Lange dressuursingel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Lange dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 12:48

Onze pony heeft sinds vorig weekend een nieuw zadel aangemeten gekregen,
en nu blijkt dat onze singel van 110cm te lang is (tot op laatste gaatjes in de singelstoten en nog vrij losjes), en de singel van 90cm is net te kort (eerste gaatjes singelstoten, en dit al met aansingelen met een singelverlenger, in stapjes). Gaatjes bijmaken in de singelstoten is niet meer mogelijk, de singelstoten verlengen kan ook (maar is kostelijker), dus de laatste optie indien we niets passend zouden vinden.

Op zoek dus naar een singel van 100 (of 105?) cm dus, op zich niet moeilijk.
Zwart, recht model of licht anatomisch gevormd met wat vrijheid voor de ellebogen.
Alleen moeten de gespen onderlegd zijn! Het zweetblad is nagenoeg onbestaande bij het zadeltje dus op deze moment komen de gespen van onze singels recht op haar ribben, met een dekje tussen. Lijkt me dus niet optimaal en aangenaam voor de pony.

Alleen vind ik qua dressuursingels (dus waarbij de gespen onderlegd zijn) alleen maten tot 90cm, en veelzijdigheid begint dan weer vanaf 110 maar deze gespen zijn niet onderlegd.

Zijn er bokkers die bepaalde merken of modellen kunnen aanraden die hieraan voldoen?
Voorlopig vond ik enkel nog de Fra Supersingel in die maat, met de gespen onderlegd.
Ik hoor graag andere opties als die er zijn! Prijs tot ongeveer €120 dachten we, anders kunnen we de singelstoten laten verlengen voor die prijs.

Dankjulliewel alvast voor de input of eventuele andere oplossingen!

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Lange dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:54

Waarop basseer je dat het niet aangenaam voor de pony is? Bij ontzettend veel springzadels is dit namelijk zo :) heb nog nooit paard gezien die er niet goed op liep.

Bij dressuursingels is het onderlegde vaak net zo dus als een dekje dus ligt dat ook op de ribben. Nu heb je dekje er tussen.

Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 19:36

Yvank_ schreef:
Waarop basseer je dat het niet aangenaam voor de pony is? Bij ontzettend veel springzadels is dit namelijk zo :) heb nog nooit paard gezien die er niet goed op liep.

Bij dressuursingels is het onderlegde vaak net zo dus als een dekje dus ligt dat ook op de ribben. Nu heb je dekje er tussen.


Hey!

Aangezien pony beduidend geprikkeld reageert op de gespen en aan 1 zijde op de plek van de gespen al lichte huidschade heeft. Daarna dus met een dekje geprobeerd, op de plek waar de gespen nu komen, leggen we een Full dressuur dekje onder een ponyzadeltje van 14inch, dus voor de mooi is dat ook niet echt :) Mijn dressuursingels zijn nogthans dikker onderlegd, dus ik had gehoopt zoiets te vinden?

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Lange dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:39

Daarmee krijg je wel een dikke bobbel onder je zadel dat is niet echt wenselijk lijkt me? Dat gaat namelijk ook drukken met een been van ruiter erover heen.

Ik zou dan de singelstoten gewoon laten verlengen.

Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Re: Lange dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 19:41

Precies, bedankt voor je inbreng! Moest ik alsnog wat vinden dat bij de beschrijving van dit product past, update ik het topic even, voor toekomstige bokkers die hetzelfde voorhebben of zoeken.

Danique2001
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-08-20

Re: Lange dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:43


Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Re: Lange dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 19:53

Zo eentje hebben we, en de gespen komen wel boven het onderlegde stuk helaas, dat is ook te zien op de klantenfoto die erbij staat.

Ik ben deze nog tegengekomen bij Kifrahorse:
https://www.kifrahorse.nl/Massimo-Anato ... ngel-Zwart

Tot 100cm te verkrijgen, onderlegd, €90,
dat is een mooie kanshebber.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Lange dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:04


Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 16:59