Bruiloft, gaan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-20 19:23

Niet het mijne :+

Het vrijgezellenfeest ging letterlijk op het laatste moment niet door omdat de bruidegom griep had en de dag na het feest getest zou worden.
Hij bleek het niet te hebben.


Volgende week is de bruiloft en ik ga steeds meer twijfelen om te gaan.
Ik ben een vriendin van de bruidegom en familie, maar heb hem zeker 2 jaar niet gezien. De bruid ken ik verder niet, ik weet niet exact hoeveel mensen er komen, maar sowieso beide families en een flinke groep vrienden.


1 vriend zei al af voor het vrijgezellenfeest omdat hij het onverantwoord vond om samen te komen. En sinds die tijd twijfel ik ook, gelukkig ging het feest dus niet door maar die twijfel gaat nu wel door naar de bruiloft zelf.

Mede ook omdat het aantal meldingen oploopt.
Zijn het nou vrienden die ik wekelijks zie dan had ik er geen punt van gemaakt, maar het is dus al 2 jaar geleden.(op zich is een tijd elkaar niet zien geen raar iets voor ons)
Aan de andere kant weet ik dat hij mij graag erbij heeft en gun ik hem uiteraard een mooie dag met familie en vrienden.


Echt een rotdilemma, denk dat als ik ga ik wel een masker ga dragen en niemand een zoen of een hand geef.

Black is the colour of my true love's hair


Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:37

Iemand die je al twee jaar niet hebt gezien, is dat iemand voor wie je zo'n risico wil lopen? Ik zou het lekker laten gaan..

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:39

Heb je zelf iemand in je omgeving waar je rekening mee moet houden qua risico? Je kunt sowieso informeren hoeveel gasten er uitgenodigd zijn en voor jezelf een grens leggen wat je verantwoordelijk vind met aantallen en eventueel wel of geen mondkapje op. Bij een megabruiloft zou ik bedanken en is het aantal te overzien dan zal ik het overwegen mits ik geen risico mensen om me heen heb en dan eventueel met mondkapje.

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.


Rintah

Berichten: 2919
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:44

Ik zou met het paar overleggen, dat je op zich wel wil komen, maar ook sterk twijfels hebt. Ik heb persconferentie niet gezien en weet niet wat er gezegd is, behalve dat er weer meer wordt aangescherpt, en misschien vinden ze het juist fijn dat je het aangeeft omdat het dan voor hun makkelijker wordt om te selecteren of/met wie ze het toch wel of niet door laten gaan.

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:46

Bruiloft is natuurlijk wel weer zo iets waar mensen snel "alsnog" heen gaan als ze zelf lichte klachten hebben.

Ik weet niet, ik snap het dilemma hier wel. Een bruiloft wil je eigenlijk niet missen, maar het is wel typisch een risicobijeenkomst eigenlijk, waarbij mensen snel geneigd zijn elkaar aan te raken ook.


Is het een idee om het feest zelf over te slaan, en dan ergens in de komende twee weken gewoon op visite te gaan daar met een leuk cadeautje? Heb je meer 1 op 1 tijd ook, om even echt bij te praten. Kunnen zij mooi hun bruiloft verhaal kwijt. En jij veel minder risico.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:47

Eerlijk gezegd zou ik niet gaan.

Goof

Berichten: 28612
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:51

Narya schreef:
Iemand die je al twee jaar niet hebt gezien, is dat iemand voor wie je zo'n risico wil lopen? Ik zou het lekker laten gaan..


Dat.

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:52

Goed dat je er over nadenkt. Een nichtje van mij trouwde afgelopen vrijdag, wij hadden al aangegeven alleen voor de ceremonie te komen, op afstand. Daarna het borrelen, nog even gebleven, met afstand, we zijn er zelfs in geslaagd om op de groepsfoto afstand te houden. Maar we waren verbijsterd toen we zagen hoe dat verder niet werd gedaan. Zeker als mensen iets op hebben is het weg...... wij hebben onze eigen verantwoordelijkheid genomen en waren blij dat we weg konden. Echt jammer dat mensen er toch zo makkelijk mee omgaan.

Nikass

Berichten: 16551
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:54

Ninette schreef:
Heb je zelf iemand in je omgeving waar je rekening mee moet houden qua risico? Je kunt sowieso informeren hoeveel gasten er uitgenodigd zijn en voor jezelf een grens leggen wat je verantwoordelijk vind met aantallen en eventueel wel of geen mondkapje op. Bij een megabruiloft zou ik bedanken en is het aantal te overzien dan zal ik het overwegen mits ik geen risico mensen om me heen heb en dan eventueel met mondkapje.


