Waarom topic leeggehaald?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 08:20

Ik weet niet of het besproken mag worden, mag dat niet dan zie ik het wel verdwijnen :)

[BEH] Hoef word wit van Friese merrie



Het bijgevoegde topic is niet meer te volgen.
Er zijn geen foto's meer, helemaal geen beloop meer te zien.
De ts is veranderd in een andere naam, zo te zien door de mods.
Alle foto's zijn weg.
Waarom word hier voor gekozen ipv compleet verwijderen?
En waarom dan, een eigenaar plaatst het zelf, dus niemand benadeeld lijkt me.

Ik vond dat ook wel leuk om te zien, want ik heb niets met keuringen en al helemaal niet met het friezen stamboek die wit afkeuren, maar dan in bepaalde gevallen weer wel, zoals een eerder genoemde hengst.
Ik heb nog nooit gehoord dat een paard dit kan hebben, dus ook erg benieuwd hoe snel dat nu meer word.
Nu is er niets meer te zien, maar ik denk, aanname, dat ts ook niets kan plaatsen doordat het nu een andere gebruikersnaam heeft. Dus einde volg topic.

Waarom staat dit topic er dan nog en tot welk doel?

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*


Pien63
Berichten: 171
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:28

Er staat in kleine letters onder dat foto’s zijn verwijderd op verzoek.
Wel vreemd dat ook de naam van TS is aangepast. Het was volgens mij echt een topic voor Bokt, paard gerelateerd. Misschien dat er vanuit de Friezen ‘wereld’ commentaar op is gekomen (speculatie hoor)

Anoniem

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:31

Die naam aanpassen is zo te zien zelf gedaan. Als het vanuit Bokt is staat er anoniem en kun je ook het profiel niet aanklikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:31

Ik heb dit topic even onder de aandacht gebracht bij de moderatoren van dat specifieke tabblad.

Denk dat speculeren niet zo'n zin heeft, er gebeuren dingen niet zomaar zonder reden natuurlijk.

Helaas kan ik zelf geen antwoord geven, we hebben verschillende groepen moderatoren. De mods van Informatief hebben deze beslissing genomen samen.

Als het kan even geduld voor een reactie komt :j

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:34

Anoniem schreef:
Die naam aanpassen is zo te zien zelf gedaan. Als het vanuit Bokt is staat er anoniem en kun je ook het profiel niet aanklikken.



Het topic is aanvankelijk geopend onder een andere naam/account welke nog gewoon actief is op Bokt. Dit specifieke topic is losgekoppeld van dit account, dus ik denk dat dit wel door mods is gedaan. Het zijn nu namelijk 2 accounts.

                                                                              alles is liefde

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:37

Het topic lijkt geanonimiseerd en dat moet haast wel hier vandaan komen:

https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Citaat:
Contact opnemen
Als de bovenstaande oplossingen in jouw situatie niet voldoen, neem dan contact op met support@bokt.nl , ook hierbij is het belangrijk dat je ons kort uitlegt wat je situatie is en welke informatie je verwijderd zou willen hebben.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:37

PureSG schreef:
Anoniem schreef:
Die naam aanpassen is zo te zien zelf gedaan. Als het vanuit Bokt is staat er anoniem en kun je ook het profiel niet aanklikken.



Het topic is aanvankelijk geopend onder een andere naam/account welke nog gewoon actief is op Bokt. Dit specifieke topic is losgekoppeld van dit account, dus ik denk dat dit wel door mods is gedaan. Het zijn nu namelijk 2 accounts.


*kijkt nog eens....*
Registratiedatum.... Alleen dit topic...
Okeeee.... Zo te zien heb jij gelijk.
Wat euhmmm bijzonder gedaan.


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 08:42

Anoniem schreef:
*kijkt nog eens....*
Registratiedatum.... Alleen dit topic...
Okeeee.... Zo te zien heb jij gelijk.
Wat euhmmm bijzonder gedaan.

