Help! dilemma om leren rij laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 22:41

Hoi allemaal,

Van het weekend ben ik naar Epplejeck geweest en wauw wat een spullen erg leuk!
Nu ben ik gestuit op het hoofdstuk rij laarzen.
Ik heb nu oude rubberen laarzen van meer dan 10 jaar oud. Ze zijn nu wel echt aan vervanging toe.
Nu heb ik eerst de Epplejeck Lou gepast leuke laars leuke prijs. Gezien mijn moeilijke maten voetmaat 38, kuit 34 cm en lengte 46 cm pastte het net niet kwa kuit volgens de medewerkster.
Ze raadde me Petrie schoenen aan en de petrie Luca vind ik erg mooi. De standaard Petries vind ik iets minder (ze zaten overigens wel echt erg lekker)

Echter stuit ik wel op het prijsverschil de Epplejeck is 99,95 en de Petrie Luca is bijna 300.
Gezien ik 1 a 2 x per maand rijd en mijn verzorgpaardje nog te jong is om bereden te worden. Nu twijfel ik heel erg.

Mijn vraag is dan ook hebben jullie ervaringen met 1 van deze 2 laarzen?
Wat zou jullie advies zijn?

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:04

Voor die 1 a 2 x per maand zou ik voor de lou kiezen.
Mits ze lekker voor je zitten natuurlijk.

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:08

Was die te wijd of te smal bij de kuit dan?

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 23:30

san4nie schreef:
Was die te wijd of te smal bij de kuit dan?


Te wijd

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:41

oei, ik zou even verder kijken... Er zijn toch vast nog wel meer leuke laarzen tegen een betaalbare prijs

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:49

Je zou inderdaad eens verder kunnen kijken naar bijvoorbeeld andere huismerk laarzen. En als het een klein beetje te wijd is, voor een paar keer per maand, zou ik daar niet een heel groot probleem van maken.
Zolang ze niet gaan afzakken oid.. de mijne sluiten ook niet mooi aan om m’n kuit, jammer dan, ga niet zoveel geld betalen voor laarzen.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 00:00

Chaps zijn de oplossing voor alles :D

Het is maar net hoeveel het voor jou waard is en hoe ze je wil gebruiken. Zelf rijd ik altijd in een buitenpiste en stap met mijn laarzen/schoenen gerust door de modder en mest er mee uit, vul hooinetten, etc... dus een paar schoenen gaat max een jaar mee en 300 euro zou zonde zijn.

Rijd je echter altijd in een binnenpiste en verzorg je je schoenen goed, dan gaan die veel langer mee, 3,4,5 jaar? Dan is het al wat meer de moeite om ook een hoger budget toe te laten als je het kan missen en als die laarzen effectief beter zitten.

En dan verder is het maar net wat bij je karakter En omgeving past. Ben je vrij onzeker en trek je je de mening van anderen erg aan? Of ga je graag wedstrijden rijden waar je wat in de kijker wil lopen? Dan zou ik voor degene gaan die je je het best laten voelen, ook al zijn die duurder. Ikzelf loop gerust met 2 verschillende sokken en een hello kitty shirt rond zonder gêne, dus zou ook hier van weinig toegevoegde waarde zijn haha ;)

Maar wat je ook doet, koop nooit een laars die niet past of lekker zit, ongeacht de prijs. Pijnlijke voeten en bleinen is zo veel ellende.

