Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 10:54

Hoi allemaal! Welkom in een nieuw huiskamer topic voor alle hondenliefhebbers. Kruisingen, rashonden, schoothonden, sporthonden, groot, klein alles is welkom.


Afbeelding


Belangrijk in dit topic vind ik dat iedereen alles moet kunnen zeggen mits het respectvol naar elkaar is. Zo kunnen er interessante discussies ontstaan.

Daarnaast kan iedereen hier al zijn vragen kwijt, evenals foto's, verhalen etc.


Afbeelding


Veel plezier in deze!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:59

Ja leuk! Ik ben er graag bij! Afbeelding
Pup van 5 maanden hier!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:10

Ook ik ben van de partij met onze pup van 11 maand, kruising Bordeaux dog x Bullmastif:D

Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 25-08-20 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:13

Ik ben ook van de partij! Mijn hond is Toby, een podengo-mix uit Portugal.

Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 11:14

Yes! Gezellig!!

Ik zal mijn honden ook nog even voorstellen.

Ik ben Romy, 29 jaar oud en woon in het midden van het land (altijd handig om alvast de locatie te vermelden, stel je voor dat je nog eens af wil spreken). Als kind hadden wij een hele leuke keeshond herplaatser. Schat van een dier, iets te hard opgevoed maar daardoor luisterde hij wel top! We konden er alles mee. Toen hij overleed heb ik een jaar later mijn eigen hond gekocht.

Joep een boomer. Paar dagen nadat we hem hadden opgehaald zagen we alberto stegeman ineens bij zijn “fokker” aanbellen op televisie. Het verhaal dat ze had verteld (met “moederhond” erbij) bleek toch niet geheel te kloppen helaas.

Afbeelding

Mijn grote meisjesdroom was een chihuahua. En toen Joep al 8 was werd er bij een vriendin van mij de allerleukste chihuahua ooit geboren. Drie creme meisjes en het zwarte schaap broertje. Die moest natuurlijk gekocht worden. En zo kwam Zep in ons leven.


Afbeelding

Afbeelding

Zep had wat meer uitdaging nodig dan Joep en zo zijn we bij de behendigheid terecht gekomen. Hij deed het super goed en we zouden onze eerste wedstrijd gaan lopen. Helaas kreeg hij een ongeluk en heeft het ongeluk niet mogen overleven.

Omdat ik toch wel graag de sport in wilde met een hond ben ik mezelf gaan orienteren op een border collie. Een ras waar ik door de jaren heen steeds meer van ben gaan houden. Een oud instructrice van mij bij de pony’s heeft een geweldige border collie en die had toevallig een leuke teef uit utrecht gedekt. En daar kwam Vik, de enige man tussen alle teven in het nest, net als Zep.

Afbeelding

Afbeelding

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en daar werd Pieter geboren. Wederom bij een kennis van mij van de paarden. En ook Pieter hebben we gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

En nu zijn we helemaal compleet. In de toekomst wil ik er nog wel een hond bij maar voor nu heb ik even voldoende.


Afbeelding

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:16

@Ymor Pieter is echt mijn favoriete chi! Hij is namelijk zo ontzettend 'niet-typisch chi' :D

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:17

prachtige roedel Ymor <3

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 11:20

Dank jullie wel! Ja Pieter is heel bijzonder inderdaad. Er zit natuurlijk ook een scheutje jack russel in. Hij kan heel vurig zijn maar ook heel zachtaardig.

Ik ben er van overtuigd dat mijn roedel zo leuk is door de verschillende soorten honden die met elkaar om hebben moeten leren gaan. Vanmorgen hebben ze nog gespeeld met twee deense doggen. Ze kunnen zich heel makkelijk aanpassen. Vik gaat ook wel eens mee naar de hondenschool waar ik nu stage loop. Hij kan dan heel mooi ingezet worden voor onzekere honden.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:26

Wij hebben met onze pup ( Puk) een puppy cursus gevolgd omdat wij hem graag met andere honden in contact wilden laten komen, dat heeft hij allemaal keurig doorstaan. Nu denken we eraan om weer met hem op cursus te gaan vooral omdat hij thuis de sociale contacten met andere honden nauwelijks heeft, daar wij buitenaf op een boerderij wonen en sinds mijn schoonouders gestopt zijn met het fokken van Duitse Doggen nadat hun oudste hond is overleden heeft Puk echt niets meer, met als gevolg dat hij over enthousiast is als hij andere honden ziet tijdens het wandelen ( waarvan mee spelen vaak geen optie is).

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:29

Leuk topic!

Ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben Anne, 23 jaar oud en nu nog woonachtig in de Achterhoek. Binnen nu en een halfjaar gaan wij echter ook naar het midden van het land verhuizen. Zelf heb ik nu 1 hond, Skye een border collie van 2 jaar. En nog een halve hond, Billy een kruising border collie X Friese stabij van 3 jaar. Zij is eigenlijk van mijn moeder maar is de helft van de tijd hier, dus een halve hond :D
Ook hebben wij nog een pup op komst *\o/* dit wordt een working cocker spaniel.

Met beiden honden ben ik zeer actief in de behendigheid en dit ga ik straks met de pup ook doen wanneer ze oud genoeg is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volg de avonturen van Skye en Lux op instagram!
https://instagram.com/dog.on.a.mission

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 11:30

Goed idee! Ken je de app doggydating ook? Als de behoefte puur ligt bij het ontmoeten van andere honden zou je daar ook eens kunnen kijken. Op een hondenschool is het contact maken niet iets wat altijd in het lesprogramma zit.

Overigens is het zo dat de honden een bepaalde behoefte hebben en als ze die niet kunnen uiten kan je dit soort reacties krijgen. Dus goed om mee aan de slag te gaan!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:31

Lay_D schreef:
Wij hebben met onze pup ( Puk) een puppy cursus gevolgd omdat wij hem graag met andere honden in contact wilden laten komen, dat heeft hij allemaal keurig doorstaan. Nu denken we eraan om weer met hem op cursus te gaan vooral omdat hij thuis de sociale contacten met andere honden nauwelijks heeft, daar wij buitenaf op een boerderij wonen en sinds mijn schoonouders gestopt zijn met het fokken van Duitse Doggen nadat hun oudste hond is overleden heeft Puk echt niets meer, met als gevolg dat hij over enthousiast is als hij andere honden ziet tijdens het wandelen ( waarvan mee spelen vaak geen optie is).


Zijn er geen honden in je vriendenkring die je vertrouwt om mee te spelen? Mijn hond speelt zéker drie a vier keer per week met de doodle van mijn ouders bijvoorbeeld.


beauty1love schreef:
Leuk topic!

Ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben Anne, 23 jaar oud en nu nog woonachtig in de Achterhoek. Binnen nu en een halfjaar gaan wij echter ook naar het midden van het land verhuizen. Zelf heb ik nu 1 hond, Skye een border collie van 2 jaar. En nog een halve hond, Billy een kruising border collie X Friese stabij van 3 jaar. Zij is eigenlijk van mijn moeder maar is de helft van de tijd hier, dus een halve hond :D
Ook hebben wij nog een pup op komst *\o/* dit wordt een working cocker spaniel.

Met beiden honden ben ik zeer actief in de behendigheid en dit ga ik straks met de pup ook doen wanneer ze oud genoeg is.

[ [url=m/pG85sw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/m4ifZA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4uwzCo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtige honden! En oh oh, working cocker spaniel op komst! <3 <3 Die zijn echt geweldig! :))

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:31

Lay_D schreef:
Wij hebben met onze pup ( Puk) een puppy cursus gevolgd omdat wij hem graag met andere honden in contact wilden laten komen, dat heeft hij allemaal keurig doorstaan. Nu denken we eraan om weer met hem op cursus te gaan vooral omdat hij thuis de sociale contacten met andere honden nauwelijks heeft, daar wij buitenaf op een boerderij wonen en sinds mijn schoonouders gestopt zijn met het fokken van Duitse Doggen nadat hun oudste hond is overleden heeft Puk echt niets meer, met als gevolg dat hij over enthousiast is als hij andere honden ziet tijdens het wandelen ( waarvan mee spelen vaak geen optie is).


Een cursus is voor elke hond goed vind ik! Inderdaad voor sociale contacten, maar een fijn opgevoede hond is ook in huis een heel stuk fijner

Mij lijkt het echt heerlijk om buitenaf te wonen.. ik vind het maar niks om bij elke wandeling minstens tien honden tegen te komen :')

Volg de avonturen van Skye en Lux op instagram!
https://instagram.com/dog.on.a.mission

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 11:31

Gaaf Anne! Waar gaan jullie naar toe verhuizen? En hoe gaan jullie dat regelen met de halve hond? _/-\o_

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:32

Leuk idee dit topic!
Er komen al heel wat leukerds voorbij! <3

Ik ben Sanne en sinds kort van Groningen naar het midden van het land verhuisd samen met mijn vriend en onze hond Noena! (en de rest van de beestenbende).
Noena is een pup van nu 9 maanden, ze doet het super goed en we zijn echt heel blij met haar. :) Ze is een kruising die eerder bij iemand anders volledig is afgebrand hier op Bokt, dus hopelijk zal dat hier dan niet gebeuren haha!


Afbeelding

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:32

doggydating zegt mij niets, ik zal eens opzoek gaan.

Bij ' onze' hondenschool organiseren ze vaak ook playdates, hier wordt uiteraard goed naar de honden gekeken, of ze matchen etc.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:32

Ik meld me ook! Hier een windhond, verkocht als whippet maar waarschijnlijk toch een kruising met galgo of greyhound. Hij wordt in september 2 jaar.
Afbeelding
Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:33

Wat een knappe honden!

Meerdere honden lijkt me ook geweldig. Maar dan wel ik anders wonen dan nu :D

Ook ik woon in het midden! In Eemnes om precies te zijn. Is dat dichtbij 1 van jullie?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:33

beauty1love schreef:
Mij lijkt het echt heerlijk om buitenaf te wonen.. ik vind het maar niks om bij elke wandeling minstens tien honden tegen te komen :')


Same here! :j
Ik woon echt prima hoor: huis, tuin, rustige straat. Maar zodra ik de hoek om ga, kom ik andere honden tegen. En niet allemaal even sociaal of opgevoed, helaas.
Gelukkig woon ik wel maar een paar honderd meter van een natuurgebied met aanlijnplicht _/-\o_

@Galaika welkom, windhonden zijn zooo leuk ook! :D

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:35

Beauty1love,

Het buitenaf wonen heeft ook zeker zijn voordelen :j
Paar weken terug stond de bernersenne van de buren ineens bij ons in de gang, ze was zelfstandig onze kant opgekomen, volgens mij wilde ze op date met Puk :') ( Ze was loops).

Edit,

Sommige buitenaf honden zijn ook niet erg vriendelijk, zo woont er 1 hier in de buurt die ik ontwijk als ik met Puk aan het wandelen ben.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 25-08-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:35

Lay_D schreef:
Ook ik ben van de partij met onze pup van 11 maand, kruising Bordeaux dog x Bullmastif:D

[ [url=m/ERoiFm.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/5N7Tta.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij zit hier nog iets doorheen? Rottweiler oid? Wel een knappe hond om te zien!

Wij hebben een bullmastiff reutje van net 1 jaar oud <3

Afbeelding

Afbeelding

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 11:35

San_ner schreef:
Leuk idee dit topic!
Er komen al heel wat leukerds voorbij! <3

Ik ben Sanne en sinds kort van Groningen naar het midden van het land verhuisd samen met mijn vriend en onze hond Noena! (en de rest van de beestenbende).
Noena is een pup van nu 9 maanden, ze doet het super goed en we zijn echt heel blij met haar. :) Ze is een kruising die eerder bij iemand anders volledig is afgebrand hier op Bokt, dus hopelijk zal dat hier dan niet gebeuren haha!


[ [url=m/wfdAEV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Insteek van dit topic is inderdaad elkaar niet afbranden hahaha. Maar vooralsnog zitten hier voornamelijk kruisingen dus dat is mooi dan kan daar weinig over gezegd worden.

Imj ik woon redelijk in de buurt van eemnes. Ik woon tegen amersfoort aan.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:36

Ik ben Kim, 26 jaar en hier momenteel 3 Staffordshire Bull Terriers, Moeder en dochter en een reu.
Allemaal met FCI stamboom.
Sinds november een eigen webshop in hondensnacks en al 4 topics lang TS van het puppytopic (2016/2017, 2018, 2019 en nu 2020)

[BB-HK] Puppy erbij 2020


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:36

Ymor schreef:
Gaaf Anne! Waar gaan jullie naar toe verhuizen? En hoe gaan jullie dat regelen met de halve hond? _/-\o_


Wij gaan waarschijnlijk ergens rond Veenendaal/Ede zitten, of iets daar tussenin. Met de halve hond is nog wel een dingetje.. waarschijnlijk zal Billy nog wel gewoon een gedeelte van de week bij ons zijn. Mijn vriend werkt dichtbij mijn moeders huis dus wat dat betreft is het wel te doen. Vraag is meer of mijn moeder wil dat Billy ‘zo ver weg’ van haar is :') nu kan ze haar ophalen wanneer ze wilt want we wonen toch maar 10 minuten van elkaar..

Volg de avonturen van Skye en Lux op instagram!
https://instagram.com/dog.on.a.mission

venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:37

Leuk! Ik meld me :j
We hebben een Jack Russeltje van 5 maanden. Afbeelding
Afbeelding

doing the right thing is never the wrong thing


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers