Afvallen na prednisolon gebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Afvallen na prednisolon gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 14:00

Hallo allemaal,

Ik heb van maart tot begin augustus aan de prednisolon gezeten voor de eerste keer in mijn leven. Doseringen wisselend, maar veelal onder 10 mg per dag.
Nu ben ik door te toename in eetlust, het constante thuiszitten door de quarantaine (verveling) en het feit dat ik me gewoon erg ellendig voelde over mijn lijf en daarom er een beetje schijt aan had bijna 10 kg aangekomen. Ik ben van 68 kg naar 77 kg gegaan. Niet slim om toe te geven aan dat geschrans, dat weet ik, maar dat is achteraf gepraat.
Inmiddels ben ik bijna 4 weken van de prednisolon af. Joepie. Ik had daar erg naar uitgekeken. Ik ben begonnen met hardlopen (2x per week 20 minuten) en zwemmen (1x per week 30 minuten). Daarnaast ben ik gestopt met snoepen en eet ik zeker 6 dagen per week niet meer dan 1500 kcal per dag. Misschien ook nog goed om te weten: ik ben 22 jaar oud, dus ik heb wat dat betreft mijn leeftijd nog 'mee'.
Maar er is nog geen gram af en ik raak er een beetje moedeloos van. De huisarts vertelde mij namelijk zelfs dat een deel er vanzelf af zou gaan na het stoppen i.v.m. vocht, maar daar zie ik nog niks van. :') Op het internet lees ik verschillende dingen, maar ik kan nergens concrete ervaringen vinden van mensen die gingen afvallen na prednisolon en hoe lang dat duurt voordat je resultaat gaat zien etc. Daar ben ik dus naar op zoek en ik hoop die ervaringen hier op bokt te vinden. En dan hoop ik stiekem ook dat ik toch gewoon te ongeduldig blijk te zijn. :)

Toevoeging: ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon ook zo niks concreets vinden.


daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Afvallen na prednisolon gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:12

Ik denk dat je ongeduldig bent. Maar ik heb geen verstand van afvallen en ook niet van prednison.
Ik weet wel dat ik zonder medicijnen ook 10 kilo aangekomen ben in Corona tijd.
Terwijl ik nooit kon aankomen. Dus zou het je zelf zeker niet kwalijk nemen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Afvallen na prednisolon gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:37

Waarschijnlijk eet je toch te weinig waardoor je lijf gaat sparen. Ik zou zeker tussen de 1500 en 1800 kcal per dag gaan zitten. Daarbij ligt het ook heel erg aan wat je eet. Wellicht dat een diƫtist je daar verder over kan informeren. Daarbij is geduld en doorzetten ook een toverwoord. Verder kun je vaak op drinken ook veel winst behalen. Dus geen fris en sap maar water. Succes, gaat vast goed komen nu de motivatie er weer is.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, AhrefsBot, DanaxxLester, furious, GoogleAdsense, linoleum, Myka, Vetra, xoranlover, xXlovelyXx, Zira1994 en 110 bezoekers