Je hebt altijd mensen om je heen die risico lopen, tenzij je niet buiten en in de supermarkt komt.
Ik vind het eerlijk gezegd onvoorstelbaar dat dit nog een afweging is. Tenzij jij een bruiloft voor je ziet waarbij iedereen consequent en continu anderhalve meter afstand houdt, is er maar één optie: niet gaan!

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:57

In principe zou het feest zo geregeld moeten zijn dat huishoudens op 1.5m afstand zitten. Ik zou dat wel aandurven. Het heeft ook gewoon groen licht gekregen vanuit de overheid. Alleen moet er dus wel op worden gehandhaafd. Dat zou ik wel erg belangrijk vinden. Maar na de conferentie moet dat ook.


Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-20 19:58

Ninette schreef:
Heb je zelf iemand in je omgeving waar je rekening mee moet houden qua risico? Je kunt sowieso informeren hoeveel gasten er uitgenodigd zijn en voor jezelf een grens leggen wat je verantwoordelijk vind met aantallen en eventueel wel of geen mondkapje op. Bij een megabruiloft zou ik bedanken en is het aantal te overzien dan zal ik het overwegen mits ik geen risico mensen om me heen heb en dan eventueel met mondkapje.


M'n ouders en oma en ik werk in de zorg.
Dus ja genoeg om rekening mee te houden.


En Narya dat is dus precies waar ik tegenaan loop. Als ik hem gewoon de laatste paar maanden gezien en gesproken zou hebben zou ik er minder moeite mee hebben. Maar de laatste keer is dus zo lang geleden ...

Dacht juist heel scheiterig om het via de app te vragen aan de anderen van het vrijgezellenfeest, hoeveel mensen er komen :+
Aangezien eten erbij zit verwacht ik ook weer geen gigantisch grote groep.

App denk ik eerst wel één van de ceremoniemeesters voordat ik de bruidegom bel.


Even een side note, vorige maand een crematie gehad van een oom van me en daar mocht ik dus niet komen, broers/ zussen kregen uiteraard voorrang.
Iedereen zat 1 1/2 meter uit elkaar en m'n tante mocht zelfs niet geknuffeld worden.
Vreemd dan dat een bruiloft dan wel door mag gaan met over het algemeen meer contact en meer gasten.

Black is the colour of my true love's hair

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:59

Op een bruiloft mag geen contact. Mensen doen het alleen wel. Maar het mag zeker niet.
Daarop moet gehandhaafd worden. Vind ik. En zelf ee niet aan mee doen natuurlijk.


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:05

Ik geloof dat de persconferentie vanavond vrij duidelijk was....
Als je je directe familie al niet mag uitnodigen thuis, waarom zou je dan naar zo'n bruiloft gaan?

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:08

Omdat dat in een zaal is met genoeg ruimte om afstand te houden :Y)

Overigens snap ik de overweging als je iemand 2 jaar niet hebt gezien. Dat vind ik dan meer een ding, zou je er uberhaupt heen gaan als je weinig met ze hebt.


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:10

Ik ben deze zomer bij een stuk of 6 bruiloften geweest, maar het viel me op zich mee hoe mensen zich toch vrij netjes aan de regels houden. Bij de ceremonie zelf staan de stoelen altijd ver genoeg uit elkaar, zeker op officiële trouwlocaties. En tijdens het feliciteren heb ik tot nu toe bijna iedereen netjes afstand zien houden, geen zoenen of handen schudden.. Ze gebruiken al snel wat grotere zalen in café's en restaurants zodat iedereen meer ruimte heeft om elkaar te ontwijken..
Maar ik kan me ook best goed voorstellen dat je twijfelt als je elkaar al zo lang niet hebt gezien. Als het niet goed voelt dan zou ik gewoon na de bruiloft een keertje langs gaan.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-20 20:33

Liezel1 schreef:
Ik geloof dat de persconferentie vanavond vrij duidelijk was....
Als je je directe familie al niet mag uitnodigen thuis, waarom zou je dan naar zo'n bruiloft gaan?



Niet gezien.


Net de moeder van de bruidegom gebeld en zij gaf aan dat er inderdaad extra ruimtes voor gereserveerd zijn. Niet al te groot gezelschap en meer dan genoeg ruimte om afstand te houden.
Ook zij gaat geen handen schudden, niet zoenen etc. Ze vond mijn twijfels dan ook gegrond en snapte me.
Zij werkt net als ik in de zorg dus ze weet welke risico's het voor ons meebrengt.

Ze heeft me in ieder geval gerustgesteld. Ik doe wel een mondkap op en zal dus ook het stel op afstand feliciteren.


Ze waren vroeger buren van me en ik heb altijd contact met ze gehouden omdat haar zoon en ik goede vrienden waren en zij en ik collega's. Ik ken ze dus heel goed ook al heb ik ze al zo lang niet meer gezien.

