Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 22:06

Ik zit er al een tijd aan te denken om te beginnen met een opleiding. Op het moment heb ik geen diploma's en ben ik een beetje klaar met de tijdelijke contracten bij simpele baantjes. Het duurt nog wel even voor mijn huidige contract afloopt en die tijd wil ik gebruiken om te oriënteren wat ik leuk vind.

In het verleden heb ik meerdere beroepen gehad die mee aanspraken en de rode draad in die beroepen is dat ik mensen waarmee het even niet zo lekker gaat wil helpen. Dat ging van jobcoach, schuldhulpverlener naar werken bij de reclassering. Omdat dat erg specifiek is en ik me afvraag hoe groot de baangarantie is ben ik verder gaan zoeken en uitgekomen bij persoonlijk begeleider.

Graag zou ik horen wat jullie leuk en minder leuk vinden aan het werk, hoe een dag er uit ziet, met welke doelgroep jullie werken. Ik vind het namelijk lastig om een beeld te krijgen van hoe het werk er uit ziet, al begrijp ik dat dat vast ook enorm afhangt van de plek/instelling waar je werkt. Mag eventueel ook via PB als je het niet openbaar wilt delen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:24

Ik ben persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg. Wij werken in een onregelmatig dienstrooster met vroege, late en slaapdiensten en weekenddiensten. We zorgen voor ondersteuning bij de adl zorg wat wisselt per cliënt, we verzorgen alle eet en drinkmomenten, koken zelf vers. Verder hebben we vaste taken zoals bestellingen plaatsen en een agenda die de leidraad is voor die dag. Hierin kunnen dan dingen staan als reparaties regelen aan hulpmiddelen, taxi’s regelen, activiteiten regelen en vooral randvoorwaarden scheppen. Verder begeleiden we zo nu en dan cliënten bij arts of tandartsbezoek. Naast al deze zaken heb ik drie cliënten waar ik persoonlijk begeleider van ben. Ik onderhoud het contact tussen familie, cliënt en organisatie. Schrijf zorgplannen en heb multidisciplinair overleg en houdt contact met de dagbestedingslocaties. Verder werk ik voor mijn cliënten doelen uit en probeer daarbij de cliënt te enthousiasmeren en te prikkelen om zelf ook inbreng te hebben. Ik regel hun verjaardagen en vakanties etc. Mocht je nog vragen hebben laat maar weten.

Leuk is de uitdagingen die het werk soms heeft, maar ook de cliënten die zo nu en dan erg leuk en grappig kunnen zijn.

Minder leuk is de minimale tijd die je krijgt voor het uitwerken van zorgplannen.

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:27

Hier begeleider in de gehandicaptenzorg.
Stel gerust al je vragen als je wilt.
Maar wat mij betreft wel het liefst via pb


Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:47

Wat ontzettend mooi dat je dit overweegt! Ik werk zelf niet met doelgroep mensen, maar wel voor hen. Ik werk op de financiële administratie van een Participatie bedrijf die toewerkt naar een 'inclusieve' samenleving. We hebben nog een grote groep WSW'ers, maar daarnaast ook WWB, Wajong en mensen via de Participatiewet die via en/of bij ons aan het werk zijn.

Ik denk dat er bij een Participatiebedrijf veel opties zijn, wellicht kan je daar naar vacatures kijken om te zien of die je aanspreken? :)

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:55

Leuk dat je een andere opleiding overweegt. Een aantal jaar geleden heb ik op een woongroep voor jongeren met een licht verstandelijke beperking gewerkt. Qua diensten kwam het ongeveer overeen zoals hierboven genoemd, behalve dat onze doelgroep geen hulp nodig had met douchen en aankleden.

Vaak kan je bij instellingen een werken-leren traject volgen.
Misschien kan je vragen of je eens een dagje mee kunt lopen? Of twee.. er zijn zoveel verschillende (doel)groepen.

Succes!

