Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Earth

Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 23:43

Onze 2e handse droger doet het niet meer zo goed en onze wasmachine begint het ook op te geven. Nu wil ik nieuwe kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar moet ik in hemelsnaam op letten als ik die dingen ga aanschaffen? Help? :')

Earth het reisbureau.


BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:44

Zouin ieder geval een warmtepompdroger kopen. Scheelt veel energie . Heb je veel wasgoed ? Acht kilo wasautomaat waar in ieder geval een halve beladingknop op zit. Ook droger van dezelfde grootte is dan wel handig .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Earth

Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 23:48

bigone schreef:
Zouin ieder geval een warmtepompdroger kopen. Scheelt veel energie . Heb je veel wasgoed ? Acht kilo wasautomaat waar in ieder geval een halve beladingknop op zit. Ook droger van dezelfde grootte is dan wel handig .


Dank voor je reactie, we zijn met zn tweeën en hebben niet heel veel was.

Earth het reisbureau.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:55

Dan heb je aan een vijf of zes kilo automaat/droger genoeg. Wij zijn ook met z’n tweeën maar ik vind zo’n grote wel prettig. Ze zijn tegenwoordig heel zuinig met water en energie .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:56

Warmtepompdroger schijnt wel veel langer te duren tot hij klaar is ( dit vertelde ze in de winkel).
Zelf hebben we Bosch en hadden hiervoor ook Bosch en vinden het een zeer fijn merk.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 00:00

Het duurt wat langer maar de droger die ik heb is niet echt langzamer dan de condensdroger hiervoor .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 00:06


wyoming

Berichten: 2496
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 00:14

laura1987 schreef:
Warmtepompdroger schijnt wel veel langer te duren tot hij klaar is ( dit vertelde ze in de winkel).
Zelf hebben we Bosch en hadden hiervoor ook Bosch en vinden het een zeer fijn merk.


Ik had hiervoor een oude droger (ik had hem al 13 jaar en hij was al 2de hands) en die deed er langer over dan mijn warmtepomp droger nu. Ik heb aan 1,5 uur drogen genoeg. (Waar de andere droger rustig 2/ 2,5 uur bezig was) Dus ik heb daar geen last van. Ik heb trouwens een Samsung wasmachine en droger.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3

Mri

Berichten: 15301
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 05:28

Al die waterbesparende wasmachines zijn leuk, maar lang niet altijd wat je nodig hebt. Wij moeten standaard elke wasbeurt "extra water" kiezen omdat die "te zuinig" is en we dat niet kunnen instellen.

Waar je op moet letten is afhankelijk van meerdere dingen.
Waar staat de wasmachine? Wanneer laat je hem draaien?
Hoeveel was heb je?
Wat is je budget?
Hoeveel verschillende soorten wasmiddel gebruik je?

Staat die in de schuur? Dan hoeft die niet heel stil te zijn.
Staat die in de ruimte naast je slaapkamer en was je vooral snachts? Dan kies je een zo stil mogelijke.

Voor een groot gezin neem je een grote trommel, maar die is ook handig als je zelf dekjes/dekens wil wassen bv.

Gebruik je eigenlijk maar 1 soort wasmiddel? Dan kan een automatisch doseer systeem ideaal zijn.

Een "speed" functie of mini was vind ik zelf erg handig.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 06:22

Earth schreef:
bigone schreef:
Zouin ieder geval een warmtepompdroger kopen. Scheelt veel energie . Heb je veel wasgoed ? Acht kilo wasautomaat waar in ieder geval een halve beladingknop op zit. Ook droger van dezelfde grootte is dan wel handig .


Dank voor je reactie, we zijn met zn tweeën en hebben niet heel veel was.


Maar een wasmachine gaat toch algauw jaren mee. Zijn jullie over 10/20 jaar ook nog met z’n 2en?

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 07:21

Als ze naast elkaar staan, dat de deuren goed openen. Zodat je je was van de wasmachine kan overgooien naar de droger :D

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:00

Kijk inderdaad eens op coolblue of bij de consumentenbond welke merken, types of modellen (voor jouw huishouden) aangeraden worden.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:31

Wij hebben onlangs nieuwe wasmachine en iets later nieuwe droger gekocht, van AEG.

Ene was een showmodel in de winkel, gunstige prijs voor wat we wilden. En daarna op de website van BCC zelfde merk droger met kleine vervoersschade, maar daarom stuk goedkoper:
https://www.bcc.nl/outlet/huishouden/wasmachine

We hebben een 9kg trommel, vooral met handdoeken enzo is dat ideaal. We zijn met z’n 2en en wassen nu maar ong 1x in de 2 weken.
We hebben extra gelet op grote opening om de was erin te doen. (Zagen in de winkel dat dat handig is).
En onze machine heeft eco stand, duurt veel langer maar veel energie zuiniger, dus prima voor s nachts.
En een stand voor machine reiniging is handig!

laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:51

wyoming schreef:
laura1987 schreef:
Warmtepompdroger schijnt wel veel langer te duren tot hij klaar is ( dit vertelde ze in de winkel).
Zelf hebben we Bosch en hadden hiervoor ook Bosch en vinden het een zeer fijn merk.


