Neus operatie.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 00:06

aanstaande vrijdag wordt ik geopereerd aan mijn neus, toch wel heel erg zenuwachtig terwijl ik al 17 operaties gehad heb in mijn hele leven en dat terwijl ik 19 ben..
Dit wordt toch wel mijn heftigste zeker omdat het in een hele korte tijd geplant is omdat er wat spoed achter zit.

Ik krijg een neuscorrectie, en ze gaan mijn neusgaten een wat andere vorm geven. Ik ben vooral bang voor de pijn na die tijd..
Operatie duurt ook 5 uur, en ik moet een catheter...

Heeft iemand ervaring met zo'n operatie?
Ik wou gewoon mijn verhaal doen omdat ik gewoon zo zenuwachtig ben..

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /


Hutcherson

Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 00:30

Interessant. Ik heb geen ervaring maar wel hele smalle doorgangen. Ooit wel eens overwogen om dit met de arts te bespreken naar de moed is nog niet bijeen.

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 06:37

Hutcherson schreef:
Interessant. Ik heb geen ervaring maar wel hele smalle doorgangen. Ooit wel eens overwogen om dit met de arts te bespreken naar de moed is nog niet bijeen.

Ah okee..
Ik ben met een schisis geboren mijn neus staat dus wat scheef en 1 neusgat is erg klein.

Mijn neus veroorzaakt overigs heel veel problemen omdat ik er niks mee kan, zoals ademen.
Alles gaat via mijn mond.
De laatste periode is er ook voornamelijk bloed te zien op sommige dagdelen.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:00

Uit pure intresse kijk ik wel eens ervaringsfilmpjes van meiden die een neuscorrectie ondergaan. Het schijnt heel erg mee te vallen (zeker met de juiste medicatie). Het gene wat mij het meeste tegen zou staan is niet door je neus kunnen ademen in het begin,maar dat zal voor jou dus al geen probleem zijn.

Ik heb ooit mijn neus gebroken waardoor deze scheef staat en ook 1 neusgat kleiner is als het andere. Dat is met echt fanatiek sporten zoals hardlopen of kickboxen echt heel erg lastig, maar ook als ik ook maar een beetje verkouden ben. 8)7

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:25

Een aantal jaar geleden ben ik aan mijn neus geopereerd, de doorgang wat wijder maken aan beide kanten. De operatie viel mij mee. Ik kreeg aan beide kanten een tampon er in die 24 uur moest blijven zitten, dat was het meest oncomfortabel. Het slikken irriteerde ik mij het meeste aan met die dingen in :+ De volgende ochtend gingen die er uit en ik kon gewoon meteen weer ademen.

Herstel ging ook vrij vlot en weinig last gehad :) kon vrij snel weer gewoon alles doen!

Veel succes en sterkte vrijdag! komt vast goed :(:)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:32

Ik ben een keer via mijn neus aan mijn hypofyse geopereerd en een keer om mijn neus weer in de ‘oude’ vorm te krijgen en heb er beide keren geen pijn aan gehad.
Net wat Lagonda zegt, de tampons zijn het vervelendst van de hele operatie.
Succes!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:02

Je hebt vanwege de schisis al veel operaties gehad en er wordt nu een best wel belangrijke ingreep uitgevoerd
Ademen door je neus. Voor bijna iedereen een gewoon iets (behalve als je verkouden bent).
Je bent bij de KNO arts en in het ZKH in goede handen, geef aan dat je de ingreep eng vind.
Mijn septum is 2x rechtgezet. Iets met vollybal en gewoon een gebroken neus hebben gehad.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:04

Ah wat vervelend, flinke ingreep zeg! Alvast sterkte en beterschap gewenst voor vrijdag.

Ik ben een aantal jaar terug geopereerd aan mijn neus, waarbij ze mijn neusschelpen hebben weg gesneden om zo ruimte te creëren. Tevens hebben ze gelijk mijn neusschotje weer wat rechter gezet. Ik kon al vanaf mijn geboorte niet door mijn neus ademen. Dus had altijd mijn mond open, ben als kind bij de logopedie geweest om zachter te leren praten, maar wist eigenlijk niet beter. Tot ik als puber steeds slechter ging horen en ze er achter kwamen dat dit het probleem was.

In tegenstelling tot hierboven heb ik het wel als wat minder prettig ervaren. Vond die tampons in mijn neus echt verschrikkelijk en ook de constante pijnlijke druk als ik bewoog. Ik heb de eerste 24 uur eigenlijk alleen maar stil op mijn rug gelegen en ook slikken was waardeloos, dus zo goed als niks gegeten of gedronken totdat die dingen eruit mochten. Bij het eruit halen gaven ze al aan dat de kans groot was dat je zou gaan overgeven, omdat het bloed in je slokdarm loopt. Dit heb ik geweten ook.. Wat overigens ook erg pijnlijk was, omdat al die zure brij ook langs mijn neus kwam.

