Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 08:18

Mijn dochter kan maar niet slagen. Of althans...ze twijfelt zo welke functioneel en ook nog een beetje hip zijn?

Hier zitten vast veel (moeders van) tieners.

Wie heeft tips voor haar?!


Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:21

Een Fjallräven Kånken of Cowboysbag? Ik heb beide en er past genoeg in. Ook mijn laptop plus de rest voor mijn werk.
Dragen ook erg fijn, wat ook belangrijk is.

Edit, ik ben dan geen moeder, maar misschien heb je er iets aan :D
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 25-08-20 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:21

De meiden van mijn zus en mijn zoon hebben alle 3 een eastpack rugzak eigenlijk bijna alle kids op hun school. Zelfs mijn dochter heeft er een gehad.

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:23

Een kipling is ook altijd goed toch

Duran123
Berichten: 1062
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 08:24

Deze gaan we even Google-en!

Ik denk dat de cowboysbag afvalt. Ik heb er zelf twee en vind die van zichzelf al best zwaar. Op deze middelbare school wordt geen laptop oid gebruikt dus dat wordt gewoon boeken sjouwen dagelijks %)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:26

Volgens mij draagt 80% een eastpak. Onverslijtbaar (soort van) en levenslange garantie op de ritsen.
Die van mij is na 23 jaar nog steeds bruikbaar. Inmiddels zijn de ritsen 2x gerepareerd (op kosten van eastpak)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:27

Wij droegen allemaal een Eastpak, die zijn in heel veel leuke kleurtjes en printjes te krijgen. Maar dan heb ik het ook wel over 10 jaar terug, ik weet niet wat nu "in" is :))

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:28

Duran123 schreef:
Deze gaan we even Google-en!

Ik denk dat de cowboysbag afvalt. Ik heb er zelf twee en vind die van zichzelf al best zwaar. Op deze middelbare school wordt geen laptop oid gebruikt dus dat wordt gewoon boeken sjouwen dagelijks %)


Ik had een eastpack toen ik naar de middelbare school ging en die heb ik nog steeds. Niet kapot te krijgen dat ding en een prima tas om mee te nemen. In "mijn" tijd (Oké ik klink oud) hadden we sowieso nog geen laptops dus boeken waren vanzelfsprekend.

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:29

Mijn zoon heeft een Adidas rugtas. Geen idee hoe het zich houdt. Qua prijs viel hij me in ieder geval alles mee ;)

:+: Ben zoooo trots op mijn mannetje!!! ... ^&+ 21-09-2017

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:31


EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:31

Eastpack is inderdaad een goede keuze, ook voor ieder wat wils! Ik vind rugzakken van the North face ook heel fijn, maar die zijn wat duurder.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:31

Ik kan ook zeker een Eastpak aanbevelen :j Heb ik altijd veel plezier van gehad. (Veel meer dan van mijn Kipling, want 'daarmee zag je er wel echt uit als een brugwup' :') )
Voordeel is dat het (als je een effen kleur kiest) heel neutrale tassen zijn die niet snel uit de mode gaan. Dus een vrij grote kans dat ze de hele schoolperiode mee gaan en niet ineens 'stom' zijn.


ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:31

assie schreef:
Volgens mij draagt 80% een eastpak. Onverslijtbaar (soort van) en levenslange garantie op de ritsen.
Die van mij is na 23 jaar nog steeds bruikbaar. Inmiddels zijn de ritsen 2x gerepareerd (op kosten van eastpak)



Ja, hier nog een. Gaat al jaren mee (10+)!!

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:33

Ik deed het met een fjallraven en daar was ik ook super tevreden over :)

[o]

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:34

Fjallraven kanken. Is een populaire in allerlei leuke kleuren te verkrijgen.
Niet goedkoop maar wel echt een hele goede stevige tas, super kwaliteit en waterdicht.
Mijn dochter gebruikt hem nu een jaar en gaat nu naar de 2e.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:36

Absoluut Eastpak! Ik ben begonnen met een schoudertas van Eastpak (geen aanrader bij te zware inhoud :+ ), nu al een paar jaar een gewone rugzak van Eastpak met laptop vak <3

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:47

Cowboybag, fjallraven, kipling wat een dure tassen komen er voorbij. Ik had een merkloze rugtas, zag er hetzelfde uit als Eastpak maar dan goedkoper, ging m'n hele middelbare school mee en nu na 10 jaar gaat de tas nog mee op uitstapjes :')

Maar qua handigheid zoek ik nu toevallig een andere en kijk ik naar dakine of een outdoor rugtas van decathlon of iets in die richting, iets met veel vakken en betere ondersteuning om mee te nemen met hiken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:56

ElskaIsland schreef:
assie schreef:
Volgens mij draagt 80% een eastpak. Onverslijtbaar (soort van) en levenslange garantie op de ritsen.
Die van mij is na 23 jaar nog steeds bruikbaar. Inmiddels zijn de ritsen 2x gerepareerd (op kosten van eastpak)



Ja, hier nog een. Gaat al jaren mee (10+)!!


Hier nog een!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:58

Ik had altijd de oude tassen van mijn broers/zussen mee. Eastpacks.

Op de hogeschool mijn eigen tas gekocht. Een nep-legertas van de dumbstore. Deze is ook niet kapot te krijgen ;)

deksel

Berichten: 3775
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:00

Vorig jaar heb ik een Vans rugzak gekocht, nou wat een onding en slechte kwaliteit. Dat gaan we mooi niet vaker doen. Daarvoor had ik altijd Eastpak (nouja altijd, ik heb er 2 gehad in m'n school carrière, omdat ik gewoon een nieuwe wou. De 1e kon nog prima mee).
Eastpak is gewoon goede kwaliteit en lang garantie. The North Face heeft ook goede tassen, alleen zijn de meeste voor mij te groot. Dus daar moet je dan even mee opletten.

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:06

Eastpak zijn gewoon goede tassen. Zoon had er een van eastpak, deze ziet er nog steeds goed uit.
Dochter had er 1 van Dakine, maar de hele binnencoating van de dakine liet op een gegeven moment los.

Als het niet gaat zoals het moet. Dan moet het maar zoals het gaat.

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:13

Herschel heeft ook goede, stevige en mooie rugtassen. Geven in mijn ogen betere steun dan de Fjallraven Kanken!

Live free <3 [o]

Henrike5

Berichten: 766
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:15

Klasgenoten hadden op school altijd eastpak of cowboybags maar die vond ik te groot en te lomp, ik was en ben aardig klein dus het was echt tas waar ga je met het meisje heen. Herschel vond ik hele fijne en mooie tassen. Leuke kleuren en niet zo extreem groot nadeel is dan wel dat niet alle boeken er in passen maar het meeste had ik toch in een kluis dus voor mij ging het prima

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:21

Fjällräven Kånken, lijkt een simpele tas maar is zo goed gemaakt <3 . De versies met laptop vak hebben ook padding bij de banden. Zelf heb ik een rekånken, die ik zelfs als cameratas gebruik met een speciale binnentas als ik ga fotograferen.
Mijn zoon die niet om hip geeft heeft een Osprey tas, super comfortabel.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:23

Op de middelbare school droeg zo’n beetje iedereen inclusief ik een Eastpak. Dat is wel ruim 10 jaar geleden haha dus geen idee hoe dat nu is. Die dingen waren praktisch onverwoestbaar. Sinds kort heb ik voor vakanties een Herschel rugtas en die draagt erg comfortabel. Daar zou je ook nog even naar kunnen kijken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers