cavalor fiberforce & sensitive

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

cavalor fiberforce & sensitive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 15:39

ik kan alleen oudere topics over vinden.

wie heeft er ervaringen met cavalor? En kan iemand mij vertellen waarom daar minder vitamine e en magnesium in zit dan als ik bijv vergelijk met soort gelijke voer van een ander merk?

waar worden al die behoeftes op gebaseerd?

Ik ben opzoek naar een goed betaalbare voer voor mijn 2 jarige haflinger en 22 jarige haflinger. Nu had iemand het over cavalor maar ik zelf ben er nog niet overuit.

Waarom is voer nou zo ingewikkeld.

op moment krijgt mijn 2 jarige vitalbix breed&grow en mijn 22 jarige haflinger dieetmix van subli. Ik ben geen grote subli fan. Maar moet wel leuk betaalbaar zijn.

oja en krijgen een vitaminie korrel.


Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:56

Je kan ze een mailtje sturen dan krijg je voer advies.
Heb ik ook gedaan voor mijn haflinger.
Ik voer nu perfomix maar hij staat niet meer zwaar in training dus ik ga over op de fiberforce

Cavalor Fiberforce. Dit voeder is zeer arm aan suikers (3%) en zetmeel (5%) en zeer rijk aan vezel (25%).

Dat maakt het uitermate geschikt voor koudbloedrassen en paarden gevoelig voor suiker

De mijne heeft ook nooit brok gehad.

Ik vind het een prima merk waar hij met met zijn 18e heel goed op doet.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:41

Ik voer al een tijd de fiberforce, maar vooral als opvulling voor de pavo vital omdat er anders maar zo'n heel klein beetje in z'n voerbak gaat tijdens de voerbeurten. Daarnaast krijgt hij het in de avond als slobber, ipv bietenpulp waar ik van af wilde, met z'n supplementen (olie, vitamine e en zout, magnesium eerst ook maar dat heb ik nu vervangen door magnesium olie, op de huid/vacht). Dat en onbeperkt hooi, geen krachtvoer daarnaast dus.
Ik heb voor de fibreforce gekozen vanwege het lage suiker/zetmeelgehalte en de vezels. En vooral omdat dit door de keuringscommissie (oftewel paardlief) met stip op 1 gezet werd.
Denk in totaal dat het nog geen anderhalve voerschep is wat hij ervan krijgt per dag, maar sindsdien is z'n mest, dat was altijd net iets te wisselend, wel heel erg beter geworden.

.

monsera
Berichten: 3071
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: cavalor fiberforce & sensitive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:04

Ik heb mijn pony jarenlang fiberforce gevierd. Inderdaad voor de lage suiker en zetmeel. Maar eigenlijk zit er verder ook niet zo veel in. Je moet er nogal wat van voeten voor de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen. Ik voer haar nu vitalbix daily complete met wat bietenpulp brokken en 100 gr sojaschroot voor de eiwitten.

Ik denk dat je je pony’s al heel goed voer geeft.

Een goede cooling-down is de warming-up voor de volgende dag

Cavalor1
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:11

Beste,

Vitamine E wordt voornamelijk gebruikt voor zijn rol als Anti Oxidant.
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat je beter een combinatie gerbuikt van een aantal Anti Oxidanten, dan een hoge dosering van één anti oxidant. De reden hiervoor is dat elk Anti Oxidant op een andere manier werkt
Bij Cavalor gebruiken we een Mix van Anti Oxidanten ipv hoge doseringen van vitamine E.

In bijna alle rantsoenen die wij uitrekenen vinden wij meer dan voldoende Magnesium in de rantsoenen. Het is wetenschappelijk niet gefundeerd dat er zo hoge magnesium behoeften zouden zijn. Te hoge gehaltes van Magnesium gaan de opname van andere mineralen, zoals Calcium en Fosfor negatief beïnvloeden

Je kan altijd je rantsoen berekenen op www.mycavalor.com. Hier kan je perfect uitrekenen wat en hoeveel jouw 2 paarden nodig hebben.


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: cavalor fiberforce & sensitive

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:32

Ik voer al jaren fiberforce! Ben er enorm tevreden over. Ik kan echt in alle eerlijkheid zeggen dat van alle paarden op de weide, de mijne er met kop en schouders tussenuit blinkt. Super mooie vacht, mooi ‘droog’ en niet opgeblazen zoals ze van ander voer kreeg. Mijn paard staat nu 24/7 buiten maar ook voorheen sinds ze op pensionstallen stond kreeg ze fiberforce. Ik stap er nooit meer vanaf, mijn merrie wordt best snel dik/opgeblazen dus fiberforce is ideaal.

Fiberforce is wel wat duurder en zit qua prijs op dezelfde lijn als de andere ‘speciale’ voeders van Cavalor. Scheelt een paar euro per zak met gewone tradition mix of andere onderhoudsbrok.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dazzy, fnpetter1990, IASCrawler, snorkel1986, xxxmh en 47 bezoekers