Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 09:44

Heehoo.

Sinds kort ben ik in bezit van mijn eigen trailer dus gaan we lekker on tour. Na een paar mooie ritten in het Amsterdamse bos & het strand.
Ben ik opzoek naar een leuke nieuwe locatie om zelf een buitenrit te doen met mijn eigen paard (ca 2 a 3 uur).

Ik zoek dus een plek waar ik eenvoudig mijn trailer kan parkeren en vanaf daar een mooi rondje kan doen. Liefst zonder allerlei dag passen.
Om en nabij een uur rijden vanaf Nieuwkoop Zuid-Holland.

Graag zou ik aanstaande zaterdag al op pad gaan. En een rondje met een andere bokker lijkt mij ook wel een keer gezellig!

Alvast bedankt voor jullie tips!


Afbeelding

Genadeloos

Painted Lady


EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:01

Wij gaan altijd rijden bij Oosterhout maar dat is voor jou dik een uur denk ik.
Regelmatig zie ik leuke buitenrij filmpjes voorbij komen van zwemmen/lekker buiten rijden in Zoeterwouden/Leidsendam maar voor 2 a 3 uur rijden lijkt me dat niet groot genoeg.

Als ik jou was zou ik lekker richting veluwe gaan. Of Leusden Zuid bijvoorbeeld. Daar kun je heerlijk in het bos rijden.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Witje2
Berichten: 156
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:33

Utrechtse Heuvelrug/ Leersumse Veld

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:06

Ik verplaats dit topic naar Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:11

Meijendel in Wassenaar. Daar kan je het gebied in, duinen en eventueel strand :)

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:33

Iets meer dan een uur rijden voor je denk ik. Maar ik raad dan Ede aan. Hier kun je echt uren rijden zonder een pas. Je kunt bijvoorbeeld parkeren bij Juffrouw tok. Aan beide kanten van juffrouw tok kun je fijn rijden. Aan de kant van Juffrouw tok kun je pauzeren bij boerderij Mossel. En aan de kant van de parkeerplaats heb je een pannenkoekenrestaurant. Beide plekken hebben de mogelijkheid om je paard neer te zetten terwijl jij lekker wat eet of drinkt op het terras.

henshem
Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:53

Lage Vuursche is ca 35 minuten rijden. Een deel van de Pasen heb je een penning voor nodig. De paden van Staatsbosbeheer niet.


Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:09

Vanuit ter Aar ga ik naar Amsterdamse bos, meijendel of Noordwijkerhout. En ook naar leersumse veld bij de Utrechtse Heuvelrug. Is voor ons een uurtje rijden. Parkeren bij de Leersumse Veld op de Heulweg.

Den Treek bij Maarn heb ik wel eens een georganiseerde rit gehad, dat is ook mooi!! Maar heb je een penning nodig en weet ik nog geen goede parkeerplaatsen omdat ik toen vanuit een manege reed.

Ik wil nog naar het Haarlemmermeerse bos binnenkort. Schijnt een grote parkeerplaats te zijn.

En verder ga ik meelezen. Ik vind nieuwe plekken ook leuk. Plaats van parkeren hoor in ook graag!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:10

Sure_lee schreef:
Iets meer dan een uur rijden voor je denk ik. Maar ik raad dan Ede aan. Hier kun je echt uren rijden zonder een pas. Je kunt bijvoorbeeld parkeren bij Juffrouw tok. Aan beide kanten van juffrouw tok kun je fijn rijden. Aan de kant van Juffrouw tok kun je pauzeren bij boerderij Mossel. En aan de kant van de parkeerplaats heb je een pannenkoekenrestaurant. Beide plekken hebben de mogelijkheid om je paard neer te zetten terwijl jij lekker wat eet of drinkt op het terras.


Is parkeerplaats bij juffrouw tok ruim? Voor meerdere trailers?

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:16

Ik lees ook even mee, hoop dit toch weer op te pakken. Voorheen ging ik veel naar het Amsterdamse Bos en Vlietland (bij Leiden) maar die laatste is ook geen 2 uur rijden, en er zijn ruiterpaden verlegd naar net naast de fietspaden begreep ik. Bergsche Bos is ook niet zo groot.
Leersumse Veld is idd leuk, geparkeerd bij de stalhouderij daar, en Amerongse Berg. Je zal toch aan die kant op zitten. Driebergen ook paar keer geweest, Soest kun je ook mooi rijden denk ik. Iets langer en dan kun je bijv parkeren bij Dop in Kootwijkerbroek. Heb ook wel eens tegenover de Hemriettehoeve in Wolfheze geparkeerd.

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:18

Tancreda4 schreef:
Sure_lee schreef:
Iets meer dan een uur rijden voor je denk ik. Maar ik raad dan Ede aan. Hier kun je echt uren rijden zonder een pas. Je kunt bijvoorbeeld parkeren bij Juffrouw tok. Aan beide kanten van juffrouw tok kun je fijn rijden. Aan de kant van Juffrouw tok kun je pauzeren bij boerderij Mossel. En aan de kant van de parkeerplaats heb je een pannenkoekenrestaurant. Beide plekken hebben de mogelijkheid om je paard neer te zetten terwijl jij lekker wat eet of drinkt op het terras.


