Hond loops?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 15:11

Hoi iedereen,

Misschien is dit een hele rare vraag maar hopelijk kan bokt mij helpen. Door omstandigheden heb ik sinds anderhalve week opeens een hondje geadopteerd. Heel lief beestje en alles gaat heel goed. Maar, ik vermoed dat ze sinds zondag loops is. Echter heb ik nog nooit een hond gehad dus de “syptomen” herkennen vind ik erg lastig.

Zondag likte ze opeens veel meer aan haar onderkant dan dat ze de voorgaande dagen deed. Er zaten ook vlekken in het mandje. Ook viel ze die dag ervoor opeens uit naar een andere hond en deed ze veel plasjes. Van deze laatste 2 dingen dachten wij niks aangezien ze nog maar net bij ons was en moest wennen aan haar nieuwe omgeving. Ze eet ook wat minder dan dat ze de eerste dagen deed.

Ik lees dus op internet dat dit tekenen kunnen zijn hoe je loopsheid daarvoor kan herkennen. Ondanks de vlekken twijfel ik toch aangezien we in haar loopsheidbroekje eigenlijk niks zien zitten. Ook las ik dat je verschil kan zien aan haar vulva maar aangezien ze nog maar een week hier is, heb ik geen vergelijkingsmateriaal :+

Het is een chihuahua teefje van 8. Hopelijk kan een van jullie mij helpen :)

~


SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:15

Je hebt haar geadopteerd, is ze niet geholpen dan? Zo nee, dan is ze idd loops.

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:18

Kan maar zo loopsheid zijn inderdaad.

Ik doe overigens nooit aan broekjes, ik dweil een keer extra en zorg dat ik kleden op de bank heb liggen.
En dat is het wel.


Ohja, en absoluut weghouden bij andere honden de loopsheid en voorál!! net ná dat het eigenlijke bloeden over is...
Veel mensen denken net te vroeg dat het over is, en dat is nu net het klassieke oepsnestjes moment.

Ze zijn tijdens loopsheid vaak ook wat minder gehoorzaam. (De mijne iig wel, en die beheerst het volledige landelijke wedstrijdprogramma gehoorzaamheid normaal gesproken, op wedstrijdniveau)


Hou het wél goed in de gaten, want ik durf op basis van jouw bericht niet 100% te zeggen dat het loopsheid is.
Vaginitis of baarmoeder ontsteking valt niet uit te sluiten zeg maar.

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 15:23

@sweetvanilla Nee ze is inderdaad niet geholpen. Ik heb haar niet via een asiel geadopteerd. Haar baasje is overleden en zo is ze bij ons terecht gekomen.

@femke: we hebben inderdaad handdoekjes op haar plaatsen neergelegd. Ze blijft nu inderdaad aan de lijn en vermijden zoveel mogelijk losloopgebieden en dergelijke. We houden het zeker goed in de gaten. Voor de rest is ze nog net zo enthousiast en energiek dat als ze de eerste paar dagen was. Het enige verschil is dus dat ze meer likt.

~

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:39

Je kan het meestal ook goed aan de doos zien, die is eigenlijk altijd flink opgezwollen als ze loops zijn.

zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:42

Als ze niet geholpen is zou het eventueel nog een beginnende baarmoederontsteking kunnen zijn.

Zelf zou ik ikn elk geval even telefonisch overleggen met de dierenarts.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:43

Zeker bij een chi kun je het goed zien dat de doos opgezwollen staat.

Born to slide, forced to work

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:43

Als ze idd loops is moet je oppassen op het einde. Zelfs wanneer jij denket dat het voorbij is kan het zijn dat een reu daar anders over denkt.
Edit : Oeps, zie nu net dat het hierboven ook al gezegd is.

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 15:44

Zou ik anders naar een van jullie in een pb een foto kunnen sturen hoe haar vulva er nu uit ziet? Naar mijn idee is het wel wat opgezwollen maar zoals ik al zei, ik heb geen vergelijkingsmateriaal en geen idee hoe het er normaal uit ziet.

