie omdat het tevens de afspuitplaats is.

Ik weet dat we moeten wennen, maar die amoniaklucht is echt een dingetje. Rook het wel toen ik er ging kijken, maar verder niet overna gedacht..

Poekkie

Berichten: 7337
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:42

Kan je je niet ergens op een wachtlijst zetten?

Paardengek in hart en nieren!

Lindsey_99
Berichten: 2473
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:55

Al op Facebook gezocht onder 'stalling Walcheren'.?

Over de IJssel


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:38

Ik zou gewoon eens het gesprek aangaan over die put. Misschien kan je in de toekomst een andere box krijgen. Daarnaast vind ik 10 uur per dag weidegang niet raar voor paarden die 's nachts op stal staan. Er zullen vast ook wel pluspunten, hoe is de verzorging, is er paardenkennis, wat is de kwaliteit van het voer, hoe is de kwaliteit van omheiningen, boxen, bakken, paddocks, enz? Overal is wat namelijk.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:59

Het is natuurlijk niet alleen een kwestie van stinken. Dat is wel je minste zorg.

Ammoniakdampen zijn ongezond en schadelijk. Ook voor paarden. En natuurlijk ook voor jezelf, ts. Alleen jij hoeft er niet zo lang in te staan als je arme paard.

Los van de gezondheidsschade, je gaat je beroerd voelen in zo'n omgeving. Dat zal voor een paard niet anders zijn.

Alles beter dan een stal met zo'n slechte luchtkwaliteit en ventilatie, dat zou mijn uitgangspunt zijn.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:08

Heel raar dat iemand een stal wil verhuren aan een ander, die voor het eigen paard niet goed genoeg is... Er staat niet toevallig een sloop en herbouw project (elders op het terrein) op de planning?

su72

Berichten: 131
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Stalling zit met mn handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:12


Poosje81
Berichten: 21182
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:26


Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Niffum
Berichten: 54
Geregistreerd: 20-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:21

Vervelend Roosje9797. Ik zou zelf ook eerst het gesprek aangaan, wie weet wat de mogelijkheden zijn. Zijn er verder helemaal geen stallen meer vrij op het terrein? Ik zou iniedergeval proberen niet hals over kop te verhuizen maar te zoeken naar een stal waar je zeker langere tijd wil staan. Als hij nou 24/7 in de ammoniaklucht staat vind ik een ander verhaal. Toen ik een aantal jaar geleden moest verhuizen heb ik mezelf ook op een wachtlijst laten zetten van mijn droomstal. Ik stond er als 8e persoon op. Toch kon ik binnen 3 maanden komen. Een aantal mensen voor mij hadden bijvoorbeeld meerdere paarden en er kwam steeds maar 1 stal vrij. Dus ik was snel aan de beurt. Dat er een (lange) wachtrij is zegt niet alles, inschrijven kan altijd..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, posje en 141 bezoekers