AlaskaTorrie
Berichten: 304
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:56

Hier eigenaar van een zorgbureau. We hebben een brede doelgroep (ongeveer 100 cliënten); van ernstig verstandelijk beperkt tot hoogbegaafd met allerlei diagnoses. Complexe doelgroep met vaak problemen rondom emotieregulatie en prikkelverwerking. Agressie komt bij ons soms voor, echter kun je het 99% van de keren voor zijn door op tijd te signaleren en daarop te handelen. We hebben daarbij een buitenlocatie (ik vermijd het woord zorgboerderij..), hierdoor kunnen we gebruik maken van de buitenruimte en de dieren. Team bestaat uit 16 medewerkers. We bieden individuele dagbesteding, gewone dagbesteding, zaterdaggroep, BSO, woensdaggroep, logeren, ambulante begeleiding en ouderbegeleiding. Dag begint meestal rond 0930, in bepaalde gevallen eerder. Dag eindigt rond 1700 meestal. Logeren zijn hele weekenden, waarbij het voordeel dus is dat je veel uren in 1x draait (scheelt doordeweeks). Uitdagend werk, in ons geval veel buiten, intensief, snel schakelen (bij ons dan).

Alaska De la Vie Klasse I + 19 Klasse II + 1 endurance (overleden 17-07-2020...)
Faith Klasse I+0
Picasso Klasse B+4
Chivo aan het oefenen onder het zadel!
Nadeem Voor de wagen! Op naar de eerste officiële mendurance!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:59

Ik ben persoonlijk begeleider + ervaringsdeskundige in de psychiatrie. Onwijs leuke baan en veel mogelijkheden.
Ik werk in een multidisciplinair fact team in een grote stad. Ik zit veel in groepsprocessen en heb vaak een coachende rol.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:02

Ik ben pber in de gehandicaptenzorg. Ik kan er al mijn energie in kwijt en ook heerlijk out of the box denken. Puzzelen hoe je succes ervaringen kan opdoen met clienten is helemaal aan mij besteed :))

Ik heb bijv een client die de wens heeft om als cowboy tussen de koeien te lopen/hollen. Een collega kent iemand met een boerderij met koeien. Deze client mag dus binnenkort tussen de koeien huppelen in een cowboy outfit :+: Zulke dingen maken het werk ook zo leuk. Als mijn clienten happy zijn ben ik dat ook. Dat vind ik het belangrijkste in mijn taak als pber :j

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:21

Ik volg, ik zou heel graag mensen willen ondersteunen/helpen maar ik kan niet tegen wissel diensten. Ik was erg geïnteresseerd in praktijk ondersteuner GGZ, maar daarvoor moet je eerst verpleegkundige zijn en dat spreekt me dan weer niet zo aan.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zebrastreep

Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:39

Ik zit nu in het laatste jaar van de opleiding persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg. Ik ben de enige leerling van het startjaar 2018 die specifiek voor de gehandicaptenzorg heb gekozen , dus zit ik bij specifieke doelgroepen in de klas.

Ik loop stage en werk in de zomervakantie op dezelfde plek. Ik werk bij een Thomashuis voor mensen met een verstandelijke en meervoudige beperking vanaf 18 jaar en ouder. Het werkt anders als in een grote instelling. Een groot verschil is toch wel de kleine groep waarmee je werkt ( max 9). En dat het echt cliënt gericht is en bijna geen papierwerk. Dus alle tijd wat je hebt gaat ook naar de cliënten. Het mooie daarvan is dat je echt veel beter een band opbouwt en er goed wordt gekeken naar wat individueel nodig is maar ook in de groep. Het kleinschalige past echt perfect bij mij omdat je zo iedereen goed leert kennen en in een grote groep verzuip ik persoonlijk zelf. Ook werk ik in een super fijn team en iedereen is goed op elkaar ingespeeld.

Mijn dagen zijn echt verschillend ik heb zowel avond als ochtend/ dag diensten. Ik vindt vooral hierbij leuk dat je als stagiair echt leuk en goed betrokken wordt bij de organisatie. Nu werk ik er natuurlijk ook dus heb ik vaak wel iets meer verantwoordelijkheden als ik weer stagiair ben. Natuurlijk zijn er altijd terugkomende werkzaamheden maar je kan zelf veel variatie in een dag brengen. En elke dag zijn ze ook weer anders. Ik leer nog elke dag en volgens mij stop je ook nooit met leren je kan er zoveel kanten mee op.

