Hoe betaalbare vrije huurwoning vinden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Hoe betaalbare vrije huurwoning vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 16:23

Gelukkig niet voor mezelf maar ik help iemand met 't zoeken van woonruimte. Hij staat te kort ingeschreven voor sociale huur dus het moet vrije sector worden. Hij kan max 900 inclusief g/w/l betalen. Net te krap voor veel particuliere verhuur maar er moet toch wel iets te vinden zijn? Zelf heb ik nooit hoeven zoeken dus die kanalen ken ik niet goed. Op Pararius en Huursector.nl zag ik 't meeste aanbod staan, zijn er andere websites om te checken of manieren om een woning te vinden? Hoe hebben jullie een huurwoning gevonden?

Het gaat om regio Hoorn-Alkmaar trouwens.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:26

Facebook, antikraak en heel veel rondbellen naar makelaars. Daardoor heb ik woonruimte uiteindelijk gevonden. Het is enorm lastig maar niet onmogelijk

Edit: je hebt veel sites waar je voor moet betalen. Wat ik deed is even het appartement wat je interessant vind Googlen dan kom je vaak bij de makelaar terecht die hem verhuurt.
Laatst bijgewerkt door geerte op 19-08-20 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:26

Funda heeft ook een optie met huren.
Ik kijk hier zelf soms ook wel eens, en een enkele keer staat hier ook wat betaalbaars bij (onder de 1.000 euro per maand). Wie weet is er in zijn omgeving ook wat te vinden?

Simpel op Marktplaats kijken? Staat soms ook wel wat op. Ligt er aan hoe hij het wil doen. Zelf zou ik het eerder willen laten bemiddelen door een makelaar. Gewoon eigen gevoel.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:29

Een kennis heeft 2 keer in die regio iets gevonden via marktplaats. Oproep op Facebook kan ook helpen en de plaatselijke makelaars eens bellen.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:36

De eerste woning via een makelaar.
De tweede via Facebook.
Heb ook twee keer bijna via Marktplaats gehuurd.

Mijn tips zijn Funda, lokale makelaars, Facebook, Marktplaats en een lokale NVGM verhuurorganisatie inschrijven.

Andere 'tussensites' die goud geld vragen voor het door adverteren van woningen zou ik links laten liggen.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:40

Buiten Pararius en Funda kun je inderdaad nog kijken op Marktplaats, Facebook, Kamernet... En ongetwijfeld nog veel meer.

Let wel op: er zijn veel oplichtingssites waarop over het algemeen net-iets-te-mooi-om-waar-te-zijn-woningen worden aangeboden. Meestal nette appartementen op een goede locatie met de mogelijkheid tot huurtoeslag. Vaak moet je daar betalen om te kunnen reageren.
Die woningen bestaan echter niet, dus pas op dat je er niet intrapt. Over het algemeen herken je ze aan foto's waarop je geen enkel raam (en dus uitzicht) kan zien. (Want ja, als dat zichtbaar was zou je als kijker meteen zien dat het huis niet op de plek stond die zij aangeven.)

Edit: oh, en voor ik het vergeet (daar was het eigenlijk al te laat voor :') ), probeer waar mogelijk te reageren op lotingswoningen op WoningNet. De kans is klein, maar het kan maar zo gebeuren. Zo hebben wij ook een sociale huurwoning kunnen bemachtigen.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Hoe betaalbare vrije huurwoning vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:23

MVGM in de gaten houden. Ging bij ons heel snel!

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Hoe betaalbare vrije huurwoning vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 06:38

Inschrijven bij makelaars die verhuren, zo zijn wij aan ons eerste huis gekomen.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Hoe betaalbare vrije huurwoning vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:10

Ik zit een stukje duurder (we betalen met 3 personen 1500 euro pm) in de regio waar jij zoekt. Wij hebben via RELO wonen ons huis gevonden, kwam vrij maar stond nog niet online. Is particuliere huur waar wij zitten.