Ik had hiervoor een oude droger (ik had hem al 13 jaar en hij was al 2de hands) en die deed er langer over dan mijn warmtepomp droger nu. Ik heb aan 1,5 uur drogen genoeg. (Waar de andere droger rustig 2/ 2,5 uur bezig was) Dus ik heb daar geen last van. Ik heb trouwens een Samsung wasmachine en droger.


Dan weet die man in de winkel duidelijk niet waarover hij praat.
Onze droger doet er nu ook 1 uur en 44 minuten over, dan is 1,5 uur juist sneller!

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

juval

Berichten: 13166
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:52

ik heb heel slechte ervaringen met een Bosch droger... zou ik dus niet aanraden.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Kana

Berichten: 9051
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:52

Toeren! Ik heb een tijdje moeten wassen met een machine wat een vrij laag aantal toeren had als max en dat was echt een kriem met drogen!

laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:53

juval schreef:
ik heb heel slechte ervaringen met een Bosch droger... zou ik dus niet aanraden.


Gek hoe dat per persoon verschilt hè?
Die van ons is inmiddels al 13 ofzo en werkt nog als een tierelier.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting


Morganlefay

Berichten: 8694
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:57

Heb een Siemens wasmachine en droger naast elkaar. Condensdroger draait in 45 tot 55 minuten een volle was droog. Wasmachine 1400 toeren en heb een 6 kilo machine.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:04

Ik heb al jaren een Miele wasmachine, denk zomaar 15 jaar en zou niet anders meer willen.
Heeft jaren 3 wassen per dag gedraaid en er mankeert nog niks aan.

Ik heb Bosch gehad qua droger en wasmachine en AEG maar hielden het niet langer dan 5 jaar uit!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 22-08-20 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:09

Oh een condensdroger daar heb ik juist weer een heel slechte ervaring mee. Zal wel aan het merk liggen dan,of dat een een combi-apparaat is? De was kwam er natter uit dan het na centrifugeren was...

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:17

Ik heb een 2 in 1...dat is ideaal en scheelt heel veel ruimte.

Verder heb ik er geen verstand van, hij wast en hij droogt...en dat is ook wat ie moet doen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:41

Het nadeel daarvan, vind ik, Is dat als je droger stuk is je ook geen wasmachine hebt.
Dat heeft mij altijd weerhouden maar het zou inderdaad in de ruimte schelen.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

marleen_88

Berichten: 14034
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:52

Dispar_Vulgo schreef:
Wij hebben onlangs nieuwe wasmachine en iets later nieuwe droger gekocht, van AEG.

Ene was een showmodel in de winkel, gunstige prijs voor wat we wilden. En daarna op de website van BCC zelfde merk droger met kleine vervoersschade, maar daarom stuk goedkoper:
https://www.bcc.nl/outlet/huishouden/wasmachine

We hebben een 9kg trommel, vooral met handdoeken enzo is dat ideaal. We zijn met z’n 2en en wassen nu maar ong 1x in de 2 weken.
We hebben extra gelet op grote opening om de was erin te doen. (Zagen in de winkel dat dat handig is).
En onze machine heeft eco stand, duurt veel langer maar veel energie zuiniger, dus prima voor s nachts.
En een stand voor machine reiniging is handig!


Ik vraag me af waarom en waar je al je was zo lang wilt bewaren? Eens per twee weken alle ondergoed en sokken wassen vind ik toch niet zo hygienisch..

Wij hebben een Siemens wasmachine, prima machine. Droger nieuw van mn oma gekregen, met een slang, voor die max 2x per week dat hij aanstaat ook helemaal goed.

Doe wel en zie niet om

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:54

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe wasmachine gekocht (Siemens WM14T320NL - iQ500 - iSensoric). Ik vond het belangrijk dat er een beladingssensor in zit; hij rekent dan zelf uit hoe lang hij moet wassen. Ook vond ik het belangrijk dat ik de gehele wascyclus de machine op pauze kan zetten, deurtje kan openen en er nog een vergeten sok er in kan gooien. Ander belangrijk punt voor mij; koolborstelloze motor. Gaat langer mee. En het uitstellen van de was, dus aangeven dat ie over een paar uur moet gaan draaien. :D Ik heb eerder een zelfde soort wasmachine van Siemens gehad, alleen een andere, minder luxe, versie, heel tevreden over altijd. Vind het touch paneel (dus geen knopjes) ook heel prettig werken. De bijpassende wasmachine komt er ook bij binnenkort. :)

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:04

Ik heb twee maanden geleden een wasmachine en droger gekocht. Bij mij staan ze op elkaar en ik vond belangrijk dat de deuren dezelfde kant op gaan. Daardoor heb ik niet allebei de apparaten van siemens gekocht want dan is het wasmachine naar links en droger naar rechts (of andersom), dit omdat de fabrikant er vanuit gaat dat ze naast elkaar staan.

Ander dingetje wat me opviel, bol.com, mediamarkt, bcc hebben allemaal de prijzen gelijk. Als er eentje 's ochtends een aanbieding start, kun je er op wachten dat de rest eind van de middag volgt. Als je geduld hebt kan dat zeker lonen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: katinker, PuurPaard, Tess__ en 109 bezoekers