Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 12:07

Lig je dan met je goede gedrag. Alweer de 17e keer opgenomen in het ziekenhuis dit jaar.

Eind december 2014 werd er diagnose diabetes type 1 geconcentreerd. Ik had eigenlijk geen idee wat het nou precies was. Ik ging de mallemolen in en eerste paar jaar ging het goed.

December 2018 voelde ik mij beroerd en moest veel overgeven. Waardes bleven hoog hangen boven de 30. Ik bijspuiten, maar werkte voor geen meter. Toch maar mijn bed ingekropen en werd rond half elf wakker. Naar de woonkamer gegaan en laatste wat ik herinnerde was dat ik zei: ik kan niet meer. Daarna werd ik walker op de ic. Ik had een flinke ketoacidose.

Het ging langzaam aan wat beter tot januari dit jaar. Mijn waardes zijn vreselijk in de war en vliegen soms naar 48 of hoger. Met als gevolg ketoacidose of dat ik net op tijd ben. Niet bij te spuiten. Ze hebben al van alles geprobeerd en onderzocht.

Zo ook weer vandaag. Hang nu aan een insuline infuus, vocht en net is er kalium doorheen gegaan. We wachten maar weer af wat ze gaan doen. Verder gaat het umcu meekijken.

Ik word er moedeloos van ondertussen :(

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:09

:(:) Jemig, heftig.

Duim duim dat ze snel vinden hoe alles wat meer in balans komt.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:23

Jee wat erg! Je houdt je wel aan een dieet..goede voeding?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:32

welke insuline spuit je, de dierlijke?

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:35

Volg je een koolhydraatarm dieet, dat schijnt enorm te helpen bij Diabetes.
Verder heb ik er geen verstand van hoor.

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:35

Lees de site van thenewfood eens.
Zij beweren dat al vele mensen zijn genezen van diabetes met hun manier van eten.

MarliesV

Berichten: 15186
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:37

Gatver, kan je geen pomp krijgen en zo'n chip?

Goede vriend van mij heeft ook type 1 en heeft al jaren een pomp ipv dat hij spuiten moet.

Sinds ongeveer een jaar heeft hij een chip die onderhuids wordt geplaatst en die zijn bloedsuiker meet. Daarop acteert zijn pomp.

Hierdoor heeft hij vooral in de nachten het voordeel dat hij niet in een hypo/hyper schiet omdat de chip de trend herkent en de pomp dan tijdig reageert door meer of minder insuline af te geven.

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:46

Wat vervelend MoniekJ! Echt heel rot dat ze ook niet goed weten waar het vandaan komt. Het lijkt alsof de insuline niet goed wordt opgenomen subcutaan?

Over voeding: mensen met type 1 diabetes hebben hoe dan ook insuline nodig, ongeacht wat voor 'dieet' je volgt. Want je eigen lichaam maakt 0,0 insuline aan dus zal je altijd externe insuline nodig hebben. Dus een koolhydraatarm dieet heeft bij mensen met type 1 diabetes niet heel veel invloed behalve dat je insuline behoefte naar beneden zal gaan omdat je simpelweg minder koolhydraten/suikers hoeft om te zetten waardoor je minder insuline nodig hebt maar je zult altijd insulinebehoefte houden.

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:48

Jemig wat heftig. Ik heb geen tips voor je, wil je wel alle sterkte wensen!

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:54

Heel veel sterkte, ik heb een keer een week mee gemaakt met bloedsuikers die maar niet naar beneden wilde gaan. Helaas nooit de oorzaak hiervan kunnen ontdekken. Maar ik snap heel goed hoe ontzettend beroerd je je moet voelen. Soms is het ook zo'n waardeloze ziekte.

Heel veel sterkte

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:56

Inderdaad waarom geen pomp en een bloedsuikermeter onderhuids.
Blijft de spiegel constant en ga je niet in een hypo.
Bij vriendin van mij werkt alleen de dierlijke.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 13:11

Ik heb wel een sensor en een minimed 640G.
Daarom kijkt het umcu ook mee, omdat waar ik nu lig ‘maar’ een streekziekenhuis is.

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:17

Ach wat naar, jij hebt echt niet je jaar. Ik hoop dat ze snel wat vinden wat wel helpt voor je :(:)

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:21

laura1987 schreef:
Lees de site van thenewfood eens.
Zij beweren dat al vele mensen zijn genezen van diabetes met hun manier van eten.

Dat kan alleen net type 2 helaas

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:21

Welke sensor heb je?

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 13:35

Ik loop ook bij een diëtiste en vul regelmatig een eetdagboek in. Ziet er goed uit zegt ze.

Ik heb een freestyle libre :)

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:48

Ik heb nu sinds een paar maanden ook de freestyle Libre. En sinds die periode ook een nieuwe 640g want bij de oude was iets afgebroken. Ik ben sindsdien nog nooit zo ontzettend onregelmatig geweest. Eerst constant onder de meetbare waarde in de middag. En nu telkens te hoog. En in het ziekenhuis blijven ze maar rommelen met de instellingen. Vorige maand was ik het zat ( ik ga over een maand verhuizen naar de andere kant van het land, en dus ook een nieuw ziekenhuis) ik heb tegen de verpleegkundige gezegd dat ik het die laatste maand liever zelf regel.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:57

Hier al jaren diabeet, ook met erg schommelende waarden. Ik ben gestopt met de pomp het is daarmee 2 keer flink mis gegaan. Nu ik 4 keer spuit op een dag en ook bij spuit als ik iets eet gaat het nu al weer 6 jaar goed. Ik spuit voor 10 gr koolhydraten een eenheid insuline. eet ik b.v nu een gebakje met 40 gr koolhydraten puit ik 4 eenheden extra insuline buitenom mijn 4 keer spuiten. Ik hoef geen pomp meer kan het nu beter opvangen. Ze weten ook geen oorzaak waarom het hier toen 2 keer is misgegaan. Pomp is wel gecheckt elke keer maar toch het vertrouwen in de pomp kwijtgeraakt.

sterkte

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:00

Ik twijfel zelf ook erg over mijn pomp, ik heb het idee dat hij niet helemaal goed gekalibreerd is. Na het ontbijt met ruim voldoende insuline blijf je alleen maar een stijgende lijn zien. De artsen geloven alleen niet dat een pomp stuk kan gaan. Maar ik moet toegeven dat het idee om weer te gaan spuiten ook wel eng is

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:14

LibertyLucky schreef:
laura1987 schreef:
Lees de site van thenewfood eens.
Zij beweren dat al vele mensen zijn genezen van diabetes met hun manier van eten.

Dat kan alleen net type 2 helaas


Ahhh dat wist ik niet! Weer wat geleerd.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:19

Sterkte, ik heb geen advies alleen een knuffel. :(:)

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:44

nouky12 schreef:
Ik twijfel zelf ook erg over mijn pomp, ik heb het idee dat hij niet helemaal goed gekalibreerd is. Na het ontbijt met ruim voldoende insuline blijf je alleen maar een stijgende lijn zien. De artsen geloven alleen niet dat een pomp stuk kan gaan. Maar ik moet toegeven dat het idee om weer te gaan spuiten ook wel eng is


Ik moet zeggen dat dat mij erg meeviel, ik was het zo weer gewend en het gaat als vanzelf de naaldjes zijn ook veel fijner in gebruik en erg klein. Ik kon voorheen nooit in mijn buik spuiten nu gaat het met niets.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 11:05

Nou, zit er wel te denken om weer te gaan spuiten. Kan ook gewoon niet wennen aan pomp aan mijn lijf.

Ondertussen ben ik niet zuur meer haha en heb weer wat mogen eten. Bolus gegeven via infuus en toch vliegt waarde alweer omhoog. Zaalarts gaat met dd internist overleggen. Ben benieuwd weer.

MarliesV

Berichten: 15186
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:47

Ben je met spuiten of met de pomp wel stabiel ingesteld geweest?

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 12:34

Met spuiten wel een tijd stabiel geweest. Hba1c van 40.