Veulen overleeft aanval van roofdier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13986
Geregistreerd: 20-04-16

Veulen overleeft aanval van roofdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 17:26

*Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Een veulen. Foto: Marjo


In een weiland tussen Uetze en Dollbergen heeft een veulen een aanval van een roofdier overleefd. De moeder van het veulen werd dood en met diepe verwondingen aangetroffen in het weiland in het noordoosten van Hannover. Vermoedelijk is het paard aangevallen door een wolf. De plaatselijke wolvenadviseur vertelt in de krant dat het 99 procent zeker is dat het een wolf was. De huid van het dier is bijna volledig afgepeld.

Lees het hele artikel op: Horses.nl

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Veulen overleeft aanval van roofdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:33

Een wolf pakt een volwassen paard ipv het veulen? Kan natuurlijk maar er is ook een mogelijkheid dat de merrie al was overleden en toen is aangevreten, hoe dan ook, ontzettend sneu voor de eigenaar en veulen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Poekkie

Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Veulen overleeft aanval van roofdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:34

Zou een wolf dat paard/pony dan niet (deels) op eten? En idd waarom de moeder en het veulen dan laten lopen? Ik vind het eigelijk maar vreemd.

Paardengek in hart en nieren!


nowi
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-07-20

Re: Veulen overleeft aanval van roofdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:39

Wat naar voor de eigenaar van de moeder en het veulen. Ik vind het ook een vreemd geval.

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Veulen overleeft aanval van roofdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:42

Misschien dat de moeder de wolf heeft aangevallen want die had het op haar veulen voorzien en dat zelf niet overleefd heeft?
Bijzonder verhaal en triest voor de eigenaar. Sterkte.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:43

Misschien heeft de moeder het veulen proberen te beschermen en heeft zij de klappen opgevangen... Wel sneu zeg :(

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Veulen overleeft aanval van roofdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:45

Had een groot paard in gedachten bij het bovenste stuk maar het blijkt om een pony te gaan, dan word het wat logischer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:51

pien_2010 schreef:
Misschien dat de moeder de wolf heeft aangevallen want die had het op haar veulen voorzien en dat zelf niet overleefd heeft?
Bijzonder verhaal en triest voor de eigenaar. Sterkte.


Dit klinkt wel het meest aannemelijk.

vierspan

Berichten: 293
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:33

bigone schreef:
Een wolf pakt een volwassen paard ipv het veulen? Kan natuurlijk maar er is ook een mogelijkheid dat de merrie al was overleden en toen is aangevreten, hoe dan ook, ontzettend sneu voor de eigenaar en veulen.



In het Duitse artikel staat dat het om een ponyveulen gaat.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:58

pien_2010 schreef:
Misschien dat de moeder de wolf heeft aangevallen want die had het op haar veulen voorzien en dat zelf niet overleefd heeft?
Bijzonder verhaal en triest voor de eigenaar. Sterkte.


Dat denk ik ook. Hier stond een paar weken terug mijn ponymerrie haar veulen te verdedigen tegen een zwaan die zijn jongen verdedigde (veulen ging nieuwsgierig naar die witte dingen op het land kijken, ouderzwaan vond van niet).
En ze gaven allebei niet op tot ik er eindelijk was en zwiepend met een touw tussenbeide kwam. Pony draafde weg en zwaan ging uiteindelijk de sloot in. Maar zij stond ook duidelijk haar veulen te verdedigen, en ik denk ongeacht wat er tegenover haar stond.

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: Veulen overleeft aanval van roofdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 00:51

Veulen is gewond aan de billen.
Zie wolf en paard fb pagina.

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Veulen overleeft aanval van roofdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 02:15

Het blijkt een merrie met een jaarling te zijn. Geen jong veulen. Desalniettemin vreselijk voor de eigenaar

Adoryna

Berichten: 4
Geregistreerd: 25-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:52

Poekkie schreef:
Zou een wolf dat paard/pony dan niet (deels) op eten? En idd waarom de moeder en het veulen dan laten lopen? Ik vind het eigelijk maar vreemd.


In principe hoeft dat niet. Wolven jagen niet alleen voor eten. Ze jagen om zichzelf de beschermen als ze angstig zijn. Maar ook om gewoon hun energie kwijt te raken. Als ze veel energie hebben dan gaan ze achter dingen aanrennen. Veel andere dieren hebben dat ook. Maar ik had uit de duitse artikelen begrepen dat hij de merrie flink verscheurd had. Dus misschien had hij er toch een paar hapjes uit genomen. Ik probeerde eigenlijk een foto te vinden maar ik heb niks gevonden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AH_scim, Antgillya, sevenofnine, xamberr en 81 bezoekers