Vraagprijs stubben Roxane springzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Vraagprijs stubben Roxane springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 16:18

Mijn springzadel ligt intussen een beetje te verstoffen, paard is intussen 23 en hoewel er nog regelmatig een sprongetje mee gemaakt wordt gebeurt dat tegenwoordig vooral met mijn nichtje van 8 erop. Zij zit niet echt lekker in dit zadel, het is simpelweg te groot, en bovendien zijn het sprongetjes onder de meter. Ik verkoop dit zadel dus liever en koop voor haar liever een vzh zadel met een stuk kleinere zitting.

Helaas kan ik dit zadel op MP oid niet echt tweedehands vinden, of ik vind ze wel maar dan veel jongere modellen met prijzen van 1000 euro of meer. En het lijkt me sterk dat deze dat nog opbrengt :+ Ik weet ook dat stubben op het moment niet erg geliefd is, en ik verkoop het liever snel dan er weet ik hoe lang mee te leuren.

Stubben Roxane dus, 17,5”, boom 31 en kleur Havana. Zadel is heel erg netjes en ik verkoop het liefst compleet met leren springsingel, beugelriemen en beugels.
Ik weet niet exact meer hoe oud dit zadel is, het is de tweede Roxane die ik kocht, net onder de 10 jaar gok ik. Iig wel het model nadat ze het wervelkanaal breder gingen maken bij de stubbens, aangezien dat de reden was dat ik deze kocht.
Iemand enig idee wat een nette prijs is voor een dergelijk zadel?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Vraagprijs stubben Roxane springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:32

Stubben 2e hands is mega lastig. Je zadel zal meer waarde hebben dan wat je krijgt als er al interesse is. Het zijn prima zadels zeker, wat lastiger passend op meerdere paarden.
Maar 2e hands mega aanbod en geen vraag.

Dit wil je vast liever niet horen maar is wel de praktijk.
Een prestige, cwd etc is handel en andere spring merken erg lastig

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 16:41

friesam schreef:
Stubben 2e hands is mega lastig. Je zadel zal meer waarde hebben dan wat je krijgt als er al interesse is. Het zijn prima zadels zeker, wat lastiger passend op meerdere paarden.
Maar 2e hands mega aanbod en geen vraag.

Dit wil je vast liever niet horen maar is wel de praktijk.
Een prestige, cwd etc is handel en andere spring merken erg lastig


Weet ik hoor, maar hij ligt hier in de weg, en dan stop ik wat ik ervoor kan krijgen liever in een zadeltje voor mijn nichtje dan het ding hier te laten verstoffen. Ik vraag me gewoon af voor wat voor bedrag ik hem te koop zou kunnen zetten om nog een redelijke kans te hebben het kwijt te raken.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je zit is dit voor kleine billetjes een beetje groot :D

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:11

Omdat Stubbenzadels geen zadels met enorme stootbumpers maakt, maken ze tegenwoordig erg ongeliefd..

Maar.... Het zijn echt hele fijne zadels, qua pasvorm, korte boomtakken, de maat 34 van Stubben is echt huge, het is nog gevuld met ECHT schapenwol.
Zelfs bij merken zoals prestige, custom, euroriding,kieffer,zaldi, en zoveel meer niet het geval is...

De modellen van de laatste 10 jaar hebben kussens die wijder te zetten zijn, dus de 4 vingers worden gewaarborgd ( tenzij je een dikke ruiter jarenlang laat rijden op zo'n zadel, dan kruipen de kussens ook tegenelkaar..)
De kussens zijn niet overdreven lang, geen keilkussens opgevuld met schuimrubber een de binnenkant ( zoals Euroriding)
Ze zijn mooi gelooid, jouw kleur zal geen rare vlekken geven, of zwarte randen, zoals bij bepaalde nieuwerwetse merken.

De Roxanne is een fijn model, geeft wat steun, ietwat ' diepe' zit.

Als je dit zadel netjes oppoetst, en het duidelijk op de foto zet, zou er wel beugels aan hangen, geeft net wat meer smoel, maten erbij, foto tussenkanaal met 4 vingers er tussen, en bovenstaande voordelen, zou ik hem op 350 euro zetten. Met een beetje mazzel pak je dan nog vierhonderd euro.

Benadruk je kleur, die is echt heel erg mooi!

PS, mocht je Facebook hebben, er zijn Facebook-pagina's voor tweedehands Stubben zadels, veelal Amerikaans, maar die betalen wel de hoofdprijs voor dit soort modellen. Dan kan je makkelijk 800 euro hiervoor vragen..