Wat is een geschikt zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

RitaC
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-04-12

Wat is een geschikt zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-20 13:13

Ik heb een paard (158cm) met een korte rug. Ik zoek een passende veelzijdigheidszadel. Een kentaur zou passen op zijn rug, maar ik ben zelf geen fan van Kentaur.
Voor mijzelf zoek ik een zacht zadel met diepe zit en goede knie aansluiting (17,5 inch). Ik wil nog wel eens last van mijn rug hebben.

Wie heeft een tip welk zadelmerk en type geschikt is voor een paard met een korte rug (wintec is met de lange kussens al uitgesloten)


ins_vanbree

Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:49

Ik ben groot fan van Custom zadels, de icon flight was/is mijn zadel en heb ook regelmatig last van mijn rug.. suc6 met zoeken , kan soms ellendig zijn :j

Natasja71

Berichten: 206
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:50

Ik heb maar 1 tip: bel een goede zadelpasser die meerdere ( eventueel tweedehands) zadels meeneemt en ga passen. Dit kun je nooit zo vanaf een beeldscherm zien/adviseren.

Hou er rekening mee dat na 3-4 zadels passen de zenuwen en spieren op de rug van je paard wel "klaar" zijn met passen.
Luister naar wat je paard aangeeft/laat zien & voelen zijn rug gaat vóór jouw bips. Hij kiest er niet voor dat jij erop gaat zitten.

Veel succes!

Alles van waarde is weerloos-Lucebert

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Wat is een geschikt zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:19

Schumacher zadels, zijn ook verstelbaar doormiddel van een pers.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, sharonalover en 2 bezoekers