~

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:02

Teefjes die toch bijna tegen de loopsheid aan zitten, kunnen dat versneld worden bij andere woonomstandigheden. De kans dat jouw hond loops is geworden is heel erg groot. Als je onzeker bent, zou je naar de da kunnen gaan.

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 16:16

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Ze moest nog op controle komen dus dan on de dierenarts gelijk even kijken of ze wel of niet loops is :)

~

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:30

Kijk dan wel even uit in de wachtkamer. Als daar ook reuen zitten, dan kunnen die wellicht reageren op je hondje.
Succes ermee

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:30

Je kan er ook ff een doekje langs halen als er dan bloederige afscheiding opzit weet je dat ze loops is. Mijn teef ( en ook de andere voor ze geholpen was) bloede wel beide flink dus dan zou je het wel goed moeten kunnen zien.

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:42

De mijne bloed bíjna niet.
2 druppeltjes per dag misschien.

Dat is echt heel wisselend per teefje.

KimD

Berichten: 20399
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:47

aman2002 schreef:
Zou ik anders naar een van jullie in een pb een foto kunnen sturen hoe haar vulva er nu uit ziet? Naar mijn idee is het wel wat opgezwollen maar zoals ik al zei, ik heb geen vergelijkingsmateriaal en geen idee hoe het er normaal uit ziet.


De muts van een loopse teef wordt echt huge, daar is niet omheen te kijken. Dat is altijd in verhouding met het hondje. Normaal zie je de vulva eigenlijk niet of nauwelijks. Als ze loops zijn dan steekt deze vrij snel uit als een neon uithangbord. "JOEHOE! HIEROOO!"

Zeker het vele plassen en het uitvallen is meestal wel een teken van de loopsheid.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:55

Ben je al bij de dierenarts geweest, hopelijk is ze gewoon loops en is er niets vervelenders aan de hand.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:29

Ik zou ook uitgaan van loopsheid inderdaad. En daar heb je ook nog verschillen onderling in :)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-20 09:53

Vandaag ga ik naar de dierenarts, ik houd jullie op de hoogte!

~

cursebreaker

Berichten: 11392
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:53

KimD schreef:
aman2002 schreef:
Zou ik anders naar een van jullie in een pb een foto kunnen sturen hoe haar vulva er nu uit ziet? Naar mijn idee is het wel wat opgezwollen maar zoals ik al zei, ik heb geen vergelijkingsmateriaal en geen idee hoe het er normaal uit ziet.


De muts van een loopse teef wordt echt huge, daar is niet omheen te kijken. Dat is altijd in verhouding met het hondje. Normaal zie je de vulva eigenlijk niet of nauwelijks. Als ze loops zijn dan steekt deze vrij snel uit als een neon uithangbord. "JOEHOE! HIEROOO!"

Zeker het vele plassen en het uitvallen is meestal wel een teken van de loopsheid.


JOEHOE. HIEROO _O-

Hier net de eerste loopsheid achter de rug. Arya deed ook veel plassen, en ook anders En sneller reageren op andere honden met momenten.

@femke_tweety
Verschilt idd enorm per hond met het bloeden. Hier kwamen we echt niet onder een broekje uit want ze bloedde echt Veel- had soms straaltjes langs de poten lopen als we net terug waren van wandelen. In de nacht af, maar overdag om, want was ook met dweilen soms niet bij te houden. Ze kon dat zelf niet meer Goed genoeg bijhouden zo. Was bij ons de eerste loopsheid dus kan het ook verklaren waarom het wat intens was.

@Ts
Succes zo bij de DA. Benieuwd wat ze zeggen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-20 18:38

Net terug van de DA. De tandjes waren allemaal goed na de controle en het was inderdaad wat dikker. De dierenarts zei dat ze nog niet echt loops is maar het er wel aan zit te komen. Gelukkig niks ernstigs dus! Dankjulliewel voor al het meedenken :)

~

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond loops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:19

Super :)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, YandexBot en 181 bezoekers