Is parkeerplaats bij juffrouw tok ruim? Voor meerdere trailers?


Ja zeker.

gaucho

Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:19

Ik heb over een week of 3 mijn eigen trailer en vind het leuk om dan eens aan te sluiten. Ik kom vanuit Wilnis. Ik rijd meestal vanuit Leersum of straks weer de Kennemerduinen als het wat meer geregend heeft.

Life begins at the end of your comfortzone.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:21

Zodra ik mijn paard wat verder op de rit heb en mijn trailer opgeknapt is lijkt het me ook leuk om aan te sluiten bij iemand met een ervaren paard’! De mijne is nog niet eerder op pad geweest.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:22

Met echt meerdere trailers zou ik parkeren op de Heidebloemallee, zeker in het weekend kan het bij en tegenover Juffrouw Tok best druk zijn.

Ik kan bij Amerongen zo het bos in vanuit stal, maar pak toch regelmatig de trailer naar Ede. Kan daar net ff wat beter gas geven en ongecompliceerd rijden.

Oy with the poodles, already

Padoertje
Berichten: 1489
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:32

Leersumse veld is een aanrader en ruimte genoeg om te parkeren, je paard af te spuiten na de rit en om zelf even een consumptie te nemen.
Bergse bos bij Rotterdam Hillgersberg voor een kort rondje. Parkeren bij parkeerplaats Vossenplaats.
Noordwijk is erg mooi, maar best wel een stukje rijden en in de ochtend en namiddag erg druk op de route rondom Leiden. Meijendel kun je parkeren bij de pannenkoekenboerderij dacht ik.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:36

Hilary schreef:
Met echt meerdere trailers zou ik parkeren op de Heidebloemallee, zeker in het weekend kan het bij en tegenover Juffrouw Tok best druk zijn.

Ik kan bij Amerongen zo het bos in vanuit stal, maar pak toch regelmatig de trailer naar Ede. Kan daar net ff wat beter gas geven en ongecompliceerd rijden.


Bedankt!

Driebergen en soest waar parkeerde je dan Miran? Is soest ook niet met een dagkaart?

Ik heb in mijn hoofd over een x aantal weken een week vakantie te pakkrn en dan paar x achter elkaar met paard weg te gaan.

Vlietlanden bij Leiden wil ik eerst even wandelend heen, even kijken hoe de situatie nu is.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:38

Bergse bos zijn ook werkzaamheden nu toch of valt dat mee?

Parkeren bij Meijendel is beperkt bij de boerderij tegenwoordig. Alleen door de weeks geloof ik. Wel heel tof dat ze dat niet bij de slagbomen aangeven. Wij reden er pas geleden heen en dan sta je opeens met je trailer net voor de parkeerplaats voor een hoogte beperkter. Mochten we keren en weer terug. Erg slecht geregeld. Je moet dus nu voor de slagbomen parkeren, dus bij de rotonde recht door en dan is er achterin plaats voor trailers.

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 12:59

gaucho schreef:
Ik heb over een week of 3 mijn eigen trailer en vind het leuk om dan eens aan te sluiten. Ik kom vanuit Wilnis. Ik rijd meestal vanuit Leersum of straks weer de Kennemerduinen als het wat meer geregend heeft.


Lijkt me gezellig, misschien even gegevens uit wisselen via pb?

Miran schreef:
Zodra ik mijn paard wat verder op de rit heb en mijn trailer opgeknapt is lijkt het me ook leuk om aan te sluiten bij iemand met een ervaren paard’! De mijne is nog niet eerder op pad geweest.


Gezellig! Mijn paard is over het algemeen zeer relaxt. En ik vind het altijd leuk om eens met meer op pad te gaan.

Genadeloos

Painted Lady

Blackberry28

Berichten: 2967
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:47


❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Kidde
Berichten: 3431
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:57

Bergse bos zou ik nu inderdaad niet doen ivm de werkzaamheden. Meijendel schijnt mooi te zijn, maar wel zware paden

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Buitenrit locatie Zuid-Holland / Utrecht omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:33

Ik zit aan de heuvelrug, tussen Doorn en Leersum in. Helaas kan ik zaterdag niet maar als iemand een keer mee wilt stuur dan vooral een pb.
Omdat het hier meer tegen Doorn aanzit is het een mooie combi van klimmen/dalen en een stukje vlak bij het leersumse veld.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:19

Tancreda4 schreef:
Driebergen en soest waar parkeerde je dan Miran? Is soest ook niet met een dagkaart


In Driebergen parkeerde ik bij degene met wie ik reed op stal, Soest ben ik niet met paard geweest maar wel op mijn lijstje gezet toen ik er kampeerde paar jaar geleden.

Ik ben ook wel benieuwd hoe Vlietland nu is. Veel geweest, is bij ons maar 20 minuten vandaan, maar ik vond de paden er toen ook niet op vooruit gaan. En je paard moet wel over bruggetjes gaan...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers