Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 11:06

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... d-in-Wezep

Dit bericht is een van de vele berichten nu van jongeren die geweld gebruiken, dingen slopen. De berichten van de schilderswijk in den haag, utrecht, illegale feesten.

-O- Maar deze brand en een simpel verzoek van de politie geef de brandweer wat ruimte om te blussen en dan klap je toch bovenop de politie. 8)7 :n

Wordt dit gedrag nu steeds erger om welke reden dan ook? Komt er meer berichtgeving over? Steken ze elkaar aan in dit gedrag? En hoe is dit te voorkomen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:14

Ik denk dat het niet per se aan 'de jongeren' ligt, maar dat het gewoon voor iedereen een stressvol jaar is. Alles is anders, alles staat op z'n kop, tel daar nog even de hitte van de afgelopen weken bij op waardoor iedereen een korter lontje heeft dan normaal... en ja, dan is het geen wonder dat hier en daar de vlam in de pan slaat.

Ik probeer het niet goed te praten, maar ik begrijp wel waardoor het ontstaat. En voorkomen, denk niet dat dat kan. Ik denk dat het een kwestie is van wachten tot het overwaait.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

future_vet
Berichten: 2605
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:15

Eigenlijk zou er gewoon geen media aandacht aan gegeven moeten worden. In de wijk Overvecht wilde ze graag de wijk Kanaleneiland overtreffen.

Ze zeggen dat ze zich vervelen, maar dan denk ik lees een boek, doe een gratis online cursus of helpt je ouders met het schoonmaken van het huis.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 11:28

Vervelen is op zich best apart toch. Langer geleden waren er geen mobieltjes en computers en in mijn regio de disco open tot 1 uur s nachts. Minder afleiding en vermaak. Maar ik had toch niet het idee dat toen vervelen gelijk stond aan dingen kapot maken van een ander en de politie aanvallen. Mijn 18/20 tijd heb ik doorgebracht in Venlo tegenover de kroeg van de bende van venlo. Niet de beste wijk dus maar dergelijke zware dingen waren er toch niet.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:29

Of het kwam niet in het nieuws...

Vergeet niet dat we nu alles te zien krijgen wat er overal gebeurt. Dat er toen bij jou in Venlo niets gebeurde, wil niet zeggen dat in Den Haag bijv. alles rustig was. Vroeger was echt niet alles beter.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:30

Dat heet geen vervelen, dat heet je aanstellen en weten dat je er mee wegkomt.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:34

Foaly schreef:
Ik denk dat het niet per se aan 'de jongeren' ligt, maar dat het gewoon voor iedereen een stressvol jaar is. Alles is anders, alles staat op z'n kop, tel daar nog even de hitte van de afgelopen weken bij op waardoor iedereen een korter lontje heeft dan normaal... en ja, dan is het geen wonder dat hier en daar de vlam in de pan slaat.

Ik probeer het niet goed te praten, maar ik begrijp wel waardoor het ontstaat. En voorkomen, denk niet dat dat kan. Ik denk dat het een kwestie is van wachten tot het overwaait.

Ik begrijp het niet en vind het schandalig. Los gaan om een verzoek de brandweer ruimte te geven. Bizár.

En wat Penotti zegt, ze komen er toch wel mee weg.

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:39

Wow ja dit verbaasd mij ook de afgelopen tijd.
Misschien omdat ik er onbewust op let maar ik vind dat er zo veel aan de hand is op het moment met Corona, BLM, steekpartijen, ongelukken, Beiroet.... het lijkt wel of de pleuris is uitgebroken en er langzaam steeds meer mensen in opstand komen.

Er is weinig geduld en sympathie naar elkaar, mensen hebben een kort lontje en willen overal even hun plasje over doen want ‘vrijheid van meningsuiting’, en uiteindelijk heeft het kabinet het allemaal gedaan.

Mijn broer roept dat er burger oorlog komt. :(:)

Onderschrift

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:40

Foaly schreef:
Ik denk dat het niet per se aan 'de jongeren' ligt, maar dat het gewoon voor iedereen een stressvol jaar is. Alles is anders, alles staat op z'n kop, tel daar nog even de hitte van de afgelopen weken bij op waardoor iedereen een korter lontje heeft dan normaal... en ja, dan is het geen wonder dat hier en daar de vlam in de pan slaat.

Ik probeer het niet goed te praten, maar ik begrijp wel waardoor het ontstaat. En voorkomen, denk niet dat dat kan. Ik denk dat het een kwestie is van wachten tot het overwaait.


Geen wonder?

Ik vind het geen verklaring en begrijp er niks van. Ik heb me als jongere ook vaak zat verveeld en een kort lontje gehad maar dankzij mijn opvoeding moest ik gewoon een baantje zoeken van m’n ouders en op straat hangen werd hier ook echt niet getolereerd :n

Probleem zit wat mij betreft bij incapabele opvoeders.