Het mooie aan het werk vind ik wel dat je mensen een zo goed mogelijk leven .en thuis kunt bieden ondanks de beperking die ze hebben. En het is mooi om iemand zien te ontwikkelen voor zover mogelijk en om te zien te genieten van het leven op hun manier.

Minder leuk is soms wel de onregelmatige werktijden of een lastige situatie maar ook dat hoort erbij.

En heel veel mensen denken dat het ontzettend dankbaar werk is dat je er ook wat voor terug krijgt. Natuurlijk is het heel dankbaar werk maar het zijn geen mensen die naar je toe komen en zeggen dankjewel. Ook het uitschelden kan erbij horen en als je dat echt vervelend vindt moet je wel goed nadenken of je dat wilt. Ook kan het zijn dat je iets schoonmaakt en dat het direct weer vies wordt of dat je iets voorbereid en ze geen zin hebben.

Als kwaliteiten moet je wel hebben dat je makkelijk kunt schakelen en flexibel bent. Ook moet een bepaalde doelgroep vindt ik wel echt je ding zijn. Zo kan ik helemaal niks met mensen met een licht verstandelijke beperking of bepaalde stoornissen. Mensen met een matige tot zware beperking lijkt bij mij ook wel met nature meer aan te spreken. Ik heb ook wel op andere plekken gekeken zoals licht verstandelijke beperking en een grote instelling maar ik voel mij daar niet thuis.
En je moet echt wel open staan voor feedback en je willen verbeteren.

Het is een ontzettend leuke wereld maar het kan ook echt wel zwaar zijn. Ik wil echt niks anders meer dan dit werk doen ik heb er ontzettend veel plezier in.

Ik denk alleen dat je meer kans hebt op een baan in de gehandicaptenzorg dan de specifieke doelgroepen. Zo willen ze uit mijn klas allemaal met tbs'ers aan de gang maar geen enkele die er gaat komen. Uiteindelijk is een gehandicaptenzorg diploma ook nog iets meer waar als specifieke doelgroepen ook al lijkt dat breder dan alleen gehandicaptenzorg. En de opleidingen worden vaak samengegooid. Nadeel is ik krijg echt weinig over mijn doelgroep dus ik verdiep mij zelf meer of via stage krijg ik informatie

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:48

Ik werk als persoonlijke begeleidster in de gehandicaptenzorg.
Voordat ik op mijn huidige werkplek kwam heb ik echter op een werkplek gewerkt waar ik met mensen met NAH werkte, verslavingsproblematiek, persoonlijkheidsstoornissen (psychoses), en verledens waarbij mensen ernstig beschadigd waren (lichamelijk en/of psychisch).

Ik sluit mij aan bij mijn voorganger, erg mooi en dankbaar werk. In tegenstelling tot wat ik hierboven lees merk ik het dankbare wel echt in een letterlijke dankjewel vanuit mijn clienten. Maar daarnaast ook erg veel dankbaarheid van familie voor de zorg voor hun zoon/dochter/broer/zus/etc

Oo het moment ben ik persoonlijke begeleider van 6 bewoners (=een gehele woongroep bij ons).
Mocht je vragen hebben is een pb altijd welkom.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

Zebrastreep

Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:55

Colien schreef:
Ik werk als persoonlijke begeleidster in de gehandicaptenzorg.
Voordat ik op mijn huidige werkplek kwam heb ik echter op een werkplek gewerkt waar ik met mensen met NAH werkte, verslavingsproblematiek, persoonlijkheidsstoornissen (psychoses), en verledens waarbij mensen ernstig beschadigd waren (lichamelijk en/of psychisch).

Ik sluit mij aan bij mijn voorganger, erg mooi en dankbaar werk. In tegenstelling tot wat ik hierboven lees merk ik het dankbare wel echt in een letterlijke dankjewel vanuit mijn clienten. Maar daarnaast ook erg veel dankbaarheid van familie voor de zorg voor hun zoon/dochter/broer/zus/etc

Oo het moment ben ik persoonlijke begeleider van 6 bewoners (=een gehele woongroep bij ons).
Mocht je vragen hebben is een pb altijd welkom.


Ligt misschien ook wel aan de ernst van de beperking. Groep waarmee ik werk heeft ook het niv om echt opzichzelf gericht te zijn. Wat ook logisch is hoor ik vind het niet erg vind het juist reuze interessant hoe het allemaal werkt en altijd zo benieuwd hoe hun tegen de wereld aankijken.

Ouders vind ik zelf nog wel lastig hoor! Maar moet dat ook echt nog wel leren merk ik. Soms kunnen ze wat raar uit de bocht komen en dan klap ik een beetje dicht. Maar ik denk ook voor mij nog een leer punt die ik eens ga aankaarten. Ik vind ouders soms nog lastiger en de cliënten zelf. Denk meer omdat de druk het is andermans kind, broer zus enz dat je het dan wel goed wilt doen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 00:00

Ik ben sociotherapeut op een kliniek voor jongeren met autisme en een normaal/hoog IQ. Als je vragen hebt hierover stel ze gerust!

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 09:47

Bedankt voor de reacties allemaal, ook degene die me via PB benaderd hebben. Vooral veel mensen die in de gehandicaptenzorg werken. Dat is net de richting die me eigenlijk het minste trekt eigenlijk, maar ik ben nog wel goed aan het rondkijken wat er allemaal is.

Ook kijk ik naar vacatures van instellingen die me interessant lijken om te zien wat ze vragen voor opleiding. Misschien dat voor de richting die ik op wil toch een andere opleiding nodig is.

In november is er een open dag op de school (als dat doorgaat) en daar wil ik sowieso even kijken, verder ga ik veel rondvragen en informeren of het mogelijk is ergens een dagje mee te lopen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:05

Ik las je opening post en dacht gelijk, volgens mij past een andere opleiding beter. Zelf opleiding specifieke doelgroepen gedaan en dat was idd erg gericht op de gehandicapten zorg al dan niet in combinatie met psychische problematiek. De opleiding is wat dat betreft erg breed. Zelf vond ik de focus erg liggen op de verstandelijk beperkte mensen.

Wil je MBO of HBO gaan doen? En als je MBO gaat doen, welk niveau?

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 10:11

Ik zal wel MBO moeten doen want ik heb geen middelbare school diploma. Daarnaast is werken en leren op het HBO niet echt mogelijk volgens mij en wij kunnen mijn inkomen echt niet missen. Werken en leren is meestal niveau 4 volgens mij.

Op de website van de opleiding staat het volgende:
Citaat:
Je werkt met cliënten van allerlei leeftijden met bijvoorbeeld een verstandelijke of lichamelijke beperking, (chronische) ziekten of psychiatrische stoornissen. Ook is het mogelijk om te werken met cliënten met een verslaving of met dak- en thuislozen.

Dat klinkt wel alsof het heel breed zou moeten zijn.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:12

Ik proef uit je bericht dat je meer in de coachende/opvoedende rol wilt zitten? Correct me if i'm wrong. Denk dat je dan met een pedagogische/maatschappelijke opleiding meer op je plek zit.

SPW of maatschappelijk werk en dienstverlening?

Ik zelf heb toegepaste psychologie gedaan met minors in pedagogiek en werk momenteel op een NSO voor kinderen met een beperking en geef op deze scholen ook extra begeleiding/ondersteuning in de klas.

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 10:21

Pedagogisch medewerker is voor mijn gevoel meer op kinderdagverblijven enz. dat is echt niets van mij. Misschien dat ik dan meer uit kom op agogisch medewerker of sociaal werker (HBO). Het liefst zou ik werken met jongeren in een begeleid wonen omgeving of met een lichte beperking of bijvoorbeeld verslaafden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anoniem

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:26

Dan zit je denk ik toch in mijn gebied, psychiatrie.
Nu zit er deel van de oude SPW in deze opleiding die eigenlijk weer maatschappelijk medewerker was (tijdens mijn studiejaren hebben we 3 namen gehad :+ ).

