ik heb er geen zin meer in!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 22:25

ik weet niet wat het is.. maar robin is de laatste tijd zo vervelend!
De eerste 3 maanden dat ik hem heb, had hij zo'n "uitprobeer-periode" oké.. na die 3 maanden reed hij gewoon hartstikke fijn, was hij lief etc. Maar het lijkt wel of die periode weer terug komt! maar dan erger!
Ik kom op stal, in zijn stal is hij nog lief, krijg een knuffel en een zoen etc. zodra hij uit zijn stal staat, en ik wil gaan poetsen, staat 'ie alleen maar te kloten! daar word ik gewoon kwaad om en sta dus alleen nog maar tegen hem te schelden de laatste tijd. Probeer hem ook vaak zat met mijn stem rustig te maken, maar het helpt niet!
Opzadelen gaat wel gewoon braaf!
Dan het rijden..
na de uitprobeer-periode liep hij zo fijn! lekker ontspannen en aan de teugel etc. De laatste tijd lijkt het wel of hij gestressed is, daar word ik dan ook weer gestressed van (is trouwens alleen in de les! donderdag en zaterdag) vorige week was heel mijn rechterhand open tussen m'n pink en mijn ringvinger, omdat hij echt heel erg aan de teugels zat te rukken, terwijl ik ze niet strak had ofzo (moet altijd mijn teugels strakker nemen!)
Ik heb er zo echt geen zin meer in! heb er zelfs nog net aan zitten denken om hem weg te doen en een ander te kopen..!!! maar (gelukkig!!) kan ik dat niet!
Na het rijden ga ik hem afzadelen en verzorgen en dan istie weer zoo lief! en dan hou ik weer van um!
Heeft er iemand tips ofzo? ik vind het echt niet meer leuk! Verdrietig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 22:29

Oioioi, dit klinkt een beetje als mijn paard... Die heb ik ook wel een aantal keer willen verkopen, maar niemand kan/wil hem rijden dus dan probeer ik het maar zelf. *LOL*

Just smile and keep riding!! Cool Gewoon blijven ademhalen en doorgaan, en op een dag wordt het vanzelf weer leuk.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 22:32

Ja zo dacht ik dus eigenlijk ook wel.. maar ik kan zo niet blijven denken want het gaat gewoon niet!! Scheve mond\
Misschien moet ik hem eens vaker gaan longeren met bijzetteugels ofzo (?? weet niet is maar een gedachte?) voor de ontspanning (want hij is nu echt gespannen) en nadat ik gesprongen heb (wel minstens 70 cm stijlsprong) loopt hij ook altijd heel ontspannen. Zondag heb ik concours.. hoe moet dat als hij zo blijft lopen?!?!? Frusty

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 22:37

Heel herkenbaar en bijna iedereen heeft dit wel eens. Eerst controleren of hij nergens last van heeft, lichamelijk dan.
Als alles goed lijkt dan kun je je een aantal dingen afvragen; geef je hem genoeg afwisseling, heel belangrijk omdat je zo sleurvorming tegen gaat.
Is hij bij een ander ook zo of gedraagt hij zich daar wel goed en ontspannen.....( niet leuk voor jou). Benader hem als paard en niet als mens, klinkt misschien raar maar veel mensen zien toch graag iets menselijks in hun paard en dat kan natuurlijk niet, b.v. kusjes geven enzo. Probeer een lijn uit te stippelen en houd je daar heel consequent aan(moeilijk).
Ik zweer zelf bij veel afwisseling in het werk, dus bosritten, dressuur, springen, los laten werken enz.
Veel succes!