Lottehorse27

Berichten: 237
Geregistreerd: 05-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 06:16

Heel herkenbaar probleem, ik heb ook maat 38 met kuitmaat 32 en hoogte 34. Ook maar naar de winkel geweest om even te passen. Vrijwel alle laarzen zijn te groot in kuitmaat, tot ze met de petrie (Melbourne junior) aankwam. Wel boven mijn budget eigenlijk maar deze zaten perfect! Ze zijn erg duur en als je niet zo vaak rijdt snap ik dat je twijfelt.
Wat Poekkie zegt ga ik helemaal in mee, chaps zijn ook super handig en hoeven niet heel duur te zijn. Misschien als tussen oplossing en als je later meer rijdt en de laarzen die je graag wilt in je hoofd blijven kun je daar altijd nog voor kiezen. En kies inderdaad voor iets wat jou lekker zit want dat is het belangrijkste. :)

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:30

Het prijsverschil is normaal ge,ien de laarzen die je van Eppeljeck zelf leuk vind leder-look zijn dus kunstleer en de laarzen die je van Petrie leuk vind zijn wel van leer.

Als je echte leren laarzen wil, denk ik echt dat je rond de prijs van de Petrie uitkomt. Je hebt er die iets goedkoper zijn. Maar dan ben je nog steeds bijna €300 kwijt.

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 10:12

Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik wel mee verder in mijn overwegingen!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:26

Laatst bijgewerkt door _Penotti op 25-08-20 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:27


Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 17:27

Bedankt voor jullie reacties! Die ej lot zijn ook wel heel gaaf

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:33

Ik heb de laarzen van decathlon met rits waren 150 euro. Zitten top fijn en rijd er zeer intensief mee na 1.5 jaar zien ze er nog steeds top netjes uit en niet kapot. En nee ik ben alles behalve zuinig.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:37

Ik heb de Petrie Riva's en daarvoor de Conventrys. Ik vind het hele fijne laarzen, mijn conventrys zijn een dikke 5 jaar meegegaan met intensief gebruik (3-4x rijden per week), afspoelen van paarden, stallen uitmesten en van de weide halen. Het leer zelf is nog altijd in goede conditie, het is vooral de zool die slijt bij mij. Maar ik vind ze veel fijner dan mijn De Niro's die 3x zo duur waren. Ik heb ook een 38L. Vind het echt heel fijne laarzen.

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Re: Help! dilemma om leren rij laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 19:09

Bedankt voor jullie tips ben er nog steeds niet helemaal over uit maar ben wel nu iets verder gekomen door jullie adviezen :)

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 15:22

Hee allemaal al een tijdje geleden maar even een update ik ben voor de Petrie laarzen gegaan en wat zitten ze heerlijk. Wel even blaren rijden door het stugge leer maar zitten als gegoten. Bedankt voor alle tips!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:56

Whild_West schreef:
Hee allemaal al een tijdje geleden maar even een update ik ben voor de Petrie laarzen gegaan en wat zitten ze heerlijk. Wel even blaren rijden door het stugge leer maar zitten als gegoten. Bedankt voor alle tips!

Wat fijn dat je er blij mee bent. Welk model heb je?

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 18:47

CalipsoLover schreef:
Whild_West schreef:
Hee allemaal al een tijdje geleden maar even een update ik ben voor de Petrie laarzen gegaan en wat zitten ze heerlijk. Wel even blaren rijden door het stugge leer maar zitten als gegoten. Bedankt voor alle tips!

Wat fijn dat je er blij mee bent. Welk model heb je?


Ik heb de Melbourne :)

heartlandx

Berichten: 36
Geregistreerd: 05-10-20
Woonplaats: Oedelem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:53

Whild_West schreef:
Hee allemaal al een tijdje geleden maar even een update ik ben voor de Petrie laarzen gegaan en wat zitten ze heerlijk. Wel even blaren rijden door het stugge leer maar zitten als gegoten. Bedankt voor alle tips!


Oh super! Wat tof dat ze passen :)

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 19:53

heartlandx schreef:
Whild_West schreef:
Hee allemaal al een tijdje geleden maar even een update ik ben voor de Petrie laarzen gegaan en wat zitten ze heerlijk. Wel even blaren rijden door het stugge leer maar zitten als gegoten. Bedankt voor alle tips!


Oh super! Wat tof dat ze passen :)


Ja ben er echt heel blij mee. En ben altijd heel zuinig dus kan er echt jarenlang plezier van hebben :j