Dit account moeten de mods hebben aangemaakt.
Aanmelddatum 28-08-20
Eerste bericht is van 29-09-19 .

Op 28-08-20 zijn ook de foto's verwijderd door een mod.

Dus TS kan dat niet hebben gedaan.
Daarom vraag ik me echt af waarom het er op die manier nog staat.
En dat zullen wel mee bokkers denk ik wel willen weten.

Volgen is er nu niets meer.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:45

Ik snap het ook niet , paard had een witte hoef met enkele witte haartjes, niet aangeboren en door een goede stal voorbereid op keuring. Met bevestiging van da dus mag het gewoon deelnemen . Hoef word zwart gemaakt voor keuring , ook dit mag want reglementen schrijven voor dat het behang niet zwart gemaakt mag worden, niet de hoef.
Juist door de ts een andere naam te geven en nu dus blijkbaar leeg te halen lijkt het alsof het toch niet helemaal zuivere koffie is en dat is imo niet slim . Misschien wel gedaan met oog op verkoopbaarheid toekomstig veulen maar dat had je ook eerder kunnen bedenken .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:46

Dit is wel een heel aparte actie geweest. Eén topic van een nog steeds onder de bekende gebruikersnaam actieve bokker is geanonimiseerd. Dat valt volgens mij niet onder welke boktregel dan ook. Wat in feite heeft deze gebruiker nu dus een schaduwaccount (waar ze dan zelf misschien niets mee kan) dat voor haar is aangemaakt door de mods?

Call me Snuff and feed me carrots...

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:48

Misschien had ze geen zin meer in gezeik van een aantal bokkers die persoonlijk werden en maar door bleven zagen. Bokt kennende zal ze ook wel wat PB's gehad hebben. Ik zou er ook geen zin meer in hebben hoor. :')

Het is misschien niet handig gedaan, maar ik vind het recht om je hebben en houwen van het internet af te mogen halen een groot goed.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 08:50

Maar had dan het topic ook op slot gezet, ipv onder een anoniem open te laten, zodat er nu nog veel meer gezeikt kan blijven worden.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:52

Dat was waarschijnlijk veel handiger geweest ja, maar ik doe even de aanname dat die beslissing bij de modjes lag. Die mogen zich trouwens ook weer eens laten zien in dat topic.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:55

Topic had gewoon verwijderd kunnen worden. Dat kan wél onder de huidige boktregels.
TS had ook haar hele hebben en houden kunnen laten anonimiseren en van bokt kunnen verdwijnen.
Of foto's en namen hadden kunnen worden verwijderd maar topic onder eigen naam laten staan.

Dat had allemaal gekund en gemogen onder de huidige regels.

Wat er gedaan is, wordt nooit gedaan en is niet heel erg slim van het modteam - want er wordt toch al zo vaak naar het team gewezen met het verwijt: meten met twee maten/sommige gebruikers wordt de hand boven het hoofd gehouden/vriendjespolitiek etc. En daar riekt dit natuurlijk wel heel erg naar...

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:58

Weet wel dat er inderdaad een paar niet fraai waren.
Misschien eens wat meer een permanente ban gaan opleggen als het ook via pb uit het handje loopt.
Ruimt lekker op.
Inderdaad vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar smaad en laster zijn een ander verhaal.
Je kan er ook voor kiezen om je mond te houden
Heb zelf een hele uitgesproken mening over het fokbeleid bij Friezen maar ga dit niet op een Ts af reageren.
Mede omdat feitelijke beleid zich hier niet laat zien.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:59

Mijn excuus dat hier verwarring over is ontstaan. In overleg met de topicstarter is besloten om het topic te laten anonimiseren in plaats van te verwijderen omdat daarmee ook heel veel berichten van gebruikers verwijderd zouden worden waar zij niet om hebben gevraagd. Omdat het topic geanonimiseerd is heb ik het net ook op slot gezet omdat er geen updates meer gegeven kunnen worden.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:00

Carola, kun je even uitleggen wáár in de boktregels deze optie staat?
En sinds wanneer wordt aan overige gebruikers/posters gedacht als er topics verwijderd worden?
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 30-08-20 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:00

Ik vind het eigenlijk wel een fijn idee dat dat zo snel kan. In het kader van privacy en coulant zijn met gegevens verwijderen vind ik dit een stap vooruit.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:01

Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk wel een fijn idee dat dat zo snel kan. In het kader van privacy en coulant zijn met gegevens verwijderen vind ik dit een stap vooruit.


Ja, maar dan zal je dus eerst je beleid/regels moeten aanpassen. Zomaar zoiets doen heet willekeur. Dan kun je als bedrijf (bokt is een bedrijf met werknemers) niet maken.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:02

Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk wel een fijn idee dat dat zo snel kan. In het kader van privacy en coulant zijn met gegevens verwijderen vind ik dit een stap vooruit.


De manier waarop was in dit geval niet handig, maar privacy is natuurlijk een groot goed. :j

Er zijn partijen waar je zelf berichten kan verwijderen en aangezien dat hier niet kan, ben je voor een groot deel afhankelijk van de modjes.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:03

Ibbel schreef:
Carola, kun je even uitleggen wáár in de boktregels deze optie staat?
En sinds wanneer wordt aan overige gebruikers/posters gedacht als er topics verwijderd worden?

De optie staat niet in de boktregels omdat we per situatie kijken of we maatwerk toe kunnen passen. Daarnaast proberen we sowieso af te wegen wat het beste werkt in een situatie en het van verschillende kanten te bekijken. In dit geval ging het om een groot topic dat actief was en waar veel gebruikers in hebben gereageerd. Het aanbieden van anonimiseren vinden wij dan een betere optie zodat die berichten wel kunnen blijven staan terwijl de topicstarter geholpen wordt in haar aanvraag.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 09:04

Maar welke privacy werd er dan geschonden? Foto's van een paard met een wit been?
De echte naam van ts staat er toch ook nergens? Of wel?

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:04

Ibbel schreef:
Topic had gewoon verwijderd kunnen worden. Dat kan wél onder de huidige boktregels.
TS had ook haar hele hebben en houden kunnen laten anonimiseren en van bokt kunnen verdwijnen.
Of foto's en namen hadden kunnen worden verwijderd maar topic onder eigen naam laten staan.

Dat had allemaal gekund en gemogen onder de huidige regels.

Wat er gedaan is, wordt nooit gedaan en is niet heel erg slim van het modteam - want er wordt toch al zo vaak naar het team gewezen met het verwijt: meten met twee maten/sommige gebruikers wordt de hand boven het hoofd gehouden/vriendjespolitiek etc. En daar riekt dit natuurlijk wel heel erg naar...

Nu is er blijkbaar nog een optie, prima toch. Als mensen dat nu willen, kunnen ze naar dit topic verwijzen. Er staat toch niet nadrukkelijk in de boktregels dat dit niet mag?

Ik zie het probleem niet. Afgezien van het probleem van al die bokkers in dat andere topic die menen allerlei rechten te hebben omdat ze een topic meelezen of daarin gereageerd hebben.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:05

Maar waarom moest daar een schaduwaccount voor TS voor worden gemaakt? Wat haaks op de boktregels staat?
Alle 'privacygevoelige informatie' verwijderen is toch voldoende? Want, met alle respect, het topic is gewoon terug te voeren naar de oorspronkelijke TS, nog steeds.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:07

Marie_Anne schreef:
Ik zie het probleem niet.


Ik wel. Bokt heeft al jaren last van een slechte reputatie als het om het modteam gaat.
"Meten met twee maten" is de mantra van die slechte reputatie.

Moet jij eens kijken hoe deze actie als een boemerang gaat terugwerken op het modteam, bij een volgende keer als het NIET mogelijk blijkt snel iets te verwijderen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers