[SCH] Leve de Koningin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

[SCH] Leve de Koningin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 18:20

Opdracht: maak in pop-art stijl een portret van een bekend persoon.

Acryl op karton, 100 bij 80 cm.

Onwijs lastig om het op dit formaat en met deze techniek lijkend te krijgen. Oh, en in één dag. :D Maar ik ben toch best tevreden, weer eens iets heel anders! :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-08-20 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [SCH] Leve de Koningin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:21

Zo, die is gaaf! Zou een mooi ontwerp voor een postzegel kunnen zijn!

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [SCH] Leve de Koningin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:08

Heel gaaf. Eens met Cayenne,zou idd mooi op een postzegel staan

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:52

Heel treffend neergezet. _/-\o_

Is er een reden waarom je voor deze kleuren hebt gekozen? Rood-wit-blauw? Contrast warm/koud? :P

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:24

Hiraeth schreef:
Heel treffend neergezet. _/-\o_

Is er een reden waarom je voor deze kleuren hebt gekozen? Rood-wit-blauw? Contrast warm/koud? :P


Ik gok koningshuis met de Nederlandse kleuren.

Ik vind de insteek van het portret erg leuk. En ook de uitwerking mag er best wezen alleen mis ik net dat laatste beetje herkenning. Misschien komt dat door de stijl of toch omdat het portret niet iets mist wat het echt tot onze koningin maakt.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 21:20

Dankjulliewel!

Haha, ik realiseerde me pas later dat het rood/creme/twee tinten blauw ook lijkt de op vlag. :D Maar ik koos ervoor na het bekijken van een aantal pop-art werken van kunstenaars. Ik zag deze kleurencombi en vond hem echt heel sprekend. Eigenlijk alleen daarom dus. :j

En ik snap je hoor Maylotje. Ik zie het zelf ook, maar wát het dan is... Grappig genoeg was de houtskoolschets op wat kleiner formaat wél ‘helemaal raak’. ‘T zal dus denk ik toch iets zijn in de verhoudingen. Maar ach, ik laat haar zo, ben er toch wel tevreden mee. :)

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [SCH] Leve de Koningin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:27

Hij doet me denken aan die poster van Obama.
Vooral (voor ons) rechts zie ik echt Máxima. Leuke uitvoering zo.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:57

Elanor schreef:
Dankjulliewel!

Haha, ik realiseerde me pas later dat het rood/creme/twee tinten blauw ook lijkt de op vlag. :D Maar ik koos ervoor na het bekijken van een aantal pop-art werken van kunstenaars. Ik zag deze kleurencombi en vond hem echt heel sprekend. Eigenlijk alleen daarom dus. :j

En ik snap je hoor Maylotje. Ik zie het zelf ook, maar wát het dan is... Grappig genoeg was de houtskoolschets op wat kleiner formaat wél ‘helemaal raak’. ‘T zal dus denk ik toch iets zijn in de verhoudingen. Maar ach, ik laat haar zo, ben er toch wel tevreden mee. :)


Dat is het inderdaad je kan je vinger dr niet helemaal opleggen wat het net is. Misschien wat je zegt door het formaat vergroten dat het geheel wat uit verhuidinh is. Logisch hoor dat je dr zo laat ik zou dr ook niet verder aan durven prutsen