Verkoop zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malou_24
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-08-20

Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 12:11

Hoi,

Ik heb nog een aantal zadels thuis liggen (verzameld door de jaren heen), weet iemand waar ik deze zou kunnen verkopen aan een in/verkoper regio Zuid-Limburg? Verkoopposts op facebook gaf wel wat reacties maar hebben niet geleid tot verkoop. Het gaat om twee dressuurzadels en een barefoot zadel. Alvast bedankt!

Groetjes, Malou

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 07:27

Als ze niet direct verkocht zijn, dan is de prijs te hoog. Je moet ver onder de nieuwwaarde gaan zitten als je een zadel verkoopt. Als je naar een in/opkoper gaat, dan krijg je ook minder. Het bedrag wat zij je bieden, daar kun je het zadel zeker zelf voor verkopen en dan meestal ook nog ietsjes meer.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:27

Wil je ze niet zelf verkopen? Een inkoper moet er nog weer winst op maken dus geeft er minder voor.

Prijzen tweedehands zijn inderdaad niet erg hoog.
Maar ik heb door de jaren heen verschillende zadels verkocht en met een fijne prijs en vooral duidelijke foto's ben ik ze nog steeds snel kwijt geweest.

Malou_24
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-08-20

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 12:54

Op een of andere manier geraak ik ze niet kwijt, ondanks dat ik niet de hoofdprijs vraag ‍♀️
Moeten echt weg, nemen te veel ruimte in beslag..

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:56

Heb je er foto's en prijzen van?

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:04

germie schreef:
Als ze niet direct verkocht zijn, dan is de prijs te hoog. Je moet ver onder de nieuwwaarde gaan zitten als je een zadel verkoopt. Als je naar een in/opkoper gaat, dan krijg je ook minder. Het bedrag wat zij je bieden, daar kun je het zadel zeker zelf voor verkopen en dan meestal ook nog ietsjes meer.


Dat ben ik niet perse met je eens.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
In 2018 een zadel gekocht voor €2450,- , daar wil ik nu €1400,- voor.
Ruim €1000,- afschrijving in 2 jaar dus.
Zelf heb ik het idee dat zadels onder de €500,- makkelijk verkopen, maar dat het daarboven lastiger wordt.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:09

Is ook zo.
Die van tot 500 ben je binnen en week kwijt met goede foto's en als ze er nog goed uitzien.
tot rond de 800 paar weken.
Daarboven word moeilijker dan willen mensen het toch via een winkel met garantie. Wat ik kan begrijpen.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:10

Hier ook een zadel van 3 jaar oud en nieuw €3500 voor €1500 te koop gehad en echt nul reactie.
Heb m maar gehouden, dan maar geen nieuwe zelf, die afschrijving werd me echt te gortig.

Heb het idee dat mensen óf echt goedkoper willen óf meerdere zadels willen passen en dan dus liever niet via particulier aanschaffen (wat ik snap). Dat maakt het lastig verkopen als je niet in de categorie onder €750 zit

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:11

Zadels is idd wel het eea in veranderd. Mijn oude pony liep met alles. Kon ik dus gewoon even een zadel voor halen maar mijn nieuwerwetse pony's hebben veel hogere eisen. Zelfs zadelpassers hebben er veel moeite mee. Daar ga ik dus nirt ff een 2e handse voor kopen en ik denk dat meerdere daartegen aanlopen. Als je kijkt hoeveel passers er zijn en hoeveel werk die hebben...

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:46

Er is gewoon genoeg te koop goed maar ook veel zooi. Ik zoek een simpel maar goed springzadel maar gezien ze nog wel weer van vorm gaat veranderen hoef ik geen duur zadel.