Wat niet is kan nog komen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 22:45

Ja. Ik dacht ook al dat er misschien iets met zijn rug was ofzo. Want onder het poetsen keek hij eigenlijk ook best wel veel naar de zijkant. Dacht eerst dat het misschien weer een lichte koliek aanval was ofzo, maar toen ik hem loszette om te kijken of hij echt naar zijn buik keek ofzo, liep hij meteen naar het eten toe.. Scheve mond\ maar ik denk dat ik in ieder geval eens naar zijn rug laat kijken.
Hij is al oud, 22, maar nog erg fit (word ook altijd veel jonger geschat) hij krijgt veel afwisseling.
1 dag in de week rust
1 dag in de week een buitenrit
1 x in de 2/3 weken ongeveer spring ik
en de rest dressuur ik of ga ik een lange wandeling met hem maken, of longeer ik hem.
Maar als er nu niets is met zijn rug ofzo. Hoe kan ik hem dan ontspannen laten lopen? Verward

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 23:10

Oud? 22? hij komt net gekeken *LOL* *LOL*
Oude paarden kunnen problemen met hun rug hebben, is eigenlijk wel zo'n beetje standaard. Streng opvoeden wil soms ook wel helpen, zolang ook maar de goede dingen beloond.
Waar staat je pony? Ik weet wel een aantal trucs om zijn rug te controleren, ooit van een paardenfisiotherapeut geleerd.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 08:07

Hij staat in Nederwetten.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:21

Ik ken het. Ik heb Brando nu bijna 4 maanden en in het begin ging het ook heeel slecht. Niet ontspannen enzo. Toen kwam de MKZ. Ik kon niet met hem naar buiten ofzo, dus reed ik alleen maar dressuur en sprong ik soms een beetje. Toen werd hij kreupel en kon ik niet rijden. Nu kan ik hem weer ongeveer 3 weken weer rijden en het gaat gewoon meestal fantastisch. Dat komt denk ik omdat ik nu veel buiten met hem rijd, dressuur rijd, spring en cross. Hij gaat nu met alles gewoon heel erg goed! Hoe jij het nu allemaal ervaart, heb ik ook allemaal meegemaakt. Je komt er binnenkort weer uit. Dat weet ik zeker!! En als je je tijdens het rijden heel vaak op Robin afreageert (wat ik bij Brando soms ook deed) kan je hem het beste op stal zetten. Heb ik ook gedaan, want ik was bang dat ik hem helemaal bang zou maken en ik mezelf nog kwader. Ik heb dat toen 1 keer gedaan en dat is me toen goed bevallen. Ik heb het niet vaker gedaan maar als het echt nodig is moet je het gewoon doen!! Succes ermee!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 19:13

ik heb vandaag bijna 2 uur gereden! Ik dacht; ik ga door tot het goed gaat!
heb tussendoor wel ff 20 min. met een los teugeltje gestapt.
De eerste 45 min. ongeveer gingen dus echt poedersuiker! Heb toen dus ff 20 min. met een los teugeltje gestapt. En ben toen weer gaan rijden. En het ging ineens echt goed! Alleen trok hij nog aan m'n handen dus heb ik wéér een blaar Boos! maar verder was hij echt braaf. Heb zelfs mijn sporen weg gedaan! Hij was echt goed aan het been (na een paar meppen in de eerste 45 min.) hij was lekker rond. Boog lekker enzo.. echt relaxt liep hij!! heb toen zelfs nog een Z1 proefje gereden (gewoon voor de lol) en hij deed het best braaf! Alleen het schouderbinnenwaards op de linkerhand ging wat minder.. maar ik hield weer van mijn schatje hoor!!! Lovers op stal heeft hij het helemaal goed gemaakt.. de lieverd.. ik kreeg me toch een dikke zoen! *LOL* Lovers