Maatschappelijk werkster hier doet echt hele andere taken (meer op budget gericht bijvoorbeeld) dan wij als persoonlijk begeleider.

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 10:27

Robijntjah kan je mij uitleggen wat de verschillen zijn? Het coachende lijkt mij het leukste, dat is dus meer wat jij doet begrijp ik.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:33

Geen idee is dit is wat je zoekt, maar ik gooi hem er gewoon in, ze zijn voor mensen met Autisme bezig met een levensloop-begeleiding Pilot.
Idee is een begeleider die véél langer met je mee loopt, door verschillende levensfases, en in verschillende scenario's (werk, studie, sociale-contacten, huishouden)
Ik hoop sowieso dat dit concept op veel meer vlakken komt te liggen.
https://www.vanuitautismebekeken.nl/lev ... et-autisme

Vaak is dit als ZZP-er, ik weet ook niet of dat is wat je wilt.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Zebrastreep

Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:35

Cilli96 schreef:
Ik las je opening post en dacht gelijk, volgens mij past een andere opleiding beter. Zelf opleiding specifieke doelgroepen gedaan en dat was idd erg gericht op de gehandicapten zorg al dan niet in combinatie met psychische problematiek. De opleiding is wat dat betreft erg breed. Zelf vond ik de focus erg liggen op de verstandelijk beperkte mensen.

Wil je MBO of HBO gaan doen? En als je MBO gaat doen, welk niveau?


Terwijl bij mijn opleiding het heel vaak niet over mensen met een verstandelijke beperking gaat alleen de licht verstandelijke beperking komt vaak aan bod.

Nu komt dat ook omdat ik de enige ben die gehandicaptenzorg studeert.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:36

Dat is inderdaad wat ik doe, al kun je mijn functie ook zeer verschillend inkleden.

Onze maatschappelijk werkster zit meer op het aanvragen van uitkeringen, budgetbeheer, coaching in financiën en dergelijke.
Ik zit meer op het herstel stuk, dus coaching in het jezelf ontdekken en zijn.

Ik denk dat het ook zeer afhankelijk is van waar je uiteindelijk terecht komt maar naar mijn mening is een goede hulpverlener coachend, min of meer afhankelijk van in welke setting je werkt.

Mijn tip zou dan ook zijn om eens op praktijkplekken te gaan praten, hoe zien zij dat per functie voor zich.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:18

zonnebloem18 schreef:
Ik zal wel MBO moeten doen want ik heb geen middelbare school diploma. Daarnaast is werken en leren op het HBO niet echt mogelijk volgens mij en wij kunnen mijn inkomen echt niet missen. Werken en leren is meestal niveau 4 volgens mij.

Op de website van de opleiding staat het volgende:
Citaat:
Je werkt met cliënten van allerlei leeftijden met bijvoorbeeld een verstandelijke of lichamelijke beperking, (chronische) ziekten of psychiatrische stoornissen. Ook is het mogelijk om te werken met cliënten met een verslaving of met dak- en thuislozen.

Dat klinkt wel alsof het heel breed zou moeten zijn.


Als je wilt gaan werken en leren zou ik gewoon gaan kijken waar dit mogelijk is én wat je aanspreekt. Dan de opleiding doen die ze er bij aanbieden (Verwacht zelf eerder misschien idd richting pedagogisch maar ik vind soms heel die wereld in elkaar overlopen) Want als je dan op een plek bent met de werkervaring die je wilt op doen maakt de vooropleiding niet mega veel meer uit, als je later op een andere plek gaat solliciteren, denk ik.

Beetje vaag verhaal misschien maar het lukt mij even niet om het anders te verwoorden :D

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Werken als persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 11:29

Ik begrijp wel wat je bedoelt geloof ik. Eerst zoeken naar werk-leerplekken die mee aanspreken en dan kijken welke opleidingen ze daarbij aanbieden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 74 bezoekers