[o]

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:42

Oh en nog even een puntje van kritiek over je topic titel... ik heb de afgelopen tijd ook veel beelden gezien van 45+ mensen die zich echt als tuig gedragen. :=

Onderschrift

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:43

verootjoo schreef:
Geen wonder?

Ik vind het geen verklaring en begrijp er niks van. Ik heb me als jongere ook vaak zat verveeld en een kort lontje gehad maar dankzij mijn opvoeding moest ik gewoon een baantje zoeken van m’n ouders en op straat hangen werd hier ook echt niet getolereerd :n

Probleem zit wat mij betreft bij incapabele opvoeders.

(vakantie) werk zullen ze niet doen,
Die in de nacht rellen niet, want dan lagen ze wel in hun bed als ze de volgende ochtend weer naar het werk moesten.
Die overdag rellen ook niet, want dan waren ze wel op het werk.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:44

_Penotti schreef:
verootjoo schreef:
Geen wonder?

Ik vind het geen verklaring en begrijp er niks van. Ik heb me als jongere ook vaak zat verveeld en een kort lontje gehad maar dankzij mijn opvoeding moest ik gewoon een baantje zoeken van m’n ouders en op straat hangen werd hier ook echt niet getolereerd :n

Probleem zit wat mij betreft bij incapabele opvoeders.

(vakantie) werk zullen ze niet doen,
Die in de nacht rellen niet, want dan lagen ze wel in hun bed als ze de volgende ochtend weer naar het werk moesten.
Die overdag rellen ook niet, want dan waren ze wel op het werk.


Ja dat bedoel ik dus, die jongeren moeten ouders hebben die ze leren wat normaal is: werken dus, en niet uit verveling en je zogenaamde korte lontje de boel kort en klein meppen.

[o]

Century

Berichten: 5900
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:48

Misschien dat dit het gevolg is van het gewend zijn altijd alles te krijgen wat je wilt. Als kind ging je krijsen/huilen en als je ouder bent dingen vernielen als je je zin niet krijgt?
Ik begrijp dat ik hier heel kort door de bocht ben. Maar ik vraag me af of er iets van waarheid in zit (NIET dat dit dé oorzaak is).

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:52

Het zijn niet alleen jongeren die zich tegen het gezag keren.

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:55

Eens met Penotti en Verootje!
Mijn kinderen waren om 11 uur ‘s avonds niet op straat en zodra ze mochten werken gíngen ze werken.
Van mij mogen ze die ouders ook aanpakken en dat gepamper met ze zijn zielig en ze vervelen zich mogen ze ergens stoppen waar de zon niet schijnt.
Mijn dochter en kinderen waaronder onze kleinzoon van 18 woont aan de rand van Overvecht, hij kon/durfde nieteens weg toen ze daar aan het rellen waren, mijn dochter heeft haar auto ergens in een garage gezet want die werden ook gesloopt en ja, het waren grotendeels marokkanen die liepen te rellen.
Van mij en nog veel meer mensen mogen ze ze keihard aanpakken, Marokkaan of Nederlander maakt me niet uit maar dit moet stoppen.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:59

chanicha schreef:
Eens met Penotti en Verootje!
Mijn kinderen waren om 11 uur ‘s avonds niet op straat en zodra ze mochten werken gíngen ze werken.
Van mij mogen ze die ouders ook aanpakken en dat gepamper met ze zijn zielig en ze vervelen zich mogen ze ergens stoppen waar de zon niet schijnt.
Mijn dochter en kinderen waaronder onze kleinzoon van 18 woont aan de rand van Overvecht, hij kon/durfde nieteens weg toen ze daar aan het rellen waren, mijn dochter heeft haar auto ergens in een garage gezet want die werden ook gesloopt en ja, het waren grotendeels marokkanen die liepen te rellen.
Van mij en nog veel meer mensen mogen ze ze keihard aanpakken, Marokkaan of Nederlander maakt me niet uit maar dit moet stoppen.

Precies, zo is het.
De ouders mogen er zeker ook bij betrokken worden.

https://www.ad.nl/dordrecht/moeders-van ... MV5Ak3LxJs
Sommige ouders doen dat gelukkig ook, mooi om dit ook te lezen :j
Waarschijnlijk denken die kwallen volgende keer na.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:02

Inderdaad en zo hoort het!
Ze moeten leren dat hun acties gevolgen hebben.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:04

Diegenen die het verleden verheerlijken slaan de jaren zestig (en vooral 1968) dan even over?
Ik denk dat rellen en protesten echt iets is van alle tijden.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:08

Foaly schreef:
Ik denk dat het niet per se aan 'de jongeren' ligt, maar dat het gewoon voor iedereen een stressvol jaar is. Alles is anders, alles staat op z'n kop, tel daar nog even de hitte van de afgelopen weken bij op waardoor iedereen een korter lontje heeft dan normaal... en ja, dan is het geen wonder dat hier en daar de vlam in de pan slaat.

