Zadel voor A-Welsh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhona55
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-07-11

Zadel voor A-Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 04:12

Hoi! Ik heb een leuke 2,5 jarige welsh van 1.14 / 1.16m nu (schat ik), en ik ben alvast een beetje aan het oriënteren naar welk zadel ze met een jaartje krijgt. (Nee, ze wordt gewoon rustig beleerd vanaf 3,5 als ze daar klaar voor is, tot ze rustig gewend is en dan tot 4 / 4,5 jaar komt er misschien 1x per week een ruitertje op voor een half uur maximaal. Ze wordt niet overbelast en mag lekker rustig wennen, leren en puppy zijn).

In ieder geval, mijn verzorgmeisje gaat er straks op rijden, dus ik zoek een goed en fijn zadeltje van 14 a 15 inch (ik neig zelf naar 14. Heb een 16 inch zadel over haar rug gehangen maar deze was veeelste lang.) Ik weet dat ze nog moet groeien, ze gaat bespiering krijgen en haar lichaam veranderd met de jaren, dus wat ik zoek:

- 14 tot 15 inch veelzijdigheids zadel.
- wel een ‘normaal’ zadel, geen shetlanderzadeltje
- makkelijk aanpasbaar met hoe ze groeit
- maximaal het liefst rond de €200

Ik heb namelijk niet heel veel behoefte aan een enorm duur zadeltje

Heeft iemand tips, ervaringen, opbouwende kritiek? Iemand een merk zadel waar hij bij zweert? Een merk wat ik absoluut niet moet hebben? Het is mijn eerste a-pony en welshje, dus als je tips hebt: graag!

En uiteraard zodra de tijd rijp is komt er een zadelmaker bij, maar ik oriënteer me graag naar de mogelijkheden, prijs, etc. (Ik ben nogal enthousiast en enorm verliefd op mijn puppy haha)

Ik hoor het graag!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


silvia58

Berichten: 1825
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Zadel voor A-Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:19

Een Wintec 500 is wel heel fijn en kun je heel simpel op maat laten maken.
Wintec heeft een verwisselbare boom.
Voor de A ponys hebben wij een 15 inch. 16 is echt te groot.
Als je een zoekopdracht aan klikt op MP dan heb je kans dat er ineens 1 op staat.
Zo is het mij gelukt om aan een goede 16 inch te komen voor de grotere Welsh.
Een goed passend zadel is met beleren ook heel belangrijk.
Veel succes.

EvSa

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Zuidbroek

Re: Zadel voor A-Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:54

De fokker van onze welshjes heeft voor al haar pony's een tekna of een wintec zadel. Beide hebben een verwisselbare boom.
Onze 2 a welshjes hebben een pagony zadel. Die vind mijn dochtertje minder glad en geven haar meer steun. Er zit alleen geen verwisselbare boom in, maar tot nu toe liggen ze elke controle nog steeds goed al moet haar jongste volgend jaar waarschijnlijke een ander zadel hebben omdat hij eindelijk begint te groeien.


rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zadel voor A-Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:58

Ik vind je budget erg laag. Heb zelf goede ervaring met Euroriding op een A pony.

Rhona55
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 13:03

Klopt, ik hoef ook zeker geen nieuw zadel, een paar beschadigingen hier en daar vind ik ook niet erg zolang het zadel zelf maar goed en fijn ligt. Vandaar mijn “budget” van rond de €200.

Uiteraard voordat het zadelmak maken begint komt er zeker een zadelpasser kijken. Ben erg gehecht met mijn paardjes en zou er niet zomaar van uit gaan dat iets goed is ;)

Ik ben me voornamelijk aan het oriënteren naar de merken, soorten en prijzen van de zadels.

Heb tot nu toe het geluk gehad dat op een pony en 2 paarden hetzelfde zadel past en goed lag, dus heb in 7 jaar tijd geen nieuw zadel hoeven aanschaffen haha

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:09

Ik denk dat je wel een tweedehands Euroriding kan vinden voor € 200,— als je goed zoekt. Soms moet je geluk hebben.

juval

Berichten: 13172
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Zadel voor A-Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:10

ik heb voor mijn vierkante welshje een Norton zadeltje. Die is lekker flexibel en ziet er netjes uit.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Rhona55
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Zadel voor A-Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 13:13

Ja ik zie nu ook een mooi 15 inch Norton zadeltje. Ziet er goed uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje, DromenLies, Feelsoproud en 46 bezoekers