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:18

hoi nathalie
Ik weet niet wat je er aan kan doen, ik kan wel zeggen dat ik toevallig vandaag het idee had van dat ik dribbel zou verkopen. ik was zo Huilen Boos! Huilen op/om hem! bij mij is het dan (natuurlijk) niet het rijden (want daar is ie te jong en te klein voor) maar gewoon alles. als ik hem poets loopt hij te bijten, als ik met hem wandel zit hij te trappen. Word je soms best moe van en ik had dus de zelfde gedacht als jou, ik verkoop hem en koop een ander. dit was ik dus echt heel erg van plan, en dat was niet de eerste keer dat ik dat dacht. maar dan ga ik er heel goed over nadenken, en had van iemand een mail gehad waardoor ik echt dacht van, dribbel jij blijft bij mij!! ik kan hem dus ook niet weg doen. ik weet wel wat je bedoeld en ik hoop dat robin snel weer een beetje liever word!!! ik wil je anders wel pb'n wat voor mail ik had en misschien overtuigd jou dat ook wel *LOL*

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:42

hoi nat!
dit klinkt als een lastig probleem, probeer cool te blijven en tel tot 10, hoe lastig het ook is om niet boos te worden en ga na wat je b.v. eerst wel met hem deed en nu niet. want mijn verzorgpony was ook eerst heel kwaad op me want hij steigerde en trapte. toen kwam ik erachter, hij was eenzaam omdat ik niet meer elke kwam en niet meer elke dag wandelde. nu is dat wel gedaald maar zijn halster is kapot dus ga ik niet naar hem doe want anders ga ik weg zonder hem en dat vinnik zo zielig, gaat ie hinniken Verdrietig maar veel succes en misschien kan "dribbel" je wel helpen omdat die hetzelfde dus heeft zo'n beetje.
groetjes yentl
ps als je hem zou verkopen, raak je hem misschien uit het oog ivm doorverkopen en ik denk dat je hem toch zo missen!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 21:19

Kloterig he? Heeft Isolda ook weleens, van die zetjes, dan kan je er werkelijk niets mee. Opstappen? Ja hoor, best als je erop kunt komen, al steigerend!
Ik heb wel gehuild, gescholden, geslagen (ja ook dat) en het met lieve woordjes geprobeerd. Niet werkt bij zulke buien en gaan bij haar weer over na een tijdje.
Heb zelfs eens al jankend in de bak geschreeuwd dat ze ala minute naar de slager ging! En toen kwamen er twee veekoopmannen binnen. Ik was op slag stil en heb dat nooit meer gezegd! Schijnheilig *LOL*

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 22:18

probeer eens een tijdje leuke dingen met hem te doen.
een leuke buitenrit met een groepje paarden.
kijk een of je van de NH kan toe passen.
misschien heeft tie gewwon een dipje??

staat tie op stal de heledag??

tja....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 22:25

hij staat een paar uur per dag in de wei, samen met een merrie.. de wei erlangs staat ook vol met merrie's (allemaal zijn grote liefdes.. Lovers )
zoals je misschien al gelezen hebt ging het vandaag dus al wat beter.
Ik heb net ook eens zitten denken.. dat hij de laatste tijd niet zo veel afwisseling heeft.
De laatste tijd heb ik hem eigenlijk helemaal niet meer echt losgegooit en met hem "gespeeld" (looptie zo lief achter me aan enzo Lovers ) en longeren heb ik ook al een tijdje niet gedaan.. alleen dressuur gericht en heel soms springen.. en de laatste tijd soms een buitenritje maar niet vaak!!
vanaf maandag toch meer afwisseling.. wie weet gaat het dan stukken beter Scheve mond\ (niet echt slim van me maarja..)

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:02

hee nath, geef de moed niet op!!
ik zit ook een beetje in een dipje met nico...
heb een beetje schrik sinds die val...
ik moet me er echt toe zetten om hem te rijden op het moment.
niet leuk Boos!
hij komt er wel iedere dag uit hoor!
ik doe vrijheidsdressuur met hem en ik merk aan hem dat ie dat echt leuk vind.
misschien iets voor robin?!!
zo heb je ook een beetje afwisseling.
leuke dingen met hem doen, bouw je meteen een supergoeie band op met je paardje Haha!
tot zaterdag?!
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:27