Ik probeer het niet goed te praten, maar ik begrijp wel waardoor het ontstaat. En voorkomen, denk niet dat dat kan. Ik denk dat het een kwestie is van wachten tot het overwaait.


Jouw bovenstaande verklaring heb ik de afgelopen weken meer gelezen en eigenlijk maakt die mij best een beetje 'boos' en slaat denk ik ook de plank mis. Je zegt zelf dat je het niet probeert goed te praten, maar eigenlijk doe je dat wel. Een stressvol jaar en hitte hoeft niet te betekenen dat je je dan maar zo mag gedragen, zou lekker makkelijk zijn zeg. Het feit dat jij het geen wonder noemt dat dit gebeurt, zegt dus eigenlijk dat het 'logisch' is dat dit soort gedrag vertoont wordt en dus maar getolereerd moet worden?

Ik begrijp best dat sommige jongeren het moeilijker hebben thuis en het voor hen niet ideaal is nu allemaal. Maar dit zijn ook de jongeren die voor de corona niet echt meer hadden dan dat ze nu hebben hoor (wbt werk of eventuele studie).

Je zou toch maar moeten optreden als politie. Jezelf zo laten behandelen omdat mensen niet in staat zijn zichzelf te gedragen. Tuurlijk, iedereen doet wel eens iets wat eigenlijk niet door de beugel kan en ik ben ook wel eens tegendraads geweest. Maar bij dit gedrag is natuurlijk gewoon ergens wat fout gegaan. En volwassenen net zo hoor, als je kijkt naar die demonstraties op het Malieveld. Mensen moeten gewoon eens wat meer gaan nadenken over wat ze nou eigenlijk doen en al dat geweld valt met niks te onderbouwen/goed te praten, maar moet gewoon worden aangepakt. Aangezien mensen blijkbaar niet in staat zijn om zich te gedragen.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 12:11

De meerderheid is toch 25 min lijkt. Een gemiddelde 40 plusser gaat zich niet via berichten verzamelen om eens lekker ergens de boel kort en klein te slaan. Zo maar omdat het kan. :n

Protesten ja daar heb ik het ook niet over. Ik heb ook met een bord met ban de bom rond gelopen hoor :))

En venlo was zeker niet heilig. Bende van venlo destijds een beruchte criminele bende met veel foute nevenactiviteiten.

Ik bedoel juist berichten zoals wezep, of schilderswijk. Brandkraan opendraaien is baldigheid maar autos van anderen in brand steken en molotov cocktails gooien en zwaar vuurwerk is toch andere koek.

Bij kroning van beatrix was de aanleiding nog huisvestingproblemen. Wat helaas daarna ook uit de hand liep (wat ik toch al niet begrijp geweld gebruiken -O- ) maar de berichten die er nu zijn is toch vooral jongeren,

Het gedoe met de brandstapels in scheveningen, schilderswijk, utrecht enz toch 25 - jarigen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:13

Nee natuurlijk hoeft dit gedrag niet getolereerd te worden. Ook al is het 'logisch' dat in sommige wijken, onder sommige groepen, de vlam in de pan slaat (ja, dat vind ik echt), dan nog mag de politie van mij best optreden. Graag zelfs.

Maar doen alsof het allemaal aan 'de jeugd van tegenwoordig' ligt, dat klopt ook niet. @Dewirox, je hebt het zelf al over de volwassenen op het Malieveld. Rellen zijn van alle tijden, en laten we nu niet doen alsof dit iets heel erg bijzonders en unieks is, want dat is het niet. @Karuna, je noemt de brandstapels in Scheveningen en de Schilderswijk: dat was echt niet alleen de jeugd. Vriendin van mij werkt daar op een basisschool, en volgens haar deed de hele wijk gezellig mee, jong en oud.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Marije112

Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:15

Ik denk dat deze personen vroeger te weinig pak slaag gekregen hebben :o .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:16

Nee, ik vind het niet logisch en ook niet begrijpelijk.
Heb er dan ook totaal geen begrip voor.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 12:17

Ik heb nooit een klap gehad maar toch ook wel duidelijk gekregen je haalt geen rottigheid uit en sloopt geen spullen van een ander. Dat respecteer je. Dat schijnt zoek te zijn

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:18

Ik snap het wel. Alleen het is altijd al, nu word er alleen meer aandacht aan geschonken. Ik ga er niet op in waarom ik het snap.

Opstootjes, rellen en demonstraties zijn er al sinds de mens bestaat. Alleen Tsja de media is nog nooit zo actief geweest als nu.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nikkel, Prince en 5 bezoekers