Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-20 14:46

Hoi!

Ik heb sinds 25 juli mijn eerste eigen viervoeter gekocht. Een beetje spontaan, de planning was om over een aantal maanden pas te gaan kijken, maar je weet hoe dat gaat :o .

Ik zocht :list: :
- merrie
- rijpaard, liefst iberisch, ik wilde allround gaan dressuren, springen, wat crossjes en WE lesjes pakken...
- 1 tot 5 jaar
- apart kleurtje

Leeftijd en kleur waren een pre, merrie en rijpaard waren een harde eis. Je ziet 'm vast al aankomen:

Graag stel ik aan jullie voor:

Afbeelding

Blizzard of Ozz YH, al bekt Ozzy wel iets makkelijker :Y) . Dit is overigens niet zijn stamboeknaam, daarvan doen we net of het nooit gebeurt is :o .

Klein paspoortje:
Naam: Blizzard of Ozz YH
Roepnaam: Ozzy
Geboren op: 2 april 2019
Ras: Welsh Mountain pony
Verwachte stokmaat: 1.20m
Afstamming: Blethyn Bestman x Sardis Pascal
Geslacht: Hengst, en dat weettie gelukkig nog niet altijd even goed :+


Leeftijd en kleur is prima gelukt. O:) De rest bleek toch flexibel. Tijd voor nieuwe plannen en het rijden gaat maar een tijdje in de koelkast tot er wel een tweede paard bij kan :$

Later als ie groot en stoer is mag hij voor de wagen. Wat we dan precies gaan doen zien we dan wel, maar ik wil sowieso lekker regelmatig het bos in voor een ritje. Misschien dat hij ook beleerd word onder het zadel zodat een klein ruitertje er veel plezier aan kan beleven. Met mijn 1.80m zal ik maar vanaf de zijlijn moeten gaan genieten van de rij-avonturen hihi.
Ik ben zelf in opleiding tot gedragstrainer voor paarden, dus ik zou 'm ook graag aannemen als collega om grondwerklessen te kunnen geven aan mensen die geen eigen paard hebben.

Voor nu mag hij lekker spelen op de wei met wat vriendjes en oefenen we af en toe dingetjes zoals voetjes geven en insprayen met vliegenspray. Dat zijn toch wel handige dingetjes om te kunnen. :j

Genoeg gekletst, ik laat jullie graag zien wat voor rooie ik nu toch ontmoet heb! :D

2. Voor Ozzy begon het ongeveer hier <3 .
Afbeelding

3. Bij mij begon het toen ik - gewoon voor de leuk wat rondneuzend :7 - deze foto tegenkwam op marktplaats.

Afbeelding


4. Toch wel leuk... en op een spontane zondagmiddag ga je dan toch maar even kijken. Het zal vast toch tegenvallen in het echt en het is ook niet echt wat ik zocht. Dus dan tref je dit koppie.
Afbeelding
Stilstaan voor een niet-bewogen foto was geen optie, hij moest alles zien, ruiken en proeven. Toen hij even mee naar buiten mocht konden we gelijk skiën en rende hij zowat door de draden heen van paniek. Ja natuurlijk ben je dan verkocht, als gedragstrainer :+

5. En dus stond hij een zaterdag later voor het eerst in z'n leven op de trailer.
Afbeelding
Ondanks een ruim uur rijden, toch een verrassend rustig ritje gehad gelukkig! Het laden vraagt natuurlijk nog wat oefening, maar daar hebben we nog alle tijd voor. Voor de veiligheid heb ik hem dit keer los vervoerd in een anderhalfpaards trailer. (zeiltje zat wel dicht hoor, maar daar scheen alsnog veel licht doorheen dus dat zie je niet goed op de foto).
Vaststaan aan een touwtje kende hij nog niet en als ze los staan kunnen ze vaak beter hun balans houden in de trailer. Voordeel dat ie zo klein is, is dat ie alle ruimte had om te gaan staan zoals hij dat fijn vond.

6. Kennismaken met z'n nieuwe vriendjes ging ook goed. Hij is een beetje het onderdeurtje, maar geeft wel zijn grenzen aan.
Afbeelding

7. Zo kreeg hij toch een keer wat overmoed en testte hij zijn mannelijkheid eens uit :+
Afbeelding

8. Inmiddels kan hij niet alleen netjes meelopen aan het halster, maar ontdekte hij ook de pret van geen vliegen meer in je ogen hebben. KIEKEBOE *D
Afbeelding

9. Hier was hij minder enthousiast over -O- Maar hij deed het braaf en kwam geslaagd de APK door (hoefsmid, wormkuur, tandarts, enting, het hele rattaplan heeft de revue gepasseerd intussen).
Afbeelding

10. Hij blijkt wel een kieskeurige eter te zijn... Wat de pony niet kent dat vreet hij niet! :')
Afbeelding

Ik heb hem nu nog niet eens een maand, maar als ik nu al terugkijk naar de afgelopen weken, dan is hij al zo enorm gegroeid! Eerst kon ik 'm nauwelijks vangen in de wei, was poetsen doodeng, was vragen om een voetje gelijk aan vragen om een trap en lustte hij helemaal niks (geen paardensnoepjes, geen muesli, geen fruit... hij kende alleen maar ouderwetse biks bij zijn vorige eigenaar en alles wat daar niet naar smaakte liet hij zo uit z'n mond vallen 8)7 ).