De NVVR helpt uitstekend tegen dipjes. Voor Nathalie, als je wil, wil ik wel eens naar je pony kijken. Ik ben een buitenruiter, het bos is mijn doel, aan een los teugeltje en in elk tempo. Zo benader ik ook paarden. Er is niets mis met dressuur, springen of wat dan ook, alleen zelfs de meeste afwisseling is maar net voldoende. Wel eens op de Veluwe geweest? Of aan zee? Of maakt niet uit waar, als het maar niet je eigen vertrouwde omgeving is. Hou het leven van je pony spannend, op het gevaar af dat het hiervoor nodig is om met een heli in zijn wei te landen (uitspraak Pat Parelli)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:49

FF off-topic Pat Parelli heeft veel leuke uitspraken waaronder mijn ondertitel... Haha!

Kop op Nat, ik heb ook wel eens een dag dat ik denk 'mens, waar ben je aan begonnen...'
Als ik merk dat mijn paard zich begint te vervelen of te veel routine krijgt dan ga ik lekker een uurtje met hem wandelen....
longeer ik met chambon maar zonder longeertouw of geef ik hem eens een lekkere wasbeurt en wat vrij. Ik wil ook nog weleens met hem naar buiten ware het niet dat hij nogal schrikkerig is vooral onder het zadel omdat ik hem dan niet voorleiden kan.... Lachen
Al weet ik zeker dat hij in het bos minder schrikkerig zal zijn, ik moet er wel eerst heelhuids komen...

De Seven Games zijn erg leuk om te doen met je paard, gemengd met ander NH....misschien clickertraining....

Dat trekken, ik ken het bloedje irritant, maar ga dan niet terug trekken, geef been misschien een tik erbij want meeste paarden doen het omdat ze het achterbeen er niet meer bij houden, dus achterhand activeren en van daaruit oplossen.

Andere dingen die misschien wel heel leuk om te doen voor jullie beiden is Centered Riding. http://www.centeredriding.org/
Wil ik zelf ook gaan doen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:55

Cetered Riding. Moet je vooral het boek van Sally Swift kopen. niet te duur, helder, bondig en instructief. Persoonlijk houd ik niet zo van de beelden waar ze mee werkt maar het werkt er niet minder om. Heb er les in gehad, helaas niet zo vaak. Heb later gemerkt dat een aantal voorbeelden die ze geeft bij mij niet meer werken, het is dus toch een deel van mezelf geworden, hele aparte ervaring.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:58

Boek heb ik inmiddels bijna 2x gelezen en aan de gang geweest met de eerste 4 tot 6 oefeningen en nog wat visualisaties.
Ik krijg helaas nog iets te vaak een negatieve videoband (ik heb nog wat gekneusd zelfvertrouwen) en de slechte gedeeltes wissen gaat al iets beter... Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 00:22

Stug doorgaan. Ik praat er wel over alsof het aan komt waaien, maar zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Dat gekneusde zelfvertrouwen is een kwestie van tijd en geloven in jezelf.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 01:04

ik ben een <font color=darkgreen> DENNENBOOM </font>

*LOL*

Oeps, even meligheidje, ik heb weken dan heb ik qua zelfvertrouwen nergens last van en dan ineens wel weer, zelfs al is er geen duidelijke reden voor, ben dan ook meer gespannen enzo...

_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr>
<tr><td><FONT COLOR="purple">*Moderator Paardenspul*</FONT></tr></td></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-06-23 01:05 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 21:12

wauwie wat was ik trots op mijn paardje zeg!! hij liep toch goed.. (mt het losrijden, de proef minder maar maakt niet uit!:) ) iedereen zat te kijken zo van wow da's een mooi paardje (hij had t gevoel dattie hengst was--> MERRIE!!-->SHOWUH!!!!) ben echt weer trots op um egt mijn scheet is t weer hoor Lovers ik heb vandaag trouwens ook even op de hei gereden met hem (hadden we allebei nog nooit gedaan!) en hij vond het echt leuk!! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pallatin, Pierus, Runa, Supertje, vidya, Zick_Zack en 92 bezoekers

cron