Tassszaza

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-20
Woonplaats: Brabant

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:34

Zadel particulier verkopen is hartstikke lastig.
Blijkbaar zijn zadelmerken ook aan hypes onderhevig, Stuben verkoopt bv voor geen meter en Prestige is niet aan te slepen.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:40

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb een 1-jarige Kentaur die nauwelijks gebruikt is (10 maanden blessureleed, tussen blessures in alleen af en toe opbouwend gestapt en gedraafd, en uiteindelijk inslapen paard)... Nieuw gekocht voor 1500 euro, en is nu dus nog steeds echt zo goed als nieuw, die ga ik echt niet verkopen voor de 300 euro die nu geboden wordt. -O-

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:58

zadels schrijven idd gigantisch af, zelfs als je ze niet echt veel gebruikt. ook een reden voor mezelf om geen nieuw zadel meer te kopen (of nieuwe auto in dezelfde parallel....). bijvoorbeeld mijn tribal dressuur die ik demo voor 2100 euro kocht, heb ik particulier verkocht voor 500 euro na 2,5jaar. mijn tweedehands Euriding Diamond van 750 euro voor 350 euro na een jaar.... ik probeer niet teveel te denken aan afschrijving, want het dubbeltje valt ook wel de andere kant op: tweedehands particulier een Bates dressuur gekocht van 2750 nieuwwaarde voor 500 euro (3 jaar oud). inkoopprijzen bij handelaren zijn begrijpelijkerwijs lager, die willen hun marge hebben. maar zonder inruilen is het vaak nog best lastig om aan hen te verkopen.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:22

Ts ? Welke zadels heb je?
Kan er miss nog we wat gebruiken

Malou_24
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-08-20

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 21:17

Een Ainsley Vanguard 18inch met verstelbare boom (vp: 200) en een KN Tango 17,5inch met medium boom. De KN gaat gepast worden door een geïnteresseerde. Verder nog een Barefoot Barrydale (zwart/groen, vp: 350) maat 1 en medium pommel en een dressuurmodel Barefoot maat 1 medium pommel (nog geen foto gemaakt, vp: 350)

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:24

Dat zijn inderdaad geen hoge bedragen. Ik was mijn 3 zadels recent echt binnen een week kwijt.
Veel aanbieden op verkooppaginas op Facebook en eventueel ook op marktplaats zetten.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:26

Ik raak mijn KN zadel ook maar niet kwijt. Zadel is pas 2 jaar oud en ziet er nog super goed uit. Ik raak hem maar niet kwijt ook niet voor onder de 500 euro. Het is echt drama.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:47

Tassszaza schreef:
Zadel particulier verkopen is hartstikke lastig.
Blijkbaar zijn zadelmerken ook aan hypes onderhevig, Stuben verkoopt bv voor geen meter en Prestige is niet aan te slepen.


En ik heb dus een Prestige :D

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:51

frisian_love schreef:
germie schreef:
Als ze niet direct verkocht zijn, dan is de prijs te hoog. Je moet ver onder de nieuwwaarde gaan zitten als je een zadel verkoopt. Als je naar een in/opkoper gaat, dan krijg je ook minder. Het bedrag wat zij je bieden, daar kun je het zadel zeker zelf voor verkopen en dan meestal ook nog ietsjes meer.


Dat ben ik niet perse met je eens.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
In 2018 een zadel gekocht voor €2450,- , daar wil ik nu €1400,- voor.
Ruim €1000,- afschrijving in 2 jaar dus.
Zelf heb ik het idee dat zadels onder de €500,- makkelijk verkopen, maar dat het daarboven lastiger wordt.

€1400 is natuurlijk ook veel geld voor een tweedehands zadel. Bij zadels geldt het nog meer dan bij auto's dat zodra je de showroom uit bent de waarde flink keldert. Het is dan ook de reden dat ik altijd probeer om zadels van 1 a 2 jaar oud te kopen. Ik doe het gewoon slecht op slechte investeringen :+

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:09

frisian_love schreef:
germie schreef:
Als ze niet direct verkocht zijn, dan is de prijs te hoog. Je moet ver onder de nieuwwaarde gaan zitten als je een zadel verkoopt. Als je naar een in/opkoper gaat, dan krijg je ook minder. Het bedrag wat zij je bieden, daar kun je het zadel zeker zelf voor verkopen en dan meestal ook nog ietsjes meer.