Nu komt ie al gezellig naar me toe als ik aankom lopen in de wei, kan hij lekker gepoetst en gekriebeld worden en geniet ie daar soms stiekem ook al van, gaat het voetjes optillen steeds beter en eet hij niet alleen lekkere paardensnoepjes, maar gaat ook zijn nieuwe muesli er netjes in en durfde hij van de week al minihapjes van de appel af te bijten!

Ik ben heel benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen, maar ik heb er nu al enorm veel plezier in!
Bedankt voor het kijken en lezen! :D

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️


Vingino99
Berichten: 86
Geregistreerd: 16-11-18

Re: Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:53

Wat een knapperd <3 Heel veel plezier met hem :)

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:57

Wat een droppie! Veel plezier met hem <3

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:59

Wat een ontzettend leuke pony. Veel plezier er mee. Die roantjes zijn toch wel wat leuks altijd.

Wil je tweespan, ik heb nog een kopietje staan :+

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-20 16:10

Bedankt voor de lieve reacties al!

@KittyDylan jij hebt ook gave ponies in de wei staan zeg! :~
Maar voorlopig moet ik 't even bij 1 pony houden :$ een tweespan roans zou wel gaaf zijn zeg! :#

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

Rose94
Berichten: 264
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:47

Volgens mij ben ik daar ook nog wezen kijken voor een pony en heb hem toen ook gezien. Of hij moet er wel heel erg op lijken. Veel plezier met je knappe vriendje!

Kaplaars

Berichten: 1531
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:01

Wat een knapperd!
Met een roan heb je tenminste ieder seizoen een andere kleur :D
Mooi project om op te voeden, maar zo te lezen gaat jou dat zeker lukken!

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-20 20:58

Bedankt!
@kaplaars ja ik ben heel benieuwd hoe z'n wintervacht is! En ja ik heb er wel vertrouwen in :o sowieso laat hij al een heel nieuwsgierig karakter zien en leert hij snel. Gaat denk ik ook een prima kinderpony worden op den duur :D

@Rose94 kan hoor, ik weet dat de fokker ook nog een valk welsh hengstje had staan die ongeveer een maand eerder is verkocht dan dat ik Ozzy kocht. En hij had nog een heel stel barock pinto paarden. Alles moest weg dus hij zal best wat kijkers gehad hebben de laatste tijd. Ozzy was ook al bijna naar Duitsland verkocht, ware het niet dat hij verkeerd had begrepen dat die mensen een Stute (merrie) zochten en er bij het bekijken toch wat onder bleek te hangen :=

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

StalMelyn

Berichten: 1996
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:20

Roan is een hele mooie kleur! Veel plezier met hem.
Ik denk dat er geen rijpaard meer komt en dat je welshjes gaat verzamelen :D

Ps: zie op foto 8 ook een leuk witkopje. Ook welsh?

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-20 21:35

Ja is dat is ook een welsh, net een jaar oud en een heel leuk speelmaatje voor 'm!
Kan ik niet gewoon en een rijpaard en een verzameling welshjes.... Van elke kleur eentje *\o/* *zucht in gebrek aan euro's* :')

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

Bootsiebob

Berichten: 5509
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:38

Wat een leuk eigenwijs ventje, ik kan me voorstellen dat je daar verliefd op werd.

Wat mooi dat je je gevoel gevolgd bent en voor hem gekozen hebt.

Die blik op foto 10 _O-

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:15

Wat een leuk verhaal :D , en ik heb ook een Ozzy in roan kleur :))


Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: Blizzard of Ozz YH ~ Roan jaarlinghengstje ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 12:22

Bedankt weer :D hij is zo enorm leuk. Hij staat momenteel op drie kwartier met de auto, maar ik zei in eerste instantie nog "ach, hij is nog zo jong, hij hoeft nog zo weinig, ik hoef maar 2x per week heen en weer"...


Ik sta er nu alsnog 4 of 5x per week want hij is gewoon te leuk <3 dan ga ik alleen al even langs om te kijken en te aaien. Ben ik anderhalf uur onderweg voor twintig minuutjes Ozzy aaien O:)

Als 't goed is komt ie eind van 't jaar wel dichterbij huis te staan. Kan ik elke dag even kijken :=

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:44

Wat een ontzettend leuk dier! <3

Zwartvosje schreef:
Dit is overigens niet zijn stamboeknaam, daarvan doen we net of het nooit gebeurt is :o .


Ben ik de enige die nu heel nieuwsgierig is? :+ :D

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers