Help, ik zoek dit knuffeltje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 11:19

Zoals de titel al zegt; ik zoek een knuffel, maar niet zo maar een knuffel. Het moet specifiek deze zijn:


Afbeelding

De gele op het plaatje. En liefst bij een westerse site, of in elk geval een site waar je niet kans loopt dat het pakje 3 maandne onderweg is.

En het moet echt die zijn. Ik zal even kort uitleggen waarom specifiek die dino:

De zoektocht is voor een vriendin van mij en haar 7 jarige dochter. Vriendin is eind vorig jaar haar moeder verloren aan kanker en haar moeder heette Pia.
Nu wil dat vlak na overlijden haar dochter dat knuffeltje kreeg en alsof het zo moest zijn; de dino heeft een naam op het labeltje staan; Pia.
Haar dochter ziet het knuffeltje dan ook als een diertje waar een stukje oma Pia inzit en is daarom helemaal verknocht aan het knuffeltje.

Nu gingen zij 3 weken terug naar Hongarije op vakantie en toen had ze nog aan dr dochter gevraagd; moet je Pia niet mee hebben........en wijs als ze is voor dr 7 jaar, zei ze nee, want straks verlies ik haar. Goed zonder knuffel op pad, maar helaas na 2 dagen bleek het gemis toch wel erg groot. Vriendin heeft toen de buurvrouw opgebeld ( die voor de kat en hamster zorgde zolang) en gevraagd of ze die knuffel op wilde sturen naar Hongarije naar hun vakantie adres. Buurvrouw heeft dit gedaan en jullie begrijpen al waar dit naar toe gaat; ze zijn nu een week terug en nog steeds geen knuffel. Pakje is ook nooit op het vakantieadres aangekomen, want daar had ze ook al heen gemailed.

Kind is helemaal verdrietig, want haar Pia is weg. Na dagen zoeken op internet vroeg vriendin dus of ik misschien kon helpen en hoewel ik zelf niet altijd even goed kan zoeken, weet ik wel een plek waar mensen zitten die de gekste dingen weten op te sporen; Bokt :D
Dus bokkers, wie o wie kan een 7 jarig meisje troosten door een webshop te vinden waar dit specifieke knuffeltje te kopen is.
Liefst dus wel een site waar het 'vandaag besteld, morgen in huis' is als het even kan.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:22


xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 11:25

Ik zal hem even doorspitten, alvast bedankt :)

fjordjes

Berichten: 12023
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:26

Ik heb even via Google lens gezocht maar de enige hit die ik kreeg is dezelfde als die van jou.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:33

je hebt hele facebook groepen om knuffels te zoeken, dit meisje is echt niet de enige die dé knuffel kwijt is (of verloren of stuk hihi)

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:51

Misschien een idee om dat bedrijf in NL te contacteren? Wie weet kunnen ze helpen.


PIA Soft Toys

Langstraat 1 A

5481 VN Schijndel (NL)

Tel. +31 (0) 73 54 800 29

Fax. +31 (0) 73 54 800 69

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 13:12

ow das een goeie....dank je :)

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:18

Weet je niet van wie ze dit knuffeltje gekregen heeft? Misschien vragen waar ze het gekocht hebben?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 14:08

Dat was uiteraard haar eerste stap, maar was in een winkeltje gekocht en die bestaat ondertussen al niet meer helaas, vandaar haar zoektocht online.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:32

Ik denk, aan de foto te zien, dat het een triceratops moet voorstellen, maar ook met die zoekopdracht vind ik ze niet.
Het merk heeft wel enorm veel van die lijn, maar de specifieke knuffel kan ik niet vinden.

Zou het erg zijn als de knuffel niet hetzelfde is, maar er wel Pia op staat?

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:38


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:43

Hoop dat je hem gaat vinden :) bestel hem sowieso ook bij Ali :) tegenwoordig heb ik mijn pakketjes over het algemeen binnen 2 weken binnen. Soms zelfs korter

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 14:47

hahaha nou die laatste gaat ze zeker niet intrappen...eigenlijk sowieso niet als het niet dezelfde is. Alleen al vanwege de betekenis die dochterlief aan het knuffeltje heeft geplakt.
Andere kleur zou nog kunnen werken ( Pia wilde een andere haarkleur), maar modelletje, gebruikte stof etc zou dan wel precies hetzelfde moeten zijn.

Maakt de zoektocht lastig....lijkt er op dat het knuffeltje onderdeel was van een collectie die niet meer gemaakt wordt...althans; dat idee krijg ik in elk geval. Zelf al wat sites afgescrolled vanochtend, waaronder ook de site van PIA zelf, maar nergens die dino

en anders toch kijken via Ali en hopen dat het pakje niet maanden onderweg is. 2 weken klinkt al een stuk beter in elk geval.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:55

Maar ze zal hoe dan ook weten dat het niet HAAR eigen knuffeltje is.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:56

Op facebook heb je een groep knuffel kwijt, aangeboden, gezocht, je zou het daar eens kunnen proberen of iemand nog zo'n knuffeltje heeft liggen

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:57

Waarom bel je niet gewoon naar dat bedrijf? Zij kunnen je precies vertellen of het nog een bestaand product is, wellicht hebben zij 'm nog op kantoor liggen of kunnen ze je doorverwijzen naar een verkoper die het nog in het assortiment heeft.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:58


Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:58

Ik heb ook even voor je gezocht maar ik kan die specifieke knuffel ook nergens vinden.. Ik heb ook nog even op Marktplaats gekeken, maar met de zoekterm 'dino' zie ik deze knuffel daar helaas ook nergens.

Deze heeft een beetje dezelfde stijl:
https://www.dinoworld.nl/Ty-Beanie-Buddy-Darla-24cm maar goed, het is natuurlijk duidelijk niet dezelfde.

Als ik jou was zou ook het bedrijf bellen en die FB groep proberen.
Succes met de zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:59

Even gezocht en het is een product van Dolphineshow en naar ik zo zie enkel verkrijgbaar op amazon en enkel van uit China geleverd.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:05

Wellicht een tip: veel bedrijven in China denken vrij goed met de klant mee. Je kan altijd contact opnemen met een chinees bedrijf en vragen of ze hem als priority pakket kunnen versturen. Zal iets meer kosten aan verzendkosten, maar dan heb je hem soms binnen een week al binnen.

Het nadeel via China is dat er geen merklabel met Pia aan zal zitten.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 24-08-20 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:07


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:14

loulou schreef:
de enige website die ik kan vinden is : https://dutch.alibaba.com/product-detai ... 14419.html

maar die had je zelf waarschijnlijk ook al gevonden.

je zou kunnen vragen of ze deze nog specifiek hebben.

Daar staat dat ze 7 tot 10 dagen na betaling pas een sample maken, dus kan het zijn dat ze ze pas maken na een betaalde order?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 18:01

vriendin heeft vanmiddag met het bedrijf gebeld. Weet verder nog niet of het wat opgelevert heeft, want zelf net terug van mn werk.

Iedereen hartelijk dank voor de tips en meedenken....hier kan ze zeker wat mee allemaal.

Ik laat nog even weten of belletje naar het bedrijf een positief resultaat heeft gehad, zodra ik daar over gehoord heb.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Help, ik zoek dit knuffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:21

He jammer, op een plaatselijke Facebook in de buurt bied iemand een hele zwik van die knuffels aan maar niet de goeie.
Hoop echt dat je ze nog vind!