Dat ben ik niet perse met je eens.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
In 2018 een zadel gekocht voor €2450,- , daar wil ik nu €1400,- voor.
Ruim €1000,- afschrijving in 2 jaar dus.
Zelf heb ik het idee dat zadels onder de €500,- makkelijk verkopen, maar dat het daarboven lastiger wordt.


Ik heb mijn Ninon Schutte zadel (NP: €2500) verkocht voor €900. Had ‘m ook eerst te koop staan voor €1200 maar geen enkele reactie. Ik denk dat je €1400 echt op je buik kan schrijven. Eerlijk is eerlijk, ik ga ook never nooit een tweedehands zadel kopen voor €1400. Waarom zou je? Voor wat extra heb je een gloednieuw zadel, op maat aangemeten mét garantie ;) .

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:18

Ik denk dat 1400,- een hele nette prijs is voor een zadel wat zo jong is.
Maar daar kunnen meningen over verschillen natuurlijk.
Ik vind 40% afschrijving in 2 jaar tijd nog steeds veel.
Het is een keuze natuurlijk.
Maar als je weet dat je dit type zadel nodig hebt, dan is het een prima deal.
En voor minder hou ik hem liever zelf.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:32

De prijzen die TS aangeeft vind ik prima! Zou even volhouden nog, er komt vast een liefhebber voor.

Voor een tweedehands Engels model (of dat nu dressuur, springen, of VZH is) ga ik echter nooit meer dan €500 uitgeven. Voor een tweedehands western of anderszins "speciaal" max. €1000. De afschrijving is helaas enorm hoog, zoals iemand hierboven al aangeeft, vergelijkbaar met auto's. Ook nieuwe (Engels model, standaard/niet custom) zadels zijn nu eenmaal niet zó extreem duur: de meeste standaard maten die met de kussens en kopzijer aanpasbaar zijn door zadelpasser zitten tussen de €1000 en €2000. Wil dus niet zeggen dat het niet veel geld is, maar 'veel geld' en 'duur' zijn natuurlijk wel verschillende dingen.

Door de jaren heen hebben wij ook verscheidene zadels verzameld. Juist vanwege de afschrijving verkopen we ze niet, je weet maar nooit of ze passen of aanpasbaar zijn aan een volgend paard. Door deze keuze heb ik inmiddels al drie zadels van verscheidene maten om uit te kiezen voor het zadelmak maken, voordat ik een passend zadel moet kopen (of, met veel geluk, pas kan laten maken, maar daar ga ik voor de zekerheid niet van uit).

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 00:21

De Barefoots moet je gewoon met goede, duidelijke foto's en goede omschrijving (Zit in de Barrydale echt groen?? Is het geen grijs :) ) op de boomloos - bitloos - barefoot Facebook groep zetten, dan zou je ze vrij vlot moeten kunnen verkopen :j

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:25

Bij de TS speelt ook de mindere gewenstheid van de merken mee. KN was jaren terug geliefd, nu niet meer. Stubben zijn super zadels, ze zijn heel waardevast, maar dan bedoel ik met waardevast voor een lage prijs. Je moet dan denken aan 250 euro wat ze gewoon 10 jaar lang wel opleveren. Daarom ben ik ook fan van Stubben.

Zadels boven de 800 euro koop ik niet particulier. Dan koop ik wel nieuw. 1000 euro afschrijven bij zadels als ze net gekocht zijn is tegenwoordig eigenlijk normaal.

Ainsleys koop je inderdaad voor rond de 200 euro wel, soms zelfs voor minder.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Verkoop zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:20

Ainsley, zeker die verstelbare zijn niet geliefd door de verhalen dat ze zelf breder worden.
En dat is dan denk ik ook wel een ouder zadel?
Is daar het tussen kanaal nog smal van?

Kn is inderdaad wat Germie zegt, was erg in, vroeger wilde iedereen die, nu niet meer.
En ook daar veel oude van in omloop nog, die raak je inderdaad moeilijk kwijt.

Die barefoot moet je inderdaad voor die prijs zo kwijt zijn.
Even op: "Ruil en verkoopplaats Barefoot/boomloos/bitloos producten" op facebook zetten.