[SITE] Tips gezocht voor mijn (yay!) nieuwe website

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

[SITE] Tips gezocht voor mijn (yay!) nieuwe website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 20:10

Met de nodige hulp van het online support-team van het hostingbedrijf voor de technische kant (dank Roel, Rik en David) is het gelukt: ik heb een échte .nl-website gemaakt en hij dóét het! :):)

Doel van de site is tweeledig:
- Hoofddoel: het delen van mijn werk met geïnteresseerden, met een presentatiewijze die ik zelf mooi vind (dus niet de lelijke vierkantjes van instagram of het hapsnap van facebook);
- Bijkomend doel: trekken van potentiële opdrachtgevers, en dan gaat het me om opdrachten die niet draaien om het natekenen van foto's.

Ik ben nu benieuwd naar wat serieuze feedback. :)

Dingen waar ik aan denk:
- Werkt hij gebruiksvriendelijk op pc/laptop/tablet/mobiel?
- Voelen de indeling en layout logisch?
- Heb je behoefte aan meer 'info' en zo ja, welke? ik heb nu bijvoorbeeld geen prijsindicaties gegeven, omdat er zoveel mogelijkheden zijn dat dat meteen een enorme lap zou worden. Is dat een goede keuze, of niet?
- Ik wil graag nog een pagina met 'varia' toevoegen: denk aan een gerenoveerd hobbelpaard of een grote muurschildering. Die laten zich echter het beste zien met meerdere foto's. Is een galerij zoals op de andere pagina's daarvoor nou handig? Wat zijn andere opties om te overwegen?

Het adres is: http://www.fleurschildert.nl :)

Lola. <3


Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:17

Eerste wat me opvalt: je zegt dat je van kleur houdt, maar vervolgens is je website zwart/wit. Voor m’n gevoel matcht dat dan niet met wat je wil uitstralen.

Qua menu opties zou ik ‘info’ veranderen in ‘over mij,’ denk ik en het stuk over een opdracht splitsen. Zelf ben ik altijd heel nieuwsgierig naar de persoon erachter en dat mag van mij best een losse pagina hebben. En dan een andere, meer zakelijke pagina over info hoe je een opdracht kan aanvragen. Je zou qua tarieven evt een voorbeeld kunnen noemen. (Bv prijzen verschillen per opdracht. Als je X wil, moet je denken aan bedrag tussen 1111-2222)

Even zo op het eerste gezicht :) Leuk dat je een eigen website hebt nu!

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:03

Wat leuk dat je nu een eigen website hebt! :D

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om niet één grote afbeelding op je homepage te zetten, maar misschien wat meer kleinere afbeeldingen. Op die manier hebben mensen meteen op de homepage al wat meer van je werk gezien, zonder dat ze daar voor moeten doorklikken.

Verder vind ik de galerijen die je gebruikt wel echt heel fijn en ook leuk/goed dat daar wat info over de tekening/het schilderij en het materiaal staat.

Ik zou het verder iets persoonlijker maken. Bij het kopje 'info' staat alles nu geschreven als 'Fleur doet graag dit, Fleur doet graag zo' etc. Voor mij zou het prettiger lezen als daar gewoon staat: 'Ik bespreek graag de mogelijkheden met je.'

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Jis_

Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:09

Bij info zou ik het zo doen;

Citaat:
Fleur (1988) is een enthousiast amateur kunstenaar. Van acrylverf tot houtskool: Ze schildert er graag mee, of het nu op papier is of op een muur. In haar werk zie je vaak heldere kleuren en afbeeldingen waar je goed een verhaal bij kunt verzinnen.


Heb je interesse in een werk dat op deze website staat? Neem dan gerust contact op.

Of wil je graag een werk dat Fleur speciaal voor jou maakt? Een schilderij, een tekening of een grote illustratie op de muur? Ook daarvoor kun je een berichtje sturen. Ze bespreekt graag de mogelijkheden met je.


Je kunt contact opnemen door een mail te sturen naar: info@fleurschildert.nl


Dus alleen 3 keer Fleur vervangen voor ze en haar.

Of je schrijft het helemaal in de ik vorm, maar bovenstaand komt wel professioneel over vind ik. Doen veel kunstenaars ook.

Door de zwarte achtergrond valt je werk wel op, wat dat betreft een goede keuze.

Ik denk niet dat je de keus hebt om alleen bij de info pagina voor kleur te kiezen op de achtergrond?

Prijsindicatie is een lastige, zijn er niet zo veel die het doen volgens mij. Ik zou het ook niet doen al weerhoudt het sommige mensen misschien wel, maar de echt geïnteresseerde mensen nemen wel contact op.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 10:10

Wat een goede opmerkingen allemaal, dankjulliewel daarvoor!`

Selina, ik heb voor het zwart gekozen omdat ik vind dat de kleuren van de schilderijen daar het mooiste op uitkomen. Ik denk dat ik dat dus zo houd. Ik kan (zoals Jis aandraagt) helaas niet per pagina de achtergrondkleur instellen. Maar ik ga naar aanleiding van jouw opmerking nog wel een uitproberen of ik wat kleur in het logo bovenaan kan stoppen, eens kijken of dat wat 'fris en fruitiger staat', dat past misschien beter inderdaad. :j

En ik ga nog wat sleutelen aan de Info pagina, want daar hebben jullie allemaal tips voor. :D Dank voor de suggesties! Ik wil eigenlijk niet teveel persoonlijke info kwijt, maar ik ga eens kijken of ik het toch iets kan aankleden zonder dat het te lang wordt. :)

Lola. <3

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41330
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [SITE] Tips gezocht voor mijn (yay!) nieuwe website

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:19

Wat denk je van een witte achtergrond (ipv zwart)? En je header in lekker kleurrijke letters of zelfs een achtergrond van een van je schilderijen erin verwerkt?