Black is the colour of my true love's hair

VogeltjeM

Berichten: 3728
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:13

Mag het überhaupt nog doorgaan dan?

Instagram: lusitano_roux

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:25

Is het bij het feest of ook ceremonie etc? Anders kan je mossxhien even gaan? Op afstand feliciteren. Dan ben je er toch (voor hem) even geweest, maar hou je verder ook je eigen gevoel in ere. Wel fijn dat de ruimtes groot zijn en gezelschap klein. Dan is het makkelijker te doen. En mocht het toch niet goed voelen omdat niemand zich er aan lijkt te houden, kan je altijd nog eerder weer weggaan.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:11


Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:16

goed dat je er over nadenkt.

Ik zou ook gaan naar de ceremonie en mogelijk het eten. Als het 's avonds gezelliger en drukker wordt knijp je er mooi tussenuit.

Be your best self

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:45

Goed dat je erover nadenkt. Eigenlijk zou ik alleen al om het feit dat je in de zorg werkt zeggen: Niet gaan. Als er wat gebeurd, vergeef je het jezelf waarschijnlijk nooit. Je kan zelf nog zo verantwoordelijk bezig zijn, er zijn situaties waarin je geen hand hebt, waaronder het gedrag van andere mensen. En met feestjes is dat al gauw wat lastiger. Ook is het anderes omdat je hem al 2 jaar niet hebt gezien. Je kan als alternatief voor het niet gaan ze misschien uitnodigen voor een drankje/hapje oid.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 18-08-20 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

*pum**pum**pum**pum**pum*

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:47

Ik heb binnenkort ook een feest, maar heb me afgemeld.
Mijn reden is dat men zo massaal overal schijt aan heeft dat ik me er niet veilig bij voel.
Want ja, drankje op, lawaai, ff in iemands oor tetteren is zo gebeurt.
Plus het wordt met klém verzocht het niét te doen, en met een goede reden imo.
Ik geloof ook niet in de 1.5 meter maar in verspreiding dmv aerosolen, en ik verwacht zeker 50 man.
No way dus voor mij, en wat de rest doet is aan hen, maar ik voel me onder druk gezet.
En ik heb besloten dat ik bij mijn standpunt blijf met twee mensen thuis in de risicogroep.

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 04:13

Tancreda4 schreef:
Is het bij het feest of ook ceremonie etc? Anders kan je mossxhien even gaan? Op afstand feliciteren. Dan ben je er toch (voor hem) even geweest, maar hou je verder ook je eigen gevoel in ere. Wel fijn dat de ruimtes groot zijn en gezelschap klein. Dan is het makkelijker te doen. En mocht het toch niet goed voelen omdat niemand zich er aan lijkt te houden, kan je altijd nog eerder weer weggaan.


Zelfde lokatie uit mn hoofd.
Blijf inderdaad niet tot het eind, ben geen feestganger en het is een flink eind rijden.


Joltsje schreef:
goed dat je er over nadenkt.

Ik zou ook gaan naar de ceremonie en mogelijk het eten. Als het 's avonds gezelliger en drukker wordt knijp je er mooi tussenuit.


Inderdaad mijn idee. Houd niet van mensen in het algemeen en de personen die ik ken zijn op 1 hand te tellen.
Alleen gok ik dat zij vooral met andere dingen bezig zijn :+


daffie1986 schreef:
Ik kan je geen tips geven maar kwam zojuist dit krantenartikel tegen over een boze Corona-bruid en moest direct dit topic even terug zoeken:
https://www.nzherald.co.nz/lifestyle/ne ... ommendedv1


_O-


Ik maak me niet druk om de nabijheid van de andere feestgangers, ik houd niet van bijeenkomsten en buiten de bruidegom en zijn moeder om ken ik niemand. Was ook niet van plan om daar verandering in aan te brengen :')
Dus ook zonder Corona had ik ergens in een hoekje gezeten.

Black is the colour of my true love's hair

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Bruiloft, gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:06

Max 6 man nu. Ik denk dat veel van dit feesten afgelast zullen worden

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:09

troi schreef:
Max 6 man nu. Ik denk dat veel van dit feesten afgelast zullen worden


Max 6 man thuis toch? In de horeca mag het wel, omdat ze er vanuit gaan dat die goed opletten of de gasten afstand houden en omdat daar meer ruimte is om de afstand te houden en in de meeste huiskamers niet, tenzij je in een kasteel woont.
(En ik denk omdat ze de horeca niet nog een keer dicht willen gooien, niet nu al)

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, capriz, colette40, Dagmar80, Danij, fierefluiter, Firebug, Froukje, IASCrawler, Jasia, JoT, Kinke, Lizzy__87, miereneter, MyrtheJ, NoorW, plutolover, XXInKA en 67 bezoekers