Whey poeder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Whey poeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 08:48

Voeren meer mensen dit?

Ik vind dat je van soja en erwteneiwit poeder aardig wat moet geven. Dus ik denk eraan om deze te gaan geven.

Wordt deze goed gegeten?
Resultaat?

Ik kan ook een voer kopen met meer eiwit, maar dan kom je snel uit op Bv iets als pavo topsport. Wat de mijne qua energie en al dan weer niet nodig heeft.

http://www.vitella-webshop.nl/Vitella-H ... teine.html

Mizora

Berichten: 18095
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Whey poeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:04

Van whey poeder moet je voor dezelfde hoeveelheid ruw eiwit 50-65% van het gewicht geven als van sojaschroot. Dus 100g sojaschroot (sbm) is (afhankelijk van je kwaliteit, meestal is het 48% ruw eiwit in sbm en 80% in whey poeder, verteerbaarheid is volgens mij gelijk) gelijk aan 50 tot 65g whey poeder. Voor de 200-250g die ik meestal aanraad, met dus de 48%sbm, moet je 120-150g whey poeder geven, niet 50g zoals de leverancier zegt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Whey poeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:42

Ligt er ook aan waar je het bij gaat geven?

Wat voer je nog meer? Wat doet je paard? Ho ziet hij er nu uit?

Ik weet wel mensen met pssm paarden die het voeren bijvoorbeeld.

Het nadeel van iets in poedervorm geven is, dat het wel ergens overheen moet tenzij je paard het zo lekker vindt, dat ie het zo op likt natuurlijk.
Maar als ik weinig voer wil geven met veel poeder, gaat het er meestal niet in.

Dan zou ik het naast iets anders als extra geven en eerst een tijd kijken wat het doet em hoe groot het effect is. Daarna pas omhoog qua doseren als dat nodig mag zijn.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Whey poeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 23:11

Ik bestel de wetten eiwit idolaat van bulk powders. In 5 kilo zakken prima betaalbaar. Ik voer 100 gram p dag door de slobber. Zag vooral bij de eerste zak veel verschil. Nu zak 3 niet zo meer maar weet nog niet of ik weer af wil gaan bouwen