Na de operatie moest ik nog 2 weken binnen blijven om ontsteking te voorkomen. De eerste week heb ik echt nog wel last gehad met slikken en mijn hoofd bewegen. Maar daarna was het eigenlijk in 1x allemaal wel weer normaal.

Ik ben helemaal niet zo kleinzerig en heb het echt wel een beetje naar gevonden allemaal, maar achteraf wel super blij dat ik het gedaan heb! Het is zeker de moeite waard geweest. Ik kon vrijwel direct door mijn neus ademen, ben zelden verkouden en ook mijn oren doen bijna geen pijn meer bij vliegen (Wat daarvoor echt een hel was met landen en mijn oren altijd minstens nog meerdere dagen dicht zaten). Ook is mijn gehoor beter geworden.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:42

Ik en bijna een jaar geleden geopereerd. Mijn neus stond heel erg scheef en daardoor kon ik niet door mijn neus ademen. Ze hebben mijn neus van binnen en buiten recht gezet, hij was op 3 plekken gebroken om recht te worden. Ook in mijn neustopje gelift en is er een bult van mijn neusbrug gehaald.

De pijn viel bij mij heel erg mee. Ik zou het zo weer doen. Was ook bang voor de pijn en misselijkheid, maar bij mij was dat echt voor niets. Tampons heb ik niet gehad en daar was ik ook zo blij mee want daar zag ik echt vreselijk tegen op.

Ik voelde me heel snel al wel weer goed. Natuurlijk was mijn neus een poosje pijnlijk bij aanraken enzo en ook gezwollen en blauw. Ik heb er veel baad bij en zou het zo weer doen.

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:08

Ik moet ook nog, had rond maart een afspraak maar ivm corona uitgesteld tot 'na' corona. Ik zie er enerzijds tegenop, anderzijds lijkt het me een verademing om normaal lucht te hebben via mn neus haha.

Nikkay

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Rhenen

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:09

Als eerste wil ik je alvast sterkte en succes wensen!

Mijn moeder heeft een operatie aan haar neus gehad, ik weet niet exact wat er toen allemaal gedaan is. Ik weet nog wel dat ze er heel erg bang en zenuwachtig voor was, maar dat het haar achteraf ontzettend meeviel!

Volg mijn avontuur op Youtube!

https://www.youtube.com/@nikkydegraaf

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 04:25

Eugh... zo zenuwachtig....

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

ThreeFingers

Berichten: 4291
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 04:51

FennyPower schreef:
Eugh... zo zenuwachtig....


Ja bah, kan ik me goed voorstellen, niet lang geleden, heb ik op YouTube een filmpje gezien van een meisje in Engeland, die kreeg ongeveer dezelfde operatie. Zag er vreselijk tegen op. Maar de opnames van een paar weken later, een happy meid. Tja

Succes!

It’s a little bug… Security! Can you get this bug? I don’t want anybody to step on it. Don’t kill it though… DON’T KILL IT!

Moed is voorwaarts vluchten

miepmier26
Berichten: 154
Geregistreerd: 06-05-09

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:21

Op FB zit een groep voor jongeren met shisis (wij hebben een schisis), misschien dat je daar naar ervaringen kunt vragen. Heel veel succes vandaag! Mijn dochter staat nl. op de wachtlijst dus ben benieuwd naar je ervaringen.

Te koop: prachtig westernzadel voor b-pony.


Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:22

Succes TS!

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:26

Succes vandaag TS!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 15:26

Pijn ...Afbeelding

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:53

Wow heel veel sterkte met herstel! Lekker ijsjes eten.

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:03

Neus is heel pijnlijk. IJs eten en vraag om pijnstillers.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 17:05

Vraagje aan de ervaren mensen. Hoe dronken jullie drinken op?
Ik heb het gevoel dat het elke keer bij mijn tampon gaat zitten.. hinderlijk...

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:11

Misschien is het handig om te drinken met een rietje

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 17:14

CaptainJS schreef:
Misschien is het handig om te drinken met een rietje

Dat doe ik al idd

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:21

Heb de correctie gehad, mijn neus stond volledig scheef ook vanbinnen door een afwijking bij geboorte. Operatie viel mee, ik had verband in mijn neus, mij viel vooral de tape op mijn gezicht even tegen omdat deze bij verwijderen wat huid had meegetrokken. Wel een kleine infectie gehad nadien maar dit was niets ernstigs en sinusitis gekregen door de overgevoeligheid van het weefsel. Herstelperiode ging vlot en niet noemenswaardigs

Amado7

Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:43

Ah sterkte TS! Hopelijk knap je snel weer op! :(:)

Niet perfect is ook goed

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Neus operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 17:57

Dankjulliewel@!

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wisja en 34 bezoekers