Want wat Selina zegt klopt voor mij ook, zwart matcht niet bij kleurrijk, zwart absorbeert kleur. Wit past daar meer bij, het is neutraal, weerkaatst kleur, waardoor kleuren ook mooi uitkomen. Veel mensen hebben een witte muur in huis, dus met een witte achtergrond is het ook makkelijker voorstellen hoe een werk aan jouw eigen muur zou staan. Mockups zijn ook bijna altijd witte muren.

Gefeliciteerd met deze stap, trouwens, heel leuk :D.

Nairua
Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:54

Zou inderdaad het zwart met wit vervangen. Formaat van het font is wat klein op mobiel.

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 11:05

Nogmaals dankjulliewel!

Met wat hulp van een superlieve vriendin is het logo nu voorzien van wat kleur. Nog niet helemáál goed, sommige stukjes blauw zijn iets te donker en vallen wat weg tegen het zwart. Wordt nog aan gewerkt. Maar het staan al een stuk vriendelijker inderdaad, echt een verbetering. :j

Ik heb de site toch nog eens getest met een witte achtergrond. Maar de proefpersonen hier in huis vonden: alles komt er minder mooi op uit, dat wit is veel te wit. Beetje alsof je een muur knalwit maakt in plaats van RAL9010, te fel. Dus de achtergrond toch zwart. :)

Ook wat gewijzigd in de tekstinstellingen. Als het goed is, worden de letters voor de mobiel nu niet meer zo verkleind en is alles een stuk beter leesbaar. :)

Ondertussen ook dit miniprojectje, in stijl van de website...

Afbeelding

Lola. <3

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [SITE] Tips gezocht voor mijn (yay!) nieuwe website

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:22

Dat logo vind ik al passender! Veel leuker in kleur.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41330
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:31

Elanor schreef:
Nogmaals dankjulliewel!

Met wat hulp van een superlieve vriendin is het logo nu voorzien van wat kleur. Nog niet helemáál goed, sommige stukjes blauw zijn iets te donker en vallen wat weg tegen het zwart. Wordt nog aan gewerkt. Maar het staan al een stuk vriendelijker inderdaad, echt een verbetering. :j

Ik heb de site toch nog eens getest met een witte achtergrond. Maar de proefpersonen hier in huis vonden: alles komt er minder mooi op uit, dat wit is veel te wit. Beetje alsof je een muur knalwit maakt in plaats van RAL9010, te fel. Dus de achtergrond toch zwart. :)

Ook wat gewijzigd in de tekstinstellingen. Als het goed is, worden de letters voor de mobiel nu niet meer zo verkleind en is alles een stuk beter leesbaar. :)

Ondertussen ook dit miniprojectje, in stijl van de website...

[ [url=m/wJjJDe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op een website heb je natuurlijk ook de mogelijkheid iets anders te kiezen dan wit-wit :). Zwart is zo donker en duister.

Je logo is tof zo +:)+.

Jis_

Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:05

Wat een super leuk kaartje, heel mooi die kleuren in je logo! :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [SITE] Tips gezocht voor mijn (yay!) nieuwe website

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:26

De opzet vind ik heel mooi! Duidelijk met niet teveel poespas! Heel fijn om naar te kijken.

Hoe komen je schilderijen uit als de achtergrond wat grijzer word? Dus meer richting antraciet bijvoorbeeld?
Toen ik nog als grafisch vormgever werkte, probeerde ik zwart eigenlijk vrij vaak te vermijden. Het is een hele harde kleur, en zoals San zegt, zo donker en duister. Grijs is ook nog donker, maar het laat je schilderijen mooi uitkomen, dus ik zou wel in die hoek blijven.

Je info pagina zou ik schrijven als "Over mij" en in de ik-vorm. Het is toch jouw website? Als ik het nu lees, heb ik het idee dat ik met een tussenpersoon te maken heb, en niet met Fleur zelf.

Als we toch aan het zeuren zijn (Sorry :D) ik vind het lichtelijk storen dat ik op de homepagina naar beneden kan scrollen en daar een zwart vlak zie waar niks in staat. Als je hier evt. contactgegevens neerzet, heb je al wat opvulling, ipv een leek vlak wat daar eigenlijk niet hoort.

I am because you were

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-20 12:22

Dankjewel Jis! Ben heel benieuwd hoe ze eruit zien als ik ze straks echt vast kan houden. :j

Bedankt het complimentje en voor de tips Prugelpiet!
Ik heb de Info-pagina herschreven. Nu gewoon vanuit de ik-vorm en met ietsje meer informatie over mezelf. Leest toch beter zo, inderdaad. :j
En ik zag wat je bedoelde met het zwarte vlak op de homepage. Dat is geen zeuren hoor, dat is een scherpe opmerking! Ik weet niet helemaal zeker hoe dat nou komt, maar ik denk dat ik het (grotendeels) heb opgelost door de footer op elke pagina te verkleinen. Er zit nog wel een dun zwart randje onder de afbeelding op de homepage nu, maar niet zo'n groot vlak meer. Lijkt dat nu nog steeds gek, of kan het wel zo? :)
Ik heb naar aanleiding van jouw tip nog een test gedaan met de achtergrondkleur, nu antraciet. Ik vond het te flets. :') Dus ik doe voor dát punt gewoon een beetje eigenwijs. Vrij naar Jules Deelder; wat zwart is, moet zwart blijven. :))

Het blauw van het logo is nu een klein tandje lichter, hij komt er nu goed uit denk ik. :)

Lola. <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers